{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SLå hesten efter fald?
  • #1   29. aug 2014 (DA det skete for mmig var springet lavere og det var ikke til stævne)

  • #2   29. aug 2014 Ej, det ser bare slet ikke rart ud. Stakkels hest! Det er jo rytters fejl - ikke hestens. Hun burde slå, ja, men ikke hesten. Sig selv!!

  • #3   29. aug 2014 BM: Tænkte det samme...

  • #4   29. aug 2014 Hvad - undskyld banderiet - fanden skal det dog gøre godt for? smiley

  • #5   29. aug 2014 Hesten kunne have lavet skade på sig selv vis den havde blevet ved med at efter hun slog.... SKAMMELIGT.

  • #6   29. aug 2014 Hvor er det fuldstændig hul i hovedet? smiley er helt paf.. fatter ikke hvordan hesten sødt og tillidsfuldt kommer gående tilbage til et menneske efter sådan en mide er det den lever med til daglig! Undskyld, men det er sørme uacceptabelt, kan så godt forstå dig! Hendes ambitioner kan hun stikke skråt op hvis hun har tænkt sig at slå hesten sådan hver gang hun ride noget der er mere end den er klar til.

  • #7   29. aug 2014 hun har på intet tidspunkt under det ridt afpasset sin afstand eller tempo til den bane, at hun røg af var helt hendes egen skyld, og den reaktion kan gøre mig så harm, hun skal dusme være glad for jeg ikke havde siddet iblandt publikum, for det havde dælme ikke taget mig længe at komme ind på banen og smadre hende en med den pisk, og brød alle tommelfingerregler,, for hvad der er godt horsmanship og hvordan man opfører sig omkring heste og til stævne, hun burde dælme få en endefuld og få byttet den hest ud med en cykel smiley

  • #8   29. aug 2014 Sikke et fjols undskyld sproget, respektløs. Det var da underligt at hesten ikke ville fanges efter at være blevet slået, er sur på den dame:(

  • #9   29. aug 2014 Ja og hvad fik den hysteriske møgunge så ud af det?
    En hest hun ikke selv kunne fange..

    Ris til egen røv er vist et passende udtryk til den rytter...


  • #10   29. aug 2014 Man må da håbe un føler sig pinligt berørt efter den opførsel.

  • #11   29. aug 2014 Jeg blev så rystet da jeg så det.... smiley

  • #12   29. aug 2014 Selvfølgelig skulle hun slå! Hun skulle gå hen til hesten, og så ellers slå løs på sig selv, mens hun sagde "dumme dumme rytter, rid så din hest ordenligt!" smiley

  • #13   29. aug 2014 Rigtigt Hippie!! (vis jeg må kalde dig det smiley )

  • #14   29. aug 2014 Sjovt, at nogen bare skal slås. Hvad med muligheden, hun skulle ikke slå på nogle, men sætte sig op, og prøve igen.

  • #15   29. aug 2014 Your welcome PP. Det kalder alle mig alligevel, også mine venner IRL smiley

  • #16   29. aug 2014 Det værste er da at sådan er halvdelen af ponyrytterne også til stævne. Det sjældent jeg ikke ser en smække hesten grundet ens egen fejl...

  • #17   29. aug 2014 CALLA: Det var også mere, hvis hun absolut ville slå - rytteren altså - så ville jeg og hesten sikkert også da foretrække, at hun slog på sig selv smiley

  • #18   29. aug 2014 Karantæne fra stævne i lang tid og en bøde for usportslig optræden var nok på sin plads..
    Føj for en opførsel..


  • #19   29. aug 2014 Nej hvor er det sindsygt, og noget af det værste er, at forældrene (eller dem, der filmer) bare sidder og griner og har det hyggeligt. Hvor er det skræmmende. Jeg har godt nok aldrig set nogen løbe direkte hen og smække sin hest med pisken i røven, men som nogle af jer andre nævner, ville jeg heller ikke være bleg for at give hende et mindre møgfald. Hun fortjener vist, som det mindste, at få en ordentlig lektion i omgang med heste og så karantæne fra stævne som Pernille siger.

  • #20   29. aug 2014 Ikke okay på nogen måde..

