{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.992 visninger | Oprettet:

Realistisk pris på føl - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg har to følbasser fra foråret til salg, men jeg er meget uenig om prisen med mine forældre, så tænkte at jeg kunne bruge lidt hjælp fra jer.. smiley

De er begge hingste på 6 og 7 måneder, de kan trækkes, få løftet hove og kan stå alene i boks - de er uden stamtavle, men med rigtig flotte gangarter. Den ene er helt brun med en stjerne, den anden er broget med et halvt glasøje.
De er begge søde, rolige og virkelig nemme at håndtere.

Med vacc. og chip vil jeg mene, at prisen vil kunne ligge på omkring 8000kr, men mine forældre siger omkring 10.000kr, det mener jeg bare er for højt..

Så hvad ville I højst give for sådan et føl? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Realistisk pris på føl - hjælp!
  • #1   22. nov 2014 Nu skriver du ikke noget om hvor høje de bliver eller hvilke racer der ligger bag, men ud fra din beskrivelse tror jeg du skal forvente at få solgt til under 5000.

  • #3   22. nov 2014 Jeg har en på halvanden år til salg, blir stor etter, uden afstamning, super smart. Ham kan jeg ikke engang få solgt for 6000kr.

  • #4   22. nov 2014 Sidste år solgte jeg to DSP plage.
    Begge med super gode papirer og den ene (hingsten) var til eliteskue.
    Dem fik jeg 5000 kr for pr stk


  • #5   22. nov 2014 Mit føl er uden stamtavle og ham købte jeg for 8000, forventer højde er 162... Men havde han kostet mere havde jeg ikke købt ham.. Så vil give dig ret i de 8000 smiley

  • #6   22. nov 2014 Jeg skal give 8000kr for et hingste føl fra i år - han har så en kanon god stamtavle- men en hovedestambogsmor og elitehingst som far smiley
    Blir en 1er pony


  • #7   22. nov 2014 Hvis det er den i din annonce tror jeg desværre at 8000 er meget optimistisk. Forventet str er sådan lidt hverken pony eller "rigtig" hest. Men mere Info er nødvendigt for at vurdere pris.

    Mvh ponymor


  • #9   22. nov 2014 Tror de rigtig svære at komme af med. Dårlig årstid, de kan ikke bruges de næste mange år til ridning. Altså mest en udgift mod at købe en 3-4 års som ikke er meget dyre. Kik priser rundt omkring, men ja jeg ville personligt ikke give det beløb for et føl. Der skal lægges penge kræfter osv i. Og du ikke ved hvad du ender ud i.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   22. nov 2014 Aller max 5000kr.

  • Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #11   22. nov 2014 DV hopper og hingste med fine papirer finder du sagtens til 15.000 - så jeg vil sige omkring 5.000 kr smiley

    Man tjener absolut intet på at avle noget uden papirer og med en uvis fremtid indenfor avl og sport. Så man skal kun hobbyavle for sjov hvis det er på den måde smiley


  • #12   22. nov 2014 Han er da en smyksak, men personligt stejler jeg ( bemærk ordspillet) ved det billede hvor han ' stejler' op ad dig. Det billede ville jeg fjerne. Jeg ville gå langt udenom en føllebassw der har fået lov til sådan noget.

    Mener os at 8000 er lidt rigeligt


  • #13   22. nov 2014 De 8-10.000kr får du først når de er 3-4 år og klar til tilridning, eller lettere ryttervant. Jeg kender en gammel bondemand, som hobby avler med tavle løse heste, og han sælger dem til 2500-4000 kr pr stk, og det er både pinto og knabstrupper, som alle holder ponymål/store 1'er ponyer smiley Så jeg kan slet ikke få øje på, at din eller dine forældres pris er realistisk smiley
    De får en rigtig dum højde på 150-155, for de fleste på den højde, kan ikke klare sig på konkurrence plan mod de store heste, desværre smiley


  • #14   22. nov 2014 Turbohest
    Er helt enig... det er sådan noget der kan bliver meget farligt med årene, når de bliver større smiley


  • #15   22. nov 2014 Jeg har lige købt mit gamle føl tilbage han er 2,5 år og har grønt pas. Gav 6000 kr for ham inklusiv en kandar, 3 dækner og et herman springer bid..

