{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Jeres første hest
  • #2   26. okt 2014 Min første hest var chelsea på min profil.
    Hun var ikke nogen særlig race, bare en lille rød blandingshoppe på 154.
    Hun var 3 år da jeg købte hende og 8 da jeg solgte hende i sommers. smiley
    Hun var virkelig en rådhåret hoppe, det er der ingen tvivl om, men lige så hysterisk hun var, lige så fantastisk var hun.
    Ligemeget hvad jeg bød hende gik hun godmodigt med, og aldrig har jeg mødt en hest med så meget personlighed.
    Nu er hun heldigvis kommet videre til en super sød pige, og de har så meget glæde af hinanden smiley


  • #3   26. okt 2014 Min var en hollands sportspony. Da jeg fik ham var han vist 10.
    Han var en sindsyg ærlig pony, og havde det bedste temperament, han rokkede aldrig med at øre, han var kort sagt, den bedste førstegangspony jeg kunne få smiley
    Desværre faldt jeg for ponygrænsen ved årskiftet (2013/2014), og vi konkluderede til sidst at han ikke skulle være dressurpony længere hvilket er det jeg gerne vil, så han blev solgt videre til den sødeste familie smiley


  • #4   26. okt 2014 Min første var en broget shetlænder lignende ældre hoppe der hed Cirkeline som min far kom hjem med for 30 år siden

  • #5   26. okt 2014 En 4 års oldenborg vallak på 165. Jeg var ca 12, da jeg fik ham.
    Jeg burde nok ikke have haft ham som første hest, for han var alt for vild til lille mig; Han bukkede og stak af med mig, også var han ekstrem stærk. Men han blev rigtig sød og meget letridelig til sidst (-:


  • #6   26. okt 2014 Min var en sød max 3'er pony - blanding, han var 5 år da vi købte ham i 07. Han var hidsig som bare fanden og ville egentlig kun det han selv ville, da jeg fik ham. Men med en masse intens træning med både opdragelse og ridning, blev han den mest fantastiske pony, og noget at det mest tillidsfulde væsen jeg nogensinde har mødt, han blev i 2011 solgt da jeg faldt for 3'er grænsen..

  • #7   26. okt 2014 Jeg fik mine første to heste da jeg var ca. 4 (mine forældre havde et sted hvor man kunne opstalde heste.)
    De var begge to shetlændere. Den ene hed Sebastian og han var ret speciel. Han drillede de store heste på marken og når de så jagtede ham løb han igennem hegnet og ud. Den anden hed Fie og hun var dejlig rolig og jeg kan huske jeg fik lov at ride på hende en dag, selvom hun ikke var redet til, og hun gik lige så fint. De var uadskillige og da mine forældre blev skilt, blev vi nød til at sælge dem.



  • #9   26. okt 2014 Min var en skøn connemara vallak på 4 år, i dag 12 år smiley
    Han har sin helt egne meninger om tingene, og snyder en, hvor han kan, en rigtig pony smiley Sætter man sig dog i respekt, er han helt vidunderlig.
    Er god til, at mærke på rytteren, hvordan han skal opføre sig, derfor også god til nervøse ryttere, eller børn.


  • #10   26. okt 2014 Husker ikke hvor gammel hun var på det tidspunkt (vel nok omkring de 10)
    En super sød og rolig men let stædig dartmoor-hoppe.
    Super nem pony. Vi ejede hende i forvejen. Hun blev min da jeg var 3 smiley Havde dog redet på hende sammen med min kære storebror siden dag 1 ^^


  • #11   26. okt 2014 En super dejlig islænder hoppe smiley
    Hun var super skøn, og en rigtig god hest som jeg også kunne lære noget af.
    Hun var omkring de 10/11 år, mn meget frisk i det stadig!!!
    Har hende stadig, og hun er lige så dejlig at ride smiley <3
    Men der er stadig massere af udfordringer smiley


  • #13   26. okt 2014 min første helt egen hest var en vallak blanding (vides ikke mellem hvad)
    han er i dag 10år gammel men var 4år da jeg købte ham..
    generelt en rolig hest som dog godt kan lave ballade hvis ikke han rides ofte.. men fra jorden er han altid stille og rolig..

