{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Hidsig pony {{forumTopicSubject}}

Hej alle heste elskere.
Jeg har en sød araber pony. Men han er rigtig hissig under spring. Og han har en irreterene vane med at gå og hive i mig. Han gør det mest under spring. Engang fik vi raspet tænder og det hjalp gevaldig i et stykke tid. Men så kom det igen. Så her i juni raspede vi tænder igen og det hjalp desvære ikke. Jeg er rigtig træt af det da jeg mister grebet om tøjlen også styrter han bare afsted. Det er rigtig farligt for vi har væltet før pga det.
Han gør det lidt i dressur men det er mest omkring når vi er færdige.
Har i nogen ideer om hvordan jeg kan få styr på det.
Vi har os prøvet at købe noget magnesium tilskudsfoder til hans hidsig hed. Har nogle erfaringer med det.????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hidsig pony
  • #1   20. sep 2014 Hesten har da ondt få tjekket sadel og få en kiropraktor på

  • #2   20. sep 2014 Hvad fodre I med? smiley

  • #3   20. sep 2014 Glemte at skrive det. Den er blevet tjekket i hoved og røv og der er intet.
    Vi fodre ham med havre og ht smiley


  • #5   20. sep 2014 Ville fjerne havre, da det kan gøre den mere hidsig...
    Ellers er det bare halve parader så den venter smiley


  • #7   20. sep 2014 Hvilket bid bruger du?
    Har selv araber. Sørg for at der intet sukker i, intet havre og lav stivelse!
    Min hoppe får kun de vitaminet hun skal have, og så får hun lucerne. Selv her er hun frisk hver dag (4 år).

    Min araber er meget tændt på uden dørs bane og ved spring. Derfor rider jeg så meget uden for som muligt, og omkring spring så meget som muligt, så hun ikke har en forventning om at skulle springe. bare fordi der er spring, betyder det ikke at der skal springes!

    Vil foreslå dig, at lave en spring - stop øvelse. Hvor du stopper ham lige efter springet.
    Derudover kunne du også veksle mellem dén øvelse, og så kan du øve hvor der er en bum før og efter springet, så han bliver nødt til at koncentrere sig lidt mere.
    De kære arabere har det nogen gange med at tabe hovedet, og glemme alt om, at man er igang med at træne.


  • #8   20. sep 2014 Øv øv. Læste lige den fik havre. Dum ide! Arabere har i forvejen et naturligt højt aktivitets og energi niveau. Drop havren! Og som jeg skrev: giv den de vitaminer den har brug for. Andet er faktisk spild af penge og energi!:)

  • #10   20. sep 2014 Som de andre siger, ud med havren! Det duder simpelthen ikke, hvis man har en hidsig hest smiley

  • #12   20. sep 2014
    Fjern havren og få en underviser på med fokus på at få lært hesten og slappe af og lytte til signalerne i spring :o)


  • #13   21. sep 2014 Jep ingen havre giv hellere mere grov foder hvis muligt. Hvis tænderne ikke hjalp men i tror det har forbindelse med tænder kan problemet sagtens sidde i nakke og kæbe, er dette tjekket og løsnet efter i har haft tandlæge ude? Er bid tjekker at nogle med forstand på bid? For bid kan sagtens virkelig tænde heste af, hvis det rør tænderne rammer dem i ganen andet. Kan være enormt smertefuldt. Tag den i grimen i en periode, og ændre disse ting sig, skal man virkelig tænke sig om. Er sadel tjekket? En hest der løber er ofte noget med smerter eller dårlig balance eller simpel signal forvirring. Held og lykke håber du finder frem til grunden, og i får det løst.

Kommentér på:
Hidsig pony

Annonce