{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.823 visninger | Oprettet:

en lille historie del et {{forumTopicSubject}}

hej. vil lige fortælle en sand historie om en af mine elver den gang af de 10 jeg underviste fra århus. i historien bliver der brugt falske navne, da disse 2 elever ikke ønsker deres ægte navne kendt her i... kun hestene er det optimale navne. mig selv er personen james kenvay i historien... god læse løst!!!!


der var en gang en pige ved navn jasmin laurasen... hun elskede at ride, og havede fået 2 gange 2 plas i spring, og en 2-3 gange 3 plas. hun var 14 år, og drømte om at blive profesonel spring rytter, men gjorde også en del i dressur sammen med sin vinende rikke... vist hest hed miko. men en dag efter sin sedvanlig træning med sin hest vito på kun 9 år og var valak. i dag var han meget til besvær, og måtte mange gange give ham en med pisken og sporene. hun bemærkede ikke en ung man ved navn james kenway stå og opsavere hinde... efter træningen stod hun og talte med sin vinende rikke, om hvor højt hun elskede sin kære hest vito, og hvor skøn en hest han for det meste kunne være, og at han var en af hindes beste venner... manden james kenway på 22 hørte hinde, og kom hen og spurte hinde... unskyld frøken. men jeg kunne ikke ungå at høre dem sige de elsker og holder meget af din hest. men må jeg spøre dem, vist du elsker deres hest så meget, hvorfor så piske og spore den sådan? vist han sådan er din ven, så må du da kunne se han ikke kan lide det du vil med ham, og er sand venskab da ikke blandt andent om at respektere når den anden siger fra? hvorfor så tvinge ham til nået han ikke vil, bare fordi DU vil det her? hun skulle til at komme med et modsvar, men manden var hurtig og fortsatte. tænk lige over den et par dage, gå på nettet og se documentaren 'hestens vej' og kom så til mig om et par dage og giv mig et svar. og så lod han dem være i fred... på hvej hjem talte de om den underlige og uforskamet mand, og om den video han nævnte. rikke skulle med hjem til jasmin laurasen den dag og overnatte. så da de kom hjem til jasmin laurasen, satte de lidt musik på (justin biber) og snakkede lidt mere om denne james kenway og gjorde lidt grin om ham og hans manere. men så beslutede de at tage et kik på den video han havede nævnt, og det endte i at de faktisk så den heldt igennem, og havede mange grin, men også mange tåre. da de havede set den færdi talte de igen om james kenway, og kunne godt se nu at de havede været heldt forkert på den med sine heste, og ikke længre ønskede at ride stævner, og blev enige om at fortæle dette næste gang de så ham, og høre hvad han mente at vide om heste... allerede næste dag to de på rideskolen igen, i fær med at snakke med en af hestene. de gik hen til ham og sage. hey du der, james, er det ikke? vi kan godt se vi gjorde nået forkert ved hvores heste, og vi ønsker ikke lænere at ride stævner, men vil have omgang med den nede fra hjorden, måske en ridetur en gang i mellem med bidløs hovedetøj. james smilte flinkt og sage, ved i hvad piger? hvad siger i til at give mig en lejlighed til at vise jer en anden vej med heste der er rart for bægge to, meneske og hest. det fredag i dag, så hvad siger i til at started på mandag med gratis undervisning alle fem værdage, og så kan i selv i weegenten? jasmin laurasen tængte lidt. så sage hun okay DET vil jeg gærne, i hvor lang tid er undervisningen? james sage, i 1-2 timer vær dag i 3 uger nede fra jorden. mine eneste krav er at alt ridning er nul og nix i disse 3 uger, og at man på intet tidspungt stræffer, slår/sparker sin hest, og ikke bruger tvang på nået givene tidspungt... det gik jasmin med til uden vidre, også rikke, dov lidt modvigligt