{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.100 visninger | Oprettet:

Rider du med musik i ørerne? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg tænkte på, hvor mange af jer, der rider med musik i ørerne, og hvad jeres mening om det er? smiley

Jeg rider ikke selv med musik i ørerne, da jeg syntes, at det er forkert, da man ikke koncentrerer sig lige så godt med musik i ørerne, som man gør uden.

Min søster rider ofte med musik i ørerne, men hun har haft en hestehvisker til sin ene pony, som fortalte at den fik hovedpine, når hun red med musik i ørerne, så på den pony gør hun ikke.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rider du med musik i ørerne?
  • #2   21. aug 2014 Jeg rider ALTID med musik i ørene, da jeg netop koncentrere mig bedst med smiley

    Der er det kun mig og hesten, da jeg kan lukke resten af verdenen ude med musikken..


  • #3   21. aug 2014 Ja, næsten hver gang. Dog ikke på min store hest, da man ikke må der hvor hun står opstaldet:)
    Jeg syntes at det er okay, snakker også tit i telefon, dog oftest med høretelefoner så jeg bare kan have telefonen i lommen:). Rider altid meget bedre når jeg hører musik samtidig:)


  • #4   21. aug 2014 Nope fordi jeg er bange for der sker noget men ka have musik på radio osv det genere mig ikke men fortrækker stilhed ^^

  • #5   21. aug 2014 Rider som regel ikke med musik i ørene, men ordner ofte hest med musik i ørene. Grunden til at jeg gør det er, at jeg bliver ret utryg, når min hest bliver nervøs eller livlig under opsadlning. Har kun haft hende i en måned, så har ikke helt vænnet mig til hende, så at høre musik samtidig hjælper mig med at slappe af smiley

  • #6   21. aug 2014 Jeg rider næsten altid dressur med musik i ørene, så får jeg nemmere ved at koncentrere mig smiley

  • #7   21. aug 2014 Nej, det kunne jeg ikke drømme om smiley Jeg mener ikke, man vil kunne blive ét med hesten smiley

  • #8   21. aug 2014 Nogle gange, synes det er hyggeligt..

  • #9   21. aug 2014 det sker en gang i mellem at jeg har noget i ørne, synes at jeg bedre kan fokuser på hesten, og fordi der altid er musik på når jeg er til show, så det er nemmer for mig at slappe af når jeg er ude smiley

  • #10   21. aug 2014 Rider altid dressur med musik i det eneøre.Så kan jeg stadig høre div lyde, så jeg ved hvornår jeg skal være opmærksom, hvis nogen eks. kalder på mig e.l

  • #11   21. aug 2014 ja nogengange smiley

  • #12   21. aug 2014 Altid - jeg kan ikke gå et i med hesten hvis jeg ikke har. Jeg går i et med hesten fordi jeg finder musikken afslappende smiley

  • #13   21. aug 2014 På den gamle gør jeg, den er generelt rimelig cool og jeg kender den så godt, så det føler jeg sagtens jeg kan. Jeg koncentrer mig generelt meget bedre når jeg har musik i ørene, om det så er ved ridningen, computeren eller når jeg skal læse en bog.

    Den unge rider jeg dog uden musik da jeg har brug for, at have begge øre helt frie og der skal jeg have 100% fokus på mine omgivelser også, så det tør jeg simpelthen ikke smiley


  • #14   21. aug 2014 Nej. Rider aldrig med musik i ørene smiley
    Jeg har gjort det engang men da jeg ELSKER musik sidder jeg bare og skråler med smiley Det er min hest ikke så glad for smiley
    For mig kan man ikke koncentrerer mig, men alle er jo forskellige smiley


  • #17   21. aug 2014 Rider altid med musik i ørene - Ellers kan jeg simpelthen ikke yde mit bedste.

  • #18   21. aug 2014
    Nej, aldrig i livet. Uanset hvad man påstår, så er man bare ikke lige så opmærksom med musik i ørene som uden - og det holder ikke når man sidder på et levende dyr.


  • #19   21. aug 2014 Krikken
    Vi er ligesom alle forskellige, og har dermed også forskellige meninger, og nogle kan altså bare bedst koncentrerer sig med musik i ørene - og jeg er en af dem, når jeg rider dressur.

