{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Dilemma, skal jeg sælge min bedste ven? {{forumTopicSubject}}

Kære HG'er

Håber i vil tage jer tid til at læse mit dilemma igennem og forhåbentligt komme med egne erfaringer, hvis i selv tidligere har stået i lignende situation.

Situationen er den at jeg pr. 1. august flyttede fra Haderslev (Sønderjylland) til Hundige (nu Valby), da jeg efter endt studie fik tilbudt drømmejobbet. Hvis man havde spurgt mig for et halvt år siden om jeg var her hvor jeg er nu, så havde jeg nok sagt nej.
Da jeg boede i Haderslev var jeg aktiv stævnerytter og brugte det meste af mit fritid ude i stalden ved min skønne hest, red andres heste i ny og næ, samt var en del af stævneudvalget på den rideskole jeg stod på. Men nu i forbindelse med alt det nye der er sket, har jeg simpelthen ikke haft overskud til at gøre noget seriøst ved ridningen. Har på nuværende tidspunkt min hest stående ca. 85 km væk i løsdrift hos noget familie. Dette er selvfølgelig ikke den optimale løsning i forholdt til at jeg jo egentlig gerne vil ride og starte stævner.
Så nu står jeg i den situation at jeg har et føl på vej til sommer (som blev planlagt i foråret, hvor planen var at jeg skulle have hest nummer to og i hvert fald ikke regnede med at skulle flytte til Valby, samt boede jeg på daværende tidspunkt sammen med en kæreste). Jeg glæder mig rigtig meget til at det her føl kommer, da jeg selv har valgt både hoppe og hingst og havde set meget frem til at skulle have to heste, men nu ved jeg simpelthen ikke hvordan jeg skal få det til at hænge sammen økonomisk med to heste, da det jo både er dyre at bo her og have heste opstaldet i forholdt til hvis jeg var blevet i Haderslev, hvor det sagtens kunne have hængt sammen.
Så besluttede for et par måneder siden at sætte min nuværende hest til salg, både pga. manglende overskud på nuværende tidspunkt, men også i forholdt til det her føl der kommer. Nu har jeg så haft de første købere ude og ja nu har jeg bare slet ikke lyst til at sælge ham, har haft ham siden han var 1 år og ja han er min bedste ven og er så bange for at fortryde at have solgt ham. Føler også bare stadig at der er så mange ting vi ikke har nået sammen endnu, som jeg stadig drømmer om at nå og ja drømmen er jo stadig at kunne beholde begge heste, men hvordan får jeg lige det til at være en realistisk drøm, i forholdt til den nye situation jeg står i?
Så hvad gør jeg lige, gode råd og ideer er mere end velkomne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma, skal jeg sælge min bedste ven?
  • #1   23. nov 2014 Jeg ville beholde min ven og sælge føllet. Du ved hvad du har og hvis tiden er knap er ungheste ja nemme at opstalde billigt. Men den dårlige samvittighed over man ikke når derud træne den, osv. Der bare rigtig meget med føl ungheste osv osv. Helt op til dig, måske du kan finde den perfekte ejer til din hest. Men kan du tilgive dig selv hvis du vælger forkert. Og vil du ikke savne ridning osv de næste mange år. Hvor du med din egen vil kunne komme ud og rundt. På det plan i begge lyster. Du kender hesten og udgifterne. Men siden du har sat til salg. Må du jo tænke anderledes ønske andet end jeg tænker! Jo helt op til dig selv hvad du føler for. Held og lykke med det hele.

  • #3   23. nov 2014 Tak for dit svar Tina, problemet er netop at jeg går og har ekstremt dårlig samvittighed, da han jo er en hest der elsker at lave noget, så synes jo det er synd at han ikke bliver brugt mere end han gør og ja så er det jo bare ret dyrt hvis man ikke får den fornøjelse ud af det, som man egentlig gerne vil have. Og jo ville nok ikke kunne tilgive mig selv hvis jeg valgte forkert. Ridningen kan man altid finde en løsning på, der er heldigvis ret mange heste derude, som mangler en rytter, selvfølgelig er det slet ikke det samme at ride andres heste, men det er en mere økonomisk løsning.

  • #5   23. nov 2014 Hvad med at udlåne i et stykke tid?
    Det er pisse svært at finde ordenlige opstaldningssteder i storkøbenhavn, fordi folk er så forskellige og vil have hest på forskellige måder.