angår ridningen. men james forklarede det fordi det vigtit at hesten på engen tidspungt i løbet at undervisning har nogen dårlige oplevelser med ejeren på nogen måde overhovedet, ellers ville undervisning ikke give meget resultat, og ikke have den hvirkning det skulle på hesten. den følgene mandag eftermidag kl 3 ventede james kenway tåldmodigt på sine elever. og 10 minuter over 3 kom de. de var forsinket på grund af bussen, og det var heldt okay. undervisningen begynte allerede med det samme i stalden... james fik at vide af jasmin at vito sommetider kunne være et problem allerede i stalden. så de startede med at se på det. og passene nok var vito i dårligt humør i dag, og ville hældst ikke med ud af sin boks. james sage blot, at det kunne han da godt forstå med den måde pigerne fulde før i tiden. så pigernes første opgave var at skulle overbevise vito om, at nu skulle det være anderledes. james instruered jasmin. da de åbnede boks døren til vito's boks, lage han ørene tilbage. james sage til jasmin. gå lidt inde for boks døren, og ræk den venstre hånd lidt frem med håndfladen op af. vist han bider efter dig, så træk dig lidt tilbage og vis ham bække hænder med bægge hånflader opad ned langs kropen og lidt ud fra den og lidt frem ad, og sig til ham med en blød stemme, 'okay vito, rolig, jeg forstår, du er sur og ønsker ik kontact, jeg trækker mig og venter' og bliv så ståne ved boks døren sådan og vent. det gjorde hun, og hesten bed ud efter hinde som ventet og jasmin træk sig og gjorde som james sage. mens de ventede 2-3 min forklarede james, at hun derved viser hesten, at hun respektere den's følelser, og ønsker at være den's ven, og nu vil den det godt. efter 2-3 min bad james hinde prøve igen. denne gang bed den ikke ud efter hinde, men lage stadig ørene tilbage, og var klar til at nappe hinde ved et forkert trind, men snuste til hindes hånd. james sage. det var flot, prøv så at træde et skridt tilbage, og få hesten til at følge dig. det gjorde hun, og hesten stadig lidt tvivlsom to et skridt frem efter hinde. så sage james. floot! sådan ja, det var godt. træd nu et skridt frem og prøv klø den foran på halsen lidt under dens kæbe. det gjorde hun, og hesten blev nærvøs og bed hinde i skuldren og træk sig tilbage, hvorpå jasmin råbte av og skulle til at klappe den en for det. men james råbte. VENT! stop jasmin. konsentrere dig om den smerte, og de følser at det gjorde ondt, og vær tilstede med de følser af din avelse at vito kunne finde på at gøre dette mod dig og være tilstede med disse to ting, og bare sig 'av vito! ik bide, det kan jeg ikke lide, det gør ondt, jeg ville jo bare gør dig nået rart' og sør for hvirkelig at være tilstede med den smerte. for så kan han mærke dem fra dig ligeså godt som var det på ham selv, og vil efterhånden forstå at det gjorde ondt, og at det ikke var okay. det gjorde jasmin (nådet tvivlene på at det virkede, og stadig hvirkelig øm i skuldren) og så stod hun så bare og ventede på at smerten dempede sig lidt. så kom vito lidt hen mod hinde lige pluselig, og jasmin bakkede ud af boksen. men james sage, nej gå ind igen og lade ham komme hen og unskylde. han kan mærk nu at han gjorde nået forkert. men jasmin sage. nej jeg tør ikke, ikke nu. men james insisterede, du er nød til at give ham mulighed for at trøste dig. gør du ikke det nu, så kan det ske igen. så hun gik ind igen til vito, og han kom hen og nulrede hinde på den hånd hun holdte på sin ømme skuldre, som for at sige unskyld. hun træk sig lidt i den tro han ville bide igen, men lod ham så stå og nulre hinde på skulderen... så sage james. prøv så igen at klø ham på halsen. og det gjorde hun, og vito strækte hals og løftede hovedet højt op og spesede