{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.447 visninger | Oprettet:

Dyrlæge Knud Jørgensen {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte jeg ville videregive, min desværre MEGET dårlige oplevelse med dyrlæge Knud Jørgensen.

Jeg tænker andre måske kan have nytte af det, og lære af min fejl.

Knud's dyrlæge arbejde, er der sådan set ikke noget galt med, udover han er lidt speciel at arbejde sammen med.
Jeg bestilte ham ud, til en røngtenundersøgelse i Maj måned, 2014. Vi aftalte over telefonen, at prisen skulle være 2500 kr. Hvad jeg tænkte var en almindelig pris, som han altid kørte med. Jeg ringed rundt til flere forskellige dyrlæger, for at finde den billigste (jeg er på su).

Han kommer ud og gør sit arbejde.

Jeg venter 1 ½ måned på regningen, og modtager den ikke. Jeg undrer mig lidt, men regner med han bare er langsom i sin sagsbehandling. Herefter tager jeg ud og rejse i 2 mdr., og regner med min mor kontakter mig, når regningen kommer, så jeg kan få den betalt.
Jeg hører intet, og tænker sådan set ikke så meget over det, imens jeg er ude og backpacke.

Da jeg kommer hjem, får jeg af vide, at min mor har snakket med ham, da han havde sendt to rykkere ud til mig, men vi aldrig havde modtaget den første regning. Den kommer så få dage efter (dvs. 3 ½ måned efter undersøgelsen!). Hun snakker med ham, og får tingene sat i bero, til jeg er hjemme igen (hun vil ikke bekymre mig, imens jeg er afsted)
Regningen er på 4400!! Jeg undrer mig meget over det, og kan så først se hvorfor, da jeg får den oprindelige regning.
Han har udover røngtenundersøgelsen, lagt en handelsundersøgelse som aldrig er foregået oveni og derudover noget medicin, og transport, som han lovede mig var inkluderet i prisen.

Jeg ringer til ham, lettere irriteret, og forklarer forløbet fra min side. Han siger han selvfølgelig står ved sit ord, og jeg bare skal indbetale de 2500 kr., så ordner han papirarbejdet, når han kommer tilbage til kontoret.
Idag har jeg så modtaget en opkrævning fra en advokat, på trods af "at Knud står ved sit ord".

Ja, jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har nu ringet til ham igen, og har kun fået fat i en sekretær, som intet kan gøre før hun har snakket med en bogholder og Knud.
Jeg er noget SUR og irriteret over denne behandling, og det virker sådan set ikke som om det bliver taget så seriøst inde hos ham.
For mig, er de 2900 de nu kræver, rigtig mange penge! Og jeg føler mig "godt taget bagi", af en mand som tydeligt ikke står ved sit ord.

Sørg for at få hele aftalen på skrift! Det er mit råd til jer! Det har jeg nemlig ikke, og nu sidder jeg med fingrene i postkassen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge Knud Jørgensen
  • #2   6. okt 2014 Jeg er ikke sikker på hvor han kommer fra, han kører ihvertfald i Midtjylland/ Østjylland området.

    Jeg fandt bare forskellige numre, og ringede til de forskellige. Undersøgelsen er foregået på min adresse.


  • #3   6. okt 2014 Han er fra Horsens mener jeg. Brugte ham selv i Maj i år, dog på "almindelig" regning, og har intet at sætte på ham. Synes prisen var meget fair, men har jo heller ikke aftalt noget med ham på forhånd.

  • #5   6. okt 2014 Hold da op, tak Nynne - den havde jeg slet ikke set.

    Karen - jeg var ikke bevidst om, at dette skulle være et "specialtilbud". Det har han aldrig fortalt mig. Jeg ringede bare rundt, for at forhøre mig om priser, og bestilte tid ved ham, da han udfra det, var den billigste.


  • #6   6. okt 2014 Det er en gammel tråd, den afskrækker ikke mig, sådan en har langt de fleste dyrlæger.
    Jeg kan sagtens forstå at du føler dig snydt Shanie, det lyder som om at han har haft rod i det. Jeg kan ikke huske hvad jeg gav, men det var en handelsundersøgelse med røngten af ben og jeg kom af med noget der lignede 3500-4000 i alt tror jeg. Det synes jeg er pænt i forhold til hvad andre dyrlæger i Århus tager.
    Jeg har også set ham lave en handelundersøgelse på en hest som ikke gik igennem (en min veninde ville købe) og derfor har jeg både set ham i en situation hvor hesten gik igennem og en hvor hesten ikke gjorde.
    Han kan være speciel, ja, men synes han er dejlig direkte og han formidler tingene så man forstår det. Som køber har jeg ihvertfald været fuld tilfreds og det var min veninde også da hendes mulige hest ikke gik igennem smiley


  • #7   6. okt 2014 Karen - det er som sådan heller ikke hans arbejde jeg kritiserer, min hest gik igennem røngten, men han kunne stadig se en lille ting, men som han skønnede uden betydning.

