{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.989 visninger | Oprettet:

Hest til slagtepris? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har i længere tidsfrister den opfattelse at en hest til slagte prisen er den pris man får ved slagteren.

Nu er der jo så så mange heste der er taget ud af konsum, dem vil slagteren jo ikke give en krone for, hvad er så slagteprisen på den???

Nu har jeg så erfaret at daka igen har sat priserne op, heldigvis ikke fordi jeg har mistet nogen, men bare fordi jeg holder mig orienteret.

Nå men hvis man så regner lidt på at købe en hest til slagteprisen, lad os sige 2000,- og den er så taget ud af konsum, så sker det uheldige at den skal aflives, lad os sige pga en skade der ikke kan rettes.
Dyrlægerne tager ca nogle mere nogle mindre, men 1500,-
Nu ringer man så til daka og erfare at heste nu koster 1800,- runde tal at få afhentet.

Den hest man så ville rede fra slagtedøden, hvilket den jo ikke kunne uanset, eller den billige chance for at få et hygge/ridedyr har altså en udgift på 5300,-
Der er mange fine heste til den pris i disse tider, det er bare en påstand.

Jeg tænker et eller andet sted at slagteprisen for en hest så må være penge til køber, altså minimum 3300,- hvis kræet bruger sko så lig du bare lidt til.

Jeg tror altså at vi skal til at komme af med nogle af alle de heste der er stoppet med skavanker og så gøre hele hestevestanden lidt bedere kvalitet.

Man forstår jo godt at folk vil sælge til slagtepriser, men ved folk der køber dem, hvor dyrt det kan ende for dem?

Jeg kender mange mig selv inklusiv der ikke ville have råd til at miste mere end en på en mdr.
Der er sukkergiganten mange der slet ikke har råd til at miste nogen og ja daka henter først når der er betalt.

Se i skemaet og bliv forundret over hvad det koster at komme af med en ko og en hest, det er ikke vanvittigt mange heste der er tungere end en ko.

Hvorfor er det at vi hestefolk ikke kan stå sammen og trække fælles sag for at der er lidt mere retfærdighed?
Daka bruger vores højtelskede dyr til at lave brændstof, som de tjener kassen på.

Nå men tilbage til mit spørgsmål, hvad er slagteprisen på en hest der er taget ud af konsum?

Hold en god tone, ellers sletter jeg emnet, det er klart at folk kan blive stødt, men læs det hele på den mest positive måde og lad os for en gangs skyld få en fornuftig og saglig debat


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest til slagtepris?
  • #1   20. nov 2014 Man kan vel ikke få slagtepris for en hest der ikke må slagyes og spises??

  • #2   20. nov 2014 Altså jeg sys dit emne er ret rodet og lidt svært og finde rundt i..

    Slagter prisen er nok den samme.. slagterprisen behøver jo ikke betyde det er fordi at folk vil slagte hesten men nok bare minimum den pris de vil have for dyret = hvis en anden person vil have hesten må de give lidt..

    Hvad jeg sys er fair.. det forhinder alle muligt ikke bare skaffer sig dyret fordi det gratis..


    Men jah at mange heste så burde aflives istedet for og sælges det så en anden snak og sys det helt sindsyge priser daka vil have nu..

    Folk er j netop nu ikke råd til og aflive deres heste og det er squ næsten det mest forfærdelige ved dette.. Så nu kommer der nok bare mange flere syge og dårlige heste på rundtur desværre..


  • #3   20. nov 2014 Det er altså ikke korrekt at en hest der er taget ud af konsum ikke kan slagtes! Den er taget ud af KONSUM = den må ikke konsumeres altså spises - men slagteren må gerne slagte den og deponere kødet. Det har vi betalt 800 kr. for.

    Hvad prisen skal være er vel op til ejer, vil hun slippe for at betale giver hun den væk, ellers må hun bide i det sure æble og betale for en aflivning eller beholde krikken.


  • #4   20. nov 2014 Må jægere egentligt skyde heste? Lidt sort spørgsmål, I know, men de må jo godt aflive hunde... heste er godt nok NOGET større, men.. ja... må de det? Ville det kunne gøres humant, hvilket er endnu vigtigere, for der var måske nogle penge at spare, men det er ikke det værd hvis hesten lider.

  • #5   20. nov 2014 Astrid.. hvad gør de så med kødet..?+ de kan vel ikke bare have det liggende et sted??

