{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Race frem for galleri {{forumTopicSubject}}

Altså nu ved jeg jo ikke, om det bare er mig..
Men når jeg stemmer i udfordringer, så syntes jeg det er ret urimeligt, at det er 'de fine' heste(hvis man kan sige det) som skal vinde. Fx. Så jeg denne her udfordring for noget tid siden. En DV med en lille shetlænder. Dv havde omkring 5-8 billeder (alle i piv ringe kvalitet) og den lille shetlænder havde ihvertfald 15 billeder i fremragende kvalitet, samt en ok god beskrivelse, hvorimod DV havde en hurtigt og sjusket tekst.
Men det er folk åbenbart ligeglade med, oplever jeg selv. Ved ikke om jeg er den eneste. Føler bare, at folk stemmer ud fra hestens race. Det ser jeg tit, for DV vandt udfordringen, og den lille shetlænder tabte med 3-5 stemmer. Det kan bare ikke passe..
''Må det bedste galleri vinde'' Ja, den er god med dig.. For det sker jo aldrig. Det er åbenbart bedømt fra hestens race.
Godnat herfra, og som sagt, så kan det være i ser mig forkert på den, men det er altså hvad jeg oplever.
Hold tonen pænt, tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Race frem for galleri
  • #1   18. okt 2014 Det synes jeg altså aldrig at jeg har oplevet før :o) Ikke med min egen pony, for den får ingen udfordringer, men de udfordringer jeg har set og stemt i, er der aldrig stemt efter racen. smiley

  • #2   18. okt 2014 Tvivler på det handler om at en "fin" race skal vinde. Men folk har jo forskellige præferencer. Jeg synes f.eks. bedre om de meget ædle varmblods end om de mere kraftige, jeg kan bedre lide belgiere og clydesdale end jeg kan lide tinkere osv.
    Og folk stemmer vel på den hest de synes er smukkest, og ikke nødvendigvis på den bedste profil (altså mest grundigt udfyldte profil)...

    Kan man ikke lide det, må man jo undlade at deltage i udfordringer -det gør jeg, ikke fordi jeg har et problem med at tabe dem, men fordi jeg egentligt syne konceptet er lidt tåbeligt


  • #4   18. okt 2014 Synes jeg ikke jeg har set eller lagt mærke til før smiley

    Men jeg oplever at når der er nogen der opretter en hest, så står der ikke særlig meget om den og der er ikke rigtig nogle billeder, forstår ikke helt hvordan sådan en kan komme ind ?
    Der var fx en med 4 billeder og næsten ingen tekst, kan Se den ikke er kommet ind endnu men der er da rimelig mange der har budt velkommen, det er så godt nok en shetlænder (dog alt for høj til og være det) som folk synes er sød, tror det er derfor man byder dem velkomne men det synes jeg nu ikke er okay smiley

    Undskyld jeg ikke holdte mig helt inden for emnet smiley


  • #7   18. okt 2014 Jeg tror ikke, det handler om, hvor "fin" en hest, det er. Selvfølgelig er der mange, der stemmer ærligt - altså på den, de bedst kan lide. Men rigtig mange stemmer på heste, der er oprettet af "populære HG-mennesker" og dem, der har mange følgere, som i deres status opfordrer til at stemme på deres hest.

  • #8   18. okt 2014 Alle mine gadekryds har da nu vundet en del udf. den gang jeg brugte den funktion for flere år siden.

    Havde dog faktisk glemt de fandtes haha.


  • #9   18. okt 2014 jeg har ofte oplevet at der dømmes ud fra hvad race hestene har, og at det ofte er de renracet der vinder..... jeg selv er dog helt ligeglad jeg tager gerne imod udfordringerne, men jeg går på ingen måde op i hvem der vinder....

    jeg selv stemmer ud fra hvilken af hestene jeg syntes bedst om og det dømt ud fra den udseende på billeder, jeg går ikke op i racen, ejeren eller ridestilen


  • #10   18. okt 2014 har aldrig oplevet det smiley
    Trolle - Fjordhest/Araber - 5 vundet, 5 tabte, 3 afgjorte.
    Gabby - Oldenborg/New Forest - 1 vundet, 1 tabt.
    Tequila - Shagya Araber (kåret DV) - 1 vundet, 6 tabte.
    Sati - blanding af et eller andet - 1 tabt.
    Sam-L - DV - 9 vundet, 9 tabte, 1 uafgjort.

