{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.706 visninger | Oprettet:

jeres ynglings type hest {{forumTopicSubject}}

hej. jeg blev meget overasket da en kvinde synes røde heste er grimme. Den tanke havde jeg ikke tænkt, fordi jeg synes de er smukke. Nu vil jeg høre andre om deres farvorit type.og hvilke typer de bryder sig mindre om. jeg synes en ensfarvet hest er kedelig..Jeg kan godt lide noget sprald, og gerne kejdet, synes ikke en frieser er smuk, som de fleste synes, er slet ikke til heste med hovskæg. men gerne skæve aftegn og mixede farver. Har hørt nogen der ikke bryder sig om skimler og hvide heste.Jeg ønsker emnet bliver holdt på en pæn tone. Alle har deres farviotit, og behøver ikke at argumentere hvorfor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeres ynglings type hest
  • #2   22. okt 2014 Jeg ææælsker skimler! Har selv 2 stk! smiley

    Jeg synes også brune og røde heste er kedelige - tit synes jeg ikke de røde er så pæne.
    Jeg kan også godt lide pintoer, men de skal bare ikke have for meget hvidt smiley
    Kan ikke lide heste der har hvide hjelme osv. det synes jeg ikke er pænt.. smiley


  • #3   22. okt 2014 tak for svar smiley

  • #4   22. okt 2014 min ynglings type er min spanske hingst og farven jeg bedst kan lige er sort, palmino, dun, mørk blå skimmel og mørke brun

    røde hest kan jeg ikke lide og brogede hvis der er for meget hvid.


    profilbillede
  • #5   22. okt 2014 Jeg kan ikke lide røde heste, alligevel er det sådan en jeg selv har smiley
    Kan faktisk bedst lide sorte heste med få eller ingen aftegn, ellers seal brown heste.


  • #7   22. okt 2014 Jeg elsker alle hestefarver, den eneste jeg dog synes bliver ret kedelig er den brune. Synes hurtigt den bliver for mat :).
    Kæmpe aftegn er jeg mega fan af hehe.

    Selv har jeg en hvid pony, og hun er rigtig pæn når hun er ren smiley


  • #8   22. okt 2014 Er heller ikke fan af brogede heste, men synes de sortbrogede er jævnt flotte, hvis de er minimalt hvide smiley

  • #9   22. okt 2014 Det er altså skæg det med de røde heste smiley jeg går da og er sikker på at jeg har staldens smukkest hest. skal da vist have spurt?

  • #10   22. okt 2014 Jeg synes også at ensfarvede heste er lidt kedelige... Jeg er vild med de lidt "tungere" heste. Fjordheste, haffere, Tinkere, friesere og min egen dreng (Tinker x irsk sportsspony) er meget, meget smukke smiley

    (Link til et billede af min: http://www.hestegalleri.dk/galleri/storbilledevisning/207881-irsk_sportspony_bobby?n=14 )


  • #11   22. okt 2014 Elsker og forguder arabere og akhal tekiner-racen (og de andre spinkle fuldblodsracer som fx marwari eller kathiawari)! Jeg synes også at fx de spanske, friesere, gypsy vanners og sådan er flotte, men kun at se på på afstand.
    Af farver er jeg især til gyldne farver - champagne, pearl, buckskin, palomino, røde, og lignende, gerne med vilde aftegn!


  • #12   22. okt 2014 Synes da også, at min egen røde dame er køn, men det er ikke for hendes farve smiley

  • #13   22. okt 2014 Jeg syntes at brindle er et rigtig spænende aftegn - specielt hvis det bare er et par hvide striber hen over kroppen. Derudover så er jeg helt vildt med sooty på palominoer.
    Sorte heste og skimler står også højt på listen ligesom nogen typer af rød, samt dominant white/nukra, buckskin og pearl smiley

    Typemessigt elsker jeg barokke racer - alle mest de ibiriske! Jeg er faktisk ikke så vild med frieseren som type, jeg er langt bedre ti lde smukke heste nede fra spanien og portugal.
    Det er helt klart min næste hest - en Lusitano smiley


  • #14   22. okt 2014 Jeg elsker de tunge heste smiley Min er selv en tinker smiley
    Jeg bryder mig ikke så meget om de helt spinkle heste.


