{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

Yndlings dressursadel? {{forumTopicSubject}}

Går lidt og leger med tanken om måske at spare op til en dressursadel. - Pengene er der bare ikke lige nu til hverken sadel eller sadelmager, så jeg kan sikre mig den kan ligge på ponydyret.

Men da jeg stort set altid kun har redet i spring- eller kombisadler (og bomløs nu også) har jeg ingen forstand på dressursadler.

Jeg vil derfor gerne høre hvilken dressursadel der er jeres yndlings og hvorfor det lige præcis er den sadel I bedst kan lide :).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yndlings dressursadel?
  • #1   20. sep 2014 Windsor Elite! Den er bare fantastisk!

  • #2   20. sep 2014 Hvorfor er det lige den der er din yndlings? smiley

  • #3   20. sep 2014 Jeg har været rigtig glad for min Albion Style, super behagelig. Den ligger desværre ikke på min nye hest, men den var super på ponyen smiley

  • #4   20. sep 2014 Der er bare super god støtte i den smiley

  • #6   20. sep 2014 jeg har redet i både den nye og gamle isabel werth. og de er absolut fantastiske.. Super knæstøtte og et skønt dybt sæde, som virkelig kan hjælpe med ens holdning. smiley

    så har jeg redet med en Hubertus, den var okay.. god dyb, men manglede knæstøtten.
    og så har jeg haft redet med en Kieffer.. også en dejlig sadel, husker dog ikke modellen.. smiley

    men for mig, er det vigtigt at sæde er dybt og knæstøtten stor.. smiley


  • #8   20. sep 2014 Helt klart Windsor Elite

  • #9   20. sep 2014 Jeg elsker JC sadler! De har en god støtte og er dejlige at ride i. Der er som sagt meget støtte i, men det forhindre ikke at man kan bevæge sædet.

    Lige nu har jeg en sadel, der vist hedder "Pony Comfort Dressage" fra Saddle Exchange, et engelsk firma. Deres sadler er enormt dejlige og er rigtige gode til heste, der er svære at finde sadler til. smiley


  • #11   20. sep 2014 Hopper med på Windsor elite, men en kentaur elektra er også lige så lækker. Gode bløde at sidde i, lækkert sæde, hvor du må ingen måde føler dig fast klemt eller låst fast, og en rigtig god knæstøtte.
    Er dog mere til kentaur elektra, men det er udelukkende pga udseendet. Ellers elsker jeg begge sadler, og vil ikke rigtigt kunne vælge imellem dem smiley


  • #12   20. sep 2014 Tak for alle jeres svar :).

    Det lyder alle som nogle lækre sadler.
    Håber at få råd på et tidspunkt til at få sadelmager ud til betteponyen og få et bud på hvad slags dressursadel jeg skal gå efter ^^


  • #13   20. sep 2014 Black country Har 2 stk. man sidder så godt i dem samt de ligge mega godt de på fleste hesten,


  • #14   20. sep 2014 Prestiges Modena er min nye yndligs.
    Tilpas dybt sæde og go knæstøtte som jeg er fan af.

    Men der er ligeså forskellige smag i sadler, som der er sko smiley
    Så det er nok noget med at prøve noget forskelligt.


  • #15   20. sep 2014 Sorte Bandit - Jep, ved der er lige så mange meninger som det er sadler i verden hehe :). Det kan også være sadelmageren siger der ikke kan ligge en Isabell Werth på hende eller sådan noget f.eks :). Men som sagt har jeg ingen forstand på sadler, så ville høre folk af hvad de kunne lide ^^.

  • #16   20. sep 2014 Jeg er rigtig glad for min Wintec sadel for jeg syntes den er rigtig god og side i


  • #17   21. sep 2014 Windsor Elite eller Windsor Greenline!

    Super lækre sadler med god støtte og dybt sæde..


  • #18   21. sep 2014 Kentaur Elektra - lækker støtte (man skal dog lige klart vænne sig til det!), dybt sæde og lækkert materiale. Allerede inden den begyndte at blive plejet og var helt ny, var den super blød at sidde i.

    Henri De Rivel Paris - Igen, lækker støtte. En smule mindre end Kentaur'eren, men stadig tilpas, med dybt sæde.

    Windsor Elite - Kan godt lide den sadel, der er knap så meget støtte i som i de to ovennævnte, men den er stadig skøn at sidde i!

    Jeg har redet meget i alle tre, men hver gang ser jeg mig selv vende tilbage til HDR eller Kentaur. Sidstnævnte er dog den som har "hjulpet" mig mest, mht min opstilling, og det vægter jeg meget. Det er også i denne at jeg har fundet den rette mængde støtte til mig selv. smiley


  • #19   21. sep 2014 Anky Salinero STS er min umiddelbare yndling, mega blødt sæde (det er som at sidde på noget mega blødt gele) dejlig støtte uden at fastlåse sin rytter, er vild med den smiley

    Desværre lå den ikke på min nye hest smiley

    Jeg har ligeledes haft en Kentaur det er også nogle dejlige sadler.