mule og viste dem, uuug det var godt!... så roste james jasmin og sage. Jaaa sådan jasmin! se hvor han nyder det! det var flot jasmin. prøv så at klø ham på hans venstre skuldre med højre hånd samtidig. og det gjorde hun, og igen viste han hvor han nød det. så bad james hinde om at stoppe, og forsigtit række op mod vito's hovede og nusse ham på kinden. det prøvede hun, og vito lage ørene tilbage, men lod hinde komme til. og hun fortsatte selv op på panden, og ned langs næseryggen, og det gik okay. hvorefter hun begynte at klø ham på hals og skuldre igen. og det grindte alle 3 lidt af. så sage james. nu ved han at du da prøver på at gøre nået godt for ham, og være rar og hygelig at være sammen med. lad os se om han vil gå med ud i ridehalen når den er fri. der gik et kvater's tid hvor de bare stod og nussede og snakkede med vito før ridehalen var fri. så to de ham med i ridehalen, og lod ham gå løst der lidt. så gik james hen mod vito mens han bad jasmin om at blive ståne og se efter. han gik hen og nussed vito rundt omkring allesteder, og en ænkel gang løftede vito bagben som at skulle til at sparke. men james sage blot, heyheyhey heey, ikke sparke ven, det ikke i orden, det bryder jeg mig ik om. og vito sadte hoven ned igen. efter james havede nused vito en del, og vito havede nyt det flere steder, gik james op foran til, og begynte at klappe sig selv på låret for at invitere vito til at gå med, mens han i lidt store cirkler gik rundt om vito. og snart kom vito hen til ham og gik med. efter få skridt stoppede james op og roste vito og sage 'det var flot vito, god dreng!' og klødte ham godt omkring halsen og brystkassen foran til. så gav han tejn til jasmin om at komme hen. og sage til hinde. hvad du vil ønske at gøre, er at oprette en forbindelse, og forstå at blive inde i forbindelsen, og at forstå, at det er okay at fortæle hvad du ønsker af hesten, og det er okay at vise hesten hvad du ønsker den gør for dig. den ting der ikke er okay, er at tvinge hesten til at gøre nået for dig. så som du nu kan se, forbindelsen ligner ikke altid kun kærlighed, venskab, og fred. sommetider kan det være en hel vræmel af følsesmesige udtryk. men at det at oprette en forbindelse er fulstendig fin håret at have med sin hest vist det gjordt i frie omgivelser i det at tilkomple og frikomple forbindelsen. så vist hesten vender sig om, sparker op i luften, og viner og springer og viner og springer, så lader du ham bare vine og springe alt han vil, og holder ham væk fra dig, og tilader ham at udtrykke sine følesesmesige udtrykkelser. det bare at han vil gøre det du ber om på hans krav/måde snare ind dine, og det betyder bare du holder ham væk fra dig og tilader ham udtrykke sig. og så snart han har sagt alt det han ville, vil han komme lige tilbage og passe lige ned i din lomme, i samhøringhed, i fælleskab, i vad end du vil. men det handler om at du taler i din sandhed og bliver i din sandhed, så længe han har sin frihed, vil han ALTID komme tilbage, og opleve en anden side af sig selv. men du vil ikke VIDE dette med mindre du prøver det. og derpå satte han jasmin til at nu gøre det samme han havede gjordt. aee ham over det hele. lade vito finde ud af at han kunne være tryk ved at lade hinde komme til over alt, få vito til at følge hinde, og så vidre. og før de viste af det var der gået en time i ridehalen... så kom der nogen ind med sin hest og sage hun skulle bruge ridehalen nu. og james sage til jasmin. lad og slutte her så. sæt roligt og forsigt grimen på ham og roligt lede ham ud på fold eller i sin boks, og så ses vi igen i morgen, kloken hvad? jasmin sage. kloken 5 tror jeg. der er der heller ikke nogen der skal bruge ridehallen et støkke tid....

