{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hannoveransk næsebånd
  • #1   1. okt 2014 Jeg har redet med hannoveransk næsebånd fordi min hest var stærk fortil - og der hjalp det mig:-) og så er det os godt til unge heste, fordi trensen ikke ligger pres på de bagerste kindtænder, når de vokser!:-)

  • #2   1. okt 2014 Det trykker ikke oppe på næseryggen, og de nervebaner der ligger der. Samtidigt kan det også hjælpe med at gøre bidet mere roligt i munden på hesten, nogle heste trives bare bedst med disse smiley


  • #3   1. okt 2014
    Det ligger stadig på nervebanerne. Et korrekt spændt næsebånd burde slet ikke trykke på nerverne.

    For mig har det ingen betydning, min går ikke anderledes uanset hvad hun har på. Pt. bruger jeg et full cheek bid og det duer ikke med hannoverransk.

    Ens bid burde ikke ha' behov for støtte, hvis det sidder korrekt og hesten trives med det.


  • #4   1. okt 2014 enig med krikken. et hannoveransk næsebånd ligger også på nogle store nervebaner, faktisk ligger der en stor nervebane lige under munden foran bidet, altså lige der hvor man spænder det hannoveranske næsebånd... så både hannoveransk og ekstra næsebånd ligger oven på de nervebaner. samtidig med at det hannoveranske også ligger helt ude på næse ryggen hvor der kun er en tynd knogle som stikker ud fra kraniet, derfor kan det være ret ubehageligt især hvis det er stramt.

    og ja hvis man spænder er alm næsebånd (uden ekstra) med 2 fingres mellemrum fra kindbenet og med 2 fingre på Højkant over næseryggen, rammer det ikke de store nervebaner, og vil heller ikke klemme på kindtænderne.. smiley
    så dette fortrækker jeg at bruge, da det er det mest behagelige for hesten. og ser ingen grund til de skal ha klemt munden sammen, hvad godt skulle det gøre??

    sammenlignet med andre næsebånd gør/bør det ikke gøre en forskel, hvis man strammer det (som man jo egentlig ikke bør) så lukker det munden på en anden måde end andre næsebånd...
    men et næsebånd er/bør kun være til pynt, det har ingen funktion! (i hvert fald ikke nogle gode...)


  • #5   1. okt 2014 Heste er jo forskellige, nogen går godt på den ene og andre på det andet.
    Ligesom bid, sadler osv.

    For 3 måneder siden, prøvede jeg et hann. næsebånd, og synes bestemt jeg ku mærke forskel.
    Jeg rider stadig med det, og det fungere fint.
    Putter jeg det andet på, synes jeg hun blir strid fortil.
    Den største kamel der sku sluges var, at det fanme er så grimt til store hoveder.


  • #6   2. okt 2014 I mit hoved lyder der bare underligt, et næstebånd burde da ik ha betydning for hvordan hesten går..?

  • #7   3. okt 2014 Christina: Ska ik ku sige hva dit hoved siger smiley
    Men ikke destro mindre, har jeg selv oplevet det og hørt flere der har.
    Hvad det er der gør det, ska jeg ik ku sige.
    Det vigtigste for mig var, at mig og min hest blev enige om hvordan vi går til ridning smiley
    Men har man ik selv prøvet det, ka jeg godt se det ka være lidt svært at sætte sig ind i.


Kommentér på:
Hannoveransk næsebånd

Annonce