{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Mette B
Mette B
Tilmeldt:
4. nov 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7

Dækner ? {{forumTopicSubject}}

Hvilke dækner går jeres heste med nu?
Og hvor længe har de gjort det og hvornår skifter i til et tykkere?

Jeg har en vallak som går med 200 g nu og han har fin temperatur, men hvis jeg klipper ham.. Er det så nok med 300 g? Eller ville i smide 400 g på?

Jeg har også en forholdsvis tynd hest som går med 100 g fordi han stadig er meget varm under dæknet.. Men ville i smide et tykkere på ham? Han er tjekket for orm, får ekstra hø og olie i maden men er stadig ret tynd..

~ tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækner ?
  • #1   28. nov 2014 Min store skiftede jeg dækken på i går, han har den sidste måned gået med 200g, men har de sidste par dage været lidt kold under dæknet så nu går han med 300g..

    Han er ikke klippet men har sat en rimelig pels og så er han meget tynd..


  • #2   28. nov 2014 Hvis den er kold under dæknet skal den have varmere dækken på, er den håndtemperatur har det den rigtige dækken på, er den varm under dæknet er det et for tykt dækken..

    det er det jeg går efter når jeg ligger dækken på


  • #3   28. nov 2014
    Klippet med 300 gram, men frøs igår... Så jeg skal lige have købt et med hals og se om dyret staaaaadig fryser.

    Men nej, jeg ville ikke smide mere på din, hvis den har det fint under.


  • #4   28. nov 2014 Min går med et 100 gr stalddækken og et 300 gr vinterdækken med hals.
    Håbede den ikke ville sætte pels hurtigt igen, da den skal dopes under klipning... Men der tog jeg fejl smiley
    Den får så 500 gr på om 14 dage, når den bliver klippet igen


  • #5   28. nov 2014 Min blev klippet for 14dage siden og går med 150g. Hun skal ikke have mere på før det bliver noget køligere. Hun er lige en anelse til den varme side trods hun er klippet

  • #6   28. nov 2014 Min gamle hoppe har fået sit vinterdækken på nu, hun er lidt tynd men hun har masser af vinterpels.... men for nogen dage siden gik hun stadig med regndækken

  • #7   28. nov 2014 Jeg skifter til vinterdækken i dag. Min hoppe er 17 år, tynd, dog med vinterpels. Men jeg frygter at hun fryser for meget. Synes vejret er blevet så bidende koldt nu, så et regndækken holder nok ikke længere.

  • #8   28. nov 2014
    Laura - Mærk og kig på hesten, du burde kunne se hvis den fryser :o)


  • #9   28. nov 2014 Min pony går med overgangs, men skifter til et tykt vinterdækken med hals snart og min hest går med 350 g dækken. Hesten er klippet, ponyen er ikke. Det kommer meget an på hesten:)

  • #10   28. nov 2014 Min blev klippet igen i lørdags og der fik den 300 g på med 150 g hals smiley

  • #11   28. nov 2014 Krikken
    Har såmænd også mærket. Men når det svinger, så er det ret svært at vide. Så følger min fornemmelse, og da jeg ikke ser hende i dag-timerne, så er ikke let at vide hvordan det er på folden. ":o)"
    Ja, folk har prøvet at bide mærke for mig, men det er ikke let når de kommer med hver deres. Det er jo forskelligt med hvordan folk dømmer om hesten er kold eller ej.


  • #12   28. nov 2014 Mette: Nej, du risikerer en syg hest hvis du giver den tynde hest tykkere dækken på, når den er varm under sit nuværende dækken... En for varm hest er ligeså skidt som en kold... Ville ikke gå 200 gram op på den der skal klippes... Start med 300....

    Min er tæppeklippet, han går med regndækken uden for, er imponerende nok stadig tilpas under det, også på fold, så det er skønt ikke at have en sart hest smiley
    Han har gået med det i 1½ måned nu vel, max.... Han får først 100 gram på når han er kold under dækkenet....


  • #13   28. nov 2014 Det er meget forskelligt fra hest til hest hvad de har brug for smiley

    Mine er klippet på halsen og ned til bag gjorden, de går begge med 150 g. og får først mere på hvis der kommer hård frost. Sidste år havde de 300 g på en månedstid også fik de bare 150 g på igen og andre år har de slet ikke haft mere på end de 150 g. smiley


Kommentér på:
Dækner ?

Annonce