det var enden på første del af historien.

FORTSÆTTES


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en lille historie del et
  • #1   19. nov 2014 smiley det her skal nok blive en fantastisk tråd.... *suk*

  • #2   19. nov 2014 Hvorfor det her emne?

  • #3   19. nov 2014 dejlig historie smiley
    Dog irriterer det mig lidt at der er så mange stavefejl smiley
    Men det kan læses, jeg ligger bare meget mære til dem der er og det er lidt forstyrrende smiley


  • #5   19. nov 2014 Awesome K; Nu kan han jo ikke gøre for at han ikke staver optimalt, altså ordblind. det sys jeg ikke man kan tillade sig at kommentere på, når det nu er tydeligt at han er ordblind.


    Må indrømme jeg stoppede ved linje 6 da jeg opdagede hvilken roman du havde skrevet.
    Men skimtede da, og må gør mig enig i sikke en livlig fantasi..


  • #6   19. nov 2014 Nå, nu igen... Jaja.

  • #7   19. nov 2014 Nu har jeg ingen erfaringer med ordblinde, og ved ikke hvordan folk som er staver, jeg blev forvirret over det og tænkte for meget over det mens jeg læste det. Jeg har skam fuld respekt for det osv. men jeg kan på ingen måde vide om en person er ordblind.
    Jeg ved ikke hvordan det er osv. og har ikke sat mig ind i det. Derfor skriver jeg som jeg skriver. Men jeg har da fuld respekt for det og skriver da ikke at TS bare er dum i hovedet som nogen (måske ikke herinde) måske ville skrive smiley

    Jeg skriver pænt at det desværre fanger mit fokus for meget, det kan jeg ikke rigtig gøre for smiley


  • #8   19. nov 2014 jeg er ikke ordblind. men har bare ikke lært at stave 'perfect' da jeg normalt ikke ''chatter'' så meget på dansk. mest på engelsk. og det er ikke fantasi. men hvirkeklig hendelser der er sket. hvad pigerne har sagt bag min ryk kan jeg så ikke vide med sikkerhed og må gætte mig til, bortset fra de ting de selv måtte have fortalt mig... mere fortælder jeg ikke her...

    og til jer der bare vil krætiser og nedgøre mig. bare gå løs på den. for det bider ikke på mig, og sådan kommentare ignorare jeg bare, og efterhpnden som jeg bemærker hvem det er, så læser jeg sket ikke komentare fra denne person. så har man kun nået nedværdine at skrive kan man lige så godt ladvære med at skrive. jeg kan godt tåle kratik, men gider ikke mopning...


  • #9   19. nov 2014 Det er simpelthen for sukkersødt og urealistisk det her. Nægter at tro på det. Hvis du er så dygtig som du selv påstår, så få dog nogle beviser på det. Det er ikke andet end dit ord mod vores og du kan ikke bevise en dyt.

  • #10   19. nov 2014 Julian - jeg tror jeg ville have gjort noget af det samme hvis jeg skulle skrive noget på tysk (engelsk er min stærke side, så ville lige tage et andet eksempel smiley ) så jeg forstår fuldt ud smiley
    Og jeg håber ikke du ser min kommentar som stødende da det på ingen måde var ment sådan smiley


  • #11   19. nov 2014 Det fanger virkelig meget mit fokus også når der er så mange grammatiske fejl...
    Ser så ikke lige nogle grund til direkte at begynde at provokere mange af de folk her på hg til at starte en kæmpe diskussion smiley


  • #12   19. nov 2014 sandra. det dit og alle andres vald om i tror på det eller ej. jeg ønsker blot at dele disse begivenheder, lavet som en historie. folk kan læse det, og tage det som de vil.

    nu vil jeg snart hjem af. skriver fra limvig biblotek....


  • #13   19. nov 2014 Julian: Det er slet ikke for at virke led; men kan du ikke selv se, at du ikke får noget ud af det, når folk ikke tror på dig? Du er nødt til at kunne bevise, at det du fortæller os, er sandt. Alle og enhver kan jo komme og fortælle det du gør. Men når man ligefrem betegner sig selv som værende professionel, så synes jeg at du bør fremlægge bare en smule bevis på at det du siger rent faktisk passer. Fx kunne du jo få dine såkaldte elever til at skrive i tråden og fortælle om deres oplevelser med dig. For de oplevelser der er blevet delt om dig indtil videre er ikke just positive. De peger fuldstændig modsat af hvad du siger.

    Desuden så synes jeg, for din egen skyld, at du bør tænke over hvad du skriver. Du nedgør folk der bruger bid, sadel og andet i den dur voldsomt. At fordi vi bruger det, så mishandler vi dem nærmest og kan ikke elske dem. Og når du opfører dig sådan, så bliver folk altså vanvittigt irritable. Skide fint du gerne vil fokusere på anatomisk og positiv ridning, det er da dejligt. Men man skal passe på med at overdrive. Heste er ikke mennesker, de har ikke følelser som vi har - hvilket du giver dem. De forstår ikke hvad du siger til dem - de reagere ud fra om dit toneleje er positivt eller negativt. Alle disse begreber bruger du i din tekst og det hænger ikke sammen med hvordan det fungere i virkeligheden. Derfor har jeg utrolig svært ved at tro dig.


  • #15   19. nov 2014 Hey James Kenway (hvem i alverden kalder sig selv for det) Jeg vil gerne have at du lader værd med at lukke så meget lort ud, for jeg kan ikke lide det ven, det gør ondt på mig. Jeg håber du kan mærke min smerte, så du ved at du ikke skal gøre det en anden gang.