  • #15   22. okt 2014 Elsker en brun hest med 1-4 hvide sokker, og bar et eller andet hvidt i hovedet smiley elsker dem..
    en rød hest med 4hvide sokker og kæmpe blis i panden er os smuk..

    men ens farvet brun, rød, eller sådan er ikke noget for mig..
    nogen enkelte skimler, og brogede heste kan jeg os godt lide men det er meget få af dem jeg synes der er pæne..

    det eneste som jeg virkelig bar ikke kan se noget som helst pænt over er gule heste.. jeg kan virkelig ikke finde noget pænt ligegyldigt om den har aftegn eller ej smiley

    Ud over det er jeg til de mere sporty hesteracer (siger jeg og har en robust araber/oldenborg blanding som er tyk smiley FNIS)


  • #16   22. okt 2014 jeg er nu mest til de "små" Gule :D, har selv part på en, som har mit nye føl i mavsen smiley

  • #17   22. okt 2014 Jeg synes de fleste røde heste er grimme dog kan jeg rigtig godt lide de fuks røde smiley Jeg elsker mørkebrune heste med ikke særlig mange aftegn, helst nærmest ingen - det passer så også med det er sådan en hest jeg selv har(se billed)
    Helt gyldne palominoer kan jeg også godt lide smiley


    profilbillede
  • #18   22. okt 2014 Min farvorit type er et stort bjerg!
    en hest der et let men stadig stor og kraftig, ligesom min gamle hest smiley Et stort bjerg paa 175, 87 procent oldenborger og 780 kg. Men var stadig en fin dressur og spring hest. Saadan en hest ville jeg umaadelig gerne finde igen, me helt aerligt, saa er der ikke ret mange af dem smiley


  • #19   22. okt 2014 Maria C jeg tror min pony passer meget godt til dit røde 'ønske'
    Han er bare dømme ponyen for mig smiley


    profilbillede
  • #20   22. okt 2014 Jupeter
    nemlig smiley det er en rød hest jeg synes er køn smiley
    meeen ville slet ikke fungere med en rød hest medmindre det er en af dem som ikke er hidsige smiley har redet et par røde heste som virkelig var bund hamrende hidsige og fungere ikke for jeg er selv rødhåret og hidsig så det siger spar to smiley


  • #21   22. okt 2014 Hahah jeg er ikke rødhårede, men det betyder ikke at jeg ikke er hidsig...
    Han har bare et drømme temperament smiley


  • #22   22. okt 2014 Hahaha så må du købe jo hvis ikke det allerede er din altså smiley

    jeg har en stor brun hest 176cm, brun hvide koder og stjerne smiley han er så rolig at mit hidsige temperament aldrig kommer frem smiley det er drømmen for mig smiley han er perfekt både med udseende og temperament


  • #23   22. okt 2014 Jeg har købt ;D
    Min er også bare perfekt smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #24   22. okt 2014 Jeg kan ufattelig godt lide fjordhesten, dens type og farve - men det skal være en af de sporty ride fjordheste - de er altså lækre..

    Men jeg er ikke vilde med tunge heste generelt, jeg er nok mere typen der ser det fantastiske i en rigtig god sport type.

    Enten helt sort uden aftegn (ikke frieser), rød med 4 høje sokker helst over knæene og en stor bred blis, eller en brun broget hvor 70% af hesten er brun - syntes brogede heste hvor størstedelen er hvid er rigtig grimme.

    Jeg kan slet ikke fordrage frieseren, syntes den er dissideret grim, og dens blanding af "wanna be" majestætisk med underlige benspjæt, og lidt robusthed kan jeg ikke lide..


  • #27   22. okt 2014 Jeg synes som sådan ikke at nogen heste er grimme. alle er unikke på hver deres måde. men falder hurtigt selv for rød eller pinto.

