{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Og det var så det .. {{forumTopicSubject}}

Godaften hestegalleri smiley

Jeg har lige for et par timer siden sendt min bedste makker gennem tre år til Norge .. Puha, sikke en beslutning!

Det er helt tomt og ensomt, helt tydeligt at her mangler noget. Mangler følelsen af min lille mule der altid står og venter på mig på folden, og som nu aldrig kommer tilbage til Danmark igen. Det er så svært med de hypper, man knytter sig så stærkt til dem! Tara er efter mit hoved dog stadigvæk min hest, selvom hun nu bor og ejes af en nordmand. Underligt, hun er lidt som en rigtig god ven, som jeg bare kun kan se meget, meget sjældent, men som aldrig rigtigt forlader mig.

Håber bare mere end noget andet for hende, at hun får det godt og trygt!

Har nogle af jer også prøvet af sælge en nær ven? Måske fornyligt? Eller er i gang med en slagproces?

- Carla smiley


Kommentarer på:  Og det var så det ..
  • #1   23. nov 2014 I slutningen af august solgte jeg min bedste ven gennem fem år til Holland.. smiley
    Det var godt nok også hårdt, men jeg ved, at han har det super godt! Jeg har heldigvis mulighed for at besøge ham, da jeg både har pengene, og så er det bare verdens sødeste mennesker, der har købt ham smiley

    Men det er forfærdeligt, som man knytter sig til dem.
    Billedet er fra Sydjysk Mesterskab 2014


    profilbillede
  • #2   23. nov 2014 Hvorfor skulle den sælges? smiley
    Har ikke selv prøvet det, da jeg aldrig har haft hest selv, men har prøvet med en part som virkelig betød alt for mig, som blev sendt til hestehandler... Og hvis vi havde muligheden, havde vi købt ham, men ja, den havde vi desværre ikke smiley
    Her den 2. December var sidste gang jeg så ham "live" smiley


  • #3   23. nov 2014 Alberte - Årh det lyder også trist! Men hvor er det skønt at du kan besøge ham når du har lyst, ´det betyder alligevel ret meget smiley

  • #4   23. nov 2014 Awsome - Tara blev solgt fordi det er rigtig svært at finde tiden til at have et fedt ungdomsliv og skolen, når man også har en hest som skal passes hver dag .. Og så rejser jeg et år til USA til sommer, og det var desværre ikke muligt at beholde hende smiley Øv med din part for resten, ærgerligt du ikke måtte få ham smiley

  • #5   23. nov 2014 Ja, men det bliver en lang tur helt til Holland! Jeg tror det bliver engang i sommerferien. Eller det håber jeg ihvertfald.
    Hader når sådan noget sker.
    Jeg føler med dig smiley


  • #6   23. nov 2014 Puha , ja Norge er godt nok langt væk, i forhold til lige at besøge. smiley

    Og ja det var sku været et træls år for mig, angående de dyr :-(. Først mister jeg min hest gennem 10 år (kræft) for få måneder siden, så bliver min ene kat kørt over kort efter, og i fredags blev vores 14 år gamle kat (som vi hsr haft siden killing) aflivet :-(.


  • #7   23. nov 2014 Alberte - Ja, Holland er godt nok langt væk! Og mange tak smiley

  • #9   23. nov 2014 Stald Mølleby - Øv, det lyder godt nok forfærdeligt! Det er selvfølgelig langt værre at sige helt farvel, end at sælge smiley

  • #10   23. nov 2014 nu er jeg så heldig min tidl. pony ikke er solgt ud af landet, min bedste ven gennem 2½ år, blev desværre alllllttt for høj til det pony dyr, og blev nød til at indse det smiley så han blev solgt til en sød familie.. desværre kom en anden og red ham efterfølgende, og nu kan de ikke styre ham uden 3 ringsbid (skal siges han blev brugt af små børn med alm. trensebid, og kunne rides uden bid) og bliver dagen idag kun brugt til handicap ridning smiley
    Min tidl. part, blev aflivet fra mig smiley trods hun ikke var min, passede jeg hende når jeg ville og måtte alt med hende, så hun var "min" uden ejer papir på hende..


  • #11   23. nov 2014 Jeg solgte min pony, jeg havde haft i 7 år, her tidligere på året. Stod med 2 heste og havde kun råd til en, så måtte beslutte hvem af dem der skulle blive smiley Jeg snakker slet ikke med nye ejer, så det er ret mærkeligt, men jeg kan jo egentlig heller ikke forvente andet. Det er jo deres hest nu. Men mærkeligt, det er det stadig smiley

    profilbillede
  • #12   23. nov 2014 Louise - Øv, det lyder underligt med de nye ejere. Nogle er jo heller ikke interesserede i kontakt til gamle ejer, det er selvfølgelig bare virkelig trist. Det må være svært at skulle vælge mellem sine heste .. smiley

  • #13   23. nov 2014 Malene - Ærgerligt at du blev så høj, og øv med din part :-((

  • #14   23. nov 2014 Har lige sat min hoppe til salg da mit liv kom i vejen og tror ikke på jeg får ordentlig tid til hende smiley
    Har haft hende siden hun var 1½ år smiley


  • #16   24. nov 2014 Solgte hende her i sommers.. Vi havde udlånt hende i et år inden, så det var ikke ligeså hårdt. Vi passede ikke sammen. Jeg ved at hun har det godt og lever som blommen i et æg. <33

    profilbillede
  • #17   24. nov 2014 Aflivede hende her D. 8/5-13. Hun havde gigt og var en gammel dame på 22, næsten 23 der har gået på højeste plan spring stævner i mange år, indtil hun var 18. Savner hende hver dag.

    profilbillede
  • #18   24. nov 2014 I september i år, blev hende her afleveret tilbage. Vi havde købt hende af JM Horses (hestehandler) og håbede på en fantastisk pony. Jeg prøvede hende selvfølgelig, og der var også en handelsundersøgelse. Da hun kom hjem, var hun helt vildt nervøs de første 2-3 måneder, og ja, bukkede, stejlede og opførte sig sært.
    Vi fik dyrlæge, undervisning (afslappet undervisning, hvor man tager hensyn til anatomien, spændinger osv). Hun havde højest sandsynligt noget i benet/benene.
    Vi lavede jordtræning, da vi ikke kunne ride. Jeg ville ikke ride hende når hun opførte sig som en der havde ondt.
    Vi fik det bedste, stærkeste og dejligste bånd jeg nogensinde har haft med en hest. Jeg glemmer hende aldrig.


    profilbillede
Kommentér på:
Og det var så det ..

Annonce