    Og uanset hvad folk siger om hvor vidt det er farligt eller ej, så er det jo bare et spørgsmål om at have musikken på et lavt niveau, så du stadig kan høre hesten - så dermed kan man finde en gylden middelvej smiley


  • #20   21. aug 2014 Ja det gør jeg. Koncentrere mig bedre.

    Min mor har købt nogle specielt ride-høretelefoner i USA. Så kan man indstille lyden i begge ører, og sådan smiley


  • #21   21. aug 2014
    Uanset om det er på lavt niveau, så vil man stadig fokusere på det og dermed ikke fokusere nær så meget på omverdenen ( både hesten, lyde rundt omkring en og i det hele taget observere andet ) - der er jo en grund til at musik i ørene også er farligt i trafikken når man cykler :o).

    Man kommer til at være i en osteklokke - hvilket jo gør man koncentrere sig bedre, men det gør så stadig at ens fokus slet ikke er på omgivelserne.

    http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2014-08-03-farlig-trend-hver-fjerde-cykler-med-musik-i-%C3%B8rerne


  • #22   21. aug 2014 Nej det gør jeg ikke, af frygt for at jeg kommer til at synge med. smiley

  • #23   21. aug 2014 jeg rider selvfølgelig også kun med musik i det ene øre smiley

  • #24   21. aug 2014 Enig Kathrine smiley

  • #25   21. aug 2014 Ja altså... hvis jeg hører musik, så synger jeg altså med sååå... ja det er pinligt smiley
    Ej jeg synger sgu også, når jeg er ude og ride i skoven, og det er kun pinligt, når der kommer nogen forbi.


  • #26   21. aug 2014 Nej, det gør jeg ikke.. Jeg føler ikke jeg kan være ordenligt til stede når jeg "blokerer" en af mine sanser, så jeg ikke hører hvad der sker rundt om mig..

    Elsker at høre musik på anlæg, men er der ikke anlæg, så er der ikke musik på.


  • #27   21. aug 2014 Jeg rider ofte med musik i ørerne på min hoppe, uanset hvad andre mener, så har jeg det bare bedst sådan. Jeg falder mere sammen med min hest og koncentrerer mig mere omkring dén, end uden, hvor jeg der vil koncentrere mig om folkene der sidder på bænken i hallen. Og så er man jo stadig opmærksom på hvad der sker omkring en selv og hesten, hvis man nu KIGGER OP smiley

  • #28   21. aug 2014 Bare lige en undren - Jer der simpelthen rider bedst med musik i ørene, og har lettere ved at koncentrere jer med det, hvad gør i til stævner? Rider i så bare værre fordi i ikke kan have musik i ørene eller hvordan?

    I mit hoved er der da noget der er gået galt, hvis man kun kan blive ét med hesten, som nogen så fint siger, når man har musik i ørene.

    Jeg rider ikke selv med musik i ørene, som nogen nok kan konstatere udfra det førstnævnte.. smiley Jeg har det fint med at høre radio osv., men man har altså bare ikke ligeså meget overblik når man sidder der i sin egen verden.


  • #29   21. aug 2014 Nikoline, nu er jeg så heller ikke en af dem der føler mig ét med hesten grundet musik smiley Men når jeg har været til stævner har der altid været musik over højtalerne og på en eller anden måde slapper jeg lidt af når den er der (jeg er helt ekseptionelt oppe at køre og bange når jeg starter) De sidste stævner er mere gået på at jeg skal lære at slappe af og jeg sidder altid og synger inde i mig selv når jeg rider mit program, måske det lyder helt tosset og userisøt, men det for mig til at ride et afslappet program fremfor hvis der ingen musik er smiley

  • #30   21. aug 2014 og jeg føler nu altså heller ikke, at jeg lukker mig inde i min egen verden. Ofte kan det spilles flere numre uden at jeg egentlig hører dem, men det giver mig bare en eller anden ro, at der kører noget i baggrunden smiley

  • #31   21. aug 2014 Jeg brugte også musik da jeg gik i skole, simpelthen fordi jeg ellers kommer til at koncentrere mig om alt andet end det jeg egentligt skal.
    Musik motivere mig og får mig til at fokusere 100 % på det jeg har gang i - Om det er hesten, lektier, eller bare at skrive en vigtig mail.
    Til stævner fokusere jeg på den musik der bliver spillet i højtalerne.