    Nu har jeg en Santa Cruz som også er en super skøn sadel ! smiley

    Held og lykke med sadeljagten når tiden kommer smiley


  • #20   21. sep 2014 Jeg har lige købt en Ideal. Valget faldt på den, da det var en af de få der passede min hest og som også passede mig i et prisleje jeg kan være med på. Jeg prøvede en 8- 10 sadler. Og enten passede de ikke hesten eller også sad jeg ikke ordentligt i dem

  • #21   21. sep 2014 puha.. jeg har haft mange sadler, og hver især har de haft nogle kvaliteter og andre blev jeg aldrig glad for.... af dressursadler kan nævnes:

    Kieffer Wien - den var jeg glad for.. der var ikke så meget knæstøtte, og sædet lidt hårdt men man sad godt og den var god til hesten

    Kieffer Lech DL special - en sadel med ret store knæstøtter, også lidt hårdt i sædet men en RIGTIG god sadel som jeg fortrød at jeg byttede ud....

    Wintec Pro dressur contour - en sadel jeg bittert fortrød... knæstøtterne var alt for store, skubbede benene tilbage og ødelagde min opstilling og sadlen i sig selv fik gjort så min hest stod stille i 2 måneder og derefter genoptræning pga. rygsmerter.... selvom flere havde udtalt at den passede perfekt.

    stubben excalibur - en vanvittigt lækker sadel med monoblate sadelklapper (kun 1 klap i stedet for 2) lidt hård i sædet, og knæstøtterne var knap så ergonomisk udformet så jeg fik et par slidsår på knæene - desværre passede den ikke hesten godt nok og blev skiftet ud.

    min nuværende sadel er en Tekna S-line og det er nok en af de sadler jeg til dato har været gladest for (det er den Hjalte går med)
    den er tilpas blød i sædet, knæstøtten kan flyttes med velcro (her er den fjernet da knæstøtte skubber mine ben tilbage så min opstilling bliver dårlig)
    sadelpuderne er dejligt bløde og selve materialet er faktisk overraskende lækkert i forhold til prisen på sadlen. Den passer min fjord perfekt uden nogen form for tilpasning - det var ikke nødvendigt.
    skøn sadel som jeg virkelig er glad for - og prisen er absurd overkommelig!


  • #22   21. sep 2014 Er vild med min kentaursadel, kan ikke lige huske hvilken model, men det tjekker jeg da lige, når jeg tager op til hesten i dag smiley

  • #23   21. sep 2014 bates caprilli dressur er den bedste jeg har haft nok fordi jeg ikke er vild med for meget støtte har osse en isabell werth men syntes den låser mig i sædet hvilket ikke er rart når man har hest med kæmpe rygsving

  • #24   21. sep 2014 Hopper også med på Windsor Elite!
    Det er bare den mest fantastiske sadel at sidde i. Den har en super god støtte, uden at låse dig fuldstændig fast, som jeg synes mange dressursadler gør. Og så har den rigtig god knæstøtte, som er rigtig dejligt!


  • #25   21. sep 2014 Personligt var jeg hel vild med den Windsor Greenline jeg havde, god støtte i knæ og sæde, super blød at side i og mulighed for at have stigeremmene under sadelklappen så de ikke sidder i vejen. Det er jo så smag og behag om man er til det. smiley

  • #27   21. sep 2014 Jeg er rigtig glad for min Kieffer Master. Men Den passer desværre ikke Tindur og er derfor til salg. Den bedste dressursadel jeg har redet i var den min gamle bedste ven havde.. Jeg husker desværre ikke mærket og model. Men den havde et dybt blødt sæde og man sad ret fast i den smiley Men noget siger mig det var en HDR...


    Trine A - Hvilken Santa Cruz har du? smiley

    Tina J - Ja hvordan sadelen ligger på hesten har utrolig stor betydning om man kan lide den eller ej.. Man sidder fantastisk i den på en hest og utrolig dårlig i den på en anden hest smiley

    Mvh TT


  • #28   21. sep 2014 Jeg synes Passier optimum er helt fantastisk, tilpas dybt sæde og tilpas knæ støtte smiley

  • #30   21. sep 2014 Jeg elsker Kieffer sadler, og især de gamle kan tilpasses til næsten alle heste hos en god sadelmager (især Brodie har god erfaring med Kieffer sadler, og kan nemt tilpasse også brugte sadler).

