{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.604 visninger | Oprettet:

Uærlig sælger! {{forumTopicSubject}}

Go morgen

Sider og er en smule harm og irriteret. Jeg er på kig efter en hygge-pony til min lille datter på 3½, og selskab til min hoppe. Fandt et rigtig godt emne, sælger oplyser at den nogle gange låser i knæet og ellers intet fejler, den kan rides, springes osv, pisen er x, men absolut til forhandling og hun vil gerne have et bud på den. Vi kører fra Midtjylland til Sønderjylland for at se på den, det er den sødeste pony og har lige det temperament jeg leder efter, sød med sød på. Men den er halt! bagknæet er meget løst, den er ikke rengående og laver ofte hanetrit med bagbenet. Jeg ser den under rytter i alle tre gangarter, en sød mor/datter viser den frem, sælger kan ikke, de oplyser at sådan går den, men det bliver bedre når den kommer i gang og dyrlægen siger den ikke har ondt. Det bliver også en smule bedre, 10% ca, jeg tager 4 små videoer, som jeg viser til min dyrlæge, fysioterapeut og en veninde, alle siger den ikke er rengående og dens knæskalshæftning er i ekstrem grad, den er en chance pony og vil kræve behandling og en del træning, men aldrig blive 100% gående.
Efter en del overvejelser, beslutter jeg mig for at dens gode temperament er det vigtigste for mig, da den jo ikke skal være stævnepony, men en som min datter kan hygge med og vokse med, de næste mange år. Jeg tænker derfor, at jeg vil ofre lidt behandling på den og bruge tid på at træne dens bagben og giver sælger et bud på ponyen dette taget i betragtning. Sælger vender ikke tilbage, da jeg rykker for svar, er prisen pludselig sat op!!!! og fast pris!!! Jeg bliver noget overrasket og skriver til sælger at det er rigtig dårlig stil, hun ignorerer og sletter mine beskeder flere gange, men til sidst svarer hun og kommer med historier om at den var rengående om morgenen, senere skriver hun, at den pludselig blevet sparket lige inden jeg kom og halt af det?, men jeg gik jo alle fire ben igennem da vi var og se på den, der var ingen mærker efter spark el. lign og det forklarer heller ikke den meget løse knæskal og hanetrit? Hun svarer heller ikke på at hun spilder folks tid (og penge) på at køre helt til Sønderjylland eller det at hun pludselig sætter prisen op på ponyen...?

Hvordan ville i reagere? Jeg er måløs, har aldrig oplevet noget lignende, jeg er godt klar over at ikke alle er lige gode til at se om en hest ikke er rengående, men den her var tydeligt halt, dem som viste den frem kommenterede det også, men sagde at dyrlægen havde sagt den ikke havde ondt, hvilket jeg til dels også tror på. Men igen og køre til den anden ende af landet for ingenting, at hun pludselig sætter prisen op efter vi var og se på den??? og så alle de røverhistorier osv. bagefter.
Er ret irriteret, og glad for jeg ikke fik slæbt min datter på 3½ år med derned i tro om at hun skulle ha den pony... smiley

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uærlig sælger!
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   21. sep 2014 Forstår slet ikke at du efter den "misvisende" fremvisning vælger at ville have ponyen...

    Men jeg havde nok bare tænkt sikke en idiot, også søgt efter en ny..


  • #2   21. sep 2014 Hvordan jeg ville reagere??

    Glemme ponyen, og håbe at nogen er fornuftige nok til ikke at købe en urent gående pony med henblik på ridebrug smiley


  • #3   21. sep 2014 Jeg tænker at det er utroligt hun lukker af for dig når hun står med en pony der så godt som er umulig at sælge? smiley

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #4   21. sep 2014 Jeg syntes det ville være synd at købe den til din datter, lige pludselig kan hun mere ens bare skridte og det kan den måske ikke holde til og så skal hun af med den igen
    Hvis hesten er halt eller urent gående har den vel ondt ville jeg mene
    Der skal nok komme den helt rigtige pony til jer, jeg ville annoncere efter en med de kriterier i har og vente til den helt rigtige kommer


  • #6   21. sep 2014 Ville nok lade vær med at købe en hest ved såden en uærlig sælger! smiley også havde jeg bare glemt ponyen helt! smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   21. sep 2014 Og lad for gudsskyld hver med at køb en "syg" pony til din datter, du ender måske med at stå med en aflivning og en meget trist datter - så heller tag sine forholdsregler og køb en uden anmærkninger..