    Sys bestemt ikke der er forskel på om det er en DV til en Shetlænder eller andet smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   18. okt 2014 Hvordan ved du/i, at de stemmer efter race?


  • #12   18. okt 2014 Jeg syntes folk faktisk tit stemmer på den ned de bedste billeder (:
    Dog syntes jeg at folk også stemmer meget på "populære HG folk" selvom det andet galleri er bedre :s


  • #13   18. okt 2014 Ex: Jeg deltog i en udfordring. Min islænder Rös mod en Dansk varmblod. Rös har (syntes jeg selv) en rimelig profil med tilstrækkende billeder og tekst, men det havde min modpart altså ikke. Den havde nok 7 billeder over halvdelen i en ringe kvalitet og en lige så sjusket tekst. Rös vandt lige med nød og næppe, med en stemme

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   18. okt 2014 M&m: måske var den anden hest bare pænere smiley

  • #15   18. okt 2014 Det syntes jeg ikke man skal/kan dømme ud efter, udfra om man kender den. Jeg syntes personligt selv, at min smukke unikke lille islænder, var ti tusind gange pænere. Min var en lille smuk rosen rød, mens den anden blot var en stor mørkebrun ergo sort hest. men det er da ikke noget, som man skal stemme efter


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   18. okt 2014 M&m: fin vurdering er vidst mindst lige så ringe...

  • #17   18. okt 2014 Jeg stemmer ikke i andre udfordringer, medmindre det er en bekendt smiley Så det syntes jeg ikke du skal udtale dig om, hvordan jeg gør, og hvordan jeg ikke gør smiley Og hvis du vil tage diskussionen op, så send en privat besked

  • #18   18. okt 2014 går man ind og laver/tager imod en udfordring må man indse at man lige ledes kan vinde og tabe, kan man ikke tage det, så lad vær med at være med i dem, du skal tænke på at folk har deres egen mening om hvad der er flot og vælger de den anden, jamen så acceptere det smiley

  • #19   18. okt 2014 Malene: det er ikke fordi jeg har været udsat for det smiley Men jeg har bare set det mange gange, og så har jeg tænkt: "det kan da ikke være rigtig" Deltager selv kun imod tilsvarende racer med mine heste smiley

  • #20   18. okt 2014 så har det jo nok også bare lige været tilfælder smiley som skrevet tidligere har min DV (en jeg passede) været i 7 udfordringer, og tabt de 6, og jeg sys hun er smader fin smiley mens min egen DV dreng som jeg da også selv sys er ganske smuk XD ligger med 9-9 i udfordringer, og jeg tager imod fra alle, alle racer og sådanne noget smiley så jeg har ikke selv oplevet det smiley

  • #21   18. okt 2014 Men udfra hvad konkluderer i at det er fordi hesten er renracet den vinder, og ikke bare fordi folk synes den er pænere?

    Hvis jeg stemte i en udfordring mellem f.eks. en køn varmblod og en gennemsnittelig shetlænderblanding, ville jeg da sandsynligvis stemme på varmbloden. Ikke fordi den er varmblod/renracet, men fordi den hestetype falder mere i min smag end de fleste shetterblandinger, som ofte er ganske søde, men altså, i mine øjne, ikke så smuk som en ædel varmblod.

    Omvendt ville en køn, velproportioneret shetter sikkert få min stemme over en "kedelig" oldenborgtype -ikke fordi jeg hader oldenborgere, men fordi jeg ofte synes de er lidt kedelige at se på.

    Så hvordan i kan konkludere hvorfor folk stemmer som de gør, undrer mig meget...


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #22   18. okt 2014 M&m: dit er din vurdering af hesten..

    Måske er den bare mere interessant end din hest smiley


  • #23   18. okt 2014 Er det ikke det en udfordring går ud på? Om folk bedømmer efter race, farve, alder, tekst, billeder eller køn. Man giver alle lov til at stemme på sin hest, så må man også regne med at få fra alle synsvinkler. Jeg har haft få udfordringer, og det var kun pga. jeg synes de var lidt spændende, og jeg har da også prøvet at tabe, men herre gud, så er det bare op på hesten igen, og håbe på flere stemmer en anden gang. Så man man jo rette lidt i profilen og på billederne.
    Jeg er selv en af dem, folk nok vil synes være træls når jeg stemmer smiley
    Jeg går ofte efter de ældste heste, og undskyld, men jeg ville til hver en tid stemme på en sortbrun frem for en rød! smiley


