{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

os springryttere {{forumTopicSubject}}

hej.
er der andre end mig der syntes dressurryttere bestemmer mere end os springryttere
fx.
her den anden dag satte jeg et par spring op og var gået godt igang og havde fået lov af alle andre, men så kommer der en dressur rytter ind og siger vi skal pille det ned selvom der egentlig ikke er nogle regler om hvornår man må sætte spring op.

syntes bare det er tit at vi springryttere ikke har ligeså meget ret til at springe som de har ret til dressuren og ja. ved der er mange der siger min hest er bange, men come on det er god træning for hesten at den får lov til at snuse til springet...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  os springryttere
  • #1   17. dec 2014 Synes ikke lige jeg har tænkt over det som sådan, men giver dig ret i at det kan være svært at få lov til at springe hvis der er nogen der skal ride dressur.
    Men tror det er fordi at det forstyrre meget hvis man skal ride dressur og der er spring smiley
    Men der burde gerne kunne være plads til alle smiley


  • #2   17. dec 2014 jo men som skrevet vi havde fået lov af alle og var gået igang og skulle stoppe pga en!!!

  • #3   17. dec 2014 Næ det syntes jeg ikke.



  • #4   17. dec 2014 Hvis det var mere end et spring, eller det stod på hovslaget, så kan jeg sagtens forstå det. Det er ret kedeligt at ride dressur mellem spring, for man er meget begrænset af dem. De spærrer for en hel del spor.

    Ellers så vil jeg sige det kommer an på den der springer. Heste der stormer rundt i hallen ved spring, ville jeg ikke synes er rart. De fylder. Jeg tager selvfølgelig hensyn til springrytterne, men det begrænser faktisk mine ridespor endnu mere. Og så ville jeg blive træt af det, hvis det skete tit. Bomme har jeg aldrig noget imod.

    Hvad siger halreglerne? Var der ingen der holdt øje med hvad du lavede (det tænker jeg på, fordi du er 13)?


  • #6   17. dec 2014 Jeg ville som dressurrytter synes det var fint der var spring på banen, for man kan lave forskellige øvelser rundt om dem. Men jeg er så også "vokset op" med det sådan, at når jeg varmer op til spring med dressur først, så er der spring på banen.

    Men nej, det synes jeg egentlig ikke som sådan


  • #7   17. dec 2014 Jeg kan lige nævne de situationer hvor jeg synes at spring er i vejen - jeg har kun redet i en 20x40 hal, så det gør jo også lidt.
    - Spring helt ud til barrieren, især hvis det er på begge langsider. Jeg vil gerne lige kunne klemme min hest igennem der, hvis jeg ikke selv skal springe i løbet af min ridetur.
    - Spring på X, altså lige i midten af hallen. De kan simpelthen spærre for alt. Jeg er meget mere glad, hvis man lige flytter det 2 meter til en eller anden side.
    - Mange spring.

    De to sidste kan jeg godt leve med en sjælden gang i mellem, eller de gange jeg selv har valgt at ride lige efter springundervisningen, men det første er bare irriterende, for det tager bredden af hallen på en træls måde.


  • #8   17. dec 2014 fint i siger jeres mening,...

  • #9   17. dec 2014 Du har ret, men hvis du har fået lov, må den som bestemte jo rette sig efter dig smiley

  • #10   17. dec 2014 hmm man kan prøve at sætte springene så de rammer spor så lidt som muligt og hvad jeg har af erfaringer så er mellem e x og b et godt sted

    E (spring) X (spring) B

    der kan man også fint få øvet vendinger


  • #11   17. dec 2014 Øh..

    Nu er jeg dressurrytter og gør mig slet ikke i springning og jeg synes nu ikke hverken jeg eller langt de fleste af mine andre "dressurkollegaer" bestemmer mere end springrytterne gør.. Jeg ville ikke være specielt generet af et enkelt spring på midten, men hvis der skulle sættes flere op, så jeg skulle snige mig igennem uden at blive fræset ned, så ville jeg nok blive lidt lang i ansigtet. Eller skulle jeg have undervisning, så ville jeg heller ikke synes det var sååå fedt igen, at der lå en og sprang rundt, så jeg ikke kunne have mit fokus 100% på min underviser og min hest.. Men det synes jeg ikke er at jeg bestemmer, fordi jeg rider dressur, det synes jeg er almindeligt hensyn. Jeg går heller ikke ind og rider i vejen, hvis der er springundervisning smiley

    Nu ved jeg ikke hvordan din hest er og hvordan du rider, men hvis det er sådan én der ræser rundt og andre i ridehuset skal skynde sig væk, hvis ikke de vil væltes som kegler i en bowlinghal, så kan jeg et eller andet sted godt forstå det..

    Alle skal tage hensyn til alle, dressur/spring/western eller hvad man nu rider.. Vi skal alle være der..


  • #12   17. dec 2014 okat tro vist ikke nogle af jer har læst det ORDENTLIGT der står: vi havde fpet lov af alle andre og så kommer der en ind og siger vi skal pille det ned fordi hans hest er bange forstår ikke hvorfor i kommer med hvor jeg må og ikke må sætte spring hvis alle andre havde det fint med det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • #13   17. dec 2014 okay tror***


  • #14   17. dec 2014 Hvad vil du med emnet?

  • #15   17. dec 2014 Så må du jo tage det med staldejer, så der kan blive lavet regler om, hvordan det med springning skal foregå. Der står ingen steder om der egentlig er halregler..

