{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

Kissing Spine {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg har nogle spørgsmål til jer med heste der har fået konstateret Kissing Spine.

Er jeres hest indfodet på forbenene?
Er jeres hest bred mellem forbenene?
Har jeres hest et rundt bryst?
Holder jeres hest sine albuer ud fra kroppen?

Er der nogle tegn på Kissing Spine udefra??

På forhånd mange tak for svar. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kissing Spine
  • #1   28. nov 2014 Vores hoppe har tætsiddende torntappe, dog uden gener.

    1. Hun er ikke indfodet, men hun har stramme kodeled.
    2. Hun har en god, kraftig bringe, men om hun er bred, lader jeg dig bedømme.
    3. Ja
    4. Ja
    5. Nej, hun slapper af i ryggen, og stiller sig gerne med bagbenene bagudstrakte af sig selv (optrænet), hvilket hun ikke ville gøre hvis hun havde ondt, da det bringer tappene tættere (se link).
    www.facebook.com/PearlOfJustice/photos/a.108112559301276.16105.104103199702212/578511605594700

    Vores hoppes tætsiddende torntappe stammer formenlig fra hun som 2 års blev redet, samt en kombination af forkert træning fra føl + overvægt og foldskade.


    profilbillede
  • #2   28. nov 2014 vi har en ung bassemand hvor røntgenbilleder viste at to torntappe har siddet tæt - dog er der overhovedet ikke noget ved klinisk undersøgelse og ingen af de ting du nævner er tilfældet (vores egen dyrlæge har så også sagt god for hesten - skal dog trænes korrekt - men det skal/bør alle heste jo). Det kan så nok heller ikke betegnes kissing spine?

  • #3   28. nov 2014 Min hoppe har tætsiddende torntappe. Så længe hun bliver holdt igang, er hun smertefri. Taber hun sine muskler, får hun ondt.

    Synes bestemt ikke hun er indfodet. Synes hun har en flot stilling på sine forben. smiley
    Svær at bedømme. I forhold til nogle heste; ja. I forhold til andre heste; naah.
    Rundt bryst? Ikke noget jeg lige går og lægger mærke til, synes nu hun er ret normal.
    Mht. albuerne, synes jeg nu hun står normalt. Lige som hun skal. smiley

    Min hoppes "problem" sidder bagerst på rygraden, lige foran lænden - altså slet ikke i sadellejet. Hun er samtidig ekstremt kort (vi snakker en hest på 155 der i nogle sadler ikke engang kan være i en 16½"), og meget lav i forhold til sine forældre og søskende, så dyrlægen mener at hun måske har vokset forkert som unghest/plag / ikke voksede rigtigt til. smiley

    Vi laver dagligt strækøvelser, for at hjælpe med at holde hendes muskler igang, og holde hende smidig, så hun ikke spænder op og bliver øm. Samtidig sørger jeg for, under ridning, at hun skal have ryggen oppe. Og har hun en dag hvor det kun kan lade sig gøre for lange tøjler, jamen så er det bare sådan det er. smiley


    profilbillede
  • #4   28. nov 2014 Dette link beskriver de typiske symptomer på KS

    http://www.netdyredoktor.dk/hest/sygdomsleksikon/k/kissing-spines.aspx


  • #5   28. nov 2014 Nu skal jeg lige høre hvad der menes med rundt bryst, så jeg ikke har misforstået?

    profilbillede
Kommentér på:
Kissing Spine

Annonce