    Lige nu har jeg en JC Tango til min pony, den er jeg også super glad for smiley


  • #31   21. sep 2014 Har redet i rigtig mange sadler den sidste tid.
    Wintec isabel werth ny/gammel.
    Bates isabel werth
    Kieffer Master
    Windsor Elite
    Kentaur Elektra, som jeg har nu. Den kan jeg helt klart anbefale. Super flot sadel, men giver også en helt korrekt støtte uden at man bliver fastlåst. Den er super blød i forhold til mange andre sadler.

    Kieffer Master er også rigtig god, og på trods af den ikke har den store knæstøtte sidder du rigtig godt i den. Dog er den for smal i kammeret til min hest så skiftede ud til kentaur elektra, men har jeg ikke fortrudt. Det er den lækreste sadel jeg nogensinde har redet i smiley


  • #32   21. sep 2014 Jeg har haft mange sadler som jeg har været glade for. Men INGEN af dem slår Custom sadler!
    Det er verdens bedste sadler. Uden tvivl.
    Fantastisk kvalitet og mega bløde.


  • #33   21. sep 2014 Jeg forguder min Kentaur Elektra New! smiley Fantastisk sadel, og super god støtte smiley

  • #34   21. sep 2014 Jeg forguder min Kentaur Elektra New! smiley Fantastisk sadel, og super god støtte smiley

  • #35   21. sep 2014 Jeg er helt igennem forelsket i min ny indkøbte passier optimum, den er fantastisk at sidde og så sidder knæstøtten en lille smule længere fremme end på en Windsor elite, hvilket til mig med mine lange ben er helt tilpas. Jeg havde nemlig en Windsor elite før som min søster nu har fået og når jeg kommer over i den og skal ride hendes hest så føler jeg at jeg sidder helt underligt fordi knæstøtten ikke ligger på samme måde som på mil passier.. smiley

    Men begge sadler er rigtig gode begge to og min Windsor er faktisk sat til salg pt. smiley


  • #36   21. sep 2014 Jeg har en Windsor elite! Den er helt fantastisk... Der er super god støtte i den, og den ligger godt på langt de fleste heste! Den er jeg i hvertfald helt vildt glad for:)

  • #37   21. sep 2014 Jeg er ved at spare sammen til en specialtilpasset sadel fra Amerigo, så den både passer mig og hesten.
    Amerigo er et italiensk mærke i topkvalitet og så vejer de heller ikke ret meget. smiley


  • #38   21. sep 2014 Igen tak for alle jeres svar! smiley

    Emilie - Amerigo sadlen ser godt nok god ud! Men puuuh for en pris haha :D.


  • #39   21. sep 2014 Ja, den ligger bestemt ikke i den billige prisklasse... men at ride i sådan en... daaaaaamn, det er alle pengene værd! Alt andet bliver noget bras ved siden af en Amerigo smiley

  • #40   21. sep 2014 Haha! Puuuh havde man bare pengene så havde jeg taget sådan en sadel :P. Lige nu har jeg dog kig på en Wintec 500 pony dressur NEW smiley

  • #41   22. sep 2014 Bates Innova smiley

  • #42   23. sep 2014 Jeg har en Passier Grand Gilbert, som jeg er rigtig glad for. Man sidder rigtig godt og frit og er slet ikke låst.
    Jeg har også haft en Kentauer Elektra, som jeg også rigtig godt kunne lide, men den passede desværre ikke til min hest.
    Det samme med Bates Isabell Werth. Jeg sad rigtig godt i den, men min hest kunne slet ikke gå med den.


  • #43   23. sep 2014 Jeg har lige købt en Kentaur electra, og jeg er allerede så glad for den! (Kræver dog en del tilvænning at lære at sidde i som sagt ovenover) Kæmpe knæstøtter, lækkert dybt sæde. Det eneste minus er dog at læderkvaliteten ikke er den bedste.

    Derudover kan jeg også anbefale windsor elite, passier optimum, Kentaur Medusa (Monoflap sadel) og bates isabell werth.

    Alle sammen nogle utrolig lækre dressursadler smiley


  • #44   23. sep 2014 Jeg har lige købt en JC Saphir dressursadel, og jeg eeeelsker den! Sidder simpelthen så fantastisk i den, og pony virker også bare så tilfreds med den, så det er bare super smiley

  • #45   25. sep 2014 Jeg har 2 stk KenTaur Elektra - bedste sadler jeg nogensinde har haft. Jeg er meget uenig med Kao omkring læderkvaliteten. Det kræver ikke mere end at smøre den ind i fedt en gang hver 3. måned eller noget.

  • #46   26. sep 2014 Isabel Werth er min yndligs sadel og jeg elsker elsker elsker den smiley :D smiley smiley

  • #47   26. sep 2014 Er med på Windsor elite - aldrig har jeg siddet i en bedre sadel smiley
    Efter den kommer Kentaur elektra.


  • #48   26. sep 2014 Albion eller Passier smiley

Kommentér på:
Yndlings dressursadel?

Annonce