  • #16   17. dec 2014 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    smiley :D smiley :D smiley :D smiley :D smiley :D smiley :D smiley :D

    du skriver ikke i starten af emnet at hesten var bange for springende

    men det er alligevel godt at vide hvor springene kan stå godt så de er mindst i vejen en anden gang

    er du sikker på at dressur rytteren ikke spurgte jer ad om I ikke kunne tage nogle spring ned så han havde en rolig volte mm.
    for ja hesten skal trænes til at kunne gå rundt om spring men hvis I havde 10 spring stående på banen så er der jo ikke noget ''helle'' for den bange hest


  • #17   17. dec 2014 Tag en snak med dem på stedet.. Det er jo ikke et generelt problem, men et problem der omhandler det sted, hvor du rider.

    Hvis der ingen regler er omkring springning, så kan en dressurrytter jo ikke bestemme om du må springe eller ej - selvfølgelig skal du vise hensyn, men derudover har du vel ligeså meget ret til at springe, som hun har til at ride dressur.

    Foreslå evt. et tidsrum en enkelt dag i uge hvor de ryttere, der vil springe har fortrinsret til det. I vores klub må der springes om lørdagen i tidsrummet 10-12. Dette er det eneste tidspunkt hvor man selv må sætte spring op udenfor undervisningen - og der fungerer godt. Så er der ingen sure miner fra dressurrytterne smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #20   17. dec 2014 Det var da godt nok en trist generelisering om dressur ryttere...

    Men det kan faktisk være hammer irriterende hvis der skal sættes spring op i ridehuset pga. En rytter, fordi de fylder, og springene skal åbenbart ALTID placeret så de er mest i vejen smiley


  • #21   17. dec 2014 Synes slet ikke du har ret i det du siger. Det er langt fra alle der er sådan. Jeg er selv dressurrytter, og jeg tænker slet ikke på det sådan. Selvfølgelig er der nogle dage hvor man ikke lige magter at der er en der skal springe, men ellers er jeg bedøvende ligeglad.
    Der hvor jeg står opstaldet står der spring oppe 7 dage i ugen smiley
    Jeg klager bestemt ikke smiley


  • #23   17. dec 2014 aldrig oplevet det, har lige så meget som jeg kan opleve "dressurdivaer" mødt en del "springdivaer" jeg er allround rytter, har stået 5 steder i alt, og har aldrig haft problemer smiley om jeg så bare har været heldig smiley

  • #24   17. dec 2014 nomalt syntes jeg at dressur ryttere virker mere snobede end springryttere nogen gange har jeg også overvvejet om de føler sig mere fine end os andre.. no hate, just saying..:)

  • #25   17. dec 2014 Pyha jo, helt enig med dig. Synes de fleste dressurryttere, hvor jeg har kommet, er snerpede og sarte og tror de ejer det hele.

  • #26   18. dec 2014 Det kommer jo an på reglerne på stedet. Vi har en regel det hedder hvis man skal springe skal man skrive det på tavlen springer man uden at have skrevet det og kommer der nogen og skal ride dressur skal man pille dem ned medmindre de ikke har noget i mod der står spring. smiley :)

  • #27   18. dec 2014 Måske du skulle tage den op på næste ryttermøde. Du kunne foreslå at sætte tider på hvornår der må springes i hallen og hvornår det må rides dressur.
    Hvis jeg kom ind i hallen og så at der var spring uden det er blevet meddelt, så ville jeg også blive sur. Jeg betaler for at bruge den hal så tosset jeg vil og nej, jeg kan ikke ride optimalt hvis der står spring over alt eller hvis der kommer springheste farende forbi i tide og utide. Spring og dressur i samme hal på samme tid, fungerer simpelthen ikke for mig.
    I må lave et reglement for hvornår der er spring i hallen, så må folk tilpasse sig efter det smiley

    Og nej, jeg synes ikke dressurryttere er finere på den end andre. Ja, jeg vil ride i en ordentlig bund som ikke er rodet til efter spring. Ja, jeg synes det er irriterende når der er ponyfræsere i hallen. Ja, det ødelægger det for mig at folk har sat spring op uden at skrive det nogen steder... Fordi jeg betaler for at tingene skal være i orden. Jeg tilrettelægger med glæde min dag efter at folk har andre behov end mig og jeg rider gerne klokken 7 om morgenen for at få det som jeg gerne vil have det. Det synes jeg ikke er snobbet, det synes jeg er at tage hensyn til mig selv og andre smiley


  • #28   22. dec 2014 I alle de år jeg har redet dressur, har jeg godt nok aldrig følt at jeg har bestemt mere end springrytterene.
    Måder hvor jeg kunne føle mig genert var følgende: Når der var fyldt med spring, så det nærmest var umuligt at ride. Når dem der sprang, red så tæt op af hesten og jeg så de nærmest snittede, fordi at de lige har haft brug for at lave en volte, hvor jeg har redet.
    Har tit redet heste der ikke kunne klare at andre heste kom tæt på dem, og det var ikke alle ryttere der tænkte på det når de sprang.
    Syntes generelt ikke om at ride når der bliver sprunget på samme bane hvor jeg rider.

    Nu fylder det jo også en anelse mere at springe, så kan egentlig godt forstå situationen TS.


Kommentér på:
os springryttere

Annonce