{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

frustreret {{forumTopicSubject}}

Jeg er på SU har hesten stående så billigt som jeg overhovedet kan finde det i mit nær område og alligevel kan jeg ikke få det til at hænge sammen.

Et af mine problemer er at jeg har svært ved at ride min hest og derfor har brug for undervisning for at lære de nye teknikker der skal til for at jeg forhåbentlig i sidste ende kan blive fortrolig med at ride ham, uden kampe og ødelagte arme.

Men jeg har jo ikke råd til det og samtidig så bliver jeg så ked af det når jeg føler mig for dårlig til at ride hesten. Jeg har selv redet ham til, men han er så anderledes end de andre heste jeg har redet, så jeg kan ikke selv finde ud af at ride ham korrekt.

Skal Jeg sælge min elskede hest, som jeg for alt i verden ønsker at få et godt sammenspil med, men ret ofte tvivler på at jeg får og købe en nemmere hest/finde en part.

Eller skal jeg blive ved med at slås, selv om det muligvis giver mig et meget dårligt forhold til mine forældre, som har indvilliget i at betale (de ved godt jeg går til hvis jeg ikke har en hest at gå op i) men som også er begyndt at trække i land fordi det koster så meget mere end jeg har til rådighed pr. måned.

Er der andre der har stået i en ligende situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  frustreret
  • #2   27. okt 2014 SU lån?
    Og nej det er selvfølgelig ikke en voldsom holdbar løsning at låne penge,
    men det er møgsvært at have hest på SU!
    Og hvis du ellers har en billig husleje og sådan, og kan se en ende på udannelsen og at der er et job som kan hjælpe dig med at betale SU-lånet tilbage, ja så er det jo nok det billigste lån du kan tage i dit liv smiley


  • #3   27. okt 2014 Hvad med at få en part/passer til ham, som kan betale nogle af udgifterne? Eller et ekstra job?

  • #4   27. okt 2014 Jeg tror jeg havde kigget efter en part hvis jeg stod der. Så har du en til at hjælpe med ridningen (og et af kravene kan jo være vedkommende er villig til at modtage undervisning af samme underviser som dig)

    Det ville give dig lidt mere frihed (evt. tiden til at arbejde en smugle så der kan komme en smugle mere penge) og du vil kunne få lidt hjælp til at dække lidt af udgifterne.

    Ellers så ville jeg nok også jeg ville anbefale som Tinna gør


  • #5   27. okt 2014 hvis du ikke vil af med din kaere hest, saa ser jeg foerstt og freemmest to muligheder, der er til at gaa til.

    Find en part, hvis det vel og maerke er muligt, eller faa et ekstra job. Mange klager over de ikke har tid til at arbejde naar de studere og saa oveni har sig et soedt krae ude paa folden. Men ingen siger at det skal vaere 4 aftner om ugen. Jeg selv havde i gennemsnit 4 vagter om maaneden paa et plejehjem (loeerdag eller soendag) det gav altsaa 4000 kr. ekstra om maaneden ud over SU'en smiley


  • #7   27. okt 2014 Hvor står hesten? Se evt. mit opslag smiley

    Her refererer jeg til der hvor du skriver dine arme er ved at falde af, det kunne nemt være sådan en projekthest for mig smiley


  • #8   27. okt 2014 derudover så vil jeg jo mene at hvis dine arme gør så ondt som de var ved at falde af når du har redet, ja så bør du i hvert fald nok ikke droppe undervisningen, eller måske finde en (som måske er billigere? jeg tænker noget lig BBH) som går op i at hesten går, så armene ikke falder af smiley

  • #9   27. okt 2014 Er der ikke råd til hest. Vilje og tid og lyst. Du har selv redet til, og hvis armene falder af nu, havde den nok haft godt af at få noget prof tilridning. Var jeg dig, ville jeg nok med ømt hjerte enten sælge hesten eller låne den ud i en årrække. For at trække på forældrene syntes jeg ikke er ok, til en. Luxsus som at holde hest. Naturligvis er det fint, at forældre kan hjælpe ved akut dyrlæge. Men er der ikke penge til det daglige smed fodring tilpasning af udstyr undervisning. Så ja kan du tage mere arbejde. Men tiden burde du jo studere i, så frem for at knokle dig ihjel, vil jeg sige pas på dig selv, din fremtid. Og find et godt hjem til din skønne hest.

  • #10   29. okt 2014 Hej Alle sammen. Tak for jeres foreslag smiley Min mor var lidt negativ i mandags og det smittede desværre rigtig meget af på mig. Vi har nu fået kigget på mit buget og som det ser ud lige nu, så tror jeg de er villige til at betale for hesten.

    Måske skulle jeg finde en part, men hvis jeg skal finde en som kan ride hesten på det niveau som han nok kræver, så ville jeg jo ikke kunne tillade mig at tage penge for det. Næsten tvært i mod smiley

    Jeg havde besluttet mig for at give hesten et halvt år mere for han er stadig ung og kan nå at ændre sig, Så det vil jeg nok holde mig til.

    Jeg har fået undervisning to gange ved min nye underviser og kan allerede mærke en forskel, så forhåbentlig kan jeg i løbet af et par uger nedsætte min nødvendighed af undervisning. Et af mine problemer har været at hesten ikke ville suge på bidet og lå meget højt og anspændt. Nu har jeg skiftet bid så hesten i stedet for er begyndt at hænge på bidet og det har jeg ikke haft problemer med på tidligere heste så det er noget jeg skal lærer at takle.


  • #11   29. okt 2014 Malou: han står i Odense NØ, så det er nok lige lidt for langt til at du gider at kører smiley

Kommentér på:
frustreret

Annonce