    Det er mere behandlingen efterfølgende, som jeg syntes virker meget useriøst..


  • #8   6. okt 2014 Og det er netop alt det formelle med papirerne jeg godt kan forstå du er træt af - det havd jeg også været hvis det havde været mig. Jeg følte bare at jeg måtte gøre opmærksom på at jeg har været tilfreds med hans arbejde, for han fortjener klart en anbefaling fra mig (og min veninde) smiley

  • #9   6. okt 2014 Og det syntes jeg jo heller ikke duer. At man aftaler en ting, også han gør noget helt andet. To gange endda.

  • #10   6. okt 2014 Jeg har brugt Knud og de andre fra Equinevet gennem de sidste 5 år og har aldrig haft problemmer af nogen art. Altid godt og grundigt arbejde

  • #11   6. okt 2014 Cecilie.

    Ham fra Odsherred dyrehospital hedder ikke Knud men Kurt smiley


  • #13   6. okt 2014 Tinka, ja.. Det kom jeg i tanke om 1 time efter jeg skrev det, så... Ja smiley
    Bruger ham selv, så forstår ikke helt hvordan jeg kunne glemme hans navn. smiley


  • #14   6. okt 2014 Hvis det ham fra Horsens så har han snydt rigtig mange af hvad jeg ved inklusiv mig selv. Var tidligere hos PET Vet fra tørring men deres samarbejde stoppede ved ikke hvorfor smiley

  • #15   6. okt 2014 Jeg kender ikk manden, men har en hest, som har været i røntgen hos ham. Og det er heller ikk uden problemer smiley hesten er købt uden hensyn til de billeder, faktisk fik jeg bare en cd m billederne da hesten blev leveret. Sidenhen ville jeg gerne have dem kigget, når nu de var der. Det kræver så et specialprogram -man godt nok gratis kan downloade. Men. Gratis og gratis, hvorfor er det så lige man skal indtaste kortoplysninger! ...og min tidligere dyrlæge, som jeg desværre ikke 'har' mere, da jeg er flyttet udenfor hendes område, sagde så pænt hun kunne "hold dig fra ham". Det synes jeg fortæller lidt om manden. At han er 'kendt' indenfor faget, men ikke på positiv baggrund smiley jeg har snakket med ham et par gange og synes han var fjendtlig stemt, inden jeg overhovedet fik åbnet munden. Det blev kun værre og jeg opgav...

  • #17   6. okt 2014 Du syntes 4400 for en røntgen er en fair pris?

  • #18   6. okt 2014 Hvad siger han til det nu, vil han ikke vedkende sig aftalen?

    Er selv oprindeligt nede fra det område af, ville være synd at sige han har noget godt ry i området. Selvfølgelig er det tit et spørgsmål om man rent kommunikationsmæssigt kan finde ud af det, men generelt - så er hans ry ikke det bedste.


  • #19   6. okt 2014 Jamen det gjorde han jo sidst, men hans sekretær ringede ikke tilbage til mig, som lovet, så jeg ved faktisk ikke hvor han står henne nu.
    Mit problem er, at jeg jo kun står med mundtlige aftaler, da jeg egentlig regnede med det var hans normale røngtenpris.. jeg havde aldrig regnet med disse problemer.
    Så nu må jeg jo ringe igen i morgen..


  • #20   7. okt 2014 Altså 5000kr er normal røngten pris for 4 ben + nakke og ryg smiley

  • #21   8. okt 2014 Hej Stine. det er desværre på ingen måde korrekt.
    Jeg ringede til 7 forskellige dyrlæger, og INGEN havde så høj en pris.
    Min egen dyrlæge tager omkring 3200 kr., og de er lidt dyre med mange ting (men enormt dygtige).


  • #22   8. okt 2014 Det er den pris vi altid har givet ihvertfald smiley
    Det er hos pet vet vi har og også på hestehospitalerne er dette prisen jeg kender til smiley


  • #23   8. okt 2014 Det er jo en helt enorm pris.. Jeg håber det både er ben, ryg og nakke så smiley
    Ofte kan man få røngten af ben alene, helt ned i 1500. Eller billigere - hvis der er flere heste samme sted.