  • #9   21. sep 2014 AMT, bare rolig nu holder jeg mig laaangt væk fra den pony, vi skal ud og se på en anden på onsdag:-)
    Er bare irriteret over så meget uærlighed, jeg er selv en meget ærlig person. Og en ting er at sælger er så "blind" at hun ikke kan se hendes pony er halt, en anden ting er at hæve prisen efter folk har været og se på ponyen og i den grad spilde folks tid, det irriterer mig og jeg syntes virkelig ikke hun kan være det bekendt:-/


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   21. sep 2014 Søs: det er spild af tid at irritere sig over det.. Det ændre ikke på noget desværre

  • #11   21. sep 2014 Jeg ville nok tænke sikke nogle idioter, og så finde en anden pony:)

  • #12   21. sep 2014 Tina J, min dyrlæge og fys, mente det ku trænes en del bedre, dog aldrig helt, og da jeg primært går efter en sød-sød pony, som faktisk er svære at finde, og min datter kun er 3½ og der går mange år inden hun skal ha en stævne pony, ja så valgte jeg at tage chancen og mit bud var også derefter. Men skidt pyt, er bare ærgret over at have spildt min tid og så at sælger prøver at binde mig historier på ærmet, som om jeg var total amatør:-/

  • #13   21. sep 2014 Tænker; der er altid en side 2... Held og lykke med at finde en pony smiley

  • #14   21. sep 2014 Havde jeg været ejer havde jeg allerede efter jeg havde set den gik urent valgt at sige stop og sat den på fold igen hvis det virkelig var rigtigt den var blevet sparket lige inden i kom..

    men som køber ville jeg bar lukke af og håbe på at den ikke blev solgt som ridehest for det er tydeligt at der er en handelsfejl som er værre end de vil indrømme, derfor kommer de med sådan en historie om den blev sparket om morgnen og det altså lige pludselig ikke var noget den altid gjorde..


  • #16   21. sep 2014 Dalsgård, både min hestefys og dyrlæge siger begge tio efter og ha set video af ponyen, at den er decideret halt! Så er det vel ikke bare et spørgsmål om meninger og gradbøjninger, vil jeg mene?
    Og at hæve prisen efter man har set på ponyen, syntes jeg er enormt flabet, det kan man simpelthen ikke tillade sig, andet var hvis anden køber, havde budt ponyen op, det ville være helt fair, men det er ikke tilfældet, hun hævede bare prisen. Havde jeg vidst begge ting, havde jeg aldrig brugt en halv dag og en røvfuld diesel på at køre til den anden ende af landet.

    Og nu er det ikke en stævnepony til en halv bondegård jeg går efter, men en førstegangspony min datter skal være tryg ved, ikke en gangmaskine, derfor kan jeg også acceptere fejl og mangler til en vis grad og derfor har jeg heller ikke ville ulejlige sælger med og ville se video....:-)


  • #18   22. sep 2014 Eva, ja man kan undres over folk, og du har sikkert ret. Men ponyen er ikke blevet rengående igen, den var halt som følge af den knæskalshæftning som den har og det bliver den ikke rengående af over natten, men kræver behandling, træning og tid:-) Derfor også mit bud, men hun ønskede nu også selv et bud på den, og så alligevel hæver hun pludselig prisen på den, efter man har brugt en halv dag og en røvfuld diesel på at køre til den anden ende af landet???


  • #19   22. sep 2014 Må jeg spørge hvad du bød, og hvad udbududsprisen var?

  • #20   22. sep 2014 Idiot sælger - der udover vil jeg sige at hanetrit og knæskals låsning ikke giver smerter til hesten, men den vil dog altid se halt ud, pga. dette.

    Det lyder dog til der var lidt mere galt med den pony end først antaget.

    Men synes det er fint du har droppet ponyen når sælger er uærlig - så fortjener han heller ikke at sælge.
    Håber du har heldet med dig på onsdag smiley


Kommentér på:
Uærlig sælger!

Annonce