    Jeg ejer ham stadig efter 6år, og har selv tilredet ham osv..


  • #14   26. okt 2014 Min første hest var en Araber OX på 3 år
    Og sikke en udfordring, hun var meget bestemt og folk kaldte hende hysterisk, vild og en uridelig hest. De havde prøvet at tilride hende med vold fra hun var 2 år, hvilket hun absolut ikke ville finde sig i og blev derfor brugt som rodeohest til jeg overtalte min mor til at købe hende (jeg var 13). Fik hende trænet rolig, gav hende tillid til mennesker og brugte god tid på horsemanship, og fik den skønneste medgørlige hoppe. Måtte desværre sælge hende da jeg blev 15 pga. økonomien.
    Har stadig kontakt med hendes nuværende ejer og Dienna (hoppen) har bare fortsat den gode udvikling og er 'børnenes hest', og nuværende ejer har fået hende videreuddannet fantastisk godt. Hun har desværre fået en form for kræft, som gør hende sløv, men heldigvis har hun ikke smerter endnu, så kan komme og hilse på hende lidt endnu smiley


  • #15   26. okt 2014 Welsh partbred, super lækker, det rareste sind, et temperament af guld, hun er har et meget roligt temperament hun kan dog til tider blive lidt vågen. Hun er meget lærenem og rigtig rar i alt omgang, hun er fem år smiley

  • #16   26. okt 2014 Min første pony var en gråskimlet Welsh Sec.b hoppe. Hun var 10 år da jeg købte hende. En yderst varm og levende dame. Jeg fik lov at få 23 rigtig gode år sammen med hende.

  • #17   26. okt 2014 Min første hest var en ox araber på 158 cm. Jeg var 15 år. Desværre blev han erklæret uridelig efter en måned og måtte aflives. Derefter fik jeg en dv hoppe. Nu har jeg kun haflingere smiley

  • #18   26. okt 2014 Min første pony som var min egen (passede en i et år før), var en pinto på 115 cm. Han var 8 da vi købte ham og 10 da han blev solgt igen. Jeg var selv 6 år da vi købte ham. Han var den sødeste lille pony, dog lidt bokssur. Det var ham der lærte mig at springe, mener vi sprang 80 cm. Dem vi solgte ham til brugte ham mest til spring, men han havde et dressur potentiale gemt i sig, så dem de solgte ham til brugte ham til dressur. De endte med at ride landsstævner, hvilket jeg er ret stolt over. De har endnu ikke solgt ham, og det regner jeg heller med at de gør, men han er lånt ud til en lille dreng, som nu får glæden af ham! smiley

  • #19   26. okt 2014 Min første var en blandingsvallak på 3 og et halvt år da vi købte ham i 2004. Vi havde fået af vide at han var 4og et halvt, men en uge efter vi fik ham, tabte han den der 3-års tand (eller 3 og et halvt års tand). Han var tilredet i alle gangarter. Han var meget nervøs og usikker hos os det første stykke tid, til tider aggressiv, men vi arbejdede på det - min mor tror at han ikke havde det så godt der hvor vi købte ham fra.
    Tiden gik og han kunne snart alt det som en ridehest nu 'skulle kunne' - han kunne springe, gå dressur og elskede virkelig at lave noget! Men da han var omkring de 9-10 år solgte vi ham fordi jeg blev for stor. Det et det værste jeg npgensinde er gået med til..
    Vi solgte ham til en sød familie med to små piger, hvoraf den ældste (10 år gammel?) var ude og starte springstævner på ham. Men jeg ved ikke om de ikke kunne bruge ham mere eller hvad, i hvertfald solgte de ham videre.. Og siden da er han bare blevet kørt rundt i landet som kastebold... Det fortjener han slet ikke, han er sådan en forsigtig pony som skal bruge lang tid til at lære hans ejere at kende før han stoler på dem, men han er så godhjertet mod alle smiley
    Undskyld det blev ret langt