  • #24   18. okt 2014 Ja undskyld, tak skal du have.. Det er lidt noget andet med den hest.. Den har jeg kendt i 5 år lige fra den er føl, til den blev solgt til Tyskland for øjnene af mig.. Men har en sort brun nu, og sagde heller ikke, at de var grimme smiley Men hvis man skal rette op på sit galleri, hvad skal det så nytte, hvis folk alligevel bare stemmer efter race eller hestens farve?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #25   18. okt 2014 Nu må du altså stoppe...

    Du har jo ingen anelse om hvorfor stemmerne blev fordelt som de gjorde..

    Dv'eren, var vel bare mere interessant for mange.. Og nogle syntes vel at den var flottere end din..

    Drop det med at de udelukkende stemte ud fra race/farve - det simpelthen for barnligt smiley


  • #26   18. okt 2014 Hvis du syntes det jeg skriver er barnligt, så husk lige på, at det her er MIT forumemne, og jeg kan skrive hvad jeg vil. Er du utilfreds, er du velkommen til og skrive i privat, og smutte fra denne tråd smiley Min mening er min, din er din smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #27   18. okt 2014 Du brokker dig over at folk stemmer ud fra race/farve, men du har ingen bevis, eller begrundelse for hvor du ved dette fra..

    Det er bare en undskyldning fordi du syntes din hest er den smukkeste i hele verden (som vi alle syntes om vires egne heste), men folk har et andet syn på hvad der er en flot hest/god profil/gode billeder...


  • #28   18. okt 2014 Altså efter et kig på dine gallerier må jeg tilstå at det heller ikke ligefrem ville være nogle jeg ville stemme på. Og det er ikke pga race.

  • #29   18. okt 2014 Amt, det kan jeg fortælle det ikke er, og jeg siger lige en gang igen.. Det er ikke MIT galleri der tabte noget uretfærdigt, det var et andet galleri, som jeg stemte på. Og det var indlysende. Den mindre fornemme hest, havde knivskarpe billeder og god præsentation, og den mere fornemme, den havde måske 7 taget med mobiltelefon, og sjusket tekst. Den fornemme vinder, og i mine øjne er det uretfærdigt..
    Daydreamer: Begrundelse tak? For egentlig, så er jeg godt tilfreds med Samsons galleri( han er den eneste af hestene jeg har kontakt med) men de andre er ikke alt for gode smiley Men jeg er tilfreds med Samson. Billeder taget med kamera ( måske1-3 styks taget med iPhone ) og jeg opdatere hans fremskridt løbende og hvad der er sket osv smiley


  • #30   18. okt 2014 M&M -men hvis den "fornemme" hest som du kalder den, nu tilfældigvis var af en type folk kunne lide, så går folk altså ikke nødvendigvis om i kvaliteten af billederne, men stemmer simpelthen på det de synes er en smuk hest

  • #31   18. okt 2014 Når jeg stemmer i udf. er det udelukkende på billeder. Og billederne i galleriet er ikke nogle specielt gode, hverken motiv mæssigt eller kvalitets mæssigt.
    Så deltog du imod en der havde bedre motiver og/eller kvalitet, så røg min stemme dertil.
    Galleriet er blot intet jeg tænker 'wow' ved, men et gennemsnitsgalleri og som ikke er noget der huskes.

    Det er MIN mening. Det behøver ikke være alle andres smiley


  • #32   18. okt 2014 Okay tak smiley Men kan da se at du har lagt en høj for noget tid siden ved Samson/Timberlake smiley Og billeder er taget med Canon kamera ( få med iPhone) Så jeg syntes altså kvalitetsmæssigt, at hans billeder er gode smiley Skal også have lagt nogle fra vores horsemanship ind, når min computer vil starte op igen. Tro mig, jeg forsøger så godt jeg kan, men når han ikke er min egen, har jeg ikke mulighed for og tage ham på stranden eller på en lang tur. Det er imod rideskolens regler, desværre

  • #33   18. okt 2014 Ja profilen er da også klart til en høj, har aldrig påstået andet smiley

  • #34   18. okt 2014 Oh gid jeg er forvirret, haha :,D Men anyway, tak

Kommentér på:
Race frem for galleri

Annonce