{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

pris islænder {{forumTopicSubject}}

hej islænder folk smiley
hvad må man give for en islændervallak 5 år lige tilredet 136 med stamtavle.
da jeg kun har haft oldenborg og dv aner jeg ikke pris på denne race
jeg går med dårlig ryg og er anbefalet islænder at ride i stedet ved fra andre det skulle være en super race smiley
men har ikke lige tjek på prisen på dem, så håber i kan hjælpe mig lidt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pris islænder
  • #2   15. sep 2014 uha så må jeg lige se dens afstamning smiley

  • #4   15. sep 2014 Pris og kvalitet går mange gange i hånd sammen. Men man kan være heldig og finde heste med okay papir og som kan flytte fusser til billige penge.

  • #5   15. sep 2014 Ja, som de andre siger, så er det enormt meget forskelligt. Det afhænger af afstamning, farve (desværre), talent, og også hvor i landet vi er (jylland er generelt billigere end sjælland). Men det hjælper at han er lille, da køberne ofte foretrækker højere (140+) heste.

    Jeg tror du vil få meget ud af at tage en tur på Joras og kigge. Du kan prøve at søge på alder.

    Har du dårlig ryg, og har mod på at se på flere heste, så har jeg én i tankerne, som ikke er slået op derinde. Ekstremt bløde bevægelser, naturtølter med klokkeren tølt, som oveni har en smuk og speciel farve (glóbrunvindott). Vil skyde størrelsen til omkring 139. Jeg tilred ham selv i sommers, og han er bare så dejlig positiv, og blød for hjælperne. Det er dog ikke min egen hest, så jeg aner ikke hvad han skal koste. Jeg tror dog ikke han koster under 40. DK2009100857 Stillir fra Hejelte, efter Gaukur. Han står hos opdrætter i nordsjælland.


  • #7   15. sep 2014 DRAGVIK: Hvad er prisklassen egentlig på dine heste? smiley

  • #8   15. sep 2014 tak denne er er lysebrun smiley

  • #9   15. sep 2014 Har du oplysninger på den og stamtavle så det nemmere for os at bedømme

  • #10   15. sep 2014 finder lige ud af stamtavlen smiley

  • #11   16. sep 2014 hej smiley
    så har jeg lidt og som sagt det siger ikke mig noget da jeg ikke er inde i islænder stamtavle
    men far er pafi fra hofi mor er sigga fra kaktnøs og mf er siggi fra kaktnøs
    håber det hjælper lidt til en nærmere ca pris smiley


  • #14   16. sep 2014 Sådan noget som creme (palomino/moldott/glóbrun), (jarp)vindott, blak, gerne kombineret. Jeg har fået bud på min (ganske middelmådige) hoppe på 40, uden at hun står til salg, af folk der ikke ved andet om hende end at hun er pæn på folden - den store man hjælper også. Ridemæssigt er hun ikke i den prisklasse overhovedet, og om hun kan blive mere værd vil kræve rigtigt meget arbejde. Sindet er fantastisk, men hun har små bevægelser og turbomotor - det er ikke for alle.

    Jeg har en langt mere lækker vallak til salg, som viser sig at være overraskende svær at komme af med, og han er røvsyg sortbrun. Havde han været vindott, så ville jeg vædde med at han var solgt nu, for han er flot bygget, har fin man og er en drøm at ride.

    Du kan også se hos nogle hingste at de har flere hundrede afkom, trods at de aldrig har lavet noget der nærmer sig første klasse, og selv kun lige akkurat er over de 8 i kåring (her er sind dog også en vigtig faktor- det er ikke alle der vil stævneheste, og det skal der selvfølgelig også være plads til) - ser man nærmere på dem er de gerne palomino, blak, vindott,

    Jeg snakkede på et tidspunkt med en proff kåringsrytter der, nok lidt i spøg, sagde at han gerne takkede nej hvis han fik en vindott ind til træning, for så vidste han at den var avlet efter farve frem for talent. Men den koster stensikkert det samme som en lidt bedre hest i en "kedelig" farve. smiley

    Der ER mange købere derude der ønsker sig noget lidt specielt, og jeg må indrømme at jeg også kigger en ekstra gang på sjove farver. Det er nok meget naturligt, men det er lidt irriterende, for det er selvfølgelig ikke farven man rider på.


  • #15   16. sep 2014 Vil sige 20000 tusind

  • #16   16. sep 2014 nej en flot farve er altid det man vil have det var det også da jeg red varmblod
    og stald joy tænkte også den nok lå der smiley


  • #17   16. sep 2014 der er en redet bundstabil rød hoppe på 138 på gul og gratis til 7000kr står ik om hun er uden papir kun hun er islænder smiley det spænder vist meget vidt men tror ik det er meget forkert at de ligger som min på 15000kr og opefter hvis de er redet men igen skal du ride konkurrence med dem er det bestemt ik i 15000kr klasssen jeg tror du finder såen en :)....

  • #18   17. sep 2014 hej anita
    nej der har du jo nok ret det jo lige som varmblod skal du højt i dressuren er prisen jo også derefter og en skovtur kan man jo sagtens finde billigt selv om hestene er gode hver for sig
    men takker alle for svar smiley jeg i hvert fald blevet lidt klogere


Kommentér på:
pris islænder

Annonce