  • #16   22. nov 2014 Piratføl som det hedder, er ikke høje i kurs i tiden. Som de andre skriver, kan få heste med papir nærmest til ingen penge.
    Når man avler uden papir, skal man være indstillet på at beholde hesten, til den har vist noget i sporten. Eller villig til at sælge meget billig.
    Det er sørgeligt, men det er sådan markedet er pt.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #18   22. nov 2014 Tina: så er det også noget af en føl du har dig...

    Så er den vel både lavet ud af guld og diamanter smiley


  • #21   22. nov 2014 Tina -nu er der jo osse forskel på et almindeligt godt føl og et "stjerneføl". Man kan faktisk få ganske gode føl/plage til 10-15000. Næppe dem der ender som verdensmestre, men bestemt gode heste.
    Så et føl med ukendt afstamning og måske en "uheldig" højde, ville jeg ikke give ret meget for. De er sikkert super søde, men ca 5000 ville være mit bud


  • #23   22. nov 2014 Hmm så har jeg nok været mega heldig dengang jeg købte myggen smiley gav 5000 kanon stambog og helt fantastiske bevægelser 1 år og 8 mdr gammel. Og han har fået af Bjarne Nilsen og Sune Hansen til at sige at han bliver en fanatisk konkurrence hest som ville uden problemer tage alle folks opmærksomhed ved de store stævner..
    Så man skal bare tage sig tid atkigge efter gode billige heste smiley for kender en der købte en 8 års til 10000 og er 10 år nu og og hun har lige fået budt 1 mio..
    Så man skal bare kigge efter tina


  • #24   22. nov 2014 Tina -tja, vi har været ude at se en håndfuld heste i den prisklasse. Alder 2-2½ år. Det har ikke været superstjerne (det er ikke det vi leder efter), men med en enkelt undtagelse, har det været ganske udemærkede heste. Gang på den gode side af middel og alle med en enkelt undtagelse har været håndteret (den uhåndterede var så osse væsentligt bedre gående, men tilsvarende billigere fordi den havde levet mere eller mindre vildt).

    Klart, der er osse meget "skrammel" i den prisklasse og det skal man kunne sortere fra, men der er såmænd en del ganske fornuftige heste til den pris. Nu deler min far og jeg hest, så vi skal jo være enige om det vi ser, men havde det kun været til ridebrug, så havde vi haft købt allerede.

    Og det er jo endda plage, ikke føl...

    Pris og kvalitet hænger self lidt sammen -og vil man have virkelig kvalitet, så koster de osse derefter -for den type heste er priserne ikke faldet så voldsomt. men for den almindeligt middel til gode hest, er priserne altså ikke hvad de har været, og da slet ikke når der er tale om helt unge plage/føl med ukendt baggrund


  • #26   23. nov 2014 Det er ikke mine dem der var tilsalg smiley det var en avler jeg rider lidt for.
    Men ved da godt man ikke kan sige nu og her at den ville kunne have samling nok til de høj klasser men man jo hurtig se om hesten har kvalitet til det, og så spiller det jo bare ind om den fysik kan det ved man jo ikke før om nogle år, men indtil videre går det godt smiley men han har ikke starte noget endnu da jeg gerne ville have at han er helt klar smiley har ikke så travlt og hygger mig med at ride hjemme på ham smiley

    Men får Du undervisning af Sune smiley


  • #28   23. nov 2014 Fil aldrig svar på forventet sluthøjde? Og om afstamning er komplet ukendt. Type?

