{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Bihulebetændelse hos hest {{forumTopicSubject}}

Jeg står med en hest der på mandag, har været syg i 4 uger.. Med en ordentlig omgang snot..
Hun kom først på penicilin i form af pasta i 5 dage.. Da det herefter ikke var gået væk, skulle vi sprøjte hende med penicilin i 3 dage, hvilket sammenlagt, med de gange dyrlægen har været her og givet, bliver til 10 dage.. Herefter ventede vi for at se om det gik i sig selv..
Det gjorde det så ikke, og vi har i dag haft dyrlægen ude og kigge op i næsen..
Hun kunne udelukke værste mistanke - kræft! Og hurra for det da!
Men hun er ret sikker på det er bihulebetændelse..
Og jeg står nu endnu engang med en hest på penicilin.. Denne gang i 9 dage..

Dyrlægen mener så, at hvis det ikke går væk af dette, så er sidste mulighed en tur på dyrehospitalet, hvor hun skal 'skylles igennem'? Det håber jeg selvfølgelig ikke bliver nødvendigt!

Men hvad er jeres erfaringer med bihulebetændelse hos hesten?
Og er der nogle der har fået behandlet sin hest mod bihulebetændelse på dyrehospitalet, og hvad er jeres erfaringer med dette? Tænker hvordan det foregår, hvor lang tid det tager, og hvordan ligger det prismæssigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bihulebetændelse hos hest
  • #1   28. nov 2014 Prøv akupunktur smiley det virker på mig, ved godt det ikke er det samme men et forsøg værd, der har for ikke så længe siden været et indlæg hvor det endte meden aflivning da det blev ved med at komme tilbage smiley

  • #2   28. nov 2014 Jeg kender en som har det nu, og han skyllet først og det hjalp ikke. Nu er han blevet opereret, noget som hedder en flap operation for ca en uge siden og det er ikke blevet bedre.. Såå de ved faktisk ikke om han skal aflives, for der bliver ved med at komme puds ud af det og det lugter som bare fanden smiley Så har ikke gode erfaringer med det desværre...

  • #3   28. nov 2014 Gør dig selv den tjeneste, at få taget et røngtenbillede af hestens hovede (tandsæt) NU..

    Bihulebetændelse kommer ofte pga enten knækket tand, en betændt tandrod eller andet i "bisserne".. Sådan noget som en betændt tandrod kan kun ses på røngten...

    Min blev opereret i januar pga bihulebetændelse som var kommet pga en betænd tandrod..


  • #4   28. nov 2014 Min hoppe fik bihulebetændelse i forbindelse med at få fjernet tre tænder ved hjælp af et hul gennem næse/kindben og ned, dette påvirkede bihulerne og hun fiik bihulebetændelse, heldigvis hjalp antibiotika, og hun har ingen mén af det.
    Vil anbefale dig at få tjekket tænder v.hjælp af røngten, som andre siger, det det kan komme derfra.


  • #5   28. nov 2014 Tak for jeres svar.
    Jeg vil prøve at snakke med min dyrlæge om røntgen smiley

    Ved i om der er andet jeg kan gøre, som kan hjælpe?


  • #6   28. nov 2014 Hvis det er noget i bisserne som er skyld i bihulebetændelsen, så er der ikke andet end fjernelse af tanden som hjælper..

    Min hest havde flere gange sidste år, hvad dyrlægen MENTE var luftvejs infektion, og blev hver gang behandlet med medicin mod dette (antibiotika osv).. DOG har det hele sidste år også været den tand, som var den skyldige... og Hver gang hun fik medicin blev infektionen i tandroden "slået ned" men ikke fjernet og blev derfor ved med at komme.. og det ville den have fortsat med, hvis tanden ikke kom ud....

    En røngten undersøgelse er ikke sååå dyr.. ikke når man sammenligner med hvor hurtigt du kan bruge mange tusind kroner, på medicin...


Kommentér på:
Bihulebetændelse hos hest

Annonce