  • #28   22. okt 2014 Stald Lærkegaard: Nuurh hvor ser han bare for cute ud smiley smiley

  • #29   22. okt 2014 det er sjældent jeg ser en palomino jeg syntes er flot, men jeg går ikke som sådan op i farven, eller racen.. jeg vælger ud fra personlighed og udstråling.

    Dog har jeg en svaghed for røde og for skimler.
    om hesten er tung eller let har heller ike den store betydning, dog ville jeg gerne eje en Clydes dale.....


  • #31   22. okt 2014 Jeg elsker den nye lidt mere sporty fjordhest som type og ulsblak som farve, jeg er til gengæld ikke særlig vild med den rødblakke fjordhest, næsten uanset bygning.

    Dernæst så synes jeg dun og buckskin er nogle smukke farver, ellers så synes jeg skimler i næsten alle varianter (undtagen flueskimmel) er flotte.

    Ensfarvede heste synes jeg ofte er lidt kedelige, men store aftegn gør den mere flot. En pinto må i mine øjne ikke være for ensfarvet, helst 50/50 farvet/hvid og sortbroget er mest kedelig.


  • #32   22. okt 2014 Jeg er mest til de finere heste og ponyer. Altså spinkle, små heste er lige mig! Ellers skal det være en haflinger, de er også bare dejlige med sådan en kæmpe man. smiley
    Farver er jeg sådan set lideglad med, men jeg bryder mig ikke om flueplettede heste eller andet i den stil. Men er hesten sød kan det være fuldstændigt ligegyldigt. smiley


  • #33   22. okt 2014 Elsker også de cremello og perlino farvede, uff!

  • #34   22. okt 2014 Hvis jeg synes en farve ikke er pæn, er det nok nærmere fordi den hest der bærer den ikke har udstråling nok.

    Jeg har set gude smukke ligesom gude grimme heste i nok alle farver..
    Dog er jeg ikke særlig interesseret i pinto'er, jeg synes de fleste pinto'ers pletter sidder grimt, men der findes da enkelte smukke, hvor pletterne de bare sidder rigtig flot.


  • #36   22. okt 2014 jeg kan godt lide de lidt tungere heste fx. en Tinker, specielt hvis den har lang og tyk man og meget hovskæg , mums!
    Jeg kan godt lide røde heste med lysere man og hale, jeg kan også godt lide brogede heste men den må ikke være for hvid smiley
    i får lige et billede af min smiley


    profilbillede
  • #37   22. okt 2014 Elsker røde heste! Især rødbrogede heste eller heste med speciale aftegn! smiley

  • #40   22. okt 2014 Jeg er mest til de høje ædle varmblods heste.. Gerne som min egen 4 års på 173 (ham på billedet) . Kan godt lide brune heste, helst uden aftegninger i hovedet, og ikke for store sokker.. Derimod har jeg også en svaghed for sorte heste, som egenligt gerne må have aftegn..

    Kommer ALDRIG til at eje en rød hest, kan ikke lide dem..
    Derud over skal jeg heller ikke have hvide, skimle eller broget heste, så ja... Valget er jo mellem de brune og sorte smiley


    profilbillede
  • #42   22. okt 2014 Uh ja smoky black smiley

  • #45   22. okt 2014 Tror endnu ikke jeg har set en farve jeg synes er grim smiley men jeg fortrækker nogle aftegn uden det bliver for meget, f.eks. Ikke en hjelm eller før høje sokker, og så er jeg nok vildest med de sorte (dog ikke en friser). Type messigt er jeg mest til de slanke, men kan også sagtens se det smukke i en tung hest , hvis den er velplejet og sat pænt smiley
    Nu er jeg så heldig at have min drømme hest - glanssort med to hvide forbens sokker og en stjerne.


    profilbillede
  • #48   22. okt 2014 Uhmm, en rigtig flot rød hest med flotte aftegn, syntes jeg selv er flottest. Men ellers storts set alt med en bred blis og aftegn.
    Min part er en flot rød broget, der ser brun broget ud på afstand, fordi han er så kastanie. Han har også en bred blis, og jeg syntes selv at han er noget af det flotteste i verden.


