{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Nedsidning {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg syntes simpelthen nedsidning er så svært.
Det er blevt bedre men føler mig stadig ikke tilpas i den.
Så tænkte jeg på om sadlen kan have indflydelse på ens nedsidning?
Jeg ridder i en kombi sadel og mistænker lidt den for problemet men er den problemet? Det ved jeg ikke, så ville høre om der er forskel på hvad sadel man ridder nedsidning i smiley

Tak på forhånd
Kh Tatjana. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedsidning
  • #1   14. nov 2014 Det er en hubertus kombi sadel.
    Lige et billed af den smiley


    profilbillede
  • #2   14. nov 2014 Jeg ved ikke, om der er forskel på, hvilken sadel man rider i, men hvis jeg var dig, ville jeg øve en masse uden sadel eller i hvert fald uden bøjler.
    På den måde er jeg blevet super god til nedsidning. :o)


  • #3   14. nov 2014 Jeg har øvet uden stigbøjler og det går næsten bedre end med stigbøjler.
    For når stigbøjlerne er på hopper de bare rundt på fødderne og er løse.
    Og så distrahere de.


  • #4   14. nov 2014 Har du prøvet at forestille dig, at du skal strække hele din krop ud? Specielt dine ben?
    Måske du næste gang, du rider nedsidning, prøver at forestille dig, at du skal presse dine ben helt ned til jorden. Så vil dine ben ikke hoppe så voldsomt rundt smiley


  • #5   14. nov 2014 Okay tak det vil jeg prøve smiley

  • #6   14. nov 2014 Jeg synes sadlen har meget at sige.
    På nogen heste så kan jeg side som limet til hesten uden sadlen, men lige så snart sadlen og bøjlerne kommer på så kan jeg ikke kommer ordenligt ned at side.
    Hvis jeg var dig så ville jeg prøve at låne en anden sadel.
    Du kunne også prøve at snyde lidt, ved at købe et par nye stigebøjler og evt rumpevarmer og ridebusker med grip. smiley


  • #7   14. nov 2014 sadlen kan godt have en smule indflydelse, mine 2 gamle dressur sadler kunne jeg ikke ride nedsedning i, den jeg har nu kan jeg sagtens, og jeg har også redet uden bøjler på de 2 andre, uden anden effekt smiley

    Min kombi sadle har jeg nemmest ved at sidde i, og sjovt nok, også en Hurbertus smiley


  • #8   14. nov 2014 Okay jeg kan prøve at se om jeg kan låne en anden sadel på et tidspunkt smiley
    Tænker også lidt på at købe en ny sadel som så skal være en dressur, men mangler lige nogle penge først smiley kander du evt. Nogle gode sadler, helst i brun.
    Jeg syntes brune sadler er meget svære at finde på market smiley


  • #9   14. nov 2014 Jeg tror det er meget individuelt med hvilken sadel man ridder bedst i.
    Det må jo også have noget med ens kropsbygning at gøre smiley


  • #10   14. nov 2014 Kig herinde? Eller på facebook sider.
    Har allerede set en ny Isabell werth sadel til 5000, og kieffer dressur til 2500? smiley


  • #11   14. nov 2014 hmm altså havde det været, har jeg selv 2 dressur sadler jeg skal af med, men de er ikke brune smiley men ellers er der mange facebook grupper hvor du kan kigge smiley

  • #12   14. nov 2014 Okay mange tak.


  • #13   14. nov 2014 Josefine: var den der kieffer dressur brun?
    Kan nemlig ikke finde den. smiley


  • #14   14. nov 2014 For mig har sadlen helt sikkert noget at sige.. Jeg kan slet ikke finde mig tilpas i andet end en dressursadel..

    Nu har jeg selv problemer med nedsidning, grundet rygskade og især dårlig balance, men før det, red jeg meget uden bøjler, for at komme helt ned og sidde, slappe af og følge med hesten.. Nu skal jeg lige have undervisning og styrket balancen inden jeg forsøger mig med det, det er ikke helt fair overfor den stakkels hest, hvis jeg sidder og bumler rundt, fordi jeg ikke har kontrol over min krop smiley

    Mht. hvilken sadel er det meget individuelt.. Jeg ELSKER windsor! Spalding er også super lækker.. Men hvis balancen driller, så er det sgu svært, ligemeget hvor dejlig sadlen er smiley


  • #15   14. nov 2014 Okay mange tak, vil da oige tage et kig på de sadler smiley

  • #16   14. nov 2014 Jeg ville ikke bruge den sadel til min hest. Den ser helt flad ud i stopningen hvilket hverken er godt for dig eller hesten. Synes det er svært at købe en sadel brugt på nettet. Da det er meget sjældent hesten passer lige den Sade l

  • #17   14. nov 2014 Jeg red i en lang overgang dressur hest på en springpony som kun havde en springsadle og puha det var ikke særlig nemt i nedsidning..
    Udover det så træn ved siden af ridningen, var selv helt i chok over hvor meget nemmere det var at sidde ned i traven efter at have hjulpet musklerne lidt på vej!:P
    Også prøv at smide bøjlerne engang i mellem:-)


  • #18   14. nov 2014 Ja altså den giver sig ikke særligt meget, og den er heller ikke særlig blød.
    Men jeg bliver nødt til at bruge den til jeg finder en anden smiley
    Tak for svar smiley begge to


  • #20   14. nov 2014 Jeg har haft besvær med nedsidning i lang tid, og så kommer jeg over på min part der har denne sadel, og nu har jeg ikke længere problemer smiley

    profilbillede
  • #21   14. nov 2014 Jeg har redet en del heste, og der er virkelig forskel på, hvor nemme de er at sidde ned på. Din part flexer meget i kodeleddet, hvilket gør at hesten bliver meget blødere at sidde ned på


  • #22   14. nov 2014 Tak fordi I gider at svare smiley
    Det er dejligt at hære forskellige ting. smiley


  • #23   14. nov 2014 Din opstilling har også rigtig meget at sige. har jo ik set dig ride, men tænk over din opstilling og de lige linjer fre skulder, hofte og hæl. Og bide, hånd og albue.

