{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Tilskudsfoder til hest der skal have lidt ekstra {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har en stor dreng på 12 år som er begyndt at have lidt svært ved at holde huld efter han er blevet dressur hest og træner hårdt. Han får 13 kg wrap dagligt og 1.5 kg fiberlux. Han er meget kræsen og det så svært at finde mad han vil spise! smiley
Jeg kunne godt tænke mig et foder jeg kan give ham en mindre mængde af til frokost som hjælper ham med at holde sig lidt bedre smiley har før givet en produkt fra Equsana spm jeg ikke Lan huske hvad hedder eller finde men duftede af rugbrød smiley det var rigtig godt ihvertfald!

Nogen foreslag? smiley

- Stine Randløv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilskudsfoder til hest der skal have lidt ekstra
  • #1   14. okt 2014 Jeg bruger compeete , som er mega godt til min gamle på 21. Han er meget kræsen og det er det eneste foder han holder huld på.. Og SINDSYGT flot pels..

  • #2   14. okt 2014 Equsanas produkter ville jeg holde mig langt væk fra - rigtig mange oplever at hestene får knopper og allergi - disse plastik dutter er hvad jeg fandt i 1 sæk da vi fodrede med det smiley Nu fodrer vi med Simple Balance smiley

    profilbillede
  • #4   14. okt 2014 Har altid fodret med Equsana og aldrig nogensinde haft problemer smiley min hest er rigtig flot i pelsen og spiser det rigtig godt! Han har bare brug for noget ekstra i og med han bliver trænet meget hårdt dagligt! smiley har desuden aldrig haft nogen venner veninder bekendte mv der har jagt problemer og mange i min omgangskreds fodre med Equsana! Jeg ønsker ikke skifte fodre jeg ønsker lidt tilskud som ekstra fedt ikke andet end det...

    Jeg har over overvejet compeeten men kan jeg give det som en lille ekstra mængde til frokost i fiberluxen? smiley vil nemlig ikke skifte fiberluxen ud for det det eneste vi har fundet han spiser - sammen med Equsana æble mash -.-


  • #6   15. okt 2014 Hmm, nu er der ikke lige nogen der har nævnt det, men har man svært ved at holde huld på hesten, så er det altid en god ide at give grovfoder ad libitum. Så kan hesten spise mere hø om natten, så gør det. Det er langt det billigste og sundeste for din hest smiley

    Kan det ikke lade sig gøre, kan det jo desværre ikke altid, så ville jeg bruge hørfrø. Linustar fra Hippolyt for at være mere specifik. De er uden blåsyren fra de almindelige brune hørfrø, men indeholder samme gode fedtstoffer. Er fantastisk både til huld og pels.
    Samt det er billigt, og udfodringen er minimal.

    Mener det er 120g min får om dagen. Så en spand på 10 kg holder alligevel i noget tid smiley

    Mht. solsikkekerner, som en nævner. Det er vist ikke så udbredt at bruge dem, og så vidt jeg har kunne læse mig frem til, er det fordi de egentlig ikke har en effekt. Jo de har fedtsyrerne, men for at det batter noget skal udfodringen være så høj, at det bliver meget dyrt i længden, i forhold til fx hørfrø, der også har den sidegevinst at de fungerer som tarmrensere, ligesom loppefrøskaller fx.

    Der er en tråd på HN om solsikkefrø hvis man googler solsikkefrø til heste.


  • #7   15. okt 2014 Jeanette.. Der står netop hesten har svært ved at holde huld allerførst i tråden smiley

  • #8   15. okt 2014 Læste dun besked forkert.. Sorry smiley

  • #9   15. okt 2014 Nogen siger os risklid.. Men om det virker ved jeg ikke smiley

  • #10   15. okt 2014 Mange tak smiley
    Altså han vejer som sådan hvad han skal nu men fordi han bliver trænet hårdt skal han havebøger ekstra til at sætte muskler af så han ikke taber sig når han sætter musklerne smiley
    Men jeg vil kigge på jeres foreslag! Kan det evt gives i mash det du nævner jeannette? Han er ekstrem kræsen! Han spiser eksempelvis ikke smuldret i sit foder og vi har prøvet så mange slags foder han ikke vil spise smiley


  • #11   15. okt 2014 Der er rigtig mange som ikke bruger Equsana længere, så det er utroligt hvis i ikke har oplevet knopper, skæl eller andre tegn på forkert fodring. 5 heste her fik skæl, og vi fandt rigtig mange plastik stykker i fodret.

    http://www.heste-nettet.dk/forum/5/651521/651521/

    http://www.heste-nettet.dk/forum/5/650569/650569/

    http://www.heste-nettet.dk/forum/5/650263/650263/

    http://www.heste-nettet.dk/forum/5/647020/647020/



  • #12   15. okt 2014 Min har fået MEGET flottere huld og pels.. Virkelig flot, og det samme med min unghest jeg har haft i to mdr. Meget meget flot.. Og får RIGTIG meget ros for hvor flotte de er..

    Lad nu vær med at kalde det en forkert fodring.. For det forskelligt hvordan heste reagerer på foder.. Vi mennesker er osse forskellige.. Nogen kan tåle noget hvor andre ikke kan.. Du har været uheldig og nogen andre har..

    Det er IKKE forkert fodring.. Hvis hendes heste kan tåle det og de fleste andres er der ingen grund til at kritisere det..


  • #13   15. okt 2014 Ja ja - fortsæt du bare med Equsana. For mine heste - og mange andre som du kan se i links - så har det altså været forkert fodring, hovedsageligt fordi protein indholdet i deres produkter er alt for højt. smiley men kald det hvad du vil - og håber da at dine heste kan fungere på det i længere tid, uden at få knopper smiley

  • #14   15. okt 2014 Min den ene har fået det i over et år.. Han fungerer helt fint..

    Men man kan ikke generalisere .. Fordi det ikke fungerer for dig og 5 andre er det jo ikke ensbetydende at det er forkert fodring..


  • #15   15. okt 2014 Men det fint du gør opmærksom på NOGEN heste ikke kan tåle det. Men hun skriver før hun selv har brugt equsana uden problemer. Heste er også forskellige.. Og jeg har brugt det i et år uden problemer.. Og det er sørgeligt du fandt plastik i dit foder. Men det kan altså ske for alle, også i vores mad feks.. Jeg fik sten i rugbrød .. Knapt så rart for mind tænder.. Men det hænder altså ..

  • #17   15. okt 2014 Stine: Ja det kan du sagtens. Du skal bare først tilsætte dem når den er kølet lidt ned, for fedtsyrerne mindskes en del ved opkogning smiley

  • #18   15. okt 2014 Super mange tak alle sammen! smiley

    Vi har fodret med Equsana så langt tilbage jeg kan huske og har aldrig haft problemer! Vi har tvært i mod oplevet heste med super flot pels godt arbejdende heste og heste der gerne vil spise smiley så jeg skifter ikke foder mærke! Men derfor kan man jo godt have en hest der har brug for lidt ekstra hjælp til at genopbygge sine muskler her efter den har stået skadet og nu er i gang som dressur hest smiley


  • #19   15. okt 2014 Nogen der har prøvet det her? smiley
    http://www.shop.hippolyt.dk/shop/supercondition-3-kg-340p.html


Kommentér på:
Tilskudsfoder til hest der skal have lidt ekstra

Annonce