{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

Hund, hest og arbejde? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Til jer der har hund!
Står og skal forhåbenlig have egen hund! smiley
Min arbejds tid er fra 11 til 18 ( Det drejer sig om 7 timer den skal være alene. )
De dage jeg skal arbejde længere kan min kæreste tage den med på arbejde, og har mulighed for at have den med ud til hesten.
Mener i så godt jeg kan få hund?
Har jo alle timerne før og efter arbejde til den.
Hvilke omkostninger har man med en hund?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund, hest og arbejde?
  • #1   25. nov 2014 Hvis bare du søger for at gå en god lang tur om morgen, så den er godt træt. Så Tror jeg godt det kan gå med 7 timer alalene.

  • #3   25. nov 2014 Det kommer helt an på hvilken race du vil have, hvor lang tid du vil bruge af din retsrende tid på den osv . Og så er det ikke kun vigtigt at gå en lang tur, men også aktivere den mentalt, så den bliver træt i hovedet smiley

  • #4   25. nov 2014 Man skal jo helst have 2 uger eller mere fri, når man får hvalpen (og for den sags skyld en voksen hund), så den kan lære at være alene og blive tryg. Så det skal jo også ind i planen

  • #5   25. nov 2014 Vores hunde har altid været vant til at være alene i 8 timer. Det har ikke været noget problem, for de har været vant til det siden de var små.

  • #6   25. nov 2014 Det kommer MEGET an på hvad race det er og hunden selv. Måske du bør prøve at låne en hund af en bekendt og se om den kan passe ind i din hverdag? Det giver et rigtig godt indblik i, hvor meget det faktisk kræver.

  • #8   25. nov 2014 Mine forældre jeg bor hos nu har 3 hunde, så er vant til hunde smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   25. nov 2014 Du skal ihvertfald kunne holde ferie er par uger når du får hvalpen.

    Det er normalt at en hund er selv 7-8 timer dagligt, så hvis bare hunden bliver aktiveret, stimuleret og gået lange ture med inden burde det ikke være et problem smiley

    Hvilken race har du i tankerne?

    Og hvad vil du med hunden, og hvad kan du tilbyde den? Det er stort set alt afgørende smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   25. nov 2014 Ang. Omkostninger, så variere det fra hund til hund. Størrelse og race har også stor betydning.

    Ved molosserne kræver det mere mad end ved en helt lille hund, og f.eks mobs er ofte mere syg end en schweizer sennen hund.

    Vi har en sankt bernhard/labrador (50 kg) han koster 400kr. I måneden i foder.
    Så kommer der årlig tjek og vaccine, det koster 400kr.

    Han skal når han er 2 år, have det helt store tjek (PL, HD, albuer osv), der har vi sat 4000 kr. af smiley

    Han har endnu ikke været syg, men han er også kun 15 måneder..

    I udstyr har vi købt et hunter tæppe til 300kr. Da det var det eneste vi kunne finde i størrelsen.

    Så er der 300 kr. Til bravecto hver tredje måned.

    K9 sele og snor, det kostede 350 (på tilbud i Tyskland)
    Halvkvæl kæde halsbånd fik vi også på tilbud til 30 kr.

    Så er der godbider, ben, "lidt lækkert til forkælelse", det er for omkring 200 kr. i måneden.

    Så det render hurtigt op i penge det hele.

    + forsikring det er 600kr. Pr. År


  • #12   25. nov 2014 Nej, vent med at få en hund til f.eks. sommerferien, hvor man har MASSER af tid til den.
    Vi vidste ikke hvor længe det tog at vænne hende til at være alene hjemme, og havde derfor taget 4 ugers ferie - at det så kun tog 2 timer, er jo så heldigt nok for os smiley .

    Derudover er det p*sse hårdt i starten. Vi stod op hver anden time om natten, for at hun kunne komme ud og tisse - og derudover kom hun ud HVER time i løbet af dagen, ellers når: hun havde spist/drukket, leget, været oppe og køre eller sovet.
    Det var vildt trættende, men hun har så heller aldrig haft et uheld inde.

    Omkostninger - meget forskelligt, alt efter race, og hvad man vil med den - trænings mæssigt. Vores spiser for 600 kr i måneden. Dyrlæge; vaccination, sundhedstjek, røngten af AD + HD.
    Hundetræning. 1600 kr for hvalpehold (12 gange) + lydighed (8 gange). Når dette er afsluttet er der udvidet lydighed, osv. På sigt kommer der også konkurrence+kårings priser oveni.

    Diverste udstyr; halsbånd, snor, sele, sporline, dækken, godbidder, kurv(e), legetøj, bidepølse.

    Andet: forsikring - evt udviddet (figurant).


    profilbillede
  • #13   26. nov 2014 Ja en rigtig godt ting er at få hvalp i starten af ens somemerferie, så man har 3 uger til at den kan vænne sig til at være alene og renlighed mv.
    7 timer vil den sagtens kunne være alene når den er vænnet til det.. Ellers er der jo bare oprydning når man kommer hjem smiley

    Der er omkostninger som forsikringer (variere i pris alt efter selskab og hvilke dækninger man ønsker. Der er altid lovpligtig ansvar) Jeg har f.eks. også sygeforsikring på min..
    Der er foder, hvalpetræning, den skal have halsbånd med hundeskilt, snor, tæpper, kurv, legetøj, foder/vandskåle. Vacc./ sundhedsundersøgelse hvert andet år, vaccine mod kennelhoste hvert år (hvis man går til træning)

    Og ja, hvis man så køber godbidder og tyggepinde osv. som hygge..

    Jeg giver 1300 årligt for forsikring. 330 pr. mdr. eller hver 2 mdr. for foder.Det svinger.
    Vacc. hvert andet år. ca. 4-600 kr.

    Så skal der børstes tænder, renses ører, klippes negle og børstes pels ind imellem..
    Have tid til at gå ture.. og ud i alt slags vejr...

    Det kommer meget an på hvilken race man vælger, om der er meget pelspleje, skal aktiveres meget osv. Der er meget der spiller ind.

    Nogle racer har også tendens til en masse sygdomme..


Kommentér på:
Hund, hest og arbejde?

Annonce