{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Hovskæg og mider {{forumTopicSubject}}

Hej, Min pony har mider på benene Han bliver behandlet imod det men han kommer aldrig helt af med det. Så han har fået beberet alt hovskæget af for nogle måneder siden.
Også tænkte jeg på om der er nogle der ved om man kan købe noget spray eller noget af den slags.
så man slap for at barbere hovskæget af.
ved ikke hvordan man laver spørgsmålstegn på min computer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hovskæg og mider
  • #1   29. aug 2014 Jeg bruger pig oil and sulphur gold label.. Jeg har så købt nogle tegneflasker i panduro, hvor jeg hælder pig olien ned i, så det er nemmere at få ind i i huden, og så der ikke går lige så meget til spilde, som hvis man bare tog det i hånden smiley
    Jeg kommer det i 2-3 gange om ugen.


  • #3   29. aug 2014 Jeg vil til enhver tid anbefale at man barberer hovskægget af, i hvert fald den tid behandlingen står på -selvom man KAN behandle trods hovskæg, så er resultatet bare sjældent lige så godt, fordi det er så svært rigtigt at komme i bund med behandlingen.

    Vi har før brugt frontline med god effekt (det er i øvrigt spray, men skal altså masseres godt ind i huden alligevel), men for Emil var det ikke helt nok -det forsvandt, men kom retur igen ret hurtigt.
    Nu får vi istedet noget ved vores dyrlæge som hun selv blander, og det har dælme været effektivt... Det har taget det fuldstændigt.

    Jeg ved at mange bruger diverse olier (bl.a. pigoil), men tilbagemeldingen synes jeg, næsten altid har været at det tager det... indtil det blusser op igen... og igen... og igen... Og det var måske ok hvis det blussede op engang om året eller så, men for mig lyder det som om det kun NÆSTEN tager det hele... og det er, synes jeg, ikke helt godt nok


  • #4   29. aug 2014 hov -og udover det dyrlægen har blandet til os til at smøre på benene, har Emil så ydelrigere fået en ormekur som jeg desværre ikke lige pt kan komme på navnet på... den er hundedyr, men virker ikke kun på orm men osse på mider.

    Derudover kan det være en ide at overveje tilskud til at styrke immunforsvaret. Der findes ikke dokumentation herfor, men der spekuleres i om et nedsat immunforsvar kan være medvirkende til at nogen heste døjer med den slags.


  • #5   29. aug 2014 Jeg fik noget af dyrelægen som jeg skal hælde over hans ryg, jeg tror det var hvert halve år han skulle have det. også får han vasket benene med neutral sæbe.


  • #7   29. aug 2014 men det er bare at han er blevet bange får vand men jeg har fået nogle til at hjælpe mig i weekenden så jeg må se hvordan han regerer.

  • #8   29. aug 2014 hoppedullen dyrelægen sagde ca hver halve år

  • #10   29. aug 2014 heller ikke jeg smiley må lige ringe til dyrelægen en dag

  • #11   29. aug 2014 Ved dyrlægen overhovedet noget om mider? Flusa er jo meget fint (men som hoppedullen siger, er hvert ½ år IKKE nok), men det skal altså kombineres med noget der er en hel del skrappere end neutral sæbe.

    Der skal en del til at slå sådan nogen mider ihjel -og flusa alene gør det ikke (neutral sæben gør det sikkert benene fint rene og fri for fedt = forringer levevilkårene for miderne en smule... men slet ikke nok til virkeligt at have effekt).



  • #12   29. aug 2014 Jeg ringer til dyrelægen i næste uge


Kommentér på:
Hovskæg og mider

Annonce