  • #6   20. nov 2014 Jah en person med jagttegn må godt skyde hesten

  • #7   20. nov 2014 Smider det sammen med indmaden og det andet de skære fra og ikke anvender til udsmidning - eller sælger det som dyremad hvis der ikke er medicinske grunde til at den er udtaget fra konsum

    Der hvor vi har fået slagtet har de haft en stor container til udsmidning


  • #8   20. nov 2014 Hvis stemplet i passet kun gælder human konsum, så kan det vel bruges til hundemad?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   20. nov 2014 Når man siger at hesten sælges til slagterpris, skal det ikke tages så bogstaveligt, der menes bare at hesten ofte sælges til 1500-2000kr.

  • #13   20. nov 2014 Line det er en billig dyrlæge der i 400,- både har kørsl, honorar og medicin til aflivning, kan det ikke være at det har været før daka satte priserne op?



  • #16   20. nov 2014 tror det bliver taget for bogstaveligt. Når vi i vores omgangskreds siger slagtepris, så mener vi bare at hesten ikke er noget værd, evt pga en skade. smiley

  • #17   20. nov 2014 En hest der er taget ud af konsum må slagteren ikke tage ind, men man kan få en hjemmeslagter ud og slagte den så må du gerne selv spise kødet, du må bare ikke sælge set.

    Jeg har ikke lige hørt om en slagter der tager hestekød ind i depot for at smide det ud, han betaler jo faktisk daka for at hente hans affald.

    En slagter må nu heller ikke opbevare en hest der er taget ud af konsum, i samme kølerum som kød til menneske føde. Hvilket slagteri er det?



  • #18   20. nov 2014 I morgen skal vi have en hest aflivet i Ansager det koster 1500+ moms alt i alt
    Da de har en anden aftale med Daka
    Det er alm.private mennesker som skal give 1800 ,- kr for en heste uden sko
    Som jeg forsår
    Der er en her nede i SydJylland som køre heste til Tyskland og får den slagtet de giver 7 Eoru pr. kg. lige nu
    Alt det andet ved jeg intet om
    VH
    Annette


  • #19   20. nov 2014 Line z:
    1. Håber ikke det er din mor i vil trække føl på smiley
    2. hvad har det med noget at gøre?


  • #20   20. nov 2014 En med jagttegn må gerne skyde en hest i nød, sådan som jeg har forstået det.
    Min dyrlæge vil også gerne skyde hesten, andre bruger boldtpistolen og så er der dem der der giver sprøjten.


  • #21   20. nov 2014 Det kan du tro de må og gør, har gjort det rigtig mange gange på det stutteri jeg arbejdet - de får jo en helt anden pris ved DAKA end os normale mennesker fordi de har så meget affald på en gang. Det er jo heller ikke gratis, men jo, slagteren slagter også heste der er taget ud af konsum

  • #23   20. nov 2014 Astrid hvilke slagterier gør det så?

    Du kan bare nævne dem du har fået det gjort ved, da det jo lyder til det er mange, men jeg vil nu gerne have navnet eller adr.

    Det kunne man jo nemt få brug for at vide, de 4 jeg snakkede med igår, der må de ikke komme, derfor kan det jo godt være at jeg tager fejl


  • #24   20. nov 2014 Maja daka skal have pengene af dig før hesten bliver hentet

  • #25   20. nov 2014 Jeg kende også til et slagteri, som tager heste ind som er taget ud af konsum.
    Han skyde hesten og smider alt kødet ud som affald. Så det bliver ikke opbevare i samme kølerum som kød til menneske føde. Jeg gav ca., 800 kr. for det og så aflivet han hesten og smid alt kødet ud.
    Grunden til han kan gøre det så billig er at han betaler så meget til Daka for at de komme og hente det, som vi skal.






  • #26   20. nov 2014 Undskyld mig. Men har man anskaffet sig en hest. Kan man vel også forsikre den ! Så er daka og dyrlæge da betalt med den forsikring.
    Mine er udtaget fra konsum. Og vil ikke have andre sætter tænderne i mit kæledyr. Jeg kan godt overleve at betale de penge det koster, for at dyrlægen kommer, og derefter daka. Det har jeg gjort op med mig selv for mange år siden. Jeg tænker ikke økonomi på det punkt!
    Heste der sælges til slagterpris som folk skriver, ville jeg så heller ikke købe. Der er som regel en grund til de ikke kan komme af med hesten


  • #27   20. nov 2014 Det er langt fra alle heste der kan forsikres eller alle forsikringer der betaler udgiften for at dyret skal slåes ned og hentes af daka.