  • #33   21. aug 2014 Jeg rider tit med rolig musik, uden sang. Simpelthen, fordi jeg har et liiiidt stort temperament, men den slags musik hjælper mig til at slappe af, så jeg ikke kommer til at reagere uretfærdigt, hvis hesten ikke liiiiige gør, som jeg beder den om.
    Jeg vil hellere ride med den slags musik i ørerne, og forblive rolig, og have energien til at grine af det, hvis hesten ikke gør som jeg vil, lige med det samme; end jeg vil ride uden, og reagerer uretfærdigt. smiley
    Hvis ikke jeg havde det problem, så nej, så ville jeg heller ikke ride med musik i ørerne. Hvis det ikke blæser alt for meget, eller der ikke er for mange rundt om banen, så rider jeg med musik, uden høretelefoner. Men bare det er en stille og rolig melodi, så fungerer det super godt her. smiley


  • #34   21. aug 2014 Aldrig, og helst uden musik overhovedet (fra radio)
    Elsker stilheden sammen med hesten, især når vi er alene i hallen.
    Og når man er flere i hallen, ka det være hyggeligt med lidt smalltalk, istedet for ingen kontakt.


  • #35   22. aug 2014 Jeg har aldrig redet med musik i ørene, og har heller ikke tænkt mig det.
    Jeg bliver nødt til at kunne høre alting når jeg rider. Hesten er ligeglad med diverse lyde, men det er jeg bestemt ikke. Nu har jeg tit redet i ridehus, og specielt der, skal jeg have helt ro. Jeg har det bedst når jeg kan se og høre alt, hvad der sker omkring mig. Og jeg kan jo ikke se om på den anden side af vægen, så derfor skal der absolut være så stille som muligt, når nu ikke jeg kan se så meget, som jeg gerne vil.

    Jeg kan meget med musik i ørene, men kun hvis jeg har fuld kontrol over hvad jeg laver. Og man kan jo aldrig være helt sikker på om hesten skulle lave noget uventet.


  • #37   22. aug 2014 Jeg kan acceptere musik på anlæg, som vi har i vores ridehus, fordi der kan man stadig snakke sammen og råbe hinanden op... smiley

    Hvis nogen red med musik i ørerne samtidig med mig, så ville jeg give dem en verbal røvfuld (efter jeg pænt bad dem om at lade vær' smiley ).. Fordi jeg skal kunne snakke til dem, hvis jeg lige pludselig får problemer med min unghest.
    Det er simpelthen så uansvarligt, hvis du spørger mig, det er levende dyr vi rider rundt på. Om de så er meget rolige og ligeglade med lyde, så skal man selv kunne høre dem.

    Folk kan gøre hvad de vil når de rider alene, men hvis man rider flere og jeg er i blandt, så rider man ikke med musik i ørerne. Jeg synes ikke man kan tillade sig at sætte andres sikkerhed på spild.
    Jeg koncentrerer mig også bedst med musik i ørerne, men det synes jeg bare ikke man gør til hest.


  • #38   22. aug 2014 Nej. Musik i hallen ja, men i ørene nej. Jeg skal kunne høre noget før min hest kan.

  • #39   22. aug 2014 Jeg rider ofte med musik smiley jeg kan selvfølgelig også ride uden, men jeg nyder at kunne lukke verden ude. Jeg er springrytter men jeg rider kun med musik når jeg rider tur eller dressur. Det er alt for farligt syntes jeg at springe uden at kunne høre 100% hvad der sker rundt omkring smiley når jeg rider dressur har jeg kun musik i begge øre hvis jeg er alene smiley
    Det er rart med musik! Og så kan det hjælpe med at finde en god rytme smiley


  • #40   22. aug 2014 Jeg rider tit med musik i ørerne, det hjælper mig til at koncentrere mig bedre og bare fokusere på at ride smiley men jeg har kun høretelefon i ét øre når jeg rider, så jeg altid kan høre noget. Hvis jeg bare rider rundt i min egen verden uden at kunne høre noget som helst, og min hest pludselig bliver bange for en lyd og laver et hop som jeg overhovedet ikke er forberedt på, vil det kunne ende meget galt smiley

  • #41   22. aug 2014 Aldrig - jeg ville såmænd sagtens kunne ride med musik, men det ville være spild af musik og strøm, da jeg ikke hører musikken når jeg koncenterer mig smiley
    Men det generer mig absolut ikke.