  • #20   26. okt 2014 Min første var (er)en en dansk varmblods, hoppe, på 2 år, Madonna
    Jeg modtog en mager plag, uden spor af energi, det virkede til at hun på dette tidspunkt var klar til at give helt op, nu er hun en ung smuk hest, som er fyldt til randen med energi og er SÅ klar på ALT man kaster hende ud i, hun er lidt "rapkæftet" og fungerer generelt ikke særlig godt med så mange heste, hun er trods alt simpelthen så god af sig, hun har hjertet med i alt hun laver, gode som dårlige ting - hun er til tider en hidsigprop, meeen vi finder ud af det sammen. Vi er igang med at forberede os på tilridningen næste år. smiley

    Jeg kan i perioder godt have fortrudt at jeg tog imod Donna, da jeg godt kan mærke at hun kræver en hvis erfaring - og den har jeg måske bare ikke, ikke på alle punkter hva' falde - men indtil nu, har vi fundet ud af det. smiley

    - Donna er derudover det stik modsatte af, hvad jeg ville have - jeg ville have en tilredet tinker, og endte ud med en udtilredet dansk varmblod - men jeg er nu rigtig glad for at det var sådan det hele formede sig, ellers var hun blevet slagtet og dét kunne jeg ikke bære, hun er alt for god af sig til at stå model til hvad hun efterhånden har været igennem.


    profilbillede
  • #21   26. okt 2014 Hun var en 7 årig Holstener, rigtig dejligt temperament. Desværre var jeg blevet snydt i handlen og hun er i dag aflivet smiley

  • #22   26. okt 2014 Min første var vel egentlig Naffe, som jeg arbejdede med fra jorden. Hun er en shetter, hun var cirka 8 da jeg fik hende. (Jeg var nok 10-11 år tror jeg). Hun er en stædig dame, men hun er nu sød nok. smiley

    Men min første rigtige ridelige hest, var Luckas! (Og Måneskin da de blev solgt sammen, men jeg rider kun Luc). Han er en fjordhest på 18, han var 16 da jeg købte ham. Jeg var 12 år. Han har altid været sød, men som han er blevet gammel har han også fået sine særheder. Han vil ik alene på tur, og utrolig stædig under ridning. Som fx at ignorere mig, og så går han over til Måne...


  • #23   26. okt 2014 Hvilken race var jeres første hest: En blanding mellem hannoveraner og traver på 154 i stg.. Skøn blanding faktisk smiley
    Temperament og hvordan var de? Dejlig rolig og meget samarbejdesvillig, gangarterne var ikke noget særlig, men helt klart den bedste hest jeg har haft.
    Nem at have med at gøre i al omgang ude som hjemme.
    Alder: den var 5 da jeg købte den og måtte desværre aflive den sidste år i en alder af 15 år


  • #24   26. okt 2014
    Hvilken race var jeres første hest? DSP, Welsh Mountain pony, araber.
    Og hvordan var de? Hun var den skønneste lille hoppe.. :')
    Alder? 9 og solgte hende da hun var 13
    Temperament? Ivrig, energisk og var i det hele taget bare så dejlig.





    profilbillede
  • #25   26. okt 2014 Min var Magic, min mor købte hende da hun lige var født. Men solgte hende da hun var 3 år til Norge. Nu har jeg så købt hende tilbage efter mange års adskillelse smiley Det er hende på mit profilbilled.
    Hun er Quarter på 155cm. Hun er meget cool af sind, der skal meget til at hylle hende ud af tingende. Hun er en fantastisk mor og laver de smukkeste babyer smiley


