{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Unghest napper {{forumTopicSubject}}

Tænkte om nogle evt havde nogle gode råd til en unghest der napper.. Sagen er den at min fjordhoppe på 2,5 år er ret rå, hun har mest bare fået lov at være hest.. Dog har hun lært det basale (hun kan strigles, trækkes, bindes, have smed, læsses) dog er hun lidt usikker har hun tages væk fra flokken og det træner vi så nu til at starte med..
Men når jeg henter hende på folden (hun går i mega løsdrift) så søger hun med mulen (lidt som et sultens spædbarn der leder efter babs) og når hun får fat i noget (reb, tøj, hånd eller arm) så napper hun..
Hvad er jeres bedste råd for at stoppe napperiet ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghest napper
  • #2   17. sep 2014 Hver gang hun søger at finde noget på dig, altså din jakke, tøj, hår m.m at nappe o, så lav en stor bevægelse med armen. eventuelt fulgt af en høj lyd (fx nej) men bevægelsen med din krop eller arm fortæller hende at du ikke gider have hendes napperi.

  • #3   17. sep 2014 Præcis sådan var min hoppe også, da jeg købte hende i den alder.
    Jeg "nulrede" hende voldsomt på mulen, hver gang hun gjorde det. Det var ubehageligt for hende, og så begyndte hun at forbinde nappen med "nulren" på mulen. Og så stoppede hun - faktisk ret hurtigt. Efter et par dage.


  • #4   17. sep 2014 Ingemann: Lyder meget som det jeg gør.. Bevæger armen/rebet for at bede hende flytte hoved væk (uden at remme eller blive voldsom) og laver en "flyt dig" lyd smiley og træner at hun skal holde en halv arms afstand i stedet for at ville gå oven i mig

  • #5   17. sep 2014 Signe- syntes det lyder meget fornuftigt, jeg tror bare jeg ville fortsætte med at gøre som du gør. måske lave et voldsomt hop eller en stor bevægelse med hele kroppen.
    eller bakke hende 5 skridt hver gang hun napper ud efter dig.


  • #6   17. sep 2014 Min fik en rap over mulen, sorry to say it. Men jeg kunne bare ikke have en hest der bed, og det sådan naturen er også bider den mor, bider mor igen. Der gik 3 dage siden har den ikke gjord det

Kommentér på:
Unghest napper

Annonce