  • #16   19. nov 2014 Tine: Haha, tror desværre heller ikke det kommer til at virke på ham selv! smiley

    Julian: Forstå jeg dig rigtigt? Mener du at af ride med bide, sadel, pisk, spore og at skælde sin hest ud vis den bider, sparker eller andet der er virkelig forkert og kan værre virkelig farligt er totalt no go?! smiley
    Jeg tror ikke rigtigt der er så mange der tror på det! Du kan jo prøve at bevise det ved en video hvor du viser hvad der så er rigtigt? Eller du kunne prøve at få nogle af dem du har undervist til at beskrive hvordan det har været!


  • #17   19. nov 2014 Hej Julian.

    Jeg synes pointen i din historie er super god! At ride på hestens primisser er det alle stræber efter i et eller andet opfang. (hvad enten det er med bid, pisk og spore eller ej. vil så lige sige at så længe man bruger hjælpe værktøjerne korrekt så er det også på hestens primisser)
    Jeg kan godt se budskabet med din historie, men den er meget overdrevet og lidt for mirakuløs. . . det tager længere tid at få hestens tillid end en 1 time. men nok med det.
    Jeg har et spørgsmål til dig: Hvad vil du opnå udfra dette forum?

    Skal vi rose dig for din historie eller bruger du den som bevis, øjn åbner eller noget helt tredje?

    Og hvis det ikke gør noget, vil du så ikke læse dine egne indlæg igennem inden du svare, da det som de andre siger, lidt forstyrrende med alle de fejl. En enkelt eller 3 kan forekomme. . . Jeg bruger google chrome og der er ordbog når jeg skrive oplæg/statusser - you name it - på internettet. Det har personligt hjulpet mig en del og gør det stadig. smiley

    Med venlig hilsen
    Lizette


  • #18   19. nov 2014 igen nu..?

    Jeg blev nød til at opgive at læse hvad du har skrevet, på grund af min ordblindhed..
    Men igen som sagt før, du får ikke noget ud af at skrive et kæmpe indlæg ind om en historie.. du får meget mere ud af tingene ved videoer af DIN træning..
    Husker første gang du skrev at min hest ikke var min bedste ven (og nej dette er ikke for mudder kast) men min hest er det der holder mig oppe hver dag, så jo den hest er ganske enkelt min bedste ven, jeg gør alt for at han har det godt.
    Osse selvom jeg har set filmen "hestens vej" før i skolen, så opgiver jeg ikke min ridning, mine stævner eller for den sags skyld i at have hest..

    Jeg rider med eller uden sadle, bid, pisk, og spore når jeg føler for tingene, og så længe min hest ikke lider af det, ser jeg indet forkert i det.


  • #19   19. nov 2014 Det lyder lige en tand for sukkersødt til mig... Vil også gerne se en video, hvor "nej-søde-dejlige-skønne-smukke-hest-du-må-altså-ikke-bide-husk-det-nu" virker...

    Sandra
    Du skriver "For de oplevelser der er blevet delt om dig indtil videre er ikke just positive. De peger fuldstændig modsat af hvad du siger."
    Hvor er der nogle, der har udtalt sig om ham? Jeg vil godt læse det. :o)


  • #20   19. nov 2014 Gav op med og læse det, alt for meget u grammatisk for mig.
    Men stævner skader da hesten? Øhm not!

    Kan vi evt. få en video med din træning samt forklaring? For det virker så fake, og du har ingen heste oprettet man kan gå ud fra!


  • #21   19. nov 2014 Lene: Du kan gå ind i hans profil, og bl.a. læse det andet forumemne han har..


    Julian: Folk der vil ud med et budskab er ok, men folk der prædiker deres budskab er ikke til at døje.
    Det du glemmer at tage højde for, når du snakker om, at din hest ikke kunne lide at du red den, at nævne at det er en shetlænder hingst.. Det er ikke just det bedste udgangspunkt at have som erfaring med ridning af heste..

    Hvis du stopper med dine lange laaaaaaaaaaange prædiker om dit budskab, og i stedet for begynder at filme dit arbejde, vise billeder osv, så er chancen for at folk rent faktisk tager det seriøst MEGET større..


