{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Uddannelser indenfor hesteverdenen {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Jeg går og overvejer at begynde på en ny uddannelse.
Jeg ønsker at blive noget inden for hesteverdenen men jeg har svært ved at finde den helt rigtige. Jeg har tænkt mig beslagsmed uddannelsen men som jeg har læst mig frem til skal jeg tage hovedforløbet over i København og jeg bor selv i Nordjylland og ønsker ikke at flytte så langt.

Har i noget forslag til uddannelser og evt. Om i ved om man kan tage hele uddannelsen som smed i Jylland? Jeg er på bar bind og vil derfor gerne høre om i har nogle forslag til uddannelser indenfor hesteverdenen og gerne om i har noget viden indenfor de foreslået uddannelser. Kom frisk med forslag er åben for alt

Tak på forhånd.


Kommentarer på:  Uddannelser indenfor hesteverdenen
  • #1   20. sep 2014 Havde ellers troet, at man kunne uddanne sig - teoretisk - i Aalborg eller Aarhus? For går også og tænker lidt på en beslagsmedsuddannelse smiley

  • #2   20. sep 2014 Jeg læste på nettet for et par uger siden at jeg kan tage grundforløbet af hele beslagsmedsuddannelsen i Aars men at man skulle til København på hovedforløbet. Jeg ved ikke om man kan tage hele uddannelsen i Jylland.

    Derfor søger jeg mere viden om denne og andre uddannelser indenfor hesteverdenen. Håber virkelig at jeg kan tage uddannelsen som smed i Jylland


  • #3   20. sep 2014 Du kan KUN blive beslagsmed i KBH og du kan næsten kun være sikker på en praktikplads i Sverige.
    Kvinder er ikke velkomne i faget pga. to årsager; 1: Mænd tror ikke vores fysik kan holde til det og 2: Hvis kvinder får børn udvider bækkenet sig og kan medfører overbelastning i arbejdet så man ikke kan fortsætte.

    Hvis man virkelig brænder for det (som jeg gjorde engang) så go for it! Men jeg har personligt opgivet..

    Håber du finder den bedste løsning smiley


  • #4   20. sep 2014 Der var noget jeg ikke vidste. Tak skal du have

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   20. sep 2014 Du bliver nødt til at finde ud af hvad der interessere dig og hvad du har kompetence til. Der er trods alt stor forskel fra dyrlæge - hestefys - underviser - staldhjælper, alle sammen er under heste, men men forskellige adgangskrav, og forskelligt arbejde..



  • #6   20. sep 2014 Puha, der er jo sådan set mange.
    Hvilken slags uddannelse tænker du?
    Universitet, professions bachelor, erhverv?

    Veterinærmedicin (dyrlæge), veterinærsygeplejerske, jordbrugsteknolog, husdyrvidenskab....
    Og så er der jo alt sådan noget som smed, sadelmager, fys, kiro og alle mulige andre behandlingsmetoder.


Kommentér på:
Uddannelser indenfor hesteverdenen

Annonce