{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Byde nye heste velkommen.... ?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'ere!

Jeg vil lige skabe lidt debat, og hører hvorfor i byder velkommen til diverse heste.

Jeg er personligt selv inde og kigge ret tit, på heste der mangler godkendelse for at blive oprettet, og det irriterer mig grænseløst, når en hest har som det minimum de må have, nemlig 5 billeder, og at beskrivelsen næsten ikke er der.

Er jeg den eneste der syntes at det er lidt irriterende, at gennemgå heste hvor der er 5 næsten ens billeder, og en beskrivelse, hvor der det meste af vejen ned står "ikke angivet"?

Jeg kigger herinde dagligt, og jeg syntes det er lidt hyggeligt at læse de andre hestes stamtavler, stævner, you name it...
Altså, for bare 1-2 år siden, kunne man næsten ikke få sin hest godkendt, hvis ikke der var nok beskrivelse, eller forskellige billeder.

Hvad syntes i? Er det iorden at vi bare bliver ved og ved med at få nye heste ind, uden ordentlige eller de samme billeder, og stortset uden beskrivelse?

HG blev trods alt oprettet med henseende på at kunne læse om andres heste, og se forskellige billeder af dem.

- Mvh Nanna


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byde nye heste velkommen.... ??
  • #1   1. okt 2014 jeg er mest irriteret over at folk prøver at oprette en "himmenhest" eller "tild. hest" da det er i mod reglerne, men alligevel bliver de optaget? på trods af at man skriver i kommentaren at de ikke har tilknytning til hesten. . . beskrivelsen synes jeg også skal være ok, man behøver jo ikke skrive en roman om hesten, bare en 10 - 15 linjer kan beskrive en hest meget godt, så jeg er helt enig med dig.

  • #2   1. okt 2014 Lizette - Sludder og vrøvl, det er skam ganske lovligt at oprette himmelheste og tidlige parter, kravene er dog at du skal have ejet heste ved dens død, og en tidl. part skal du have nuværendes ejers tilladelse til at oprette.

  • #3   1. okt 2014 Lizette
    Det er ikke imod reglerne at oprette heste, man engang har ejet, men som man ikke længere ejer pga. ejerskift eller aflivning.
    Man må ikke oprette tidligere parter, hvis man ikke har tilladelse af nuværende ejer, men tidligere ejere må gerne oprette gamle heste. smiley

    TS
    Jeg synes som sådan ikke, at det er irriterende, jeg afviser bare, hvis jeg ikke synes, at profilen er god nok smiley


  • #4   1. okt 2014 Så længe man ejede hesten da den døde ELLER man har tilladelse af nye ejer må man godt oprette en himmelhest.

    Det irriterer også mig grænseløst at profiler med næsten ingen tekst og forskellige billeder af rimelig kvalitet - Altså behøver det ikke være total proffesionelle billeder, men det er ikke nok hvis der er fem mørke, slørede boksbilleder - bliver budt velkommen.


  • #5   1. okt 2014 nå oki, det var det så da jeg oprettede min bruger.
    føler mig lidt angrebet . . . jeg underskylder meget over mit indlæg.


  • #6   1. okt 2014 det jeg synes er mest irriterende er når folk byder velkommen, selvom profilen er super kedelig..3 linjers tekst om hesten, og 5 billeder af hesten taget fra samme vinkel af.
    Men ALLIGEVEL byder folk velkommen??? smiley


  • #7   1. okt 2014 Præcis! Jeg syntes simpelthen at indehaverne af HG burde kigge profilerne igennem inden de blev oprettet, og evt. slettede brugere der ikke har været aktive i over længere tid, da alle de heste der er herinde ligger og fylder i databasen, og umuligt kan være godt for vores netværk.

    Forstå mig ret - Mener selvfølgelig ikke brugere der ikke har været aktive i 5-6 mdr, men måske 3-4 år.

    Mange brugere var sidst online i 06-07 osv, og lige netop det, og "tomme" profiler kan også irritere mig lidt. Det er selvfølgelig i orden at have en profil herinde, men hvis man ingen hest har, hvorfor så oprette en profil? Man kan jo også se hestene uden at være logget på.... Og igen, det fylder i HG's database....


  • #8   1. okt 2014 Det kunne være godt hvis man kan lave et oprettelses system på hesteprofiler som der er på HN, altså at man skal indtaste hestens ID nummer, så er der ingen tvivl om racen på hesten.

  • #9   1. okt 2014 Helt enig.
    Og hvor er der mange ufærdige gallerier.
    Synes billederne er vigtige, fordi det jo er et galleri.
    Men tekst ska der osse være noget af, og det er ik så svært, heller ik efter 14 dage.
    Men hvad der irritere mig mest, er dem der bruger ulovlige billeder, altså stjålet billeder, som ofte slet ik må bruges pga copyright, eller reklame.


  • #11   1. okt 2014 Stald Abli: Nej, og dog alligevel lidt...

    "Oprettelse af emner i Galleriet på Hest
    Vi kræver ikke bevis for stamtavle, HVIS hesten er racetypisk. Hvis det vurderes, at heste fra forbund ikke er den pågældende race, og derfor sættes under ”Anden særlig race”, kan du uploade bevis på hestens race, og herefter rette tilbage."

    Det ser hvert fald ud til, at hesten blir placeret under den rigtige race, og er der tvivl om det, ka man jo bare oploade bevis (det burde jo være nemt)


  • #12   1. okt 2014 Albi - nu ved jeg ikke hvordan det fungere på HN med udenlandske heste, men mon ikke de har taget højde for det? Er klar over det er ok hvis hesten er racetypisk, og det ville naturligvis ikke fungere i de regler der er nu, det er jeg godt klar over. Men hele deres system eller mangel på samme trænger i den grad til at blive kigget efter i sømmene og så er der alt for lidt "kontrol" på siden, efter MIN mening

  • #13   1. okt 2014 Formanden: Det fungere ik rigtigt med udenlanske heste.
    De får bare et nr fx HST149149 og man ska selv taste oplysninger ind.
    Jeg oprettede en Tysk Trakehner, det ku den ik finde ud af.
    Men danske heste, der skriver du bare nr eller navn, og så går det derud af.
    + at stamtavlen kommer i bunden.
    Men ja, der mangler kontrol, for folk ved ofte ik hvad de opretter.


  • #14   2. okt 2014 Nå det var trist, men systemet kan nok udvides, nevermind, det var mere selve tanken med det smiley Det der er nu fungere bare ikke i min verden, og er ved at være træt af at få sure beskeder, lave stemmer osv fordi man skriver til dem, at den der blanding som vedkommende selv skriver det er, skal under anden særlig race..

  • #15   3. okt 2014 Helt enig, det hænder osse jeg får nogen, men siger det nu bare som det er.
    Der var en veninde til en bruger der havde oprettede, der sku forsvare.
    Det synes jeg nu var sjovt.
    Hun skrev efter et par måneder.
    Nogen vil måske bare pynte på deres hest, fordi de ik selv synes en blanding er fin nok?


Kommentér på:
Byde nye heste velkommen.... ??

Annonce