{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

At ha' hest på Orø?! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley
Min mand og jeg overvejer kraftigt at flytte til Orø. Nogen herinde der har det?
Hvor er der opstaldning af heste? Hvordan er det at ha' hest herovre? Hvad med smede og dyrlæge herovre?
Det er temmelig sandsynligt at vi flytter, men skal finde et ordenligt sted til min hestemand smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At ha' hest på Orø?!
  • #1   14. sep 2014 Har en bror der bor derovre, haft noget familie med hest. De var ret glade for det. Boede på en gård havde deres egne og et par opstaldere. Er dog flyttet og har solgt det smiley men en ret fredelig ø og i blir ikke overrendt af gæster da færgen alligvel koster lidt når man ikke har fast kort over. God flytning

  • #2   14. sep 2014 Vi har godt nok kun sommerhus på Orø, men ja.

    Der ligger nogle gårde rundt omkring hvor der er heste, samt der ligger et stutteri. og nede ved kirken er der nogen der har en lille ridebane.
    Der er ikke de fedeste tur muligheder og ingen ridestier( har ihvertfald aldrig set dem så) så man skal ride langs vejen, desværre kører folk rimelig hurtigt, så jeg ville personligt ikke bryde mig om det.

    Der er en smed der kommer derovre, men om han bor der ved jeg ikke, har bare set ham sko heste et par gange, så der er ihvertfald der kører derovre. Dyrlæge tror jeg ikke der, det jo et ret lille ø og største delen af husene er sommerhuse(tror jeg nok smiley )





  • #3   14. sep 2014 Jeg har boet der og stået med mine dengang 2 heste.
    Det er okay, turmulighederne er ret begrænset og det eneste ridehus på øen ligger i dyreparken hvor andre dyr ikke må komme ind, så det er lidt trist om vinteren.
    men ellers er der jo ret fredeligt derovre undtaget i weekender og ferier i sommerhalvåret når sommerhusene bliver fyldt smiley


  • #4   19. sep 2014 Det er ikke så meget dét hvordan øen er, den kender jeg ret godt da min mand kommer derovre fra så vi bruger meget tid derovre i forvejen, da hans forældre stadig bor der..
    Det er mere ér der nogen steder der er godt at opstalde sin hest?
    Hvordan foregår det smed og dyrlæge? Altså hvis hesten fx bliver akut syg - så skal der en dyrlæge derover, hvordan har man klaret den?
    Jeg synes der er nogle dejlige ture derovre, har altid hundene med og går nogle fantastiske ture, men det kan selvfølgelig godt være man ikk må ride der hvor vi går smiley
    Hald & Lille Elektra : Altså skal jeg forstå det sådan at der er et rigtig ridehus ude ved dyreparken som er til afbenyttelse mod betaling hvor dyreparkens dyr ikke må komme ind?

    Jeg skal som min. bare bruge en bane med lys til om vinteren, nogen der ved om der er det derovre?


  • #5   19. sep 2014 Det er velsagtens ikke ret meget "værre" en her på Bornholm, hvor vi også får smed ovrefra smiley

  • #6   19. sep 2014 Man kunne bruge det før det blev dyrepark, så nu er der ikke noget ridehus man kan bruge mere.
    Jamen dem jeg stod hos havde en okay ridebane med lys på, den fungerede som rideklubbens ridebane så der var også lidt spring der tilhørte klubben. Jeg så dog aldrig andre derude.
    Jeg bruge den smed de også brugte som kom hver 8 uge også er færgen jo en del af transporten som man betaler.
    Skibby dyreklinik kommer vidst over om torsdagen ellers kommer de når man ringer.
    Store merløse kommer til kostalden hver 2. Omsdag. Men den dyrlæge der kommer der ved ikke så meget om heste.
    Ved de havde det tilsalg hvor jeg havde hestene, men ved ikke om det er solgt. smiley


  • #7   19. sep 2014 Man kunne bruge det før det blev dyrepark, så nu er der ikke noget ridehus man kan bruge mere.
    Jamen dem jeg stod hos havde en okay ridebane med lys på, den fungerede som rideklubbens ridebane så der var også lidt spring der tilhørte klubben. Jeg så dog aldrig andre derude.
    Jeg bruge den smed de også brugte som kom hver 8 uge også er færgen jo en del af transporten som man betaler.
    Skibby dyreklinik kommer vidst over om torsdagen ellers kommer de når man ringer.
    Store merløse kommer til kostalden hver 2. Omsdag. Men den dyrlæge der kommer der ved ikke så meget om heste.
    Ved de havde det tilsalg hvor jeg havde hestene, men ved ikke om det er solgt. smiley


  • #8   19. sep 2014 Nogen af de andre med heste brugte en anden smed i øvrigt. Ved dog ikke hvem ham er eller hvad aftalen med ham var.
    Ham jeg brugte hed Ole og kom fra roskilde. Kan desværre ikke huske andet om ham smiley


  • #9   20. sep 2014 Tak for jeres svar smiley Det lyder da til både smede og dyrlæger godt gider tage derover smiley

    Nogen der har prøvet at ha' en akut syg hest om natten på en ø?


Kommentér på:
At ha' hest på Orø?!

Annonce