{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.783 visninger | Oprettet:

Hvad er min hest værd? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg vil bare vide, hvad folk mener min Trakehner er værd?
Han er 9 år og 170 i stg., ligger på LC niveau i dressur og LC/LB i spring, men har evner til meget mere, jeg holder ham "bare" ved lige, da jeg pt ikke har råd til stævner..
Han er en spændende hest, der på de gode dage, kan alt og på de dårlige, ser spøgelser smiley men er altid styrbar og flygter ikke, men bliver hos en.
I kan gå ind og læse mere om ham, på hans profil smiley
Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er min hest værd?
  • #1   23. sep 2014 Det ville nok være en hjælp hvis du kom med nogle billeder eller videoer. smiley

  • #2   23. sep 2014 En 10.000-15.000 ville jeg nok max give.
    Det er en ældre hest uden resultater, ikke specielt god eksteriørmæssigt og så er pletter ikke vanvittigt populære indenfor stævneverdenen fornemmer jeg.

    At den så er lidt utilregnelig hjælper heller ikke på sagen


  • #3   23. sep 2014 10.000 max 15 hvis du rigtig heldig og den går en lc på bane -med nogenlunde teknik, plettet heste sælger ikke pokkes godt andet de er meget velredet

  • #4   23. sep 2014 Er ret enige med de andre, men Astrid ældre hest? Den er 9? smiley
    Noget andet er at plettede heste altid ikke er nogle "dårlige" heste på banerne. Kender rigtig mange som gerne vil have sådan en smiley


  • #6   23. sep 2014 20-25000kr smiley

  • #7   23. sep 2014 Forstå mig ret, den har ingen resultater whatsoever og er 9 år gammel - i den forstand vil jeg kalde det en ældre hest. Vorherre bevares jeg er da godt klar over at en 9 årig hest er i sin bedste alder, men der er immervæk noget der skal indhentes stævnemæssigt.

    Emma jeg kan se du er 15 og vel stadig rider pony. Plettede ponyer og plettede heste er en verden for sig - spørg mig ikke hvorfor, men i ponyverdenen er det okay at skille sig ud, hvor man i heste verdenen helst skal passe ind eller være flere niveauer bedre end de andre.


  • #8   23. sep 2014 Jeg vil mene 15.000, men bare ét enkelt stævne ville være godt, så man kan sige hvordan den er, at have i byen.

  • #9   23. sep 2014 Er det mig der overser et eller andet ? synes godt nok det er en hest der lyder til at være noget mere værd end 10.000. Tænker de 25.000 er et mere rimeligt bud. Måske har jeg ikke nok forstand på det men da jeg købte hest sidste år kunne man på ingen måde få en hest til 10.000 der går lc dressur og lc-lb spring smiley

  • #10   23. sep 2014 Helle, nu er lc dressur jo det laveste niveau du kan ride - der er en volte og en slangegang i programmet og alle tre gangarter vises, det er det - lc burde alle kunne være med i.
    Der er ikke krav om at hesten skal gå i lod - og da den kun rider det på hjemmeplan og ikke starter stævner (som jeg forstår det) er det jo ikke rigtig noget særlig godt salgsargument i mine øjne


  • #12   23. sep 2014 Ja det er jeg udmærket klar over, men der står jo også lc-lb spring og mulighed for videre uddannelse. Jeg ved godt de trækker ned den ikke har startet noget, men alligevel synes jeg 10.000 er ret lavt sat. Hvis jeg så en hest som denne stå til 10.000 tror jeg jeg ville gå en lang bue uden om for så ville jeg mistænke der var noget galt med den.


  • #13   23. sep 2014 Lc/lb spring er heller ikke noget at prale af synes jeg, det kan de fleste heste for ikke at sige alle følge med på - så jeg den til 10.000 ville jeg gå udenom fordi jeg ville synes den var dyr.
    Alle heste har du mulighed for at videreuddannelse, så igen ikke et salgsargument jeg synes sælger - her skal du jo selv ligge tiden og pengene i det, og aner ikke om hesten er sød at have med i byen eller præstere godt under pres.

    Får man lavet handel og røntgen og prøver den flere gange vil man jo hurtigt opdage om der er noget galt, så er man grundig nok før man køber ville jeg slet ikke være nervøs for at blive snydt - det er man jo 99% af tiden heldigvis selv herre over om man bliver, det handler bare om at gøre tingene rigtigt fra starten.