    Men jeg indrømmer, jeg har selv gjort det. - Det er IKKE noget jeg er stolt af på nogen måde, og der er intet der retfærdiggører at jeg har gjort det. Men jeg er også blevet langt klogere nu, og det er 5 år siden episoden skete. Jeg begyndte så tilgengæld at tudbrøle og lagde armene om min pony den gang fordi i det sekund jeg gjorde det, vidste jeg at det var forkert og jeg fortrød det så meget.
    Det er utroligt hvad nogle heste finder sig i vi mennesker udsætter dem for..


  • #23   29. aug 2014 smiley %#¤%&¤#%&(/(/& smiley >:( smiley "#¤¤%

    Hun skulle kraft ederne mig aldrig have fået en hest imellem hænderne med den forfærdelige opførsel! smiley smiley >:( Grrrrr. Bliver så stik tosset!!!!! Forbannade MØGSO!


  • #25   29. aug 2014 Næsten lige så slemt, som dengang jeg så pænt fik lov at overvære en ponyrytter til dressurstævne. Ponyen gik skide godt og gjorde alt hvad den blev bedt om, men de blev diskvalificerede grundet forkert program 3 gange. Da hun 15 minutter senere trak ponyen hen mod traileren fik den ellers til den helt store guldmedalje med pisken.

  • #26   29. aug 2014 smiley :'( smiley

  • #27   29. aug 2014 " Hav altid en sprigpisk med dig når du træner din hest. Så giver du din hest dens signal på hvad du vil have den til at gøre eller udføre, og hvis hesten misforstår signalet, eller ikke gør det rigtigt, så tager du pisken og begynder at tæske løs på dit hovet med den. Imens du på samme tid råber "DUMME DUMME TRÆNER!!!" Bagefter går du over og roser din hest."

    Respektløse møg unge. Tænk at slå et stakkels uskyldigt dyr!? Jeg er helt paf!


  • #28   29. aug 2014 sikke en idiot... smiley

  • #29   29. aug 2014 Ej, sikke da en opførsel. smiley

    Fünke - De siger jo faktisk at hun ikke skal jage hesten. :o)


  • #30   29. aug 2014 Der skulle man som forældre sætte ind, og afgøre at ens datter IKKE er gammel nok til at have hest, og sælge den til en der kan passe ordentlig på den.
    Det er noget svineri det der, og det høre ikke til nogen steder!


  • #31   29. aug 2014 CTS: netop fordi at forældrene griner og virker uerfarne, selv bagefter de har sagt dét om at jage, så forstod jeg det faktisk som om, at de mente "du skal ikke jage hesten," som om at hun ikke skal "spilde sin energi" på det smiley

  • #32   29. aug 2014 Uhhhh en møgunge! Hun burde have sådan nogle smæk!

    Glemte aldrig engang da min far så en rytter slå sin hest gentagende gange med pisken fra jorden.. det endte med at min far råbte op i hele ridehuset at hvis han ikke stoppede med det der, så ville min far tage pisken og slå ham

    Håber fandme os der er nogen der har sagt noget til den tøs! Hun burde ikke ride!


  • #33   29. aug 2014 Fünke - Sådan forstår jeg det ikke. :o)
    De siger noget med "never chase the horse" eller sådan noget. :o)
    Om det er hendes forældre, ved jeg dog ikke.


  • #35   29. aug 2014 Sikken en lille møgtøs! Det ligner ingen verdens ting at slå hesten på den måde! Men det lyder ikke, som om publikum (familien?) har problemer med det. Så det må åbenbart være normen, at man gør den slags. smiley

  • #36   29. aug 2014 Så er der mig, som der griner af mig selv og roser eller klapper hesten og sætter mig op igen smiley

    Og hvis det er til træning og hesten stopper, rider uden om eller springer underligt så råber jeg højt til min træner "Jeg ved godt, hvad fejlen er!!", fordi for det meste kender jeg selv svaret på hvorfor at hesten gør som den gør smiley


  • #37   29. aug 2014 Dejligt at man kan indrømme at alle begår fejl, men man bliver sgu NØD til at lære af dem..


    mvh PP


  • #38   29. aug 2014 Ork jeg ved godt at jeg kan begå mange fejl, det er jo ikke med vilje at man fejler smiley

  • #39   30. aug 2014 Det fald var hun jo hundrede procent, selv uden om. Jeg kan ikke se hvordan hun ikke selv kan tænkte så langt, og vide at det ikke er det rette at slå hesten, efter at hun har lavet en fejl. Hun burde slet ikke have lov til at have. Godt med heste at gøre, hvis hun reagerer sådan vær evig eneste gang, hun laver fejl. Men det er jo ikke nogen nyhed at mange ridepiger/drenge, opfører sig sådan til stævner - og bare generelt.
    Jeg har da også begået fejl igennem alle de år jeg har haft med heste at gøre, men jeg har da aldrig straffet hesten for det. Når jeg er faldet af, har jeg da bare sat mig op igen, for jeg kan da ikke se hvorfor jeg skulle skælde den ud over, at jeg ikke kunne holde mig på. Selvom jeg da enkelte gange har fået voldsom næseblod, hovedpine og forstuvet min næsen - alt sammen på samme dag, og samme hest, blev der da intet sagt til den.

