{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

Hest pludseligt låser knæet {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg var henne og longere min ene hest i dag. Hun er afslappet og sød. Hun glider lidt i den glatte bund, men intet slemt. Så sker det.. Efter ca 10-15 min. Så bliver hun halt på det ene bagben. Skal siges at denne hest har aldrig været halt/syg eller lignende. Men haltheden bliver værre. Jeg stopper self og derefter trækker hende. Så sker det.. Hun kunne slet ikke gå frem mere!! Hun kunne slet ikke få benet frem. Hun prøver at slå fra og halter fuldstændigt. Kunne godt stå på det, men slet ikke gå..

Jeg får dyrlægen ud.
Hun siger den har låst sig i knæet, og hun kan ikke få det låst op. Jeg får smertestillende til hende mm. og skal ringe til hende imorgen tidligt om den kan gå på dette bedre.. Hun siger det vil gå væk af sig selv efter et par dage MEN gør man seriøst ikke andet? Skal det ikke på plads med det samme? Får jeg nu problemer med dette ifrwmtiden? Ja dyrlægen virkede travlt og sagde slet ikke mere om det ?!

Jeg ringer til nogle dyrlæger imorgen, for at høre mere svar. Hesten er 8 år, og har aldrig låst sig på sine ben før..
Nogle der ved mere? smiley giver det problemer på sigt når det aldrig er sket før men at hun står så længe med dette låst???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest pludseligt låser knæet
  • #1   7. dec 2014 Jeg har haft en med knælåsning. Det skal helst hoppe på plads med det samme. Ellers kan hesten skade knæet. Jeg ville klart ringe og snakke med min egen dyrlæge i morgen.
    Ellers er det i gang med bakke træning hvis alt er fint i morgen. Op og ned ad bakker, longe i bakker osv. Hesten skal have styrket sit muskulatur rundt om knæet, ellers sker det igen.
    Min blev opereret for det. Det er et lille indgreb som din dyrlæge kan lave. De skære et ledbånd over, også er alt ok igen. .
    Husk at hesten skal så meget på fold som muligt, da stilstand gør det hele værre. Men jeg ville tage en snak med dyrlægen, om en plan for hvad du skal gøre


  • #2   7. dec 2014 Det skal gå væk med det sammen eller inden for kort tid, ellers skal ledbåndet løsnes. Den kan ikke gå. Det svare til din egen knæskal er gået af led.
    De har ingen smerter ved det, sagde dyrlægen på Ansager, men det ødelægger deres ledbånd og knæ at de hopper rundt på benet


  • #3   7. dec 2014 Uha har ikke selv prøvet det men tænker at jeg ville kontakte en dyrlæge som også er kiropraktor i morgen tidlig og forhøre mig hos vedkommende.

    Men låsningen kommer formodentligt fra nogle muskelspændinger (i dette tilfælde lyder det som en overanstrengelse fra da hesten gled) og smertestillende er måske nok til at musklerne kan slappe af og knæet fungere bedre.

    ... men det korte af det lange: <b>kontakt en dyrlæge som kan noget kiropraktik også</b>. Din egen dyrlæge har gjort hvad vedkommende kan og hesten bør under alle omstændigheder være smertedækket - måske en kiropraktor kan gøre mere og fortælle om det får betydning fremad smiley

    Held og lykke med din hest - det må have været en uhyggelig oplevelse.


  • #4   7. dec 2014 Jeg har oplevet dette hos et par heste før. En der låste i knæ, en anden der låste i lårbenet. Disse heste har dog ikke blevet brugt til ridning. Den ene ung den anden gammel. Det vi fik at vide af dyrlægen var at de skulle gå mest muligt for at det ikke skulle låses. Da de gik på døgnfold var der intet men da de kom i boks låste det.. Hvis du ikke tager en operation ville jeg anbefale at LA kom i løsdrift smiley

    Mvh TT


  • #5   7. dec 2014 Hesten har aldrig haft låsninger på ben/knæ mm dernede af mens jeg har haft hende. Godt 2-3 år. Aldrig været halt eller syg! Det skete pludseligt efter hun havde været ved at falde pga bunden er elendig.
    Dyrlægen sagde det ville gå væk af sig selv efter et par dage? Ahh det lyder lusket. Jeg har heste ude 10-11 timer om dagen. Den hest har aldrig fejlet noget. Men jeg tænker om da hun gled at det har gjort det? Hesten springer stævner på c plan og er en hest med meget bagfra af sig og har aldrig haft halthed/skader smiley jeg er så.. bange


  • #6   7. dec 2014 Så går det nok over skal du se smiley hvis dyrlægen mener hun bliver ok igen så gør hun nok smiley vi er ikke dyrlæger så vi ved det faktisk ikke hvad der er galt ... Jeg fortalte bare hvad jeg har oplevet...

    Mvh TT


  • #10   8. dec 2014 Få en dyrlæge ud der kan låse det op, det burde ikke være så vanskeligt, og du kan lære at låse det op selv. I sidste ende kan en operation hjælpe, her går dyrlægen ind og spalter senen.

  • #11   8. dec 2014 Tak folkens..
    Men når det er en engangs forestilling og aldrih er sket før
    , så går jeg udfra at det er et uheldigheds øjeblik og hun ikke skal opereres.
    Hvis vi selv pludselig låser os, og aldrig har været det før, så skal det nok ordne sig. Jeg skal se hende nu, så må jeg se om der skal ringes efter en dyrlæge der kan nu og her rykkr det på plads


  • #13   8. dec 2014 Så er hun tjekket og snakket med dyrlæge.
    Der er intet at se i dag. Vi håber på engangs tilfælde, så må vi se mere hvis det dker igen.


  • #14   8. dec 2014 Hvis det sker igen, så få hende til at træde tilbage, så plejer det at løsne sig .

  • #15   8. dec 2014 Hun trådte også en del tilbage igår med dyrlægen. Men godt det er ovre! smiley

Kommentér på:
Hest pludseligt låser knæet

Annonce