  • #50   22. okt 2014 kan godt lide flere farvede ligesom min egen ellers er jeg vild palomino eller knabstubber hvis ikke de er ens farved

    billede af min hest
    http://hest.webgallerier.dk/galleri/fuldskaerm/637/3184157-knabstrupper-valiente-estrella-villy


  • #51   22. okt 2014 Jeg bryder mig ikke om brogede, plettede eller palominoer (Kun hvis det er buckskin, det er ret lækkert) Altså, jeg har da set meget få pæne eksempler, men de fleste falder jeg ikke på røven over.. Overhovedet.

    Men skimler, sorte, brune og røde kan jeg nu meget godt lide smiley

    Mht. bygning er jeg meget til barokke heste med romernæser.. Jeg ELSKER romernæser! Ellers er en smart dressurmule heller ikke noget jeg siger nej tak til smiley Araberfjæs bliver jeg heller ikke vild over..


  • #53   22. okt 2014 Elsker de lidt mere lette typer!
    En rød araber med hvid blis og 1-4 par sokker gør heller ikke noget!
    Her intet imod røde heste synes de har en lækker farve som ikke bare er kedelig sort eller brun!
    Synes brune og sorte heste kommer til at ligne hinanden, også blive de også lidt kedelige i farven.
    Synes tunge racer bliver alt for store og kraftige og tager nogle tunge skridt.
    Dette er blot min mening!


  • #54   22. okt 2014 Er mest til arbejdsheste, jo kraftigere des bedre. smiley
    Er ikke til fuldblods, eller de almindelig brugte rideheste, som DV og lignende, de siger mig absolut intet.
    Min yndlingsrace vil altid være Shetlænderen, det er en race der har betydet meget for mig, i hele mit 'hesteliv'.
    Har ikke nogen foretrukken farve, der findes fantastisk smukke heste i alle farver.


  • #55   22. okt 2014 Haha jeg elsker røde heste! Størstedelen af mine parter har været røde! Kan slet ikke stå for dem, og de er de første der falder i øjnene på mig..


  • #57   22. okt 2014 Jeg eeelsker flue skimler og skimler:-D

    profilbillede
  • #58   22. okt 2014 Hmm, der er ikke som sådan nogle farver jeg ikke kan lide. Det eneste der kan få mig til at syntes en hest er grim, er hvis den er for rund midt på. Vi taler ikke overvægtig, men hvor de er runde, i stedet for den der flotte greyhound form. (Ja, jeg stinker til at forklare) Med mindre det er en shetter, de skal ikke ligne fuldblods jo smiley

  • #59   22. okt 2014 Er vild md røde heste - og har selv et lille rødt spektakel smiley
    Ellers er jeg vild med de ædlere typer, araber, akhal tekiner osv., men har nok ikke selv temperament til at have med dem at gøre.

    Her er lige et billede af min lille røde basse.


    profilbillede
  • #60   22. okt 2014 Jeg elsker sorte, røde og mørkebrune heste. De skal ikke have aftegn på ben men en stjerne eller smalt blis er ok smiley Er ikke til hvide/skimler og brokkede heste kommer an på. Her er min smukke dreng (som nogle finder kedelig) hvor vi udfører bak for sædet smiley

    profilbillede
  • #61   22. okt 2014 Synes simpelthen buckskin er det smukkeste! smiley Eller en pinto kan også gøre det godt. Ellers sådan en helt sort hest med 4 høje hvide sokker og en lang, bred blis... Wow!

    Men har generelt ikke noget i mod nogle bestemte farver som sådan - og det med at fravælge en hest på grund af dens farve, har jeg altid syntes var det mærkeligste smiley
    Af en eller anden årsag, har jeg til gengæld aldrig rigtigt ment, at knapstruppere eller brogede heste hørte sig til på en dressurbane. Hvorfor ved jeg ikke, for jeg synes det er super charmerende! smiley


  • #62   22. okt 2014 Jeg kan egentlig lide de fleste heste. Men tror mere det er et spørgsmål om deres anvendelse, udtryk og temperament, end deres farver/aftegn.

