{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Anna E
Anna E
Tilmeldt:
5. aug 2014
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 13

Rutine rytter! {{forumTopicSubject}}

Hej derude!:)
Jeg går sådan lidt og grubler over, hvad mener i er en Rutineret Rytter??:)
Fordi næsten alle på deres annoncer til part skrive kræver en rutineret rytter og jeg ved ikke om jeg er sådan en jeg har redet i lidt over et år og jeg kan det basale så som skridt, trav og galop og så plejer jeg at have denne milde men alligevel strenge måde at ride på (Altså med "streng" mener jeg ikke at jeg sidder og råber, bliver sur eller er hård med pisk) Er det nok til at kunne kalde sig en rutineret rytter? Ved det ikke hvad syntes i?
MVH Anna:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rutine rytter!
  • #1   31. aug 2014
    Da jeg søgte part kunne jeg heller aldrig lure hvad folk synes en rutineret en var. Om det kræver man har redet x antal år, om det er fordi man har startet et vis niveau til stævne eller hvad pokker det kræver.


  • #2   31. aug 2014 Jeg tror det er meget forskelligt hvad folk mener er en rutineret rytter. Spørg hvad de forlanger man kan? smiley

  • #3   31. aug 2014 Hmm, med rutineret rytter tænker jeg at man har redet nok mindst 5 år, kan sin grundridning og ved, hvordan man skal håndtere de forskellige situationer, der kan opstå - dvs. man har prøvet en del forskelligt, og er moden og fornuftig i sin omgang med hestene = man kan rutinerne i forskellige situationer, der kan opstå. Men igen, det er også lidt tricky, for der er jo alligevel igen ikke noget bestemt, der definerer en rutineret rytter, og det er jo helt forskelligt, hvordan man som person definerer det smiley

  • #5   31. aug 2014 Ja den forvirre også altid mig. Jeg plejer at lade være med at skrive på de annoncer, hvis ikke det er defineret, hvad en rutineret rytter er for dem.

  • #6   31. aug 2014 For mig er en rytter der har redet 1 år ikke rutineret. Udover at kunne ride de 3 gangarter , skal dette foregå på en måde hvor det ses at rytteren kan sidde pænt og roligt, og ikke virke forstyrrende for hesten.
    En rutineret rytter har i min verden osse noget stævneerfaring på et rimeligt niveau, og forstand og erfaring med at omgåes hesten fra jorden og i almindelig omgang.


  • #7   31. aug 2014 Det er også rigtig svært at give et nøjagtig svar på.

    Men det kan ikke gøres op i hverken årstal, eller timer til undervisning. Jeg har haft en del forskellige ryttere på besøg til en salgs hest for tiden, jeg havde en virkelig aha oplevelse den anden dag med en 11 årig pige som kun havde redet et år, og jeg havde lidt på forhånd at hun var nok ikke så dygtig. Men i guder et stort talent hun havde, og hun var så forstående og tog imod alt den lærdom hun kunne få mens hun var der, mens jeg også har stået med 34 årig damer der siger de har redet i mange år og har stor erfaring, men de kan ikke engang ride rigtig diagonal.

    Følelsen af, at være en rutineret rytter synes jeg kommer til en selv når man kan sætte sig i sadelen på en hvilken, som helst hest og få det til at "fungere" uden kamp. Så er man dygtig.


  • #8   31. aug 2014 Jeg har også været lidt forvirret over hvad det betyder, men nu hvor jeg selv har haft søgt en part til min pony (har efterhånden opgivet), så er en rutineret rytter i min verden bare en der kan:
    • Håndtere ponyen alene (at jeg ikke skal stå og holde opsyn)
    • Trække ponyen alene
    • Sadle op alene
    • Ride alene (skridt, trav, galop, stop - gerne mere)

    Det er mine krav for om jeg kan sige at en rytter er rutineret nok til mig og min pony - at personen kan tingene alene. At en rytter har erfaring og rutine nok til at håndtere en ganske almindelig pony/hest.

    En dygtig og erfaren rytter er så noget andet i min verden.


  • #9   1. sep 2014 En rutineret rytter, er i min verden, ikke en der har redet et vis antal år. Men derimod en der har erfaring, ikke nødvendigvis en bestemt erfaring.
    Jeg vil selv mene, at jeg er en rutineret rytter, da jeg både har redet og håndteret rå heste, rolige heste, store og små heste, nervøse osv. Så jeg har fået en del erfaring. Jeg har redet i 12-13 år på alt simpelthen, men kun modtaget undervisning i ca. 6 år, og "kun" redet stævner på klubplan, og ikke niveau højere end LA.

    Men fælles for en rutineret rytter, er jo klart at man kan håndtere en almindelig rolig hest, samt man kan sin grundridning, altså ikke kun skridte, trave og galopere, men har en større forståelse for hestens samling samt øvelserne.

    Men jeg synes, at man skal spørge annonceskriver, da ordet "rutineret rytter" helt sikkert er defineret ved hestens væremåde. Er det en unghest der søger part, indebærer ordet "rutineret rytter" højst sandsynligt erfaring med ung- eller nervøse heste, hvorimod hvis det er en stævnehest, indebærer det nok stævne erfaring smiley


Kommentér på:
Rutine rytter!

Annonce