    Jeg har godt nok aldrig hørt om nogle der betaler 5000 for kun ben og ryg. Og jeg ringede også til Nørlund hestehospital for at forhøre om pris.


  • #26   8. okt 2014 Min undersøgelse, var jo også kun for ben og ryg smiley Han fortalte mig her, at prisen var 2500 kr. Det var inkl medicin (hvis nødvendigt, det var det så ikke), transport og moms.
    han fortalte selv, at han helst oplyste priserne INKL alting, for at man netop ikke skulle blive overraskede over prisen, når regningen kom.



  • #27   9. okt 2014 5000kr for en komplet røngten er normal pris smiley skrev jo også før det var det hele? Og det kan jeg se andre også skriver smiley

    Vi gav 1500kr for røngten hjemme i stalden af et forben smiley


  • #28   9. okt 2014 Jeg syntes du skal prøve at ringe rundt og forhøre smiley Det er altså ikke korrekt.
    Som skrevet ringede jeg til 7 dyrlæger, og jeg fandt ingen priser der var så høje.


  • #29   9. okt 2014 Og om ikke andet, har det jo sådan set INTET med sagen at gøre. Når manden fortæller mig en pris, må han jo holde sit ord. Jeg bad hverken om tilbud eller noget som helst.

  • #31   9. okt 2014 Nu er det jo flere måneder siden, så skal jeg se om jeg kan finde den seddel jeg skrev det ned på, før jeg kan give den information videre.. smiley men bl.a. Knud, Nørhald, Nørlund, hende der kører omkring Hobro området og et par stykker i midt, equinevet mener jeg et af dem fx hedder.

  • #32   9. okt 2014 Kunne det tænkes at der er kommet en opkrævning fra advokat pga du har fået 2 rykker. Derved er der kommet rykker gebyr mv på? Jeg syntes da du skal forsøge at ringe til ham igen i morgen, evt få langt en besked om han skal ringe tilbage når han har tid smiley Det hele kunne jo være en administrativ fejl. Det er jo formentlig ikke dyrlægen selv der sidder og laver fakturaerne, men en sekratær, som ikke var klar over du ikke skulle "rykkes" via en advokat. Hvis jeg var dig ville jeg da gribe knoglen igen i morgen, og se om i ikke kan fange hinanden smiley

  • #33   10. okt 2014 Nej, den store regning var skam fordi han havde sat flere ting på regningen, end som egentlig var foregået. Det havde jeg jo allerede snakket med ham om.

    Jeg har haft fat i dem igen - de vedkender fejlen, igen.. men nu må vi se om de så har styr på det denne gang.
    Jeg modtog jo en opkrævning fra en advokat, på 2900, foruden de 2500 jeg allerede har betalt. Det syntes jeg ikke helt kunne være rigtigt smiley


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #34   10. okt 2014 De 2900 fra advokaten er fordi sagen er sendt til inkasso, de burde falde væk hvis dyrlægen trækker sagen tilbage, desuden så har du pligt til at rykke for din regning da du har fået udført arbejdet, man kan ikke bruge jeg har ikke set regningen i en evt. Inkasso sag, blot så du ved det til en anden gang hvis du skulle være uheldig.

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #35   10. okt 2014 Her har du reglerne for betalingsfrister

    (link fjernet)


  • #36   10. okt 2014 Selvfølgelig - jeg kender godt reglerne, jeg er på sidste år af kandidaten, på jura smiley
    Der blev rykket for regningen, men den kom stadig først frem, i september. Begge rykkere var kommet forinden, og indenfor 30 dage, hvilket er imod renteloven. Der skal gå min. 30 dage imellem hver rykker.

    Jeg ved godt noget af beløbet er advokatsalær (ikke inkasso, da den endnu ikke var sendt videre). De krævede jo 4400 kr., jeg indbetalte 2500 (som aftalt), differencen er 1900 kr., så advokaten må kræve lidt under de 1000 kr., i salær.

    Dette er mere en besked, for at advare andre smiley Der er ikke særlig meget styr på det, hos Knud Jørgensen desværre. Jeg har snakket med dem, forklaret dem situationen OG reglerne, to gange nu, men derfor har de stadig formået at lave fejlen, begge gange. Så jeg håber da bare der er styr på det nu, og de har fået fat i ørene på deres bogholder smiley


  • #37   10. okt 2014 Ja det er ikke sådan med de bogholder.... smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #38   10. okt 2014 Der må sendes 3 rykkere på det samme beløb og der skal mindst være 10 dage imellem, du burde have indbetalt det aftalte beløb inden du tog på ferie så havde du slet ikke været dette igennem.