  • #26   26. okt 2014 min første var en frederiksborger vallak 7 år gammel. Den var farlig at være i nærheden af. jeg købte ham hos en hestehandler, og den startede med at bide mig da jeg stod uden for boksen, den stak af med mig da red ud på den, og sparede mig da jeg sadlede den af...DEN måtte jeg bare eje...

    dens voldsomme adfærd blev værre og jeg endte med at blive rigtig bange for den, til jeg kom på et kursus i adfærd og kommunikation. Jeg endte faktisk med at bo til leje hos underviseren og kom af den vej godt ind i træningen og lærte at håndtere hesten, og fik gennem hende øjnene op for at heste ikke kan være dumme og at uhensigtsmæssig adfærd ofte er forbundet med smerter. så jeg brugte en helvedes masse enge og fik hesten undersøgt og behandlet, og med alle de skader og skavanker han havde burde han ikke kunne de ting han kunne.

    Den heste har virkelig kostet mig blod sved og tårer og det er bogstavligtalt. Men jeg blev tryg ved ham og jeg elskede ham. han døde under orkanen i ´99 da han desværre fik tarmslyng.


  • #27   26. okt 2014 En fantastisk fjordhoppe som var knap 6 år da jeg fik hende, som jeg stadig har fornøjelsen af. Hun betyder ufatteligt mere for mig og det varmer bare ens hjerte når den kommer i "araber trav" og vrinsker når man kommer ned til folden. Jeg bruger hende til alt, vi hygger os bare:-)

  • #28   26. okt 2014 Min første hest var en DV hoppe på, ja hvad har hun været der.. Omkring 18-19 år da jeg fik hende. Hun var super sød og rar at omgås. Dog havde hun slidgigt, så hun kunne ikke rides og så var hun begyndt at være mere syg end hvad jeg synes var i orden og hun havde ikke den samme gnist i øjnene længere. Så i forbindelse med at jeg fik nu hest i august, blev hun sendt over regnbuen som 24 årig. (:


  • #29   26. okt 2014 Har aldrig haft egen hest ;).. Men til gengæld, kan jeg skrive om hvordan jeg "håber" min første hest kan være :P.

    Hvilken race var jeres første hest: har aldrig haft egen hest, men håber på Frieser, eller anden sort hest smiley
    Og hvordan var de: håber på, frisk, sød, dejlig, og det vigtigste rolig! smiley
    Alder: 8 - 20 smiley
    Temperament, igen håber jeg på frisk, sød, dejlig og vigtigst rolig! smiley



  • #30   26. okt 2014 min første pony var 75 % araber
    Han var 18 år gammel og meeeeeget frisk smiley
    Han havde gået S i spring og M klasser i dressur så han lærte mig sygt meget smiley
    Men han var en god pony men blev bare over glad når han så spring smiley


    profilbillede
  • #33   26. okt 2014 På papiret er Tindur min første hest. Men har haft flere helparter.

    Min første "egen" (skulle købe hende) hest var en 5 års Sort Hannoveraner hoppe. Hun skulle bruges til Jagt. Hun fik desværre sadelproblemer nogle mdr. efter jeg startet med hende(ejers sadel) Hun måtte få en mdr. pause og to mdr. genoptræning i skridt. Jeg købte ny sadel til hende som blev tilpasset og trænet hende op så hun var i top form og jeg skulle flytte hende til en rideskole da jeg skulle modtage spring undervisning. Der var ventetid på boks der nede. Så mistede jeg mit arbejde... Jeg var så ked af det men min mand lovet mig at vi skulle nok få hende betalt alligevel. Så gik der 3 mdr og så fik min mand fyreseddelen smiley Vi nåede ikke vores mål og hun blev solgt til en der red dressur (hun var springafstamning og bygget til at springe) 3 år senere blev hun aflivet pga Mus. smiley Og hun var i topform og fejlet intet under handelsundersøgelsen...

