{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

At sælge en hest til udlandet {{forumTopicSubject}}

Hej,

Har lige fået et opkald fra en rigtig venlig mand, som for nogle år siden havde solgt en hest til Finland, damen som han solgte hesten til mangler nu en ny rolig hest og de faldt så over min annonce.

han ville snakke med damen og sende hende nogle billeder af hesten, og så ville han vende tilbage hvis det var noget for hende.

jeg tænker bare på, har det nogen omkostninger for mig at sælge hesten til udlandet? og hvordan sikre man sine penge bedst muligt? ved jo der er en masse fup numre, men har kun oplevet det hvor folk har skrevet falske mails og sådan, Ham her ringede personligt til mig, og har hans nummer og navn.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sælge en hest til udlandet
  • #1   27. nov 2014 bed dem om at have kontanter med, så er du sikker på at få pengene og aftal helst skiftligt at de står for ALLE udgifter i forbindelse med hestens rejse, det er også meget normalt smiley

  • #2   27. nov 2014 Når vi har solgt til udlandet, har vi fået pengene på vores konto inden hesten bliver hentet.
    Ingen penge - ingen hest, så bliver man ikke snydt..
    Derudover skal der kredsdyrlæge ind over når det er til finland - og hvis det går glat, koster det omkring 600 kr at have besøg af sådan en.


  • #3   27. nov 2014 Hvad skal kreds dyrlægen ? og hvem plejer at betale sådan en ?

  • #4   27. nov 2014 Ja og de kommer vel også og prøver hesten?? Ellers ville jeg da bestemt finde det mystisk??

  • #5   27. nov 2014 Min veninde solgte sin hest til Sverige. Der kom en pige og prøvede hende, efter hun havde kørt i 6 timer for at komme til Danmark, da hun var færdig betalte hun og tog hesten med hjem igen smiley

  • #6   28. nov 2014 Det nemmeste er at de enten betaler kontant eller overfører pengene inden de får lov at tage hesten med.

    Udgifter i forbindelse med hjemtransport må være købers hovedpine. Det er jo deres valg at købe en hest i udlandet, og altså osse deres problem at det koster ekstra i transport i forhold til køb hos dem selv.
    Men man kan jo lave aftale om at du f.eks. betaler kredsdyrlægen når han er der (og hvad der ellers må være af udgifter her i DK for at den kan transporteres udenlands) , og de så bare overfører det ekstra beløb sammen med købsprisen


  • #7   28. nov 2014 Hvis du sælger til udlandet skal du være registreret som exportør.
    Du skal booke dyrlægen på deres hjemmeside senest 4 dage før den skal ud af landet, og den skal undersøges og ud senest 48 timer efter undersøgelsen.
    Vi plejer at give ca 600 kr for vetrinær, afhængig af antal heste på én gang.
    Transporten kan du få køber til at booke, så kan de bare oplyse dit telefonnummer og afhenteradressen, og så sørger du også for at få transportørens telefonnummer, hvis der nu er noget. smiley
    Og pengene for hesten og dyrlæge (600.-) skal selvfølgelig være overført til din konto før hesten læsses smiley


Kommentér på:
At sælge en hest til udlandet

Annonce