{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Hest træder sko af {{forumTopicSubject}}

Min kære hest syntes det er rigtig sjovt at blive ved med at træde sine sko af, nu hvor foldene er blevet lidt mere smattede pga. vejret.
Hun går med sko på forhovene og har klokker på. Hun har ikke trådt dem af, dengang vejret var tørt og markerne også var tørre. Men nu træder hun dem af.

Er der nogen som har nogle gode råd, hvordan jeg kan forhindre at hun træder dem af ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest træder sko af
  • #1   23. nov 2014 Er du sikker på at hun træder dem af? hvis der er mudder på foldene kan skoene også 'suges' af..

  • #2   23. nov 2014 Det wr sandsynligvis mudderet der suger dem af. Der hjælper klokker ikke, desværre.

  • #3   23. nov 2014 Jeg plejer at tage skoene af når "vinter" og smadet på foldene smiley
    Så med mindre det er livs nødvendig at den har sko på, så er det da den letteste løsning, men det har jo utroligt meget med folden og boksen at gøre om sko er nødvendig overhovedet, mine sidste har ikke haft sko på, og Gud hvor er det lækkert og letter at holde sunde Hove smiley


  • #4   23. nov 2014 Snak med smeden -de kan sommetider ændrer lidt i beslag eller beskæring så skoen bliver siddende på.

    Men er det fordi de "suges" af i mudderet, handler det nok om at gøre noget ved folden og knapt så meget om at gøre noget ved hesten/hoven


  • #5   23. nov 2014 Min smed siger at mudder ikke "suger" skoene af, men det er fordi hestene ikke kan flytte benene hurtigt nok pga. mudderet..

    Han siger også det er et spørgsmål om hvordan sætter skoene på. Begge mine går med sko og vi har en del mudder, og vi har aldrig haft en løs sko eller kommet ind uden sko. Der går hverken med klokker eller noget ude smiley


  • #6   23. nov 2014 Hun skal gå med sko, da hun ikke fungerer uden, ellers var de også kommet af.
    Det kan godt være folden, men hun har gået på forskellige folde og alligevel er de trådt/suget af... De andre på folden går også med sko og deres bliver på.. Men jeg må snakke med smeden om han kan gøre noget smiley
    Tak for svar smiley


  • #7   23. nov 2014 Har du prøvet at tage klokkerne af her om vinteren? Nogengange kan der nærmest skabes sådan helt undertryk mellem jord og klokke smiley

  • #8   23. nov 2014 Louise -det afhænger vidst af bundforholdene. Min vallak gar gået en vinter på en folk med lerjord og pga meget vand samt en sø på folden, var der i perioder MEGET mudret. Og jeg har altså set ham miste sko, simpelthen ved at stå i mudderet og når han så ville gå derfra, ja så efterlod hans sig 4 sko og fik videre uden...
    Så jo de kan godt blive "suget" af... men ja, normen er at de trædes af.

    Uanset så ville jeg snakke med smeden om det og se om ikke der kan rettes lidt til på beskæring og/eller beslag så de bliver på


  • #9   23. nov 2014 Gummi klokker der rør jorden dvs. en str . størrer smiley Har vi prøvet, og der er mega mudret til indgangen hvor vores står smiley

  • #10   23. nov 2014 Prøv med gaffatæpe! En dyr løsning men det virker på dem jeg kender smiley

  • #11   23. nov 2014 Ellers så prøv at give hende klokker på m ballestop også et par normale uden over, så hun har to på, på hver hov smiley


  • #12   23. nov 2014 Michelle:
    Vi har mosejord med ler i, og vi får meget mudder ved leddet, og de går også i skov med mosejord, og jeg har aldrig haft problemer, men det kan være jeg bare har været heldig, eller har en smed der kan ligge dem så de bliver på smiley

    Men måske kan din smed sko på en anden måde så det bliver på smiley


  • #13   23. nov 2014 Louise -jeg har en hest med dårlig hovkvalitet. Vores belgiere har aldrig haft problemet. Ryger der en sko, er det ganske enkelt fordi de har trådt på den. Men med Axels dårlige hovkvalitet, skal der mindre til før de ryger af.

    -har så ikke problemet længere, det er år og dag siden han gik på den mark. Vi har dem hjemme nu, og vi har gode foldforhold her om vinteren


  • #14   24. nov 2014 Okay det kan selvfølgelig sagtens være de nemmere ryger af hvis hovene er dårlige smiley

    Må man spørge hvad du har gjort for at undgå mudderet :)?


  • #15   24. nov 2014 Louise -de folde vores går på om vinteren, ligger forholdsvist højt... Altså ikke som i "kæmpe bakke", men de ligger højere end de omkringliggende marker, og dermed render vandet af.
    Den ene fold har noget mudder ved leddet, der er kørt sand/grus på nogen gange, men en smule mudder er der stadig.

    Foldene er store nok til at de ikke træder det hele op (og det er lidt en kunst når man har belgiere -vi kan godt se nu, hvor vi kun har 1 belgier tilbage og 2 varmblod, at det slider mindre) og der skiftes folde af og til, så de har ro så de netop ikke bare trædes helt op.

    Og så har det self lidt at gøre med hvad det er for jord man har -som nævnt har han tidligere stået et sted med lerjord, sø på folden mm, og det er self medvirkende til at der VIL være mudder i hvert fald på en del af folden.


  • #16   24. nov 2014 Okay. Ja vi har mosejord med ler i også er folden oven i købet lidt lavere end det andet jord.

Kommentér på:
Hest træder sko af

Annonce