    Og så slap af i skulderne. Spænd lidt i maven, men kun lige så du stadig kan trække vejret helt ned i maven. Og ret dine føder næsten lige aå dine knæ kommer ind til salden og ik stritter ud ad. Og så det vigtigste stræk dine ben godt ned og rundt om hesten.
    Jeg fik afvide at navlen skal være på samme sted, det vil sige at du skalholde alt over navlen stille og under kroppen skal så følge hestens bevægelse samtigedig med du driver. smiley

    Jeg havde også rigtig svært ved ned sidning, men da jeg fik bedre styr på min op stilling hjalp det utroligt meget, nu har jeg slet ik problemer mere. Jeg kan enda side på min venindes store hest, som jeg ellers engang kun kunne ride let ridning på. Selv min vindene har svært ved at sidde på den, men det er også blevet bedre efter jeg hjalp hende med hendes opstilling.
    Det er svært og kræver træning, og vilje, en god ide kan være at få en til at kigge på dig og rette på din opstilling, en som har godt styr på det. I startetn kræver det meget koncentration at bevare den rigtig opstilling, men til sidt bliver det en vane, og det ville føles forket at side anderledes.

    Nogen kombi sadler minder mest om spring, andre om dresur. Hvid den mest ligner en spring sadel kan de være svære at strække benene. Jeg rider selv i dressur sadel.

    Håber du kan bruge det, det er virkelig træls når man ik kan sidde på hesten, det påvirker alt ved ridningen. Men jeg oplever mest at når nogen ik kan side ned er det opstillingen der er problemet smiley


  • #24   14. nov 2014 Sadlen har RIGTIG meget at sige. Jeg købte en sadel, jeg slet ikke kunne ride i. Følte jeg havde svært ved at sidde ordentligt, det var virkelig svært at holde min opstilling og mine schenkler var noget urolige... Så solgte jeg den og købte en ny passier. Det er en hel anden ridning nu - og jeg skal slet ikke koncentrere mig om min opstilling eller urolige schenkler nu smiley

  • #26   14. nov 2014 Mange tak for alle jeres gode svar smiley dem sætter jeg pris på smiley

  • #28   20. nov 2014 Jeg synes at sadlen har meget at sige :). En god dressursadel med dybt sæde og god knæstøtte er efter min mening det bedste. Kieffer dressursadler er bestemt mine yndlings! har prøvet mange forskellige mærker og modeller, men ender altid med Kieffer :).

    Har bla. haft Kieffer Lech Profi, Kieffer Master (havde jeg til Tilde), og nu har jeg en Kieffer Ulla Salzgeber Rusty Exclusive med gelé i sædet til Halfdan - bedste sadel jeg ever har haft!! men den er også ret dyr s: men Kieffer Master'en var også rigtig god med dybt sæde og god knæstøtte :)) og den er ikke så dyr igen, og sælges tit brugt.


  • #29   20. nov 2014 Ja det ville jeg også rigtigt gerne smiley
    Men min mor har den ide at jeg ikke må købe ensadel mere.
    Fordi jeg har en kombi sadel og en Lammeskinds sadel i forvejen smiley
    Selvom den sadel jeg har kig på lige nu kun koster 1000 kr, brun, og i rigtig god stand smiley men vil stadig prøve at overtale hende smiley


  • #30   20. nov 2014 Jeg kan kun tale af egen erfaring jo - på en hest som tilde (synes jeg), det er vigtigt med en sadel med ordentlig støtte. smiley

    Hvad med at sælge din kombi og købe en god dressur?


  • #31   20. nov 2014 Ja. Men jeg vil også godt springe jo og det kan jeg jo ikke i dressur smiley

  • #32   20. nov 2014 Med mindre du skal springe 2 meter så jo smiley jeg har altid haft dressursadler da jeg hader at sidde i springsadler, og alle mine heste er altid blevet sprunget på. Fænrik sprang en meter med dressursadel, og Tilde 110 med dressursadel :).

  • #33   20. nov 2014 Okay men har bare hørt at man kan få benene om på den anden side af støtten når man springer.

  • #34   20. nov 2014 Kender du dette mærke? Höpfner.
    Den jeg har kig på koster 1000 kr.
    En str 17 og medium bom.
    Og så er den brun smiley


    profilbillede
  • #35   20. nov 2014 Nej det gør jeg ikke s: men det handler ikke om mærket jo, men om at få den prøvet og se hvordan den passer både Tilde og dig smiley

  • #36   20. nov 2014 Ja smiley

  • #37   20. nov 2014 smiley

Kommentér på:
Nedsidning

Annonce