    Jeg er så heldig at have fundet det perfekte sted for os. Har dog også stået 5 forskellige steder på 4 år, så 6. gang var lykkens gang!. Men det er nok også mest fordi at vi kun står ud på løsdrift, hvor vi har kendt hinanden i 13 år, og har altid haft hest sammen. Hestene har kendt hinanden i 5 år, og er bare bedste veninder. Der er intet problem med dem!.

    Men hvis det var mig, ville jeg udlåne, da du så ved at det stadigvæk er din smiley


  • #6   23. nov 2014 Line z: Ja synes godt nok også det er noget af en opgave at finde et fornuftigt opstaldningssted (specielt når man overhovedet ikke er kendt i området), men har også været ret godt vant der hvor jeg boede før, da jeg hver sommer havde hesten hjemme ved mine forældre på døgnfold og så er der bare rigtig mange gode steder til fornuftige priser.
    Men i det store hele så jeg jo helst at jeg kunne beholde begge heste og realisere drømmen om to heste.


  • #8   23. nov 2014 *(V)engel *: Problemet med udlån er for mig at man aldrig kan vide sig sikker på om det er den samme hest man får tilbage igen, det kan både være rigtig godt, men du kan også risikere at stå tilbage med en ødelagt hest og det er jeg på ingen måde interesseret i.

  • #10   23. nov 2014 Line z: Er der nogen du kan anbefale?

  • #12   23. nov 2014 Rideklub eller privat det er lige meget, bare der er et ordentligt staldmiljø og nogle fornuftige forhold, der må meget gerne være et ridehus eller mulighed for at låne et i nærheden.
    Kønsopdelte folde, da han ikke kan gå med hopper og gerne så meget foldtid som muligt og ja så ellers bare en social og hyggelig stald, hvor der er plads til alle og hvor folk er gode til at hjælpe hinanden.
    Mulighed for udlukning og evt. Indlukning (evt. turnusordning)
    Hø/wrap skal være med i prisen, foder er ikke et must, da jeg sagtens selv kan stå for det.
    Maks pris er 3000 kr, men meget gerne så billigt, som muligt ??


  • #15   23. nov 2014 Hvad er det for en hest du har Kristine? Hvor stor er den, og hvordan er den i daglig håndtering?

  • #16   23. nov 2014 Line z: tak for det, må lige kigget på det om det evt. kunne være en mulighed. ??

    Det er en varmblods/fuldblods blanding på 5 år, 170 cm stg, en ukompliceret og nem hest at have med at gøre i det daglige.. ??


  • #17   23. nov 2014 Det er denne skønne dreng.

    profilbillede
  • #18   23. nov 2014 behold din dejlige dreng, og så sælg føllet.
    du vil komme til at fortryde det hvis du sælger ham.


  • #19   23. nov 2014 Okay, vi får nemlig snart en boks ledig her i Vallensbæk. Vi har egen gård med 2 stalde, hvor vi dog har revet boksene i den ene ned, så vi har kun 5 bokse nu. Vi har mine 2, og så 2 andre opstaldere. En ung vallak vil passe perfekt da jeg mangler en foldmakker til min 6 års DV vallak når den han går med nu er blevet solgt. Vi har oplyst bane med hel ny bund. 10 min skridt til Vallensbæk Ridecenter, der er ind og udluk med i prisen dog selvpas (man kan betale sig fra at få den passet de dage man ikke kan komme). 8 kg wrap pr hest pr døgn (man kan betale sig til mere), fold fra 7-20 ca, alt efter vejret. Store græsfolde. Der går bus et par hundrede meter herfra, men det tager kun 10 mim at cykle fra både Vallensbæk og Albertslund st smiley

    Det er yderst sjældent vi tager nye ind da der er så stor efterspørgsel og vi har næsten aldrig bokse ledige. smiley


  • #21   24. nov 2014 Der er massere af udemærkede steder på vestegnen tilmax 3000kr.

    Jeg vil dog ikke anbefale Damgården hvis du har en hest og slet ikke en i den højde, da boksene er små og der er ikke særlig højt til loftet. Derudover er foldene meget mudrede om vinteren.


Kommentér på:
Dilemma, skal jeg sælge min bedste ven?

Annonce