{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.628 visninger | Oprettet:

Equisoft gjord - erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Kunne godt tænke mig at høre, hvilke erfaringer i har med Equisoft gjorden? Gjorde den nogen forskel for jer, i forhold til jeres hestes bevægelsesmønster og -frihed?
Har i prøvet et bedre eller billigere alternativ til Equisoft gjorden, der også har haft en god virkning på jeres heste?

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Equisoft gjord - erfaringer
  • #1   23. aug 2014 Jeg har prøvet den, men har skiftet til xpand. Den model jeg fik gav begge mine heste kæmpe store gjordsår. Xpand er mere fleksibel, og er "født" med ægte lam - desuden laves den af Marjoman, som designede de oprindelige, prisvindende, equisoft.

  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #2   23. aug 2014 Jeg havde den første udgave der kom på markedet, og den gav desværre min hest store sår bag albuerne fordi den var for bred og for tyk.
    Så min vurdering er st den nok ikke kan bruges til heste der er lidt vommet, så glider den ind bag albuerne på hesten. Og min hest havde tendens til vommethed


  • #3   23. aug 2014 Jeg har den gjord og har rigtig go erfaring med den men min 5 års der havde spændinger når jeg spændte gjorden og nu 8 måneder efter har han ingen spændinger overhovedet og kan gå med alm gjord uden problemer.. Heste der får sår af equisoft gjorden er fordi de har købt den i en for stor størrelse .. Og det siger de også selv dem der laver den at den skal være så lille som over hovedet muligt da den ellers kan give sår.. Men hest har den i str. 55 og i alm gjord går han med en 65-75 cm ,
    :).


  • #4   23. aug 2014 I den nye model G3 er selve læderpladen samme str i str 55 og 65 så der hjælper det ikke at købe den et nr mindre hvis ens hest bruger str 65

  • #5   23. aug 2014 "Heste der får sår af equisoft gjorden er fordi de har købt den i en for stor størrelse"

    Det havde jeg så ikke - jeg har rigeligt styr på hvilken størrelse begge mine heste bruger, og problemet er ikke opstået ved nogen af mine andre gjorde. De trak modellen tilbage da de fik mange klager på det, og har siden releaset en forbedret udgave. Man køber den str hesten bruger - at den rigtige størrelse åbenbart giver sår er dårlig design, ikke køberfejl.


  • #6   24. aug 2014 Tusind tak for svar! Vil det så sige at jeg bør købe den nye model frem for den gamle? Og hvordan ser jeg forskel på dem, hvis jeg ønsker at købe en brugt? smiley

  • #7   24. aug 2014 Tjek Horselab de er også på facebook der er billeder af den nye model..

  • #9   24. aug 2014 stubben har lavet 3 modeller den sidste nye hedder G3. Det er model nr 2 der har været mange problemer med.. de gamle equisoft gjorde folk snakker om er dem fra før stubben købte mærket.. Ham der opfandt equisoft laver nu den gjord som hedder xpand gjorden. G3 ligner rigtig meget den helt gamle equisoft gjord

  • #10   24. aug 2014 Jeg kontaktet Flexi sadler da jeg tænker at købe equisoft gjorden. Hun lurede så på hvordan min hest var bygget. Min hest er bred og rund (tøndeformet) så hun anbefalede X-pand gjorden til ham da den ligger bedre på tøndeformede heste kontra equisoft. smiley Så jeg kommer til at investere i X-pand når jeg får råd. smiley

    Mvh TT


  • #11   24. aug 2014 Jeg har nr 2 model og er sindsyg glad for den! Dog har jeg fået ny sadel så den er blevet for lille.. Så hvis du intra har jeg min tilslag i str55 har brugt den på min dv jeg har herinde ørsbjerggårds bacchus, hvis du er intra. smiley
    Den er højst brugt 3-4 måneder og er stort set ny i stand!:)


  • #12   24. aug 2014 Ved I så, om man bør købe den med lam, i læder eller i neopren?? Kan ikke helt lure forskellen.. Synes jeg ser flest ryttere, der bruger den med lam?.. smiley

  • #13   24. aug 2014 husk at det ikke er ægte lam på den nye equisoft. Det er kun xpand gjorden der med ægte

  • #14   24. aug 2014 Jeg mener at ægte lam kan tilkøbes nu, men så begynder det også at blive en virkeligt dyr gjord.

  • #15   24. aug 2014 Jeg har med lam og har alle andre jeg kender også og det er super godt, men man kan købe ekstra til dem hvis man ville ha ægte lam smiley

Kommentér på:
Equisoft gjord - erfaringer

Annonce