    Jeg synes de tunge heste er fantastiske på grund af deres typiske rolige sind og store masse! Bliver altid imponeret af at se en kæmpe hest galoppere på marken, og have fornemmelsen af, hvordan jorden ryster under den.
    På den anden side kan jeg også godt lide islændere for dens robusthed og gode sind.
    Også de mere fyrige og højtstillede spanske gæste kan også imponere mig med deres udtryk. De udstråler bare selvsikkerhed.

    Mit hjerte er dog tabt til veldrejede og velproportionerede dressurheste med en dejlig udstråling. Så er det egentlig ligegyldigt om det er en DV, oldenborg, pinto, eller et heldigt gadekryds.
    Når jeg tænker over det, kan jeg egentlig bedst lide de mere robuste, men elegante heste. Kan godt lige, at hesten har noget fylde, uden at se tung og "pumpet" ud.
    Jeg er ikke fan af spinkle heste. Tror faktisk den hesterace, Jeg er mindst fan af, er araberen. Har altid synes de var for spinkle og for "flyvske". På den anden side har jeg også set arabere, der kunne have et nærmest eventyrligt udtryk, og mødt nogle enormt rolige eksemplarer. Det vil dog aldrig være en hest, jeg kunne se mig selv på.

    Hvad angår farve, er der umiddelbart ikke nogen jeg foretrækker frem for andre. Jeg kan både lide brune, sorte, skimlede, røde og brogede heste. "A good horse is never a bad color!"
    Men så alligevel kan der være nogle farver, der fanger mit øje mere end andre, men ville aldrig vælge en hest ud fra farven! Jeg elsker heste med specielle farver!
    Palominoer kan også fange mig, især hvis det er en gylden afskygning af farven.
    Jeg kan også godt lide symmetri. En ensfarvet hest med 4 høje hvide sokker og en bred gennemløbende blis er super charmerende. Især hvis aftegnene har noget "kant".
    Blandt skimlerne kan jeg bedst lide de mørke. Det samme angår brogede heste, så mange pletter som muligt, og helst i hovedet omkring øjnene. Hvide heste tiltaler mig måske mindst, men kunne sagtens have en hvid hest, hvis den har den rigtige udstråling, et godt sind og er godt sat sammen.

    Min hest Kenda er en helt almindelig brun hest. Ingen aftegn overhovedet! Grunden til jeg faldt for hende, er hendes venlige udtryk og temperament. Hun har det dejligste hoved!
    Hun har dog også noget særpræg, da hun har et symmetrisk overben på næseryggen, så den får et lille knæk. Detsynes jeg er super charmerende!
    Min pony har en speciel farve. Hun er mørk dun meleret, med brune øjne. Igen faldt jeg for hendes specielle, intelligente udtryk. Tror det er en smagssag. Mange synes hendes øjne er uhyggelige, fordi det ser ud som om der er ild i dem. Jeg synes de er det smukkeste!

    Så ja, jeg har ingen præferencer, men så alligevel har jeg smiley
    Tror jeg går efter helhedsindtrykket. Og så kan jeg godt lide, at hesten har lidt særpræg, selvom det ikke behøver være iøjnefaldende. Det særlige kan også være hestens sind smiley



  • #63   22. okt 2014 Den perfekte hest for mig er mørkebrun med LIDT hvidt i hovedet og helst en lille sporty varmblod eller forædlet oldenborg.

    Men den moderne haflinger er også rigtig fin.

    Jeg bryder mig ikke om kraftige heste, heste med meget hovskæg eller heste med store aftegn.

    Røde heste er heller ikke helt min kop te, men alligevel har jeg ejet en rød hoppe med fire sokker og stor blis. Alle syntes hun var så smuk - jeg syntes faktisk hun var grim smiley




  • #64   22. okt 2014 Hvide, brogede og palominoer er noget af det kedeligste jeg kender.

    Derimod ELSKER jeg en svedfuks farve.

