{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
388 visninger | Oprettet:

livsforsikring og ringfod ? {{forumTopicSubject}}

hej

vil høre om nogen af jer med heste der er aflivet grundet smerte ved ringfod om jeres livforsikring på hesten dække noget ??

min er dækket med livsforsikring men ikke uanvendelighed.. ved godt det formentligt ikke dækker har også talt med dyrlægen som sagde det nok meget tvivlsomt dækkede noget, men tænkte der måske sad nogen som havde prøvet det og havde noget erfaring de kunne dele af smiley

mvh anita

smiley GOD JUL TIL JER ALLLE smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  livsforsikring og ringfod ?
  • #1   18. dec 2014 Jeg synes altid det er rart at have taget en uanvendelighedsforsikring - det er trods alt det, der ofte gør, at hestene skal aflives eller lign.
    Tror desværre ikke du kommer nogle steder med forsikringen i den her sag med en livsforsikring - det du nævner er er typisk uanvendelighedsemne.
    Men ring og snak med dem smiley tror jeg desværre ikke du får noget i af i denne sag, men det ville være dumt ikke at have forsøgt i det mindste!


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #2   18. dec 2014 Du får i ingenting fra forsikringen på en livsforsikring med mindre hesten falder død om, desværre

    Dvs de skriver også at man kan få udbetalt hvis hesten skal aflives iht. Dyreværnsloven, men det er der hvor klinger krydses for selvom din dyrlæge mener at det er sådan kan forsikringens dyrlæge sagtens have en anden holdning og sætte alt muligt behandling i gang.

    Jeg har oplevet det flere gange desværre, liv uden uanvendelighed er ikke en forsikring som er ret meget værd, det er jo minimalt hvor mange heste der falder døde om smiley


  • #3   18. dec 2014 Livsforsikring dækker kun hvis det er uforsvarligt at lade hesten gå som foldbums, og ofte skal man også igennem et hav af behandlinger inden smiley Så tvivler på din forsikring vil dække.

  • #4   18. dec 2014 Det nrmlig præcis det samme med uanvendeliggheds forsikring og den kan ik svare sig med mindre man har en forsikring over 30tusind sagde min dyrlæge for det æder sig op i regninger hos dyrlægen før forsikring gir sig (har prøvet det med gamle hest )
    Min blev kun livsforsikring fordi ansvare var med i og den koste så få kr ekstra at den var fin at ha hvis nu osv :)men nej kan godt se der ik er noget komme efter hvilket jeg forvente smiley

    Tak for jeres bud smiley


  • #5   18. dec 2014 Hvis man skal have livsforsikringen udbetalt skal hesten enten selv falde om og dø, eller det skal decideret være mishandling at have den gående som foldbums for at man kan få lov til at aflive og få udbetalt livsforsikringen..

    men ring til dem, tag en snak med dem for nogen gange kan man være heldig hvis der er bevis for at den har stærke smerter..


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #6   18. dec 2014 Igen så kunne du have sparet den livsforsikring idet din hest er dækket af din indbo forsikring, jeg har ingen forsikringer punkt 1 fordi jeg købte billigt i sin tid, punkt 2 så vil jeg ikke stå i den situation at skulle være afhængig af et forsikringsselskab der nær at bruge forsikringsbeløbet før de udbetaler smiley

  • #7   18. dec 2014 Vi kan jo ik alle være lige kloge som dig men af erfaring blir man klog smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #8   18. dec 2014 TS hvorfor den tone, det er da da ingen grund til, det er da relevant at vide måske ikke for dig men for andre der følger tråden at man ikke behøver at tegne en selvstændig ansvarsforsikring, massere af mennesker overforsikrer sig og det tjener forsikringsselskaberne rigtig mange penge på.

    Men beklager da hvis den ikke er modtaget i den ånd den var skrevet smiley


Kommentér på:
livsforsikring og ringfod ?

Annonce