{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.809 visninger | Oprettet:

Islænder på boks {{forumTopicSubject}}

Hej HG, er mest interesseret i at høre fra islænder folket - og dem som har deres islænder på boks. Eller i hvertfald folk som kan oplyse mig!

Jeg har selv islænder og er lidt vokset op med at islænderen altid bare skal gå ude, og ikke dur på boks. Men sagen er den, at jeg overvejer at flytte min basse hen, et sted hvor han kommer til at skulle på boks om natten - simpelthen fordi jeg har fået et knald godt tilbud, og da jeg skal på SU igen, er pengene bare ikke så store desværre.

Hvad skal jeg tage af forholdsregler? Tænker jeg vil give ham et slowfeeder net, og give ham hø i det til natten - så han har noget at tykke i.

Men hvad hvis han begynder at svede af at stå på stald? Han sætter jo kæmpe vinter pels? Hvad gør jeg?

Ønsker ham jo det bedste.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænder på boks
  • #1   16. sep 2014 Min islændere kommer ikke på boks endu. Om sommeren går de ude båre nat og dag, og skifter mellem jord og græsfold smiley
    Nu hvor det bliver koldere og der ikke er så meget græs længere for de hø når de står på jordfold!!!
    Her til vinter sætter vi den på boks om natten, og så kommer de på fold om dagen... Det fungere ihvertfald fint for vores....
    Men andre af vores islændere går bare ude hele året runt smiley

    Håber det kunne hjælpe smiley smiley


  • #2   16. sep 2014
    Islændere er ikke marsmænd :o). Som alle andre heste skal de have noget og tygge i igennem natten når de er på boks.

    Nogle heste - også andre end i islændere kan få det varmt af og stå på stald pga. deres pels afhængigt af hvor godt isoleret stalden er. Den eneste løsning er et mindre klip på fx hals og bringe så hesten kan komme af med varmen.
    Eller at holde hesten i løsdrift.


  • #3   16. sep 2014 jeg har haft islænder på stald, ingen større videnskab, det fungerede som med så mange andre heste.

  • #4   16. sep 2014 jeg har også haft nogen af mine ismuler på boks i flere år, det er ikke så svært..
    får de det for varmt kan man klippe et par svedstriber på halsen, de kommer ikke til at fryse når de kommer ud, men kan komme af med overskudsvarmen
    men altså det er ikke anderledes at have en islænder på boks end enhver anden hest ligesom enhver anden hest kan gå i løsdrift som islændere..
    selvfølgelig er der enkelte individer der ikke fungerer med det ene eller det andet men det kan være begge veje for alle racer..
    og ja du skal selvfølgelig sørge for at den har noget at lave, nu hvor den også er vant til at ku gå og græsse hele tiden.
    slowfeeder kan være en fin ting, vi gav bare hø på jorden men det er jo hvordan man selv har det og hvor meget hesten kan tåle at æde..


  • #5   16. sep 2014 Hvis det var muligt ville jeg også helst beholde ham i løsdrift. Men har fået et super godt tilbud - dog hvor de så kommer på boks om natten (medmindre han skal gå alene ude om natten, men det også synd)
    Derfor jeg overvejet at flytte ham, pga. Min økonomi bliver noget mere stram det næste års tid, da jeg starter uddannelse og skal på SU. Så hvis jeg kunne spare på opstaldningen ville det jo være et plus. Men selvfølgelig skal han ud og gå alt det han kan. Og selvfølgelig er det vigtigt han ikke kommer til at stå med tom mave, det er jeg klar over.

    Måtte bare lige forhøre mig hos jer.


  • #6   16. sep 2014 Jeg har min hoppe på boks om natten, hun er blevet klippet for ikke at komme til at stå og svede alt for meget, men ellers fungere det super godt. Hun står i boks med min shetlænder og de har hønet de kan stå og gumle af hele natten. Når mit føl kommer hjem senere på efteråret, så kommer hun også i boks om natten smiley

    (du kan se hendes klipning på billedet)


    profilbillede
  • #9   17. sep 2014 Jeg klippede også min da hun stod på boks.

    Det duede dog ikke for hende. Hun er udpræget udendørshest, og blev stresset af boks.

    Net ville jeg ikke bruge, medmindre din hest går uden sko, da du enten står med valget mellem en unaturlig spisestilling, eller risiko for at hesten hænger fast og kommer til skade.


    profilbillede
  • #12   17. sep 2014 Hvor meget får jeres heste af hø (kg) om dagen?

  • #14   17. sep 2014
    Så meget hun kan spise, når hun spiser mest er det 10-15 kg afhængigt af om det er hø eller vådt wrap. Og hun får det i net om vinteren, fordi det ellers er udover det hele - også hvis det kommer i en murespand e.l.
    Er ikke bange for dyret sidder fast, heller ikke da hun havde sko. Så kan hun lige så godt komme galt afsted på folden.


Kommentér på:
Islænder på boks

Annonce