    Og så lige råd herfra...... Lad være med at skrive del to af historien...


  • #22   19. nov 2014 Bidløse: En der fortæller at han har provokeret på en rideskole hvor han vidst blev bortvist for det eller noget i den stil (:

    Her er tråden. Kommentarerne er skrevet fra AstaogStevens - ikke 100% korrekt skrevet brugernavn - ikke så langt nede i tråden (:


  • #23   20. nov 2014 Julian: du føler helt tydeligt meget stærkt for det her, og det er skønt smiley
    Jeg tror du skal gøre op med dig selv om du reelt er interesseret i at hjælpe heste til at få det sådan som DU synes de skal have det, eller om alle de indlæg og de ting du siger til folk er ud fra ren egoisme, fordi du vil have opmærksomhed og føle at du gør noget. Hvis det er egoisme, så fortsæt som du plejer; det er den helt rigtige måde smiley
    Hvis det er for hestene, så forandrer du intet for dem med din nuværende tilgang, da du støder folk væk og ingen lytter til dig. Du er nødt til at vise hvordan DU mener man skal træne; videoer, billeder m.m., og få dine elever til at fortælle om din undervisning; så begynder folk at lytte, og så kan du påvirke dem.
    Jeg dømmer dig ikke uanset hvilket valg du træffer, men hvis disse indlæg fortsætter, og du også skriver del 2 af denne historie, så ved jeg du har valgt dig selv over hestene ( og det er helt ok, det er dit liv). Held og lykke smiley


  • #24   20. nov 2014 Tak, Sandra. Jeg kigger efter den smiley

  • #25   20. nov 2014 Jeg har fundet brugeren med det navn, men kan ikke finde noget emne om TS herfra?

  • #26   20. nov 2014 http://www.hestegalleri.dk/forum/sogeresultat?userid=159662
    Her er hendes forumemner, hvis linket altså virker.
    Hvilken en af dem er det? smiley


  • #28   20. nov 2014 Haha ups, glemte at sende linket :b

  • #29   20. nov 2014 Jeg har engang fået en besked fra Julian, fordi jeg havde et forumemne herinde. Der var noget galt med min ponys ben, og jeg overvejede aflivning.
    Jeg fik en pb fra Julian, som beskrev sig selv som professionel og kunne, uden at have været ude at se min pony, forklare hvad der var galt med hende, og hvad jeg skulle gøre med hende.

    Professionel er måske nok det forkerte ord om en "selvlært"......


  • #31   21. nov 2014 hør her alle sammen. som jeg har skrævet før lænere oppe, så skriver jeg denne historie som folk kan læse vist de vil... hvorledes de vil tro på dem er op til dem selv. men jeg forslår blot at folk om ikke andent prøver i en periode at tage nogen af de ting i historien til sig, og prøve det samme med SIN hest. jeg vedlægger et billede med her af nari ude frit, uden tov, uden nået på hovedet eller om halsen, uden hejn, han kan løbe vist han ville og ved det!

    profilbillede
  • #32   21. nov 2014 og lige et billede til...

    det her kan jeg med ham FORDI jeg ALDRIG slår ham på NÅET givene tidspungt. og fordi når han fx bed (det sker meget lidt nu) at jeg blot sage, 'av nari! ik bide ven, det gør ondt, det bryder jeg mig ikke om, så det ik i orden' men sammentidig konsentrede mig inderligt om at være TILSTÆDE med den smerte det gav mig, plus følelsen af skuffelse at han kunne finde på at gøre nået ved mig der gjorde ondt.... nu gør han det kun (og det indag kun nogen gange her også) vist jeg ikke respektere hans andre signaler der fortæler tydeligt han siger NEJ julian. ignorere jeg det, så KAN han stadig godt NOGEN gange finde på at bide. før var det det første han gjorde som nej. men selv her når han skal til det gør han det ikke aligvel vist jeg når at sige 'ag nari, ikke bide ven'


    profilbillede
  • #33   21. nov 2014 nu vil jeg skrive anden del af historien. det op til folk selv om de læser den eller ej. på mandag deler jeg en masse billder af gården vi er på, så i kan se over de hele at der ikke er nået udenfor til at holde ham på gården....

    og husk. det bare nogen begivenheder jeg har oplevet med elever. og james kenway er bare vad jeg heder i historien da navnene derfra på eleverne heller ikke er de regtige. kun hestenes.... vist i vil læse mine følgene dele. så læs den nu bare som en hygelig historie, og ta det til jer i vil....