    Kender også mange som syntes at tingene altid skal løses med vold, når det handler om heste. Hvor det dog er forfærdeligt at overvære, når folk bare tæver løs på deres heste.


  • #40   30. aug 2014 Idiot. Det samme gjorde de på min gamle rideskole. Hvis der var en der faldt af, så løb ridelæreren hen til hesten med sin longepisk, gav den én i røven, råbte og skreg af den og hev hårdt ned i tøjlerne. "Så ka den lære det". Det eneste hesten lærer, er at mennesker er utilregnelige og ubehagelige. Den kan på ingen måde kode dét, at den taber rytteren, sammen med den straf den får flere sekunder-minutter senere..

  • #41   31. aug 2014 Hun burde sætte sig ned på sin flade røv og ride nogle ordentlige afstande.. Den hest kæmper da godt nok for hende!

  • #42   1. sep 2014 jeg tør slet ikke tænke på hvad hun har gjort ved hesten efter de er holdt op med at filme... puha hvor ville mine forældre give mig tæsk med en pisk hvis jeg nogensinde gjorde det mod min hest efter sådan en opførelse.
    Vi har altid lært "rytterfejl, rytterfejl, rytterfejl" det er næsten ligemeget hvilken fejl, hesten reflektere jo sin rytter så... smiley


  • #43   2. sep 2014 Jeg fortrækker og have en pisk med ind i stalden, så når hesten begår en fejl slår jeg mig selv med den imens jeg råber "Rytterfejl, rytterfejl, rytterfejl" det burde være en der smed den i hovedet på hende smiley

  • #44   2. sep 2014 Man har bare lyst til at tage en stegepande og klappe dem en..

    Men det er selfølglig ulovlig xD


  • #45   2. sep 2014 Enig Limira. Det er de underligste ting, som er ulovlige... --'

  • #47   4. sep 2014 Hold da helt op! smiley tænk at gøre sådan noget smiley hn burde slet ikke have en hest smiley

  • #49   4. sep 2014 DSJGHIHRELKFSKDEMWLJSVIEMKMDSKLJIFEWIO smiley

    Bliver så gal, når jeg ser sådanne ting!!!


  • #50   5. sep 2014 Hvad tænker hun på ??

  • Neel
    Neel Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 13 Følgere: 13 Svar: 20
    #51   19. okt 2014 Folk gør sgu også de mest sindsyge ting som f.eks. at slå på dyr:(
    vi havde også engang en smed der skulle sko vores pony(det skal lige siges at vores pony har haft dårlige oplevelser med tidligere ejer hvor hun også blev slået og skulle i bedøvelse hver gang den skulle noget) men altså ham her smeden står og skal ponyen og vores pony synes at går for stærkt for hende og prøver så at sige fra ved at trække sit ben til sig(det skal lige siges igen at det var foben ikke bagben) nå men smeden vil så ikke give spil på benet og trækker så bare i det og ponyen bliver så stresset og forsøger at ligge sig ned og derefter springe frem, smeden bliver derefter sur og kalder ponyen for"satans møg krikke" og losser den stakkels hest i maven og det resultere så i at hun skubber til smeden så han falder over sin kasseting.
    så nu har vi altså skiftet smed da vi så skulle bruge 3 uger på at genoptræne benløftning og at stå bundet da den bare lagde sig ned:(
    forstår vikelig ikke at folk hverken tænker på dyret eller ejeren(mig) der stod og sagde "drop og giv den sko på du har jo pillet dem af nu og så hun bare ikke sko på igen!"
    det er jo virkelig til at få dårlig smag i munden:( føj siger jeg bare
    XX Hende der har oplevet en anden slå hen stakkels uskyldige ponyXX


Kommentér på:
SLå hesten efter fald?

Annonce