{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Gode råd til frisk pony {{forumTopicSubject}}

Søger nogle gode råd da jeg har en utrolig frisk pony.
Søger råd til hvordan man på ingen tid kan få ham ned i tempo. Det starter som regel først i traven, hvor han derefter kan løbe i 30-40 minutter hvor han er forfærdelig svær at styrer, og andre dage skal man tjaffe til ham hvert andet minut for at holde ham igang.

Han får alt det wrap han kan spise på folden, alt det hø og halm han kan spise i boksen i et hønet, foder to gange om dagen (Dyrlæge har været inde over), roepiller, magnesium, vitaminer, mineraler, salt og af og til lidt gulerødder og godbidder for hyggens skyld. Han får meget lidt stivelse og intet havre.
Han har en meget sart mave, så foder skift vil ikke hjælpe det store.
Stop signal sidder helt på plads, dog er han umulig at få ned i tempo. Han er 5 og et halvt år gammel.

Jeg søger kun gode råd og egne erfaringer, IKKE en debat om hvor vidt jeg rider min hest ordentligt, eller om den skal sælges!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til frisk pony
  • #1   17. dec 2014 Halve parader er i hvert fald altid godt og så at træne stopsignal smiley

  • #2   17. dec 2014 Som sagt sidder stopsignal helt på plads og han er næsten altid til at stoppe til en parade med det samme. Han forstår dog ikke princippet i at tage farten af. smiley

  • #3   17. dec 2014 mere foldtid hvis det er muligt!:)
    Og det er en ung fjordhest, de er stærke og de unge taget tit nogle magtkampe jo og når det er en så stærk som fjordheste kan det godt være en kamp..
    Prøv evt nogle beroligende urter i en periode, men pas på du ikke bliver afhængig af dem fordi han er lettere at ride. Det er ikke meningen at de skal være på dem resten af livet jo:)
    Ellers kan du måske spørger din underviser om hun vil ride ham lidt for dig, det hjælper at få folk op med mere erfaring end en selv, hvis du ikke har en underviser vil jeg anbefale at finde en:)


  • #4   17. dec 2014 Min 4 års havde også meget svært ved at sætte tempoet ned. Jeg startede med bare at stoppe ham ned i skridt når han begyndte at rande for hurtigt, og så lige et par skridt i skridt, og så frem igen. Sådan blev jeg ved, lige så snart han løb hurtigt så stoppede jeg ham, og så til sidst så behøvede jeg kun lige at give et lille klem med benene og så satte han tempoet ned. Det tog lidt tid, men det var en meget fredlig måde at gøre det på da han også var helt ny i at trave.
    Håber det giver mening smiley


  • #5   17. dec 2014 Han står ude fra 7-8 morgen til 15 om eftermiddagen.
    Klokke tre kommer stort set alle i stalden for at ride og div. ting så for at vi ikke alle skal gå i knæ højt mudder kommer de ind der, men også fordi der er nogle af hestene i stalden som hidser sig fuldstændig op hvis de er alene i stalden. smiley
    Selvom jeg ville ønske det var en mulighed for ham at blive ude smiley


  • #6   17. dec 2014 Mine blev helt klart roligere da de begyndte at stå ude fra 7 til 18-19 hver dag. Nogle heste er ikke bygget til kun at være ude 6-7 timer om dagen. Men så er mit eneste råd en masse parader og en masse undervisning smiley

  • #9   17. dec 2014
    Er det begyndt efter du har taget indspændingerne af?


  • #10   18. dec 2014 Prøv at lave noget jordtræning med ham smiley nu ved jeg ikke om han er anspændt når du tider ham, men det kan jo være hvis han er nervøs. Kender mange heste der er sådan. Og det der har hjulpet mest indtil vider, er at der er sket foder entringer, mere fold tid (evt. løsdrift eller skåne fold, da de så ikke bare står og spiser men ofte bruger tuden på at brænde krudt af isyede for) jordtræning, parrede når hesten går hurtigere frem end ønsket. Jeg kan ikke 100% komme med en løsning. Men de råd har hjulpet mig med de heste jeg har reden på som var sådan der smiley (og jeg har reden på mange fler heste end jeg har oprettede her inde) smiley

    God jul og godt nytår smiley


  • #11   18. dec 2014 Krikken, nej sådan var han også inden. smiley

  • #12   18. dec 2014 Du kan evt prøve (hvis han er til at styre) At lave nogle slangebuer og når du rammer midten laver du en god stor halvparade (hvor du har forberedt ham inden selfølgelig) og en masse parader smiley

Kommentér på:
Gode råd til frisk pony

Annonce