  • #34   21. nov 2014 Jeg red også hos nogen, der havde en pony til at gå løs.. Men det er da fordi den ved hvor den får mad henne.

    Det har ikke noget at gøre med man aldrig banker sin hest..
    Selvom jeg rider min, har pisk med, klapper til ham når han gør noget han ikke må, så kommer han da glædeligt med ørerne fremme hen til mig på folden, selvom han bare kunne gå den anden vej..

    Om det så er uhensigtsmæssigt at have en hest gående udenfor indhegning, eller føres uden tov ex. kan nok diskuteres...


  • #35   21. nov 2014 se det jo nætop det særlige for mig. at der ikke er hegn til at stoppe den fra at stikke af. nogen af de første gange jeg havede ham ude sådan der. vist det var om aften når det var ved at blive mørkt. så kunne han finde på pluselig at få kulder og løbe hen over marken. hvor på de fleste ville gå i panik at han nu løb på strøjfetur, og ville måske rende efter ham og råbe NARI!!! HVOR tror du du skal hend? du skal blive her, det må du selv om! så kommer du ind igen! det JEG gjorde var således... jeg forholdt mig rolig og sage højt men med blød stemme. 'heey nari! hvor skal du hen ven?' løb han vidre løb jeg i let trav efter ham og sage 'heey vent! jeg vil gærne med dig hvor du skal hen ven!' så stoppede han op og græssed. og jeg blev klar over det var en prøve på min tillid til ham. om hvor meget jeg hvirkelig stolede på han ikke stak af, og når han kom en vis distance væk, så blev jeg utryk og urolig, og det kunne han mærke på mig. han gjorde kune dette 3-4 gange i alt, og har ikke gjordt det siden. fordi han fandt ud af hvor langt væk han kan løbe nu, uden jeg bliver nærvøs af det. og som tak for den frihed jeg giver ham, ønsker han tilgændgæld ikke at gøre mig nærvøs, og bliver nu i nærheden af mig. plus at jeg siden jeg startede på the path of the horse, ALDRIG har slået ham. før da var han altis sur, han nappede mig, og var i det hele taget SÅ slem. men the path of the horse har simpelthen hjulpet mig sp meget, og givet mig så meget... nu vil jeg hjælpe andre opnå det samme, og hjælpe dem til at kunne grine mere af de ting hesten gør, i stædet for at stræffe den... men det ikke det meningen med fortælingen her er. det bare begivenheder jeg ønsker at dele med alle jer. så vær nu sød ikke at håne mig mere. tak....

  • #36   21. nov 2014 ååh ja. i ville gærne have en at der kunne bekræfte mig, ja? FINT!!! vist i er god til at skrive engelsk. så skriv til min mail elev nuala. hun er den eneste jeg har holdt kontagt med, og kan bekræfte de resultater hun har fået med SIN hest jack med muskel gigt i benene, som han for i øvrit næsten ikke har mere. også på grundt af råd, tips, og planer jeg har givet hinde at arbejde med ham med for at kurare det.... hindes mail er reginaldcorvus@yahoo.com....

    vist i skriver til hinde. så sig lige unskyld på mine hvejene at jeg ikke spurte hinde først. og forklare at hun er den eneste pt der kan bekræfte mig... husk at skrive til hinde på engelsk...


  • Klara J
    Klara J Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #37   21. nov 2014 Synes selv, at det er ret uansvarligt at have en løs hest gående. Den er ikke mindst til fare for sig selv, men også for andre. Den kunne løbe ud på en vej og blive ramt af en bil. Men det må du selv om.

    En hest forstår ikke når du siger til den "'heey vent! jeg vil gerne med dig hvor du skal hen ven"
    Tonefaldet, ja. Om det er posetiv eller ej.

    Gad godt se noget video af det, da jeg helt ærligt ikke tror på dig. Men det kan jo være, så noget video bevis ville være fedt smiley


  • Klara J
    Klara J Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #38   21. nov 2014 Og, ikke at jeg beskylder dig for det, man kan sagtens oprette flere mails... Under andet navn osv.
    - Så hvis du får hende til at filme noget, ville det igen være et bevis.