  • #30   27. nov 2014 smiley Jeg ville gerne købe det men du sælger nok ikke et af dem til 3000 men hvad er den forventede højde

  • #33   29. nov 2014 Tina -nu snakker vi, udfra hvad jeg kan se på TS's profil, om et almindeligt middel føl. Måske til den bedre side, måske ikke. Men i gruppe med de mange andre i "kassen" middelmådige heste.
    Så vi skal jo ikke ud at finde superføl, men bare nogen almindeligt gode nogen. Og de findes altså til 10.000 (og af og til sågar mindre).

    Her er der så oveni tale om et føl uden papirer fra en hoppe uden væsentlige egenresultater -der er altså grænser for hvad jeg ville give for sådan en, uanset hvor sød den så måtte være


  • Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #35   29. nov 2014 Tina J tag hen til en avler med mange heste hvor som helst så skal du se løjer...

  • Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #37   29. nov 2014 Du er lidt sjov Tina smiley

    Du vil bare ikke smiley

    Jeg snakker føl uden en eneste handelsfejl og med følskue resultater og god afstamning.
    Jeg regner selv med at købe min kommende ridehest som skal overtage de andres plads, som føl næste år smiley


  • #38   29. nov 2014 Tina -Du kan påstå lige så hårdnakket du vil, at de ikke findes. Men når man ligesom ved selvsyn har konstateret at det gør de, så kommer du ikke så langt med det.
    Når man kan få en plag, med papirer, ikke prangende, men sådan en god middelklasse til 10-15000. Har været i hænder og uden kendte handelsfejl.
    Så betaler jeg altså ikke 10.000 for en føl uden papirer fra (måske?) middel forældre uden særlige egenresultater


  • Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #40   30. nov 2014 Undskyld men det er ligefør jeg dør af grin, det er simpelthen SÅ komisk det her... smiley :P smiley

    Jeg regner med at købet spring føl af en der hedder Lars til næste år, kan ikke lige huske efternavn på stående fod. Han har lige pt omkring 25 styks følbasser og får nok cirka det samme næste år.
    Og nu ligger landet sådan at det ikke vrimler med folk der sætter føl tilsalg andet end når de får en hvis alder smiley Så det er lidt svært at vise dig. eks. er alle hans tilsalg men ingen er på nettet smiley

    Og det er allerede til grin som dig, når du er hobbyavler eller hvad du er - at sige et middelføls afstamning er ligemeget.... det siger lidt om hvor meget man ved smiley


  • #41   30. nov 2014 Altså man kan sagtens give 50.-75.000kr for et føl der aldrig kommer op på grandprix plan, men bliver på middel niveau! og så kan man f.eks købe en ranglet DV hoppe på 1 år til under 20.000kr, som ender med at tage kegler og bliver kåret i RDH. Sådan en kender jeg. Hun er efter Diamond og Maysherif, så gode tavleføl, kan sagtens findes til ordentlige penge... At man skal op og give 100.000kr for et føl, for at få et GODT føl, det er noget fis!!! smiley

  • Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #42   30. nov 2014 Præciiiis Anja, jeg kender en god håndfuld der også har købt føl eller plage til den pris og har fået rigtig meget ud af dem. smiley

  • #43   30. nov 2014 Tina -lidt svært at henvise til avler, eftersom det er hos private jeg har kigget på dem.

    Og nu er det jo lige netop en middel hest TS har, så er det ganske relevant at kigge på hvad andre middel heste koster.

    Ang handelsfejl, skrev jeg uden KENDTE handelsfejl -de vil jo nødvendigvis skulle undersøges nærmere før det kan udelukkes, og det har vi da self ikke gjort på heste vi ikke havde planer om at købe.

    Dem jeg har kigget på, har være på den gode side af middel -altså ikke bare lille Musse hos naboen, men en almindeligt velgående hest med potentiale.... men næppe en kommende danmarksmester.