    Sakset fra forbrug.dk

    Størrelse, antal og hyppighed
    Et rykkergebyr fra en privat erhvervsdrivende må højst være på 100 kr. (Gebyret er momsfrit) Der må højst fremsendes tre rykkere med gebyr for det samme krav, og der skal være mindst 10 dage i mellem. Den første rykker med gebyr må gerne fremsendes umiddelbart efter sidste rettidige indbetalingsdag.



  • #39   10. okt 2014 Han har et ret dårlig ry, der var også god grund til pet-vet sluttede samarbejde smiley

  • #40   10. okt 2014 Jeg syntes du skal prøve både hvad jeg skriver, og din rentelov JM.
    Han er kontaktet, inden jeg tog afsted. Derudover kan det ikke være mit ansvar, at han ikke sender oprindelig regning ud, mine forældre varetog min post, og regningen kom IKKE. Så læs dog hvad jeg skriver.

    Og nej, der må ikke komme to rykkere, med 3 dages mellemrum. Det er ulovligt.

    Lullermus - ja, han bliver godt nok heller ikke brugt mere. Jeg gjorde det også kun fordi det var røngtenbilleder, som jeg så efterfølgende fik min egen dyrlæge til at se på også.. smiley


  • #41   10. okt 2014 Jeg kender også til sager hvor han har overset utroligt vigtige ting på røntgenbilleder. Håber du finder en løsning på regningen!

  • #42   10. okt 2014 Der skulle gerne være fundet en løsning. Jeg har ihvertfald gjort hvad jeg kunne.
    Men nu har han jo lovet én ting, og gjort en anden, TO gange, så jeg kan ikke rigtig vide mig sikker, endnu smiley

    Men det er da godt nok også ærgeligt, hvis han overser fejl! Det må han da kunne ifalde erstatningsansvar for!


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #43   10. okt 2014 Min rentelov ? Det der er linket til er sørme lovgivningen i Danmark hvilket du jo som jura studerende bør være inde i, du har ingen steder skrevet at de kom med 3 dages mellemrum, jeg kan jo kun forholde mig til det skrevne og du skriver at der skal gå 30 dage mellem hver rykker og det er forkert.

    Nu er loven også sådan at du skal betale med det samme regning eller ej hvilket der også står i det link jeg har indsat længere oppe, og nej det er ikke noget jeg har bestemt, det er loven smiley


  • #44   10. okt 2014 Jeg kender skam lovgivningen, tro mig, kære JM smiley
    Og jeg mener jeg tidligere har nævnt, at rykkerne blev sendt ud, med alt for kort mellemrum.

    Og selvfølgelig skal jeg ikke betale med det samme, regning eller ej. Når manden ikke har styr på sine papirer, og derfor hverken sender mig giro eller kontonr, har jeg IKKE MULIGHED for at betale!
    Og det er ikke noget jeg har bestemt, det er ikke loven, men vil almen logik smiley

    Alt dette er samtidig noget Knud Jørgensen også har vedkendt, da jeg talte i tlf med ham. Jeg har ingen rykkergebyr betalt, men kun betalt det oprindelig beløb, da han sendte den første regning, alt for sendt ud, og alt for tæt forbundet, med rykkerne. det hele kom indenfor 2-3 uger (del første regning sidst, og først til september). Så Knud Jørgensen vedkendte jo også, at dette var DERES fejl, ikke min.

    Jeg forstår ikke hvorfor denne tråd skal drejes overpå mig?
    Jeg skriver den, for at advare andre! Det er tydeligt, at jeg intet har gjort forkert her, udover at stole på en dyrlæge, da man regner med en mand med den fagkundskab og med egen praksis, vel er til at stole på. Jeg har holdt mine aftaler, har betalt mine regninger, og endda fundet mig i hans papirbøvl, TO GANGE!
    Det er IKKE mig, der har rod i både papirer og aftaler.


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #45   10. okt 2014 Nu behøver du ikke kære mig vi kender ikke hinanden smiley

    Og nej det har du ikke jeg har været dine indlæg igennem, for jeg har nemlig læst hvad du har skrevet ;), nu kommer du selv ind på at du studerer jura så kan jeg jo kun undres at du skriver noget der er direkte forkert, nu har jeg arbejdet med inkasso i et firma der ikke lavede andet så jeg kender også en del til det selvom jeg ikke er jura studerende.