  • #14   23. sep 2014 Ud fra teksten vil jeg sige 12-15000:)

  • #15   23. sep 2014 Kan godt se vi har helt forskellige oplevelser af priser. Jeg tror aldrig jeg har oplevet en hest klar til stævner der har kostet 10.000, men så kan det godt være jeg har kigget de forkerte steder smiley

    Kan jo godt se de fleste er enige, det var bare slet ikke den oplevelse jeg havde da jeg købte hest sidste år smiley


  • #17   23. sep 2014 Måske det du har kigget på har en lidt anden tavle og et lidt andet potentiale bag sig?
    Baby har jeg også givet mange penge for og hun kunne ikke engang det som TS hest kan og var heller ikke startet som 4 årig da jeg købte hende, men hun er en hoppe med godt eksteriør, gode gangarter og et helt andet potentiale end det jeg ser i ovenstående hest.

    Uden at nedgøre TS hest handler det også om at være realistisk omkring kvaliteten i hesten og her ser jeg personligt ikke det vilde potentiale, deraf min vurdering, det er lidt svært at forklare smiley


  • #20   23. sep 2014 Min er noget varmblodsblanding, 8 år gammel da jeg købte ham, været reddet 1 år, ikke startet noget, og kun sprunget en månedstid(bruger ham nu som spring hest), og har da givet en del mere end 10.000 for ham smiley og ja ved godt en hest er det værd der er nogen der er villig til at give smiley Jeg tænker bare ikke en hest der har potentiale til stævner (heller ikke selvom det kun er mindre stævner) som en hest til 10.000 smiley

  • #22   23. sep 2014 Altså ... jeg har lige købt en 3 årig til 14.000,- Jeg vil mene at en hest der kan rides, mindst er det værd - min er ikke tilredet, kan ikke med hverken sadel eller hovedtøj eller noget i den dur. Jeg ville heller ikke give mere for "det". men en hest der er redet, har jeg erfaring om snildt kan gå op i 20.000 selvom der så ikke er videre potentiale. I hvert fald 18.000. Det er min erfaring efter at have kigget rundt i godt 2 måneder smiley og denne hests pletter er placeret pænt. Det er ikke dem man oftest går uden om. Generelt en meget flot placering af dem! Jeg ville i hvert fald gerne give over 15.000 for den! 15.000 ville være et kup.

  • #23   23. sep 2014 omkring de 15000

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #25   24. sep 2014 Så det trækker simpelthen ned at hesten er broget?? Nu må i lige stoppe en halv....

  • #26   24. sep 2014 Jeg kan ikke forstå at det brogede trækker ned - indtil videre har jeg oplevet at det trak en smule op hvis det var kønt placeret som på denne hest.
    At man ikke vil skille sig ud til stævnerne ... Jeg må komme fra en anden verden, for det har jeg heller ikke oplevet endnu smiley


  • #27   24. sep 2014 Astrid: Ved godt hvad du mener, men synes der er mange der gerne vil have de pintoplettede heste med smiley Også for hest.
    Og aldersmæssigt er den ikke uddannet TS men ikke gammel smiley


  • #31   24. sep 2014 Jeg syntes nu også at 10.000 lyder alt, alt for lavt for denne hest.
    måske har den ikke været ude og starte det vilde, men ifølge profilen har den da været med på stævnepladserne et par gange, den har en fin højde og den har fine farver, dog er den ikke sat helt så godt sammen, som kunne ønskes, men når den kun skal bruges på L niveau, har det ikke den store betydning, og musklerne på rumpen kan jo sagtens trænes op. Jeg syntes en pris på 20.000 ville være fair, for en hest i en god alder og som kan inden for alt for lang tid, kommer ud og snuse lidt mere til stævnerne.


  • #32   24. sep 2014 Jeg synes den ser fin ud, desværre er den ikke vildt godt sat sammen og desværre lidt muskelfattig. Men god højde, fin alder - dog ville jeg give maks 15.000 for den.

  • #33   24. sep 2014 10.000, det var godt nok ik meget smiley Når man kigger i marked kan man højst få en blanding med gigt til den pris.
    Jeg hælder mere til de 20.000-25.000 DKK eller deromkring. Særligt hvis I lige fik sat lidt muskler på ham. Og farven kan sagtens trække prisen op ved den rette køber. Der findes masser af folk derude (inkl mig selv, høhø) som godt kan lide en hest med en spændende farve. Og brogede trakehnere hænger ik på træerne i dk.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #34   24. sep 2014 At folk sætter prisen laver grundet pletter, viser bare at de ikke ved hvad de snakker om..

    Den har måske ikke verdens bedste gang, eller er sat vildt godt sammen, men med lidt arbejde kan man sagtens få en god tur hest eller en stabil LA hest..

