{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.962 visninger | Oprettet:

Bud på hvordan man billigst muligt laver løsdrifts skur. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Jeg skal meget hurtigt have lavet et løsdrifts skur til min fjordhest og shetlandspony, men økonomien er lidt stram i det... Så hvad er jeres bud til et billigt løsdrifts "lav selv" skur? Alle bud og gode råd vil der blive sat stor pris på.
Med venlig hilsen Maria. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bud på hvordan man billigst muligt laver løsdrifts skur.
  • #2   23. okt 2014 følger lige med smiley

  • #5   23. okt 2014 Jeg synes meget, at man skal overveje om det kan laves for billigt.

    Det skal altså holde til en hest på +500 kg., som kan finde på at klø sig diverse steder på skuret. Hvad hvis der kommer en storm snart? Der skal det helst ikke falde sammen.

    Jeg har haft bygget et midlertidigt billigt skur, som ikke holder en skid. Det kostede 5000 kr. i materialer smiley Det er 3x5 meter.


  • #7   23. okt 2014 Selvfølgelig skal jeg også have noget der holder, men når man nu kun har 2000kr om måneden er det svært at få til at hænge sammen. Så har simpelthen ikke mere end det at gøre godt med. smiley problemet er at der hvor hun står nu har de ikke plads længere, så hun skal hjem og stå. - men kan godt se hvad du mener:-)

  • #8   23. okt 2014 Det ser sådan her ud smiley

    Jeg købte en "carport" fra Jem og Fix til omkring 1700 kr., hvor hele rammen nærmest var der. Så skulle det bare beklædes med brædder og tag.


    profilbillede
  • #9   23. okt 2014 sørg for at støb stolperne en storm som bodil har bare meget magt vores nabo havde et af de heste skure man køber færdigt de ave bare gravet stolper ned og det vare bare fløjet jeg ved ikke hvor langt. og der skete så ikke hestene noget men skuret var ret ødelagt af at rulle rundt

  • #10   23. okt 2014 Natali; jeg vil under alle omstændigheder have støbt stolperne ned i jorden. smiley

  • #11   23. okt 2014 jeg er i gang med at bygge løsdrift til mine, den er lavet af træer der er trukket op af jorden (gratis), affaldstræ fra vores eget byggeri, lægter brædder osv (gratis), taget har vi måtte købe det har kostet 1800kr incl. skruer for 60kvm. side beklædningen kommer til at koste det samme.......

    når vi er færdige vi skuret have stået i i hvert fald 5000kr. så du kommer ikke langt for 2000kr.

    umiddelbart er det nemmeste at købe en carport og så lægge tag og sider på, men det er heller ikke billigt...

    og husk at hvis du graver det, eller støber sokkel så kræver det byggetilladelse fra kommunen.

    hvis det er flytbart kræver det ikke byggetilladelse, og hvis det ikke har sokkel er det sandsynligvis ikke omfattet af forsikringen.


  • #12   23. okt 2014 Vi skal ikke have byggetilladelse da vi bor på landet(det ER undersøgt, med kommunen)

  • #13   23. okt 2014 pudsigt, vi skal selvom vi bor på landet

  • #15   23. okt 2014 kira- trælasterne er desværre dyre at handle i...... et skur som det jeg er ved at bygge ville have kostet 15000kr ved at handle ved trælasten....
    med den materiale liste du kommer med der il skuret ike bliv stort nok ej heller holdbart nok
    med priserne på det tag du linker til, på et skur som mit ville koste 3883kr det kan slet ikke betale sig.....

    find din lokale stålplade forhandler og hent tag og vægge der, det koster 20+ moms pr kvm.

    find affaldstræ ved nedbrydnings firmaer, dba, gul og gratis og den slags sider, det vil holde dine omkostninger nede


  • #17   23. okt 2014 jeg har lige købt stål tag til 20kr/kvm + moms ved godt at stål plader ikke lader lys ind som plasttagene, men de kan holde til mere end plasten.

    10000kr for 13 kvm er også mange penge. alt for mange det kan gøres billigere og lige så godt for mindre.


