{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Part til ikke-dressurhest...muligt? {{forumTopicSubject}}

God eftermiddag HG smiley

Jeg er pga. forskellige ting i mit liv (udelukkende positive smiley ) i den situation at jeg godt kunne bruge en part ca. 3 dage om ugen.
Når jeg læser annoncerer og ser hvad folk efterspørger, så virker det imidlertid som om der er meget fokus på stævner og dressur, og det kan hesten ikke. Ikke pga. han har skader eller lignende, men fordi det aldrig har været min interesse, så det er ikke blevet trænet.
Er det muligt at finde en part der primært vil ride skovtur, eller er det helt håbløst når hesten ikke kan gå en LA (sat lidt groft op, hvis folk vil ride dressur og træne hesten er de naturligvis velkomne til at gøre det på deres dage)?

På forhånd tak

Camilla smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part til ikke-dressurhest...muligt?
  • #1   14. sep 2014 hvorfor ikke prøve at skive til dem der lyder som om de kan passe med din hest og høre om de kunne være interesseret i din hest, selv om den ikke kan så meget dressur men at de er velkommen til at træne det og starte stævner, selvfølge skal det være ok med dig smiley

    jeg har ikke selv de store erfaringer med part men mener ikke at det kan være helt umuligt at få part smiley


  • #2   14. sep 2014 jeg kenderen del der hellere end gerne nøjes med hyggeridning! smiley Bestemt ikke umuligt så længe hesten er sød !

  • #3   14. sep 2014 Jeg vil ikke mene det er umuligt, men vil så sige, at du måske ikke skal regne med at få meget for det. Jeg har selv haft skovturspart og dette var helt ok, hun måtte så ikke andet end at ride i skoven. Hvis din herre godt må gå dressur men bare ikke stævner, så tror jeg ikke det ville være et problem. Det er ikke alle der kun vil have stævne-part. smiley
    Jeg har altid haft dressur/springheste at ride på og nu har jeg lige erhvervet mig en unghest som kun kan siddes på, udelukkende til hygge og videre udvikling, men ikke i form af konkurrence ridning, men klassisk smiley
    Held og lykke!


  • #4   14. sep 2014 Det lyder som om det ikke er helt umuligt, så vil oprette en annonce smiley
    Folk må selvfølgelig gøre hvad de har lyst til - så længe de ikke skader hesten, så stævner/skovtur/dressur/spring er selvfølgelig ok.
    Tak for Jeres hjælp, nu er jeg lidt mere optimistisk smiley


  • #5   14. sep 2014 Ja da!
    Jeg rider en hoppe med hanetrit og for smalle luftrør som gør, at den rækker tunge med bid i munden = ingen stævner samt ingen sammenpakning i dressur, da den så ikke kan få luft smiley

    Jeg ville mene det var muligt smiley


  • #6   14. sep 2014 Der er masser der gerne vil have en skovturspart smiley
    Der hvor det bliver svært, er når folk kræver 700kr om mdr, for at nogen skal ride deres 20 årige hyggehest, 3 gange om ugen...


  • #8   14. sep 2014 Ja det er helt sikkert muligt. For ca 3-4 år siden søgte jeg låne hest der måtte flyttes ud til mig. Det var ikke helt nemt, måske var det bare årstiden der gjorte det eller også var det mine krav. Jeg søgte hest eller stor pony, til ren hygge ridning, den skulle være en kone hest da jeg var en meget nervøs rytter efter et styrt hvor jeg brækkede begge arme. Men havde nu modet til at ville ride igen. Jeg havde aldrig fået undervisning, så kunne kun det grundlæggende dressur og hvad mine heste veninder havde lært mig. Så ejer af hesten skulle være klar over at jeg ikke kunne holde den alders svarende. Men jeg fandt da nogle stykker men fik ikke rigtig glæde af dem da ejerne snød mig gang på gang. Købte derfor min ejen hest. Men med mit uheld kom jeg hele tiden tilskade i mit job så søgte en part. I løbet af en uge fik jeg den sødeste og dejligeste part til min hest, blev så glad for hende at hun fik lov at forsætte selvom at jeg var klar til at ride. Hun kunne heller ikke noget som helst men var super god til alt fra jorden af. Og hun behandlede min hest som hendes et og alt. Så opgiv ikke der sidder flere piger derude og venter. Undskyld at mit indlæg blev så langt

  • #9   14. sep 2014
    Så længe det ikke er en part til 500 kr og 117 krav så ja :o)


  • #10   14. sep 2014 Tak for alle Jeres svar smiley
    Havde tænkt omkring 150 kr. om måneden for 3 dage (bare et symbolsk beløb), og der er både adgang til stor statsskov og udendørs ridebane samt ridehus + folk kan lave hvad de har lyst til med ham (så længe der tages hensyn til hesten).
    Jeg ville selv elske sådan en part, men synes bare jeg så i alle fora (om parter), at hesten skulle kunne gå dressur, ellers gad folk ikke.
    Jeg takker igen for alle svarene smiley


  • #12   14. sep 2014 Så er den oprettet, så håber jeg nogen har lyst til at passe godt på min dreng de dage jeg ikke selv kan smiley

  • #13   15. sep 2014 Hvis ikke jeg havde haft 2 i forvejen og den havde været 25 cm. højere, så havde jeg været der! smiley Det er jo ikke andet end et spytkast herfra. Hvor står i egentlig henne? smiley