    Vi har ikke været rundt ved avlere, ganske enkelt fordi de billige heste ofte findes når folk af den ene eller anden grund pludseligt får travlt med at komme af med hesten -vinter nærmer sig, økonomi er knap e.l. og så skal hesten væk NU. Det giver faktisk både føl, plage og ungheste til billige priser.
    Som markedet er nu, kan man nemlig kun holde på en høj pris, hvis man har tid til at vente på køber dukker op (eller har SÅ gode heste, at man er på et helt andet marked af købere)


  • #45   30. nov 2014 Tina -2 er fundet herinde. Den ene fra en ejer der var kommet i økonomiske vanskeligheder og derfor skulle af med den NU -hellere i går end i dag. Den kostedet 8000, og tror såmænd endda man havde kunnet handle den længere ned hvis bare man var villig til hurtig afhentning.

    Den anden var hos en dame der havde været nødt til at købe hele flokken hos en avler der var stoppet (det var alle eller ingen). Det var 2 mere end hun havde plads til i stalden, og eftersom vi var i september, hastede det jo med at komme af med dem.
    Den vi så på var en hoppe og kostede 12.000 (fast pris)

    3 fundet på HN, hvoraf en absolut ikke var i nærheden af middel (sådan er det jo i den prisklasse -billeder/beskrivelse og virkelighed hænger ikke altid sammen). Vi var der i mindre end 10 min -det var faktisk den dyreste af dem, den kostede 18.000.
    De to andre var under lignende omstændigheder som de førstenævnte, altså nogen der skulle væk hurtigst muligt.

    Derudover kommer 2 vis mund-til-mund.


  • Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #46   30. nov 2014 Du skrev generelt nedladende om et middelføl - nu putter du jo lige skovtursrytter osv bagpå smiley ;)
    Så hold nu lige fast i det du skrev først, jeg tror det er det du mener.


  • #48   30. nov 2014 Tina -jep, jeg ved hvad det koster at lave føl. Netop derfor forstår jeg slet ikke at folk tør lave piratføl og mere eller mindre "tilfældige" føl (med eller uden papirer) nu.

    Jeg har ikke kigget markedet igennem for føl/plage for nyligt, så jeg ved ikke hvad der står til salg pt.
    Men der er faktisk jævnligt sådan nogen "skal sælges NU"-heste. Nogen er self kun i bedste fald middel, men der er osse ganske gode med imellem. Det handler jo ganske enkelt om ikke at have for travlt (vil man have hest NU, så må man betale hvad de koster -har man tid, kan man vente til de her lidt desperate sælgere er på banen).
    Og jeg synes egentligt ikke jeg var sådan ekstraordinær heldig med mine "fund". Eller jo, den ene var en virkeligt lækker hoppe. Meget velgående og godt skruet sammen og tilmed med god afstamning. Den slags finder man ikke mange af og slet ikke til den pris, men den var kun så billig fordi den havde levet mere eller minde vildt. Du kunne røre ved den på folden, men det var osse stort set hvad den havde været håndteret. Så der har prisen jo i høj grad en årsag.

    Men generelt har der de seneste år været en del af den slags, fordi alt for mange synes det er en god plan at sætte deres hoppe i fol når den af en eller anden grund ikke kan rides.
    -overlod man nu avlen til dem der kan og har avlsmaterialet til det, var der næppe så mange af de der føl/unge heste der desperat søger et nyt hjem og derfor må sælges langt under hvad de har kostet at producere


  • Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #50   1. dec 2014 Jep det ved jeg, min springhoppe var selv forsøgt ifolet med Cash i år.

    Som avlerne siger er det ikke noget med tjener det vilde på - og de tjener sådan set kun på det fordi de får ifolet og scannet mange samtidigt + de er momsregistreret de fleste der avler en del.


  • Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #52   1. dec 2014 Jeg sammenligner ikke spring og dressur jeg siger at JEG selv har forsøgt avl af springføl.....................

Kommentér på:
Realistisk pris på føl - hjælp!

Annonce