  • #28   20. nov 2014 Gitte hvilket slagtehus er det så?
    Når nu hende den anden ikke vil svare på det.


  • #29   20. nov 2014 Jeg gider squ ikke forsikre mine dyr. Det vil hurtigt overgå den værdi jeg har givet for dem på nær min den ene. Og har oplevet tit at forsikrings selskabet siger at hesten jo stadig kan stå og glo på folden og der ef ikke udbetaler forsikringen. Så det var da den dummeste udtale jeg længe har hørt

  • #30   20. nov 2014 Jeg betalte altså ikke DAKA først da de skulle hente min hest, jeg fik tilsendt regningen omkring en 1-2 uger senere.

  • #31   20. nov 2014 Ofte er det folk der kun har livsforsikring der skal lade deres hest stå og glo. Fordi de ikke vil betale for en uanvendelig forsikring!
    Som sagt hvis man har råd til at have hest, har man vel også taget stilling til om man vil slagte den eller aflive den hjemme! Mine heste skal ikke have en sidste tak fordi du har gået rundt med mig på ryggen. Men jeg vil lige have de sidste penge ud af dig. Det lyder nok lidt hårdt den måde jeg skriver det på! Men jeg vil til en hver tid aflive hjemme. Mine skal have fred i deres vante omgivelser! Også betaler jeg gerne daka


  • #32   20. nov 2014 Og ja daka sender en regning, lige som dyrlægen gør smiley

  • #34   20. nov 2014 Mine heste går ikke bare og glor men gider virkelig ikke uadvendeligheds forsikring for mig er det total spild af penge havde jeg vallak som var tja 40-50 så kunne det godt være men nej ellers ikke. Sker der noget med mine så de ikke kan rides bruger jeg dem til avl istedet. Og man få hurtigt smidt rigtig mange penge ud på forsikring alligevel.

  • #35   20. nov 2014 Nu det bestemt heller ikke alle dyrlæger som sender regning mange skal have kontant eller på kort nå de er der

  • #36   20. nov 2014 CLAV - det da noget nyt så? Min blev aflivet slut april, og der fik jeg tilsendt en regning.

  • #38   20. nov 2014 Ah ja okay, for så vidt jeg husker fik jeg da en regning (:

    ja hold da op, det var da ihvertfald ikke det jeg betalte heldigvis!


  • #39   20. nov 2014 Gider du måske lige få styr på attituden? Undskyld at 'hende den anden' har andet at tage sig til...

    I Hejls har vi fået slagtet største delen, og enkelte har været udtaget fra konsum og 'skrottet'. Navne og præcise adresser har jeg ikke på stående fod da jeg blot har været passager på turene og de fleste slagtehuse ikke ligefrem har et skilt hængende over døren..


  • #40   21. nov 2014 Astrid, de slagtehuse jeg har benyttet har da et stort fint skilt ude foran, men kan det tænkes at det er nogle lidt lyssky slagtehuse så?

    Kan du finde ud af hvilke det er, det ville jo være en hjælp at andre hestefolk kan benytte dem, du kan jo da læse her i tråden at folk muligvis gerne vil spare de pege til daka.

    Det ville da være en fin gestus for flere der deltager i denne tråd.


  • #42   21. nov 2014 Priserne ved Daka er lige steget.. Synes jeg så et opslag om det på facebook. smiley
    Blot til info.. smiley


  • #43   22. nov 2014 Det er vist på billedet hvad de nye priser er, det er jo klart at folk der har fået afhentet før 1. Nov. Har fået det til en anden pris.

  • Erik Friis H
    Erik Friis H Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #44   27. nov 2014 Har fået slagtet både hest og føl på godkendt slagteri gratis når blot jeg kom med dem den morgen dyrlægen var der
    Hvad de bruger kødet til blander jeg mig ikke i
    Men rigtigt nok ang. travere
    De kan enten være for gamle ell. ikke værd at avle på
    Vil ikke tøve med at bruge den metode igen ,hvis jeg bliver så uheldig
    Lige ved at opstaldningsprisen overstiger indkøbspris jo


  • #45   27. nov 2014 Også efter 1. 11 i år?
    Var de udtaget af konsum?
    Hvilket slagteri?


Kommentér på:
Hest til slagtepris?

Annonce