    Og jeg synes jo ikke du udelukkende kan klandre dyrlægen, ja han har sendt regningen for sent, ja han har sendt dig en forkert opkrævning, men intet af dette giver dig ret til at vente med at betale for den ydelse du har modtaget, så i har begge fejl sådan som jeg ser det.

    Vi kan alle have en dårlig oplevelse med forskellige dyrlæger nogen gode andre dårlige, men jeg synes ikke det er berettiget ligefrem at advare andre om at bruge den omtalte dyrlæge på baggrund af en administrativ fejl.


  • #46   10. okt 2014 En administrativ fejl? Her er tale om TO, ud af TO mulige!
    For pokker da!

    Nej, jeg har ABSOLUT INTET gjort forkert her, når jeg har kontaktet ham for at få regningen, inden jeg tog afsted. Den kom stadig ikke, og kom først i september. Jeg havde ham ude d. 24. maj!!
    Hvor svært er det at forstå?


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #47   10. okt 2014 Nej det kan jeg forstå at du ikke mener du har, men deri er jeg så ikke enig og det behøver vi heller ikke at være, håber da du får styr på sagen.



  • #48   10. okt 2014 Det er i mine øjne også en VILD advarsel, pga en uenighed over en faktura! Som jeg kunne læse øverst, er du jo tilfreds med det udførte stykke job, rigtigt?
    Jeg prøver skam ikke at "dreje" noget over på dig. - Men man sidder bare med den der fornemmelse " Arrrr, roooolig nu", det virker jo som om at i faktisk er ved at løse problemet med den forkerte fakturering. smiley

    Men man vælger jo selvfølgelig selv sine kampe smiley

    Go weekend.


  • #49   10. okt 2014 Dette er jo ikke en KUN forkert faktura?
    Det er en forkert faktura, hvor der blev krævet penge for ting der aldrig var sket. Jeg fik ikke foretaget en handelsundersøgelse.
    Så aftales der, at jeg bare skal indbetale det aftalte beløb, hvor jeg decideret lover at han nok skal få styr på kontorarbejdet når han kommer tilbage. Det sker ikke, da jeg så modtager en trussel fra en advokat.
    Hele vejen igennem, er der ikke styr på papirer, aftaler og kontorarbejde.

    Nej, det syntes jeg virkelig ikke er en VILD advarsel, det var noget jeg gerne selv ville have vist jeg skulle igennem, inden jeg valgte Knud Jørgensen.
    Hvorfor jeg videregiver min oplevelse.

    Hvis i ikke er interesseret i advarslen, undrer jeg mig meget over jeres konstante kommenteren, og hvorfor i gider bruge energi på det smiley Så spring da videre, og lad advarslen være, til de mennesker der leder efter en dyrlæge, eller som selv overvejer Knud Jørgensen.


  • #50   10. okt 2014 Men kunne de ske bare at være en fejl? smiley En menneskelig fejl....Det er jo ikke sikkert han ville "snyde" dig... Blot en tanke. ..

  • #54   10. okt 2014 Hvordan kan det være dårlig stil at advare andre, mod en dyrlæge som ikke virker til at have styr på sit papirarbejde?
    Igen det havde jeg været meget glad for, hvis der var sket inden jeg brugte ham


  • #56   12. okt 2014 Hvorfor skulle jeg få medhold i en retssag, når det kan gøres uden? Det ville da være spild af penge, og systemets midler!
    Det ændrer ikke på, at JEG meget gerne ville have været advaret mod Knud Jørgensen, inden jeg brugte ham. Det her har taget unødigt meget tid, bekymringer, bøvl osv. Det ville jeg have været foruden, hvis han havde haft styr på sine ting, og havde holdt aftalen fra starten af.
    BOM

    Er du utilfreds, så fis ud af indlægget, det er ikke oprettet for din skyld.


  • #57   16. jul 2023 Hej ved godt det er en ælder opslag.
    Men knud er blev int igen, det er nemlig ham der har til set 162 heste i Midtjylland. Den sag der køre ved Skals. Han har over set man ting bla tandbyld, mug, brækket ribben og meget andet.
    Så hvis han allerede i 2014 har lavet ballade så kan dyrlæge vist tale sig fra mange ting. ??


Kommentér på:
Dyrlæge Knud Jørgensen

Annonce