  • #19   23. okt 2014 her er de til 29kr/kvm det er 2 sortering.
    (link fjernet)

    her er så 3 sotering 20kr/kvm
    http://www.karlmolin.com/

    igen jeg er ved at bygge løsdrift til mine og jeg har et skur på over 30kvm, det kommer i sidste ende til at stå i 5-6000kr med alt søm, skruer, beslag, tag, sider, skillerum, krybber osv.

    ja vi har fået en del af træet gratis (træstammer) men det er til at komme til, flere steder kan man finde lader der bare skal pilles ned så er træet gratis, eller man kan kontakte bla skovejere og få et tilbud på stammer. det kan også være træer fra læbælter.

    har man ikke mulighed for at skaffe træ på den måde så vil en carport fra jemogfix beklædt med ståltrapez være det billigste.

    laver man den med en carport fra jemogfix på 3x5m vil det koste....

    ramme 1295kr
    tag + sider 982,08+moms (for fuld dækning på alle sider) træk selv indgang fra
    reglar til afstivning indvendig 624kr
    skruer pris???

    det vil give et skur til en pris på ca 4000kr


    største problem her er højden på carporten der kun er 210cm høj, men det er opskriften på et billigt skur. og det er lavet i pæne materialer og ikke som mit i forskellige materiale



  • #20   23. okt 2014 ej
    man skal søge alt over 10 kvm men får en spec tilladelse op til 50. også selv om man bor på landet desværre vi skulle søge selv et drivhus til 12 kvm og vi bor længere ude på landet end jeg ved ikke hvad. selv en ridebane skal man søge om i dag


  • #21   23. okt 2014 mit bliver bygget i forskellige materialer.
    bærende stolper af naturstammer trukket op af jorden, de har en fri højde på 2,6m hvor det er lavest, og 3 m i forkant der er fald på taget. gravet 90cm i jorden.
    spær er lavet af forskallings brædder (kan ikke anbefales brug noget kraftigere) lagt med ca 50 cm mellem, taglægter lagt med 1 m mellemrum dobbelt lægter ved tagets samlinger(man kan snildt gå på det). taget er ståltrapez.
    skuret lever op til hestelovens krav.
    skuret er 4x9m, og har indtil nu kostet 2500kr. der mangler stadig sider, skillerum, gulv, krybber og slowfeedere....


    profilbillede
  • #22   23. okt 2014 Vi har telefonpæle i hjørnerne, som vi fik gratis af en landmand. På taget og siderne har vi stålplader, som vi har fået fra en byggeplads, fordi de var lidt skæve, og de ikke kunne bruge dem. De var bare glade for at vi ville tage dem. Alt i alt har skuret kostet os 300 kr, så hvis man ser sig godt for kan man sagtens lave det billigt.

  • #23   23. okt 2014 koster gratis hvis man samler sammen gamle paller fra smedefirmaer der får plader hjem de er i størrelserne 1250x2000 1500x2500 og 1500x3000, jeg bruger dem på 1500 x 3000. ved tykke bundter plader er der oftest 3"x4" bjælker og de er vidunderlige også et par af de almindelige til at dække af og lave brædder med udvendig. ellers skifer plader fra elementfabrikker dem plejer man også at kan få gratis smiley

  • #24   23. okt 2014 ps tagplader. de bortgives konstant på guloggratis

  • #26   23. okt 2014 Det er ikke sandt Kira... et skur på størrelse med mit (endda lidt mindre) vil koste 15000kr.. og det er fra den lokale trælast.

    hverken xl, Bauhaus, eller stark kunne gøre det billigere......

    Maria bad om BILLIGE ideer.

    og nej mit er ikke kønt men det er billigt stort nok til 4 heste og det fungere.... og når der kommer sider på så er de grimme træstammer ikke så skæmmende



  • #27   23. okt 2014 Synes faktisk Rikkes skur er mega fedt! smiley

  • #28   23. okt 2014 tak Maria, manden og jeg kan faktisk også godt lide det rustikke udtryk og naturlige materialer

  • #29   23. okt 2014 Det er så lækkert sådan noget:-)

  • #32   24. okt 2014 ja kira jeg HAR fået tilbud, og ingen af dem kan matche prisen

  • #34   24. okt 2014 jamen du skal da vre velkommen til at give mig tilbud, Kira for jeg skal have bygget et mere, ca samme størrelse

  • #35   24. okt 2014 Kira jeg skal bruge et skur på 30-40kvm, lukket hele vejen rundt, vandtæt, med gulve. 2,6 m til loft
    Den ene ende af huset skal være isoleret så det kan bruges som rytter stue, kan du lave tilbud på det?


  • #36   24. okt 2014 Ej hvor et fint skur... De kommer til at hygge sig de to muler... smiley

  • #38   24. okt 2014 ja synes da også det et fedt skur selv de små kan gnubbe sig op af stammen uden den vælter smiley

  • #39   24. okt 2014 afstanden er vel underordnet Kira, vare kan transporteres eller hentes.......


    jeg sagde ikke der skulle være støbte gulve, sagde bare der skulle være et gulv, skuret skal bruges til opvaring, så et brædde/trægulv er fint. og det er kun 8-10 kvm der skal være isoleret..... resten skal bare være et træskur.


Kommentér på:
Bud på hvordan man billigst muligt laver løsdrifts skur.

Annonce