    Er ikke til spinkle heste men heller ikke koldblod, men en god robust hest.
    Elsker en rigtig frieser, men derimod syntes jeg arabere bliver for fine.


  • #65   23. okt 2014 Synes selv min røde pony han er mega pæn!<33 men det er også en sjælden farve smiley "Rød stikkelhåret" - Også har han da også en sød blis og 4 sokker.

    (Ved godt de ikke helt er sokker men har glemt ordene på hvad det hedder smiley )


  • #67   23. okt 2014 Ham her smiley <3 smiley

    profilbillede
  • #68   23. okt 2014 Er ikke så meget til hvide skimler eller hvide heste. Elsker flerfarvede heste;-) min ynglings type er de sporti tungracer alså en sporti frieser eller fjordhest fx.

  • #70   23. okt 2014 Jeg er mest til den sporty side. I modsætning til mange af jer andre, er jeg helt vild med de brogede og de røde!

    Dog er jeg faldet pladask for en normal brun, lidt mere robust pony. Uden aftegn, bortset fra en lille hvid kronrand på højre bagben smiley


  • #72   24. okt 2014 Alle heste er smukke. Nogen klær uden aftegn, andre med. smiley

  • #73   24. okt 2014 Min ynglings type er lige for tiden, en race kombinationen jeg kun har set på nettet. En nordsvendsk skov hest / fjordhest blanding! Den så simpelthen for cute ud smiley

    Ellers elsker jeg generelt bare de store tunge racer.
    Syntes sjældent at en helt sort eller brun dv/oldenborger/dsp osv er noget specielt. De siger mig ikke rigtigt noget..


  • #74   24. okt 2014 Min er rød og når solen rammer hende får hun bare det smukkeste bronze-farvede skær smiley

  • #75   24. okt 2014 Brogede heste er super flotte! Især rødbrogede smiley
    En dun eller sort hest er også flot!

    Jeg kan godt lide heste der er meget spinkle, som arabere, ellers skal det være en ordentlig hest, som en frieser eller en tinker. Det skal ikke være en DV, der er lidt midt imellem smiley
    Tror en pinto-araber ville passe godt til mig? smiley

    Jeg er selv endt op med en DSP/araber OX blanding, sortbrun med 3 sokker og en snotklat... Ikke lige min stil, men skøn er han alligevel smiley


  • #77   26. okt 2014 Allerhelst ville jeg have en kulsort hest med bred hvid blis og fire hvide sokker, eller en gråskimmel med hvid blis og 4 hvide sokker! Af type er jeg til vsrmblodtyper med godt eksteriør, ikke for spinkle. Men samtidig ikke tung af type. De skal være smarte men der må godt være volumen bag smiley præcis som min egen smiley - så betyder farve ikke noget overhovedet!

  • #78   26. okt 2014 Og så har jeg en eller anden vild kærlighed til knapstrubbere :)!

  • #80   27. okt 2014 Jeg er udpræget islænderpige! Ikke at jeg ikke kan lide andre racer, men jeg sværger udelukkende til den skønne robuste hest (:

    Og så ELSKER jeg at alle farver er tilladt hos dem og at de også HAR alle farver. (: Jeg falder for "anderledes" farver. Rød og sort er ikke min kop the, medmindre den sorte har sokker og blis. Men det er ikke ret mange islændere der har smiley

    Selv har jeg en brunbroget dame og en moldot plag.


    profilbillede
  • #81   27. okt 2014 Og den brunbrogede (:

    profilbillede
  • #82   27. okt 2014 jeg kan godt lide pintoer, eller røde heste. dog har jeg selv en palomino, hvilket ikke gøre mig noget smiley

    profilbillede
  • #84   27. okt 2014 jeg elsker hvide og skimle heste men mest brune med sokker og stjerne og snip og det helle
    og jeg kan ikke lide knapstruper


    profilbillede
  • #85   27. okt 2014 Jeg er heller ikke til røde heste, hvis de udelukkende er røde, eller ingen ting har i hovedet.
    Jeg bryder mig heller ikke om friesere, jeg ved ikke hvorfor men jeg ser intet smuk eller elegant over den race..
    Tilgengæld er jeg VILD med haflingere, Welsh Cobs og pintoer. - Som du også siger, spraglede farver smiley


