{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest skraber! MEGET
  • #1   23. nov 2014 Har du prøvet at ignorere hende 100% når hun gør det. Husk og ros når hun står stille.

    På den måde ved hun at hun ikke får opmærksomhed når hun gør det, men tilgengæld ros når hun står pænt smiley


  • Ninja K
    Ninja K Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #2   23. nov 2014 Når min hoppe gør det også nogen gange, og jeg plejer at råbe et højt og tydeligt 'NEJ' og stopper hun for det meste. Hvis hun så ikke gør første gang, bakker jeg hende.

    Held og lykke smiley


  • #3   23. nov 2014 Mie M:
    Vil jeg prøve, også fordi hesten bare generelt er meget opmærksomheds krævende.

    Ninja K:
    Har jeg prøvet, det hjælper ikke


  • #4   23. nov 2014 måske er det fordi den ikke rigtig gider at blive sadlet op? jeg ville ligge sadlen på den når den skraber og når den står stille tager jeg den af (pressure/release) ved ikke om det hjelper men man ku jo prøve?

  • #5   23. nov 2014 Passer sadlen og hovedtøjet som det skal? hvordan med gjorden? Få først styr på at det ikke er ubehag som skaber din hests adfærd og derefter kan du begynde at rosen den når den gør det du gerne vil have - altså at stå stille. Lige nu ved den højst sandsynligt ikke hvad du vil have og derfor prøver den det som har virket før. Hvis den har lært at det at bevæge sig er det rigtige (du har nok lært den det ubevidst) så er det selvfølgelig også det den vil gøre. Derfor skal nu til at belønne den for det du gerne vil have - altså at stå stille smiley

  • #6   23. nov 2014 Hvordan passer udstyret hesten?? Den har sikkert forbundet det med noget ubehageligt - opsadling = ubehag. Hvis det ikke er det så ignorer uønsket adfærd og ros ønsket adfærd.

Kommentér på:
Min hest skraber! MEGET

Annonce