    Dens pletter, er for mig perfekte, og hesten har et dejligt blik.

    Jeg ville sætte den til 25.000kr. Med mulighed for forhandling..

    St sige at den er 10.000 værd er direkte useriøst


  • #35   24. sep 2014 Jeg ville sætte den til 18000-20000 kr.
    Den er ridelig i alle 3 gangarter, flink, og ligner ikke andre andre.
    Men en lidt træls bygning.

    En fin hest til den alm rytter der vil ride lidt c og d stævner på op til LA klasser.


  • #37   24. sep 2014 Du hidser dig op AMT - for mit vedkommende har jeg da skrevet at min vurdering er udfra hvad jeg vil give, altså har jeg ingen steder stående at sådan er det bare. Ingen ved hvad hesten er værd før den er solgt, så det er jo bare at smække nogle høje tal op og se om det går, nogen gange er man heldig andre gange ikke.

    Det er igen et vurderingsspørgsmål om man kan lide brogede heste, som jeg skriver tror jeg ikke det reelt gør en forskel hvis du har en velgående, smuk og godt bygget broget hest - men har du en middel hest, med en mindre heldig bygning så er det måske ikke så sjovt at tage i byen fordi man netop bliver lagt mærke til.

    Men kom da med en begrundelse i stedet for bare at slyng ud at alle der har sat den lavt er useriøse, det her er et spørgsmål uden facit så argumenter dog for hvorfor du har ret, så vi andre kan blive klogere


  • #39   24. sep 2014 Farven er ikke et minus... Det er hans eksteriør og manglende uddannelse til gengæld... Ville ikke give mere end max 15.000 hvis han vel at mærke var helt sund og rask...

  • #45   24. sep 2014 Som en anden skrev, ville jeg sætte den til 25.000 med plads til forhandling smiley Den er ikke helt alderssvarende uddannet og eksteriørmæssigt er den jo heller ikke den bedste i klassen, men det er en fin "alt-mulig-hest", idet den kan lidt af hvert og jeg tænker, at den vil være super til at hjælpe en ponyrytter videre til hest smiley

    Det er muligt, den er broget, og det er muligt, at en sort hest vil være nemmere at sælge - eller vil være mere populær, om man så må sige - men at den er broget i sig selv har INTET med prislejet at gøre!! Det vil måske kunne få en køber eller to til at springe fra, men jeg tror simpelthen ikke på, at der findes en seriøs køber, der vil sidde i en forhandling og sige "jaaaa, men den er jo broget, så vi byder 10.000 under udbudsprisen" ...


  • #46   24. sep 2014 Hold da op med svar og andre ting folk kommer med! smiley
    Hvis han skal sælges, ville jeg sætte ham til 20.000,- tror jeg.
    Hvad mener i med det I siger om hans bygning?


  • #47   25. sep 2014 Michella: Hans hals er muskelfattig (se fx billede 2,3, 17 og 20 på hans profil - dér er det ret tydeligt smiley ) og han er en anelse høj bagtil. Det er ikke så godt, hvis man ønsker at bruge ham i dressur øjemed smiley Men derudover er han da en sød og fin hest, og højden er god - 20.000 kr. lyder som en fair pris smiley

  • #48   25. sep 2014 Han er blevet lidt pænere og han er avlet spring hest, han har taget et spring på 130cm i lunte trav. Så han er en god springer smiley

  • #49   25. sep 2014 At kunne hoppe højt er ikke ensbetydende med at han er god til at springe, det kræver teknik, bascule, og at kunne tage en bane, ikke enkelte spring... Hans bygning, han har meget uharmonisk ansat hals...

  • #50   25. sep 2014 Hmm så det da godt jeg beholder ham, når halsen ikke er skruet rigtig på og han er fejl-farvet smiley så passer vi godt sammen, jeg er heller ikke sat helt rigtig sammen haha

  • #51   29. sep 2014 25.000 vil jeg mene, 10 og 15 er alt for lidt smiley

  • #52   30. sep 2014 Har den rødt pas? smiley

  • #53   30. sep 2014 Ville selv kun slippe 15.000 max 20.000 for ham smiley

  • #54   30. sep 2014 Ja han er brændemærket og har rødt pas smiley

  • #55   1. okt 2014 Omkring 20000 kr. Det med pletterne er sku noget at det sjoveste jeg længe har hørt. Han ser fin ud. Jeg gav 26000 for min NF pony. 4 års, kunne kun det grundlæggende. Han har rødt pas. smiley

Kommentér på:
Hvad er min hest værd?

Annonce