{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.857 visninger | Oprettet:

gravid, hvad så med hesten? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg er gravid og rider stadig så tit, jeg orker, men det bliver sjældent til mere end 4-5 gange pr uge.
Problemet er bare, at jeg har så dårlig samvittighed overfor min hest, som er vant til at blive redet mindst en time 7 dage om ugen.
Jeg kan umuligt finde mere energi, da jeg er en ad de gravide med meget kvalme og træthed.
Han skal sendes hjem til mine forældre 1 december, mens jeg er gravid og i starten af barslen. De passer ham selvfølgelig godt, men han bliver ikke redet på derhjemme. Og det synes jeh er synd. Jeg kan ikke besøge ham så tit, da jeg bor 110 km væk fra mine forældre.

Hvordan tacklede i andre det, da i var gravide og skulle på barsel? Og havde i dårlig samvittighed overfor jeres heste?
Hvis i havde, hvad gjorde i så ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gravid, hvad så med hesten?
  • #1   1. nov 2014 Tillykke med graviditeten - ønsker dig alt vel (:

    Din hest er ligeglad med om den bliver redet eller ej. Lad den da bare få fri og gå og hygge sig, så længe den bliver passet som den skal, så er der ikke noget galt i det (:


  • #3   1. nov 2014 Synes bare Det er så synd, han skal stå i boksen og glo på de andre tager deres heste ud for at ride. Når jeg kommer derud, kan jeg se, at han står forrest i boksen og venter på mig og liver helt op i øjnene, når han opdager mig.
    Han virker som en, der har brug for den daglige ridetur og kontakt.


  • #4   1. nov 2014 Ellers kan du jo få en part til hesten, som jeg hjælpe dig med ridningen og pasningen (;

    Ellers så dør hesten nok ikke af at få lidt ferie smiley

    Tillykke, forresten! (:


  • #5   1. nov 2014 Min fik fri og det tager de ikke skade af. De bliver redet for vores skyld og ikke deres. Lad den være ude længst tid muligt.

  • #6   1. nov 2014 Det er dine følelser og ikke hestens.... i bund og grund er hestene nok aller helst fri for at blive redet, lad du den gå og hygge sig på fold, og bare sørg for at den bliver passet, og nyd så din graviditet og dit barn

  • #7   1. nov 2014 Men så skal de have ham til fuld tid, og jeg har svært ved at stole på andre i den forstand, at andre er gode ved ham. Lånte ham ud engang og han kom 100 kg for tynd hjem.


  • #8   1. nov 2014 FOLD hele dagen, hver dag. Og så bare lad ham hygge sig og være hest. smiley

  • #9   1. nov 2014 Hvis han står hos dine forældre vil de jo sørger for han ik blir tynd (: så vil du sagtens kunne få en part derud (:

  • #11   1. nov 2014 Tillykke! smiley
    Jeg har en søn på 5 uger, og jeg har været sygemeldt stortset hele graviditeten, pga ømhed i bækkenet, så jeg har ikke redet siden marts.
    Jeg har en halvpart til min hest 3 gange i ugen, som rider hende, derudover longerede jeg hende og passede hende alt det jeg selv kunne, faktisk helt op til et par dage inden fødslen. Da jeg fødte fik jeg kejsersnit og måtte ikke lave noget før efter 6-8 uger, her overtog min part hende på fuldtid. På torsdag er der gået 6 uger, og jeg forventer igen at være tilbage i stalden med de praktiske ting, hvor jeg bare tager min søn med derud om dagen. Jeg venter med at ride til der er gået 8 uger. Og min part beholder jeg. smiley


  • #12   1. nov 2014 Tillykke ! smiley

    Jeg vil sige den hest jeg har part på er ejeren gravid så evt find en part du tryg ved hvor du kan komme og se til hesten men hvor der en anden der motionere og laver dagligt arbejde smiley

    Eller giv hesten fri det giver selvfølgelig arbejde med genoptræning mm men hesten tager ikke skade af det smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   1. nov 2014 Jeg ville slet ikke sætte mig op på en hest hvis jeg var gravid smiley

    Men hesten tager ikke skade, tvært imod, så er det bare sundt med fri.

    En masse foldtid - døgn fold hvis dette er muligt


  • #14   1. nov 2014 Stort Tillykke smiley !!

    Nu har jeg godt nok ikke været gravid endnu, men udfra hvad du siger om din hest, så lyder han som en der elsker og arbejde og få en masse kontakt smiley ! Dog vil det aldrig skade og lade din hest få lidt mere fri og gå og hygge sig, men hvis det var mig ville jeg finde mig en rigtig sød part der kunne ride ham imens du er høj gravid og ikke rigtig kan selv, så har du ikke dårlig samvittighed over din hest ikke bliver rørt smiley ! Rid det du kan til og starte med, også find en person der kan ride ham mere jo længere hen du kommer, start måske til et par gange om ugen, også til sidst kan hun havde ham fuldtid, eller 5 gange om ugen smiley ??

    Alt held og lykke med graviditeten og pru hesten smiley


  • #15   1. nov 2014 hvis du har det godt i kroppen kan du jo ride helt ind til fødslen hvis du stoler på din hest det kender jeg flere der har gjort og man kan også hurtig ride igen bag efter. den lille kan komme med i stalden jeg har tit haft piger i stalden der har haft babyen med når de alligevel skal sove. ja engang i mellem går det galt med at den lille ikke vil sove alligevel men det lykkedes som regel. hvis du ikke har lyst til at låne ud så lad være... men mit bedste råd er at gear ned hesten behøver ikke blive redet så tit så længe den går rigeligt på fold. hvis du får det dårligt over den kun bliver redet 5 gange i ugen så bliver det meget hårdt for dig når du først får børn


  • #16   1. nov 2014 Jeg red oppe indtil den sidste 14 dage før fødslen og var oppe igen efter 14 dage efter fødslen.
    Du er gravid - ikke syg. Du kan sagtens ride.


  • #17   1. nov 2014 Gwen: den kommentar var lidt træls at få, da jeg netop rider alt det jeg orker, men jeg er TRÆT og får ikke ret meget mad.pga kvalme, så jeg orker det kun fire gange om.ugen.

    Alle i andre. Tak.
    Min hest står på rideskole, men kun 1 mdr mere. Jeg har en part, som ikke har tid til ham
    Jeg har en hest, som er opereret for kissing spine, så han kræver en rytter, der respekterer hans signaler, og dem har jeg endnu ikke fundet mange af.
    Når jeg har født, kommer han på rideskole igen, og min part har atter tid, plus jeg har en mand til at passe baby, så skal jeg nok få tid.
    Der han står pt, kommer han ikke ret meget på fold, men det kommer han til hjemme ved mine.forældre. Der vil jeg ikke have en.part, da jeg ikke kan følge med i om parten kan ride på hestens præmisser.
    Jeg kæmper videre, indtil han kommer hjem at stå.

    Og ja, han er en hest, der trives bedst med dgl motion, da han trænes hårdt til stævner.
    Men tak for jeres bud.


  • #18   1. nov 2014 Og jeg skridter ikke kun, jeg rider.mindst en time i alle gangarter

  • #19   1. nov 2014 Kan du evt finde en part 4 gange om ugen hvor at du underviser eller lignende bare et forslag smiley

Kommentér på:
gravid, hvad så med hesten?

Annonce