    Min "anden" hest var en mishandlet Traver. Han var virkelig mit et og alt og vi havde mange dejlige stunder sammen, jeg fik ham foræret efter mange mdr hvor jeg havde haft ham som min egen. Inden vi nåede at overføre ham i mit navn ombestemte ejer sig og aflivet ham uden at jeg fik sagt farvel smiley :'( smiley Og det sørger jeg stadig over, og det er 6 år siden.

    Mvh TT


  • #34   26. okt 2014 Min først hest har jeg stadig og jeg har heller ikke haft andre. Min første hest er ponyvallak på 146 på 9 år. Han er en blanding af lippizaner og araber. Jeg har haft han siden d. 29. marts i år. Han er en speciel hest, der knytter sig meget, så derfor har jeg også lidt nemmere ved at håndtere ham end nogle andre, selvom jeg er lille og ikke den dygtigste, der findes.

    Jeg har selv redet ham op fra ingenting til at kunne gå en LD i dressur (dog har vi ikke været til stævne pga. trailerproblmer). Når vi har fået lidt mere styr på galoppen vil han også kunne gå en LC1.

    Jeg har aldrig mødt en hest med en personlighed som ham, så jeg vil ikke kunne forestille mig at skifte ham ud! smiley


    profilbillede
  • #35   26. okt 2014 Min første købte jeg sidste år, hun er skøn dansk varmblods hoppe på 8 år nu. Jeg har lejet hende igennem 3 år før jeg købte hende. (Hun var 5 da jeg startede med hende). Hun er en rigtig dame og har et bestemt temperament. Hun er en stor udfordring på mange punkter, men jeg ville ikke have en anden alligevel.

    profilbillede
  • #36   26. okt 2014 Min første hest, er en islandsk hoppe. Blika hedder hun. Hun er derudover også den eneste jeg har ejet.
    Jeg er så evigt glad, for at kunne eje hende, og være hos hende. Være hendes ven ligesom hun er min. Den bedste i hele verden.

    Blika er en helt fantastisk hoppe. Hun har lært mig SÅ meget, og gået igennem en stor udvikling hos mig. Jeg kommer længere og længere hen af den vej jeg gerne vil i hesteverdenen og det er rigtig dejligt. Hun er rar, rolig og super nem at have med at gøre. Alt er gået som en leg indtilvidere!

    Hun var 2 år og 8 måneder da jeg købte hende. Derfor havde hun ikke selv særligt meget erfaring - og jeg må indrømme, at det havde jeg heller ikke. Men det skulle være hende, det kunne jeg mærke. Og vi har bare klinget sammen fra start.

    Hun har et yderst roligt temperament, og er meget nysgerrig. Hun elsker at udforske med mig, og hun er en meget åben hest.


    profilbillede
  • #37   26. okt 2014 Hvilken race var jeres første hest?
    - Noget blanding, mest Hollandsk sportspony. Han er avlet i Holland smiley
    Og hvordan var de?
    - Han er super cool! Kæmpe personlighed, som ikke alle kan håndtere. Han er også rigtig arbejdsvillig, men man får ikke noget givet fra dens side. Bum stærk og stædig.
    Alder?
    - 15 år, men ter sig som en på 5 Temperament?
    - Hidsig og vågen, men helt styrbar og også rolig generelt
    Race?
    -Hollandsk Sportspony


  • #38   26. okt 2014 Race?
    - Hun er en tinker

    Hvordan var de?
    - Hun tager bare ting med ophøjet ro. hun bliver sjældent bange for noget. Dog kan hun godt være lidt af en hoppe smiley Hun er også meget stærk og en lille ged overfor de andre heste.