  • #14   15. sep 2014 Han står på Overvadsgaard, lidt udenfor Hvalsø (4330).
    Selvom han er blevet vandet grundigt den sidste tid, så bliver han nok ikke højere smiley
    Ellers ærgerligt, jeg kan huske fra et af dine emner at du virkede som en superpart smiley


  • #15   15. sep 2014 den må få noget mere rugbrød smiley
    Jeg kommer nemlig formegentlig nok til at mangle et sted til vinter med ridehus, men de fleste steder er bare så mega store med mega mange mennesker og det gider jeg simpelthen ikke! smiley Men jeg har ikke kigget så meget til hvalsø siden, men det kunne da være jeg skulle gøre det, der er trods alt ikke andet end 8 km. til Hvalsø smiley


  • #16   15. sep 2014 På igen måde umuligt! Jeg er ikke dressur eller spring rytter, men mangler en turpart... Synes det er umuligt at finde nogen der søger det samme - som ikke er alt for langt væk fra hvor jeg bor smiley


  • #17   15. sep 2014 Synes nok generelt at folk forventer for meget af fremtidig part. Altså alle vil have en LA rytter osv, hvor jeg personligt vil mene at en rytter som behandler hesten pænt, er vigtigere end deres ridning.
    Er helt sikker på du nok skal finde en part til din skønne dreng! smiley


  • #18   31. okt 2014 Øv, øv, er simpelthen så ked af det lige nu smiley
    Det har været rigtig svært at finde en part (der er åbenbart ikke nogen i området der gerne vil ride en skovturshest), så derfor har jeg sat hesten til salg, da jeg simpelthen ikke har den tid til ham han fortjener.
    Er simpelthen så trist, men efter lange overvejelser har jeg besluttet at det er det bedste for ham og mig smiley
    Tak for Jeres input og kommentarer smiley


  • #19   31. okt 2014 Årh for pokker smiley

  • #20   31. okt 2014 åh nej smiley
    Tænk at der ikke er nogle der kan bruge sådan en hest at ride på, det er vrkelig skørt smiley


  • #21   31. okt 2014 Jeg undrer mig også lidt.... med fare for at lyde som om jeg er mine bedsteforældre, så.....dengang jeg var ung, der var det at få en part en drøm, som kun gik i opfyldelse for ganske få.
    Måske er der flere heste idag, folk har mindre tid eller internettet har været medvirkende til at folk der søger part finder det hurtigt.
    Det er selvfølgelig positivt, men ville sådan ønske jeg kunne beholde min skønne dreng uden den daglige dårlige samvittighed over ikke at kunne give ham de forhold han fortjener (ren boks når han kommer ind hver dag, dækken af/på hver dag, måltid midt på dagen da der ikke er vand eller mad på folden om vinteren, ordentligt tilsyn hver dag for skader/sygdomstegn samt, vigtigst af alt; stimulering, selskab og opmærksomhed).
    Jeg håber der er een derude der ser alle hans kvaliteter (og øv, nu smiley jeg igen smiley ).


  • #22   31. okt 2014 Kunne du ikke leje ham ud?? Det er da for trist at sælge sin bedste ven. Hvis det så ik er vildt langt fra dig, ka du jo stadig ta en tur på ham

  • #23   31. okt 2014 Jeg overvejede det, men har bare svært ved at forestille mig det fungerer, og jeg kender mig selv; jeg kan ikke slippe den dårlige samvittighed og følelsen af at det ville være min pligt at sikre mig han havde det godt hvis jeg stadig ejede ham. Det ville være enormt stressende for mig, og nok også temmelig irriterende for låner, hvis jeg ikke kunne slippe ham, desværre smiley

  • #24   31. okt 2014 Øv Camilla, det er jeg ked af at høre! Lyder helt dumt at der ikke findes en part der ude, for han ser skøn ud!

  • #25   31. okt 2014 Hvis ikke det var fordi jeg pt. er i England, og når jeg kommer hjem skal arbejde 8-17, så havde jeg gerne kørt en tur ud og sørget for din hest midt på dagen og muget boks, øv altså, hvor er det bare kedeligt! smiley

  • #26   1. nov 2014 Jeg vil komme med et lille input smiley

    Stod/står i præcis din situation. Jeg lånte så min hoppe ud, men dette fortrød jeg så senere. Længere historie. Men pas på med dette smiley Set i bakspejlet skulle jeg have solgt hende allerede dengang, men jeg var ikke klar til at tage det valg. Fik hende hjem igen i marts og har siden da lidt under stress og dårlig samvittighed som har gået enormt meget udover min studie. Dette har været meget hårdt da jeg virkelig elsker min hoppe ! Ved ikke om man kan kalde det at være blevet mere moden, men tog valget at sætte hende til salg for et par måneder siden og selvom det er et af de sværeste valg jeg har taget er jeg ikke et sekund i tvivl om at det er det rigtige. Sommetider er det sværeste valg bare det rigtige for både dig og hesten.. Og man skal bare være påpasselig med at finde det rigtige hjem og få skrevet et ordentlig kontrakt, så kan du jo stadig besøge din hest og have senere forkøbsret smiley Jeg ved ikke om det hjælper på det, men jeg vil i hvert fald sige at du ikke står alene og jeg synes det er flot du tager beslutningen, hvis du føler det er det der skal til for at i begge trives smiley


Kommentér på:
Part til ikke-dressurhest...muligt?

Annonce