  • #42   22. aug 2014 Rider stortset altid med mit løbe musik i ørene.. Koncentrerer mig bare meget bedre, har hesten herhjemme, så har næsten altid ridebanen for mig selv... det samme i skolen, hvis vi får en opgave der skal løses, har jeg også musik i ørene. smiley

  • #45   23. aug 2014 Jeg rider ofte med musik i ørerne, jeg koncentrere mig meget bedre med god musik i ørerne! Lige ledes, har jeg en meget kort lunte, og kan hurtigt blive meget hidsig på min hest, hvis hun er lidt strid, og der hjælper "glad" musik mig meget, med at tænke positivt så ikke jeg får et flip på hesten smiley
    Dog er der jo også den ulempe, at man risikerer at musikkens takt, forvirre en med hestens takt...men det har jeg efterhånden vænnet mig til ikke at lytte efter til:)


  • #46   23. aug 2014 Jeg gør det en gang i mellem, men det er sjældent smiley Når jeg gør, har jeg kun musik i det ene øre, så jeg også kan høre hvis der skulle blive talt til mig eller der skulle ske noget smiley

  • #47   23. aug 2014 Ikke i ørene, men sætter musik på så jeg lige kan høre rytmerne, og så i lommen. Jeg lytter ikke til selve musikken, men til rytmerne. Jeg laver derfor en masse temposkift i forhold til hvilken sang der er på.
    Jeg hader når der er helt stille i ridehuset, så jeg vil helst gerne have lidt baggrunds musik.


  • #48   23. aug 2014 Tak for alle svarene og argumenterne:)

  • #49   23. aug 2014 Enig med Krikken. At ride med musik i ørene øger faren for ulykker da rytteren ikke er opmærksom på lyder udefra der kan komme til at skræmme hesten. Så er rytteren mere uforberedt og kan falde af og komme til skade.
    Jeg rider selv ALDRIG med noget i ørene. Men elsker hvis der er musik i højtalere/på telefonen. Så slapper jeg og hesten bedre af og han traver også oftest i takt med rytmerne smiley Så kan jeg stadig høre udefrakommende lyde og slappe af og arbejde bedre. smiley

    Mvh TT


  • #50   26. aug 2014 Jeg rider aldrig med musik i ørene, ligesom jeg ikke snakker i mobil mens jeg rider. Synes hesten har krav på 100 % nærvær når man er sammen.

  • #51   26. aug 2014 Rider sjældent uden! Men er vi mere end 2 på banen, plejer jeg at tage den ene ud.
    Dog har jeg ALDRIG noget i ørene på tur, det dutter ikke i min verden smiley


  • #52   28. aug 2014 Har ofte bare den ene høretelefon i øret, og den anden sætter jeg fast under blusen så den ikke irriterer. Det er nogen gange rart med lidt rythme, tror det er hvad der passer en bedst smiley Når man kun har den ene i øret kan man stadigvæk være opmærksom på det der sker omkring en, og være til stede med sin hest samt kommunikere med den.

    Dog aldrig på tur da jeg syntes man skal være 100 % opmræksom. Men lidt lavt musik i den ene i ridehuset, kan jeg ikke se skader - tværtimod smiley


  • #53   1. sep 2014 Jeg er enig med dig i at man kan blive ukoncentreret. Og når jeg ridder med musik får jeg lyst til at ride "med musikken" så det gør jeg ikke mere og det også kan gå ud over min ridning. Jeg synes især ikke man bør ride med musik i ørerne hvis der er andre ryttere på banen. Hvis man ikke er opmærksom kan det jo gå galt. Men det er jo ens eget valg. Nogle rider måske bedre med musik i ørerne:D

  • #54   1. sep 2014 Jeg kan godt finde på at høre musik mens jeg rider. Men oftest gør jeg det ikke, fordi jeg snakker i telefon med min kæreste i stedet for smiley
    Synes ikke der er noget galt i det så længe man er opmærksom og ikke har skruet så højt op, at man ikke hører andet.


Kommentér på:
Rider du med musik i ørerne?

Annonce