    Alder?
    - Hun er 6 år. Meget rolig af sin alder smiley

    Temperament?
    - Super sød og rolig, dog også en lille ged smiley Hun kan dog også godt finde på at være lidt hoppet. smiley


  • #39   26. okt 2014 Min moster købte en barockpinto (som jeg var med til at vælge). Jeg har været med fra start af da hun kun var 2 da vi købte hende. Det er mig som har lært hende at gå pænt i træktorv, af få sadel på samt gå med den, signaler i trense (fra jorden) osv. Altså jeg har været meget med til at gøre hende klar til tilridning. Tilridning gjorde vi dog ikke slev, men fik en rutineret på for os. Da hun kom hjem igen red jeg ture på hende og ellers bare på fold. Hun blev så flyttet tættere på mig og jeg brugte hver dag ude hos hende og trænede hende + fik undervisning på hende. Her for tre måneder siden fik jeg hende til min fødselsdag. Så altså jeg har jo haft med hende at gøre siden hun var 2(næsten 3), og hun blev så først helt min da hun var 4.
    Hun har altid været meget fornuftig og god i hovedet.
    Hun er stadig 4 nu, og går simpelhent så fint. Rigtig flot holdning i dressur. Startede mit første stævne på hende for ikke så længe siden og vandt klassen samt havde den højeste procent til hele stævnet. Man kan af og til godt mærke på hende at hun er unghest, men mest fordi hun jo er nysgerrig.
    Det kan godt betale sig selv at bygge sin hest op! Jeg har i hvert fald været rigtig glad for det. Jeg kan varmt anbefale, hvis du er en rutineret rytter, at købe en hest som nærmest ikke kan røres andre steder end i hovedet og på hals men som stadig er rolig og fornuftig - og så bare selv bygge tillid op og træne den. Det er en rigtig sjov og lærerig oplevelse smiley


  • #40   27. okt 2014 Min første pony er hende som jeg også har nu.
    Jeg fik hende da jeg var 7 år og hun var 10 måneder, da hun blev min. Jeg har haft hende i 11 ½ år i dag og er stadig utrolig glad for hende.
    Hun er racen haflinger, hun er 144 og hun er 12 år gammel. Hun udskiller sig fra alle de andre haflinger, da hun er meget sporty og temperamentmæssigt ligner hun slet ikke den beskrivelse en haflinger har.
    Bella, som min pony hedder betyder utrolig meget for mig og jeg har indset at jeg ikke kan sælge hende, selvom det betyder at der næsten ingen konkurrencer bliver mere.

    Har lige vedhæftet et skønt billed af hende.


    profilbillede
  • #41   27. okt 2014 Hvilken race var jeres første hest?
    Irish Cob/Tinker, hun er ikke kåret ind i noget forbund.

    Og hvordan var de?
    Bedste hest nogensinde! Godmodig, men stadig med sine egne meninger. Stille og rolig, dog stadig med en gnist man kan tænde.

    Alder?
    Hun var vidst 10 da vi fik hende.

    Vi har hende stadigvæk, og nu er hun 16 cirka smiley Hun kan ses på min profil



  • #42   27. okt 2014 Hvilken race var jeres første hest?
    Og hvordan var de?
    Alder?
    Temperament?
    Race?

    Min første pony har jeg stadig pt. og hun er den eneste jeg har haft, hun er ikke helt min egen men lånepony.
    Hun er blanding mellem en Dansk Sportspony, og en Tinker.
    Hun er en super sød. speciel meget beskyttende pony. Hun er ikke ret glad for nye personer, og er ret meget en lille diva smiley hun er mest en enmandshest.
    Hun blev 11 her i April måned smiley


  • #43   27. okt 2014 Hvilken race var jeres første hest?
    - Det var en shetlænder smiley

    Og hvordan var de?
    - Jeg elskede den hest. så var det ligemeget hvor dum den var smiley var kun 8 år så kan ikke huske det så godt smiley

