{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foderkonsulenter
  • #1   24. okt 2014 jeg er ikke uddannet men ved en del. Arbejder ofte med analyser og laver uvildige foderplaner. Hvad har du brug for at vide?

  • #2   24. okt 2014
    Jeg har brug for at vide om heste decideret har brug for halm i deres "foder". Om de har brug for det træstof der er i. Og hvis ja/nej - hvorfor, hvad er det der gør i hestens mave/anatomi, halmens indhold at de har/ikke har brug for det.

    Altså om det spiller en rolle i fodringen, om de heste der ikke får halm mangler noget et sted.

    Da jeg ofte hører at heste har brug for det træstof der er i halm - men jeg kan intet finde for/imod andet end folks påstande. Dvs. jeg mangler noget der går i dyben - som fx man kan finde på hvorfor heste skal have hø/wrap og hvad dette gør i maven.


  • #3   24. okt 2014 Har du prøvet at spørge Maja? Er sikker på hun vil give dig et godt svar smiley

    Ellers Indigo fra Heste-nettet. Hun er vist ikke uddannet heller, men har ligesom Mette nørdet rigtig meget i foder, og jeg har selv brugt hende som sparingspartner smiley


  • #4   25. okt 2014 Træstof findes i alt stråfoder - hø, lucerne, wrap, frøgræs og halm. Cellevægge eller fibre er andre ord for træstof og dækker over tre forskellige kulhydrater; hemicellulose, cellulose og lignin. Uden cellevægge ville ingen plante være i stand til at stå oprejst. Det svarer nøje til hvirveldyrs skelet.