{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Kolde tæer ved ridning? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu kommer tide for de kolde tæer, så ville høre hvad i gør for at forhindre at jeres tå spidser fryser af når i rider?
Begynder ikke at fryse om tæerne før efter en 20-30 minutter, og har erfaret at vinter ridestøvler ikke plejer at være enormt behjælpelige med at holde på varmen, så pt. rider jeg bare i mine normale. Men er der noget i kan anbefale? Nogen sokker? indlæg? Eller er der nogen vinter ridestøvler der faktisk virker(og kan holde i en stald?), ville nemmelig gerne igennem en vinter ude at fryse tæerne af igen,det er ved at blive lidt for irriterende smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kolde tæer ved ridning?
  • #1   31. okt 2014 dine tæer fryser fordi du lukker af for blodomløbet når du sidder overskrævs på hesten, og du ikke bevæger dine tæer.

    jeg har gerne et par uld sokker på og et par støvler med plads til tæerne så jeg kan vrikke med dem. et uldindlæg i støvlen kan også hjælpe lidt på problemet


  • #2   31. okt 2014 Har et par staldstøvler jeg købte i miljøfoder, de er faktisk super gode smiley Fryser konstant mine fødder og hænder, men hvis jeg har de støvler på ude i stalden fryser jeg overhovedet ikke om fødderne! Derudover bruger jeg ridestrømper med nylonskaft og så er de tykkere nede omkring fødderne, de er også rigtig gode smiley Nylon holder generelt rigtig godt på varmen, så prøv med et par nylonstrømper under dine ridestrømper, men husk ikke for mange tætsiddende lag, luften imellem lag isolerer også smiley

  • #3   31. okt 2014 Jeg har aldrig haft vinterridestøvler, og har også altid redet med almindelige læderstøvler. Har så haft et par varme støvler til stalden, som er rare at tage på når man har redet. smiley

    MEN...
    Sådan nogle toe-warmers kan være gode smiley Det er sådan nogle som aktiveres når de kommer i kontakt med ilt, og så klistrer man kan på undersiden af sine sokker! Helt vildt smart! Ved man kan købe dem i Horze til 25 kr eller sådan noget (der er vidst 5 par i en pakke)

    - Hvis du køber dem, vil jeg anbefale, at man lige lader dem ligge i et par minutter før man klistrer dem under sokkerne smiley Ellers kan de godt have lidt svært ved at blive varme. smiley


  • #4   31. okt 2014 Toe warmers kan købes i thansen, mener det er 10 sæt for ca 100,-
    Hvis du kun bruger dem et par timer, kan du lægge dem i en lufttæt pose og bruge dem en gang til smiley


  • #6   31. okt 2014 Det er vigtigt at der rent faktisk er plads i støvlerne -sidder de for tæt, er du nærmest garanteret kolde tæer, uanset hvor mange par uldstrømper du har på.

    Jeg har blot et par tynde sokker og så et par uldsokker udenover, så fryser mine tæer ikke


  • #7   31. okt 2014 Bare husk at bevæge tæerne smiley

  • #8   31. okt 2014 Jeg har hørt at back on tracks sokker skulle være gode hvis man nemt fryser sine tæer. Jeg plejer at stille mine ridestøvler ind i fyrrummet inden jeg skal ride, så er de ikke så kolde at have på. smiley

  • #9   31. okt 2014 Du kan købe såler ved Back On Track! kan klart anbefales!


Kommentér på:
Kolde tæer ved ridning?

Annonce