    Alder?
    - mener hun var 6-7 år smiley

    Temperament?
    - Dejlig pony men meget shetlænder strid smiley

    Race?
    - Stadig en shetlænder smiley


  • #44   27. okt 2014 Min første egen hest er min fuldblods araber, McAdoo, som jeg stadig har smiley
    Han var lige fyldt 10 da jeg købte ham, nu er han 15.
    Han er sådan set ret rolig, men kan som de fleste arabere godt tændes - dog er han altid til at få til at slappe af igen smiley


    profilbillede
  • #45   27. okt 2014 Trakehner.
    Hun var 11, er 19 i dag.
    Hun er en dame til den friske side, men skøn at omgås.
    Lever livet i dag som foldbums på hendes fødegård.


    profilbillede
  • #46   30. okt 2014 Min første pony er min nuværende stjerne, som er en islænder og nordbakke blanding. han er helt speciel! virkelig en ener! smiley Da jeg købte ham (eller da mine forældre gjorde) var han 9 år, og nu er han 11. Vi købte ham tirsdag d, 15/3-12 så jeg har haft ham i ca. 2½ år. Min stjerne<3

    profilbillede
  • #47   30. okt 2014 Chanel, DV. 15 år og sløv rideskolehest.... havde passet hende og startet spring i flere år, og fik hende for 15.000. Hun var rolig, syntes dressur var kedeligt, men elskede spring og skovture og var en god kammerat. Jeg fik rigtig mange skønne skovture på hende og fik sprunget op til 1,10 ved en god underviser. Jeg fik kun 2 1/2 år med hende, da hendes ben var slidt op af rideskolelivet, men tror på at hun fik nogen luksusår med mig. Det er 20 år siden og jeg håber jeg dag får råd til at købe en oldenborger en dag

  • #48   31. okt 2014 Jeg var 4 år og fik en new forrest hingst, nyfødt. Min søster havde moren.
    Han blev min og efter det første halve år hos hans mor, gik vi ture hver dag og helt frem til jeg var 7 år, så satte jeg mig op på ham da vi var kommet lidt langt væk hjemmefra smiley og vi skulle egentlig have været hjemme. Så vi suste af sted med grime og tov, og mig på ryggen. Og hjem kom vi. Der startede jeg tilridningen.
    Gik dog på rideskole ved siden af siden jeg var 3 år.
    Ham havde jeg til jeg blev 14 år, dejligste vallak smiley og han hed Kasper.


  • #49   31. okt 2014 Min første hest var en Islænder hoppe som hed Dagdis, som var noget af det sødeste alle kunne ride på hende. Mener hun var omkring 11-12 år da jeg fik hende, desværre nåede jeg kun at ha hende i 6 måneder da hun blev erklæret uridelig og kom på pension hos nogen tidl. ejer kendte.






    profilbillede
  • #50   31. okt 2014 Min første hest var Dansk Varmblod. Diamando var fuldstændig rå, da jeg fik ham hjem. Han havde gået som pirathingst og ikke rigtigt været i hænder, så det var noget af en opgave. Mere sky for mennesker end jeg havde forestillet mig, men med god stædighed og masser af tålmodighed har jeg fået mig den bedste hest, som kunne være ved min side. Det er 3,5 år siden efterhånden, og det er en helt anden hest nu


    profilbillede
  • #51   31. okt 2014 Marie Høj: Hvad mener du med at din hest har gået som "pirathingst"? smiley

  • #52   1. nov 2014 Min første pony var min gamle Haflinger hoppe, Linette. Jeg var cirka 10 år da jeg fik hende, og nåede derfor at have hende i cirka seks år, men måtte desværre sige farvel til hende sidste år pga. spat smiley

  • Kamilla
    Kamilla Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 23 Følgere: 18 Svar: 41
    #53   2. nov 2014 Du kan gå ind og kigge på min ismule. Han er helt stille og rolig og passer perfekt til hvis man er nybegynder. Der findes nogle stykker af sådan nogle som ham smiley

Kommentér på:
Jeres første hest

Annonce