  • #39   21. nov 2014 kender da også en pony som går løs på deres gård, der står til og med en ude i stalden som får lov til at gå fri mens de andre bliver trukket ind, de bliver da dappet over mulen når de napper eller sparker, de bliver reddet med bid og sadle, og de løber da heller ikke væk? så det er ikke kun tillid der har med sagen at gøre, min egen kunne også sagtens stå ude i det fri uden at løbe væk..

  • #40   21. nov 2014 #32: Jeg forstår simpelthen ikke hvad det er du mener du "kan" med din hest på billedet i dette indlæg smiley
    Du står minimum 15 meter fra hesten, der absolut ingen opmærksomhed har på dig....det tror jeg vi alle har oplevet på den første dag på sommergræs smiley

    Det samme med det første billede, og så bekymrer det mig rigtig meget at du skriver "og fordi når han fx bed (det sker meget lidt nu) ", hvilket viser at du ikke har fået hesten til at lade være med at bide. Det er da et kraftigt argument imod din "træningsmetode"; at den ikke virker. Hvis jeg bed min ven, han sagde til mig "lad være med at gøre det", og jeg alligevel blev ved, så er jeg da enten psykopat og r*vligeglad med hans følelser, eller også forstår jeg ikke hans ønske om at jeg stopper, og så må han jo sige det på en anden måde.
    Det samme vil jeg opfordre dig til. Det du gør virker ikke, prøv noget andet.
    Jeg ved godt du ikke lytter til andre end dig selv, men så læs dine egne indlæg og forsøg at forstå at det du gør ikke virker efter hensigten.
    Hilsen Camilla (som red uden bid, trænede med hesten løs, og stadigvæk ikke ville finde mig i at blive bidt af min hest)


  • #41   21. nov 2014 Video video video smiley dine træningsmetoder lyder fantastiske !! vil super gerne se video smiley altid skønt at lære noget nyt.

  • Klara J
    Klara J Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #42   21. nov 2014 Camilla:
    Lige min tanke, den hest er da - ligner det da i hvert fald - fuld kommen ligeglad med andet end det græs.


  • #44   24. nov 2014 Alle som behandler deres hest fornuftigt kan lade den gå løs på en græsmark uden den stikker af - hesten er trods alt ikke helt dum. Dens instinkter fortæller den at den skal søge mad og blive ved sin flok (altså græsmarken ved huset er jo totalt optimal) og derfor liver den der.
    Det er fedt at du lader din pony gå ude men (og jeg undskylder ordvalget) hold k*ft hvor er det uansvarligt at lade den gå løs på den måde. Ja, jeg lader da også min pony gå løs uden noget som helst en gang imellem, men aldrig på vilkår om jeg kun ville lade min hest gå ude uden nogen som helst former for indhegning. Hvad laver han de 18 timer i døgnet hvor du ikke er hjemme eller du sover? Stor han i sin boks og glor ud i luften siden du ikke vil hegne ham ind? Jeg håber virkelig du ser dig selv i øjnene og indser hvor farlig en situation der kan opstå for din pony hvis du insisterer på at han ikke skal hegnes ind. Hvad sker der den dag hvor en eller andens hund skræmmer din pony? Hvad sker der hvis din pony bliver bange og løber? Så tænker den ikke "Ej nu løber jeg lige hen til huset selvom det var der ovre noget skræmte mig". Så flygter den.
    Hvad vil du gøre hvis der i selv samme øjeblik kommer en knallert gørende ud fra en sving og påkører din pony som i sin panik løb direkte imod den? Hvad vil du gøre når din pony brækker benet og fyren på knallerten kommer slemt til skade? så ville du ønske at du havde sat hegn rundt om din pony - så gør det da!
    Ja, det virker måske ekstremt, men jeg bliver trist over at høre at nogen kan være SÅ ansvarsløs når de omgås dyr.


  • #45   24. nov 2014 Sød historie. Men ja KUN en historie. Bliver et hit i eventyr afdelingen smiley

  • #46   24. nov 2014 Jeg vil med glæde modtage undervisning af dig. Sp længe jeg må filme det og offentliggøre det.

    Du for lige et billede af min pony med på vejen. Han må have det frygteligt ifølge din mening smiley


    profilbillede
Kommentér på:
en lille historie del et

Annonce