{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor rider du?
  • #1   21. sep 2014 Fordi jeg ikke kunne forestille mig at undvære det smiley

  • #2   21. sep 2014 Jeg rider fordi jeg elsker at være sammen med de dyr. Jeg synes det er utroligt vi kan håndtere så store dyr, som egentlig er meget større og stærkere end os. Jeg har redet siden jeg var 4, altså 10 år. Og aldrig har jeg skænket det en tanke at stoppe. Jeg elsker følelsen af at have et samarbejde og et forhold til en dyr, som man kan lave alt muligt med, men stadig respektere og elske. Jeg synes også det er utroligt at vi kan opdrage dem, de er jo stærke. Vi bilder dem ind vi er stærkere end dem, og det synes jeg er vildt.
    Jeg rider min skønne 4 års pige, på 172-173. Hun er så dejlig, men stadig ung. Hun opføre sig eksemplarisk, og er rigtig kærlig. Weltizze smiley

    Kunne aldrig nogensinde tænke tanken, ikke at eje et af de fantastiske dyr.


    profilbillede
  • #3   21. sep 2014
    Fordi det giver noget jeg ikke kan beskrive, ganske enkelt :o). Det er ikke nogen bestemt årsag jeg lige kan komme på.


  • #4   21. sep 2014 Kan bare generelt godt lide alle former for omgang med heste smiley Ridningen er "bare" et plus smiley
    Har selv en pony som jeg starter hesteklasser på til stævner (længe leve aldersgrænsen smiley ) Rider lidt forskelligt sådan lige hvad jeg føler vi magter smiley Men springer fast én gang om ugen og det samme med dressur ^^ Dog er der ikke noget bedre end en god galoptur i skoven eller på stubmarken ! smiley


  • #5   21. sep 2014 Jae.. Min nervøsitet siger også jeg skal lade vær, meeeen at sidde på sådan et stort dyr, som bare acceptere det, er vildt fascinerende smiley jeg tror det er ideen om at man kan samarbejde med så stort et dyr smiley

  • #6   21. sep 2014 jeg rider på mine heste når jeg har lyst altså jeg er ejer af hestene og jeg gør det udelukkende fordi jeg har lyst.

  • #7   21. sep 2014 Hov foresten jeg er part rytter og rider mest dressur, fordi hesten skal genoptrænes smiley

  • #8   21. sep 2014 Fordi jeg ikke kan lade være smiley

    Jeg har part på en dejlig 5 års holstener vallak, som har alt det jeg gerne vil have i en hest smiley


  • #10   21. sep 2014 Fordi jeg kan smiley
    Ej jeg foretrækker ærlig talt at befinde mig på jorden og hygge med hesten på forskellige måder, men ridning er også hyggeligt smiley


  • #11   21. sep 2014 Fordi jeg elsker samværet med dem! Ridningen er bare en bonus for mig, for nøøj jeg elsker også de mange timers strigling og hygge! smiley

    Jeg rider lidt af det hele - har 1 pony og en hest der i øjeblikket kan rides. Der skridtes ture på ponyen, da han er igang med genoptræning, og der rides mest dressur på hesten, da hun er ung og skal lære grundridningen, dog kun 1 gang i ugen, da hun står en time fra os, da hun er i ridning smiley


  • #12   21. sep 2014 Jeg startede sådan set med at ride fordi mine veninder gjorde det, i dag er jeg den eneste ud af den flok, som stadig rider, på heste i hvert fald smiley ;)

    Jeg gør det fordi det er mit frirum, det har de sidste mange år været mit pusterum fra trælse skole timer og fnidder fnadder blandt alt for mange tøser. Nu er det mit frirum fra trælse kollegaer, som mener det er sjovere at holde kaffepause end at arbejde..
    I et stort træk så rider jeg fordi, at det er mit frirum fra den travle og ind i mellem trælse hverdag. Jeg rider fordi, at jeg elsker at være ude i naturen med hvad enten det er en smuk tidlig sommermorgen, eller en regnfuld dag i november. Og så elsker jeg generelt at bruge mit tid med dyr, samværet med hesten og følelsen af at have 700 kg. under sig i form af et levende muskelbjerg som bare arbejder, det er en fantastisk følelse! smiley

    Jeg rider to heste, parter kalder man det vel, dog har jeg dem for mig selv, så der må jeg jo siges at være privilligeret.
    Den ene er en hoppe af ukendt race på 19 år med hanetrit og for smalle luftrør, så det er bare hyggeture ud langs vejene. Den anden er en 10 årig knapstrupper vallak som jeg gik i gang med at tilride i januar smiley


  • #13   21. sep 2014 Fordi jeg altid føler mig tilpas med hestene. De står og lytter når man snakker til dem, og man kan bare stole på dem! Det er med dem jeg er 100% mig selv. Jeg elsker bare det samarbejde man laver med sådan et stort og stærkt dyr. Kunne slet ikke se mig selv uden hestene ved min side!

    jeg har min egen pony Flight, og så har min far 4 derhjemme.
    jeg er springrytter, men går også meget op i dressuren. smiley


  • #14   21. sep 2014 Jeg elsker samværet og følelsen af alle de muskler der arbejder under en. At disse kloge og fantastiske skabninger vil samarbejde med os og give os en uundværlig oplevelse. smiley Jeg har primært været skovtursrytter og elsker at springe. Det bedste er nogle gode lange afslappende ture i skoven hvor man kan springe et par træer og afslutte med et markræs smiley
    Lige pt. har jeg gået i gang med tilridningen af min dreng. Nu på en helt anden måde end tidligere. Fokusset ligger nu på biomekanikken og indlæringen så det går MEGET langsommere end hvad jeg tidligere har været vandt med... Kan mærke jeg bliver lidt utålmodig og glemmer at fokusere på glæden da fokusset ligger mere på hvad vi gør rigtigt/forkert. Heldigvis minder min underviser mig på det til tider smiley Tindur er en lille hest på ca. 160 stg.