  • #86   27. okt 2014 Norikeren har været min yndlingshyp siden barnsben smiley har aldrig haft en, mødt en eller set en i levende live før. men synes bestemt det var en flot hest! smiley

    profilbillede
  • #87   27. okt 2014 Jasmin, hvordan kan det være at du ikke kan lide pletted eheste (går ud fra at det ikke er knabstrupperen som type)? smiley

    Limira: de er bestemt kønne, og silver dapple er også en helt fantastisk farve!


  • #88   27. okt 2014 Fjordheste og Irish cob er lige min type! Har selv Fjordhest og har i 2 år tidligere arbejdet med unge Irish cob heste!
    Jeg er på ingen måder til Frieser eller pinto. Jeg syntes en frieser er sat fuldstændig forkert sammen, syntes virkelig ikke der er noget der går op i en højere enhed der, og så er jeg ikke vild med pintoer eller "tyndbenede pletheste" som jeg kalder dem hehe. Syntes de ligner hinanden alle sammen på en anderledes måde, for de ligner egentligt ikke hinanden overhovedet, men alligevel kan jeg have svært ved at kende forskel på dem smiley


  • #90   27. okt 2014 Jeg har et eller andet med sorte heste - synes de er så smukke, og er selv den heldige ejer af en, som må siges at være min drømmehest af både udseende og personlighed:) Derudover kan jeg godt lide mørkerøde heste, mørke skimler og palominoer.

    Generelt synes jeg godt om varmblodsheste, men synes også at der er mange smukke koldblodsheste.

    Kort sagt kommer det for mig nok mest an på hestens udstråling, og evt aftegn. Synes det gør en stor forskel mellem smuk og kedelig smiley


  • #91   28. okt 2014 Jeg eeeeelsker dunfarvede og rødeheste.
    helst uden blis osv. :PPP
    og hvis der er blis, så skal den være rigtig bred. :PP


  • #92   28. okt 2014 Louise H - så det er det farven hedder? smiley ja så lærte man noget nyt smiley

  • #93   28. okt 2014 Stald Limira; Jeg vil sige at den hedder silver bay, silver dapple er den blommeskimlede smiley

  • #94   28. okt 2014 Kan lide lidt af alle racer, bortset fra de helt kedelige brune de er ikke lige mig smiley gerne dem med lidt forskellige farver og aftegn!
    Men jeg har så en helt normal "kedelig" rød hoppe, kunne være flot hvis hun havde en hvid blis:)


    profilbillede
  • #95   28. okt 2014 Tess - Jeg er vild med din hest sin farve og uden aftegn smiley Jeg er nemlig til mindst mulige aftegn, især på benene. Og det er ikke ofte man finder ikke mange røde der intet har smiley Smuk smuk pige smiley

  • #96   28. okt 2014 Jeg syntes den her farve er utroligt smuk!

    profilbillede
  • #97   28. okt 2014 Ups.. Kunne se jeg har skrevet volapyk smiley Jeg mente at jeg ikke har set mange røde heste uden aftegn, da de fleste røde har smiley

  • #98   28. okt 2014 Sort med, eller uden aftegn og pintoer i sort.
    Feminin, dog stadig muskuløs type uden for meget hår/pels.

    Der er ik nogle farver jeg ik ka li, men der er nogle farver jeg ik selv vil eje en hest i.


  • #99   21. sep 2017 Min er nok kanpstrubber eller frieser. Synes bare at det ikke er nogen race der ligner dem og de er nemme at kende hvilke gør dem unikke. Har selv frieser part og elsker hende<3

  • #100   21. sep 2017 Kathrine- Sjovt at se et 3 år gammelt indlæg smiley vel jeg kiggede på min sidste kommentar og se lige smiley

    Og nedenunder finder du så det der er en frieser i mini format smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #101   21. sep 2017

    profilbillede
Kommentér på:
jeres ynglings type hest

Annonce