{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Micklem og treringsbid?
  • #2   20. sep 2014 Jeg har tøjlerne i den stærkeste ring, altså den nederste smiley

  • #4   20. sep 2014 Jeg bruger slet ikke mine klips og det virker fint:)

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   20. sep 2014 Vil mene den store ring som det er nu, ellers tror jeg trensen kommer til st sidde forkert smiley

  • #6   20. sep 2014 Hvad er dit formål med at bruge clipsene?

    Clipsene er jo til at skåne hesten ved en meget urolig hånd eller hård tøjleføring ved evt. Uerfarne eller evt longearbejde.

    Hvis du rider med dine tøjle i nederste ring i 3 ringsbid, tænker jeg ikke at du er uerfaren, eller har en urolig/hård hånd. ( det håber jeg ikke )
    Clipsene må ikke bæres til stævner, så umidelbart er der vel ikke den store idé i at ride med dem til hverdag, men mindr at det er for at skåne hesten, og så kunne du starte med at sætte tøjlen højere op, hvis det er dit formål!


  • #7   20. sep 2014 Hvis du vil bruge clipsene skal de sidde i den store ring. Jeg tror dog du skal overveje om det er en god idé at anvende dem udover de ikke er tilladt i konkurrence. Men en Micklem trense er allerede opbygget således at den fordeler trykket på kæbe, nakke og næseryg, ved at anvende et hævstangsbid øger du tryk på nakken og kæben med denne trense, hvis du derudover anvender klips øger du også trykket på næseryggen. Jeg tænker også at jo længere ned du sætter tøjlen hvis du har klips på jo mere tryk vil du ligge på næseryggen smiley

  • #8   20. sep 2014 Tak for svar.

    Ønsker ingen kommentarer om mit bidvalg, og jeg vil(le) bruge clips'ne for at fordele trykket, som de siger i den dvd der medfølger.


  • #10   20. sep 2014 Jeg har allerede en Micklem til dressur, hvor jeg kun kan mærke at ponyen går mere stabilt i dressuren. Jeg bruger ikke dette bid i dressuren. Jeg har sprunget med min dressur Micklem, og det bliver for farligt, da jeg så ikke har 100% kontrol over min pony smiley



  • #13   20. sep 2014 Stopsignalet er i træning, og ponyen er tjekket i hoved og r*v.
    Vi er lige gået fra Pelham til treringsbid.
    Men jeg vil prøve uden clips så smiley


  • #14   20. sep 2014 Klipsen er ikke tiltænkt bid med hævestangseffekt, du får ingen funktion af den ved brug af sådan et bid i og med dette bid ikke laver direkte indvirkning og du derfor ikke kan fordele trykket over næseremmen

  • #15   20. sep 2014 Men ville der ske noget hvis jeg prøvede med clips?

  • #16   20. sep 2014 Sikkert ikke, de vil bare være der og ingen funktion have. Men hvis du nu benytter pelham istedet så lad de klips ligge i skabet

  • #17   20. sep 2014 Så er det nok nemmere bare at tage dem af smiley

Kommentér på:
Micklem og treringsbid?

Annonce