    Mvh TT


    profilbillede
  • #15   21. sep 2014 Fordi jeg syntes at hesten er et fantastisk dyr. At man kan samarbejde, og stole på så store, stærke dyr.
    Og når min pony skal have det rigtig sjovt, slipper jeg tøjlerne, og hun sætter i gallop, oh flyver afsted. Fantastisk følelse!
    Derudover, er min pony bedste ven, og jeg elsker at nusse hygge, og være sammen med hende. Det er der jeg tager ud, et hvert frit sekund i min tilværelse. Jeg føler mig fri med min pony, og vi bruger meget tid på at gøre tingene, på hendes præmisser, og måde.

    Jeg rider en connemara hoppe på 144 cm.


  • #16   21. sep 2014 Fordi jeg glemmer alt om verdens problemer, når jeg er sammen med min hest smiley Så det er et fristed fra en travl hverdag.

  • #17   21. sep 2014 Men også fordi at min hest er den eneste ven, som jeg er 100% sikker på ikke fortæller det videre, som jeg fortæller hende smiley

  • #18   21. sep 2014 Rider af grundet for at jeg for ro i sindet ved det. Jeg har ikke alle mulige andre 180 millioner ting jeg skal tænke på, måske kun 1-4. Og så selvfølgelig fordi jeg har en stor glæde for heste

  • #19   21. sep 2014 Fordi man ikke kan lade være når først man er igang smiley smiley smiley
    Jeg er blevet totalt "bidt" af det, og kunne ikke forestille mig en hverdag uden mine dejlige heste:)
    De fylder så utroligt meget, og man bruger så meget tid sammen med dem...
    Jeg har to islændere, og de er så utrolig søde og nemme at være sammen med... Elsker den virkelig højt smiley

    Elsker også at der altid er udfordringer... Tror aldrig man kan sige at man er færdig med at lære at ride, for der vil altid være endu et trin man kan komme op på smiley


  • #20   21. sep 2014 Det er et rigtig godt spørgsmål.
    Min "undskyldning" er at jeg desværre ikke kan løbe særlig hurtigt og langt til at kunne følge med min pony fra jorden af. Så for at hun får noget motion, så må det altså blive for ryggen af smiley Det skal lige siges at hun er 20 år og ved at være oppe i årene, men hun holder stadigvæk af at tage en galop og gerne med bukkespring uden sadel, så det vil jeg ikke tage fra hende.


    På min part, er det fordi at jeg utrolig gerne vil have noget som stadigvæk kan gå dressur, og dermed få en helt special kontakt med hesten smiley


  • #21   21. sep 2014 Fordi hesten er min bedste, ærligste ven. Hun er min sikkerhed, min trykhed, min "safety zone", mit et og alt, mit tilfulgststed når jeg verdenen er lort..

    Jeg rider vel kort sagt fordi jeg ikke kan leve uden.

    Jeg har part på en 19 årig DV hoppe og har haft det i to år nu


  • #22   21. sep 2014 Jeg rider western.
    Er afhængig af den følelse, man får efter en helt perfekt ridetur. Ganske simpelt, den følelse kan jeg bare ikke undvære, selvom jeg har forsøgt smiley


  • #24   22. sep 2014 Jeg rider fordi jeg er facineret over at vi mennesker som vejer MAX 20% af hesten og mindre endda kan ride rundt på så stort et dyr, når de egentlig bar kunne slå os ihjel..
    Udover det nyder jeg følelsen af at sidde på en hest om det så bar er skridt smiley
    Så både fordi jeg er facineret af vi kan men også fordi jeg kan lide det..

    Men jeg har så heste af en helt anden grund.. jeg har heste fordi at uden dem i min hverdag kan jeg ikke fungere og bukker under, kan ikke slappe af uden at have dem i min hverdag, og det er bar der mit pusterum fra min hverdag, alle kravene og presset er smiley

    Jeg behøver ikke ride bar jeg har mine heste, ridningen er blot en bonus og de dage jeg har det værst er det os min terapi..

    Jeg er den heldige ejer af 2 heste, en på 160cm og en på 176cm smiley


  • #25   22. sep 2014 Da jeg var lille redjeg på min kusines DV. Fik smag for det og begyndte til ridning som 7 år.
    Sidsteår ville mine forældre give mig en hest, og så tog vil ud og kiggepå en Hollandsk Varmblod, meget fin, men han gik ikke gennem dyrlæge undersøgelse. Så købte de min hakvparts søn til mig, med det gik ikke så giodt.
    Så havde jeg stadig kontakt til sælger med varmbloden ,og hun ville godt bytte, hvis mine forældre gav 11.000 oveni. Det vil de godt,så den 16. Juli byttede vil lige over<3

    Jeg elsker at ride!


Kommentér på:
Hvorfor rider du?

Annonce