{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Varierer træningen? {{forumTopicSubject}}


Hvordan varier du din træning? :o) Lige pt. synes jeg at jeg får redet en del dressur og ikke rigtigt så meget andet.

Jeg gad godt springe noget mere, men jeg er ene om at sætte det op og pille ned - så det bliver kun til to cavalettis og når hesten så piller dem ned, så er det der med at hoppe ned og sætte op lidt noget ZzZzZ. Samtidig har jeg en hest der er en pivskid mht. spring, så det ville fungere bedst hvis timen startede med en bom på jorden også gradvist blev højere - men igen, at skulle hoppe af hver gang..
Og jeg har ikke rigtigt kreativitet og viden til at lave serier, bomme osv. på jorden?

Tur mulighederne i området er ikke nogen jeg kender så meget til og det jeg lige gør er ikke særligt spændende.

Longering finder både dyret og jeg ikke særligt spændende, det der med at futte rundt i en cirkel om og om igen.

Jordtræning gør vi ikke så meget i - igen fordi jeg ikke er særlig kreativ på det punkt. Aner ikke hvad vi skal finde på. Jeg kan ikke rigtigt bruge en ½ time på for og bagpartsvendning samt de tricks vi kan - føler ikke vi får noget ud af det.
Der udover at hun ikke fan af en pisk, så at træne indparkering mm. har jeg opgivet.

Så har jeg hende løs i hallen ind imellem, hvis jeg ikke har så meget tid.

Hmm.. Andre der har stået i samme situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varierer træningen?
  • #1   12. okt 2014 Du kan jo godt variere træningen indenfor dressuren smiley

  • #2   12. okt 2014
    Det forsøger jeg også :o). Men hesten er ikke særligt langt i uddannelsen, så den varriation jeg kan lave er; frem og ned, samlet, schenkelvigning i skridt, volter, galop og på gode dage schenkelvigning i trav.


  • #3   12. okt 2014 Jeg rider seriøst dressur mindst 1 gang om ugen, og dette er uden sadel grundet gjordkramper. Og de andre dage bliver fordelt med longe, jordtræning, gåture, spring, bidløs/løst ridning smiley

  • #4   12. okt 2014 Jeg rider mest dressur, faktisk altid, men jeg slutter min træning af med en skridttur i skoven eller rundt i byen. Det keder gudskelov ikke min basse smiley

  • #6   12. okt 2014 Jeg er dressurrytter, og rider udover den almindelige dressurtræning:
    1 dag longering, hvor vi både øver temposkift, overgange og samling
    Lette gymnastikdage kun med løsgørende øvelser
    Skridt dage evt med bomme der både skal skridtes over og imellem
    Bom-træning i trav. Tit ifb longering eller skridtdage
    Cavalettis arbejde i galop, hvor jeg både har lange afstande imellem serierne og spring i hjørner eller over midten.

    Rider desværre ikke så tit tur, så prøvet at variere dressurtræningen fra gang til gang også. Rider aldrig egentlig dressur mere end 2 gange ugentligt.


  • #7   12. okt 2014
    Forsøgte noget med bomme i dag, men hesten er desværre både en pivskid og ligeglad med bommene på samme tid. Samtidig med jeg er urutineret mht og hjælpe ordentligt og afstande mm.

    Så derfor ville 3 cavaletti i træk + galop hen over nok ende i en hest der skvattede i det hele.

    Når i longere med bomme, hvordan ligger de så?


  • #8   12. okt 2014 Min ligger ca med en heste længde afstand smiley

  • #10   12. okt 2014 Min er også en tøs og stopper foran bommene den første gang HVER gang .. Så når vi træner cavalettis er det altid som bom på jorden først, også må jeg hoppe af og hæve den (-:

    125 cm bruger jeg til mine travbomme til min hest på 175, der dog ikke har jordens største gang. Også ligger jeg dem på buet spor (-:


  • #11   12. okt 2014
    Jeg har en bomløs, så derfor skal jeg hen til skammelen for at stige op hver gang - måske lidt dovent, men det ville være lettere med en bomsadel hvor man kan stige op hvor man står ;o).

    Forsøgte som nævnt med bom, cavaletti, bom og det endte med hun skavttede oven i det hele. Så det dropper vi liiige igen.
    Så må jeg få sprunget igen og hoppe op og ned 17 gange for at ændre højden eller kun gøre det når jeg kan få hjælp.


  • #12   12. okt 2014 Krikken - Øv at du ikke li er i nærheden så kunne vi leget bytte købmand med bomme osv ,-) hvad med faste forhindringer som ikke lige er til at rives ned og som ikke er FOR høje for så er der ikke noget at skulle hoppe af og sætte op igen ,-)

    Mvh TT


  • #13   12. okt 2014
    Vi er desværre flyttet et sted hen uden de muligheder, det kunne ellers være lækkert med tusindårsskoven i nærheden ;o).

    Men udforsker skoven i næste uge og ser om den har noget og byde på. Ellers må vi nøjes med spring vi kan få hjælp til.

    Men nej, jeg er ikke lige i nærheden medmindre du har bil - så er Ringe ikke langt væk :o)


  • #14   12. okt 2014 Nej så langt er det ikke..Men det er mere tiden der er knap og skal bruges fornuftig..Har fået arbejde (vikariat) så nu har jeg pludselig meget travlt med arbejde, hest og familien. Når man har gået ledig i 6 mdr skal man li vænne sig til den travle hverdag igen hvor alt skal være "skemalagt" for at gå op i en højere enhed. smiley Så slut med hurtige og impulsive aftaler for nu må alt planlægges igen.. smiley Jeg har jo næsten ikke tid til HG mere hellere smiley smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Varierer træningen?

Annonce