{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

AMT
AMT
Tilmeldt:
20. maj 2007
Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714

Hvor mange forskellige hjem hesten har haft.. {{forumTopicSubject}}

Hvad betegner i som et hjem for hesten?


Jeg har set flere annoncer hvor der i beskrivelsen står at hesten kun har haft 2 hjem, ved avler og ved nuværende ejer.

Hesten har dog været udlånt flere gange over en længere periode, - har den så ikke haft et andet hjem i den periode? Eller er hjemmet kun ved ejer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange forskellige hjem hesten har haft..
  • #1   18. sep 2014 Jeg ville sige at det var hver gang den står et nyt sted over en længere periode. Hvis den bare er til fx. et stævne i nogle dage er det ikke et nyt hjem, men hvis den har været et andet sted i over 1-2uger, ville jeg sige at det var et nyt hjem smiley

  • #3   18. sep 2014 Min (Anton) har kun haft dem som havde ham fra føl, dem jeg købte af om mig, men han har dog stået på ridelejre, og andre steder har os været udlånt en enkelt gang (har dog max været afsted 2måneder)..
    jeg ser ejer som hjem, hvorfor ved jeg ikke, men det har altid bar været det jeg har ment når jeg har sagt min hest har kun haft 3 hjem.. men for det meste ville jeg nu os sige 3ejere og ikke hjem.. har ikke selv set at folk har skrevet hjem, har kun set dem skrive ejere..


  • #4   18. sep 2014 Hvis man direkte siger 'så mange hjem' så vil jeg jo mene det er alle de steder dyret har stået. Også hvis den kun har haft en ejer der har flyttet hesten 4 gange osv.

    Men siger man 'så mange ejere' så gælder udlån for mig ikke smiley


  • #5   18. sep 2014 Jo, det vil jeg mene. Udlån over længere periode er også et hjem . Om det er godt eller skidt afhænger af hesten.

    Svært at sætte dage på .


  • #8   19. sep 2014 Når man siger hjem tænker jeg ejere, og ikke de steder en bestemt ejer har flyttet hesten hen.
    Min har haft 4 ejere før mig, hvor den er flyttet rundt, men derfor har han stadig kun haft 4 hjem i mine øjne. Ved mig har han flyttet sted "5 gange" En gård - Ny gård - Tilbage til gamle gård - families gård - nuværende gård. vil ikke mene han så har haft så mange hjem, da ejer jo stadig er den der passer hesten. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   19. sep 2014 Spændene hvordan i ser på det.

    Men hesten ved jo ikke at man er dens ejer, er det ikke mere omgivelserne/flokken/det nye sted der er mere overvældende end en ny ejer?


  • #10   19. sep 2014 AMT: Jo, det er det vel nok, hvis man tænker lidt over det. smiley
    Men en hest kan jo godt genkende dens ejer (selvom den måske ikke ved hvem der ejer den), og hvis det var nyt menneske nyt sted, ville den reagere anderledes, end hvis den havde en omgivelse den var van til, mennesket:D
    -Hvert fald hvis jeg kigger på min egen smiley
    Kan dog godt se din tankegang


  • #11   19. sep 2014 Jo, jeg tror nu også det er omgivelser og flok der betyder mest for den .

    Jeg havde kun haft Tristan en uge før han kom galoperende mig i møde når han skulle hentes fra fold, men det tror jeg nu også han ville gøre hvis han fik ny ejer.


  • #12   19. sep 2014
    Jeg ser hjem som ejer. Des flere ejere, des flere forskelige ridemetoder og måder og holde hest på - det kan i min verden give en mere forvirret hest, end en der har været flyttet en del på.

    Min har stået 5 steder imens jeg har haft hende og bliver hest i næste weekend flyttet til det 6. Så hun har været en del steder ved mig, men har altid haft den samme rytter igennem den periode og på den måde er der noget stabilt i det. I og med at hesten ikke pludselig håndteres anderledes.

    Jeg synes tit at nogle heste herinde har haft 4-5-6 forskellige parter der alle har redet hestene meget forskelligt og det mener absolut giver en snotforvirret hest, fordi hesten kun lige når og vænne sig til en ny ridemåde før der kommer en ny og gør det anderledes.


  • #13   19. sep 2014 Altså min hest har stået 4 forskellige steder, men kun med mig som ejer. Så jeg vil sige at hun kun har haft ét hjem.

    Hvis jeg havde haft udlånt hende i en periode, hvor det var en anden rytter end mig der tog sig af hende i hverdagen, ville jeg sige at hun havde haft to hjem, på trods af at jeg stadig var ejer smiley Sådan ser jeg på det.


  • #14   29. sep 2014 min plag har jeg altid EJET men den har haft 3 hjem, idet den blev født et sted og boet 2 steder yderligere! (jeg flyttede den ved fravænning og nu bor den et 3 sted)

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #15   29. sep 2014 En hest med mange hjem = en hest der har haft mange ejere = en kastebold.

    Min er købt direkte fra avler, så den har, i mine øjne, haft 2 hjem, selvom den har stået 5 steder, mens jeg har haft den. smiley



  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #16   29. sep 2014 Ved udlån i længere perioder "ejer" låner jo også hesten, så det vil jeg også mene, er et hjem. smiley

Kommentér på:
Hvor mange forskellige hjem hesten har haft..

Annonce