{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

hvor langt kan vi nå?? {{forumTopicSubject}}

jeg har denne skønne barockpinto zafir på 4 år gammel. han har prøvet at springe 120, cm før, han er ok til dressur, og har et fantastisk sind, han er nem at håndtere ude i naturen og skøn at arbejde med i stalden, nem at håndtere når man skal springe, han kan nogle få øvelser til LA, han kan schienkel vige og er igang med at lære at ride kontra galop smiley det skal lige siges at jeg slev har været med til at tilride ham og har redet ham op til det han kan idag
videoen er ok gammel, og jeg ved godt at mine hænder er urolige, men det er rettet op på smiley
http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/342486-dressurspring_paa_zafir_


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor langt kan vi nå??
  • #1   21. nov 2014 Hvis det er en gammel video, der viser dine fejl, og de er rettet nu, hvordan forventer du så at vi skal kunne fortælle hvor langt i kan komme når videoen ikke giver et retvisende billede?????

    lækker hest, og i passer godt sammen, med ud fra denne video skal seriøst meget arbejde til hvis du vil nå langt


  • #2   21. nov 2014 Nyere video ville være fantastisk... men lækker hest, men synes han ser utrolig anspændt ud. Tror det ville hjælpe med løsere tøjlere = ro fortil, og ikke sidde og trække og holde ham tilbage.. jeg ved godt det kan se flot ud, men knapt så behagelig for hesten.

  • #4   21. nov 2014 ok tak for rådet det er dejligt at blive rettet på! smiley

  • #6   21. nov 2014 tak for rådet det vil jeg prøve smiley jeg tager altid imod råd, jeg elsker at blive rettet på så jeg kan blive en bedre rytter smiley smiley

  • #9   22. nov 2014 Man siger normalt en 4 års skal rides 4 gange om ugen. Og den højest må springe 100 cm. Den skal ikke kunne gå øvelser til LA. Min 4 års kan LC øvelser og springe 70-80 cm.
    Den kan lave volter, skridt trav og galop.
    Og så kan den styres.
    Så, at kræve så meget af en 4 års er ikke helt ok.... smiley


  • #10   22. nov 2014 I din video, synes jeg du pakker den lidt.
    Jeg savner noget mere ro på dig(dine hænder specielt) og for den sags skyld også hesten. Den ser ikke just glad ud, savner ro og afslappethed..
    Det jeg ligger meget vægt på er at kunne ride frem og tilbage, altså tempovekslinger. - du holder den meget tilbage, den skal mere frem og ned, altså øv dig på en afslappet hest som kan sænke halsen og få næsen frem så den kan begynde at arbejde igennem overlinjen og få nogle muskler sat der. Samtidig kunne jeg godt tænke mig at du red en smule "hurtigere" i galoppen f.eks. så den får lov at komme ud og galopere ordenligt.

    Det er meget typisk for barock'er at toppe op i nakken, så det er et spørgsmål om at få den rigtige underviser og så øve øve øve, men husk at give sådan en ung pony tid smiley "skynd dig langsomt"

    Jeg tænker også at styrkerne hos denne hest ikke ligger så meget i gangarterne- men du kan hente point hjem ved at gøre den velredet og øvelsesstærk smiley

    Arbejd videre, og nyd de små forbedringer undervejs smiley





  • #11   22. nov 2014 Gi længer tøjle når du er på vej over springet! Det nytter ikke nået at side og holde tøjlerne så stramme at den ikke har mullighed for at komme rigtigt over smiley lækker hest smiley

  • #12   22. nov 2014 Syntes den er uddannet ALT for hurtigt. Den kan desværre mere end den skal kunne, og du kan derfor risikere, at den allerede er ødelagt/slidt op indenfor få år. Øv :-).
    Jeg ville tage den lidt med ro, og som de andre skriver så tag et par skridt tilbage, og arbejd med grundarbejdet. Det giver dig en kæmpe fordel de næste mange år, hvis selve grundridningen er helt i top. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   22. nov 2014 Jeg tror i når til Små LA klasser.

    Jeg tror desværre at du ender med en hest der om et par år ikke vil rides mere, da den tydeligt er meget presset.

    Den har ikke nogle gode gangarter, og får at kunne komme højere op i klasserne skal de manglende karakter ved gangarterne trækkes hjem ved at hesten er ekstremt sikker, flydende, øvelselsstærk og virkelig velredet - også skal der en hel anden ridning til fra rytterens side..

    Hvis du gerne vil op og ride de store klasser, så skal de gå mindst 10 skridt tilbage, og starte med grundridningen.
    Grundridningen er roden til al god ridning, og misser den bare lidt, fordi man har fortravlt, spænder man lidt ben for sig selv smiley


  • #14   22. nov 2014 ok tak for rådene og jeg løsner også meget mere op når vi springer smiley og det er nu for det meste spring jeg ville smiley men ja jeg har gjort noget forkert og det er jeg rigtig ked af smiley det har aldrig været min mening smiley




  • #16   23. nov 2014 hej jeg har redet på ham her i weekenden og det gik meget bedre også fik jeg en mega god veninde op på ham for at vise mig hvad jeg kunne gøre smiley så tak for rådende jeg skal også have undervisning igen jeg har bare ikke kunne finde en da min sidste underviser ikke fortalte mig at han gik forkert med nakken så jeg skal have fundet en ny underviser smiley


  • #17   23. nov 2014 Vil så sige, at med den positive og "lærenemme/lystne" indstilling du har, så skal i nok kunne "rette det op" smiley skønt at du er så åben for ændringer smiley

Kommentér på:
hvor langt kan vi nå??

Annonce