{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

mishandling Ja elle nej {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at min hest har/haft en byld på halsen efter. Dyrlægen stak forkert og den blev stor meget. Stor den sprang i fredags og der nu hul hvilket der jo skAl være hesten er Ik plaget af såret som er på str med knytnæve. Og det er lyserød kød hvor der selvfølgelig løber lidt betændelse men det bliver vasket osv dyrlægen sagde så at hesten godt måtte ride i 10 og så stille og roligt sætte den op den tabt en del muskler og er nu i halv dårlig foder stand pga den Ik har kunne spise red den i skridt ca 4 minutter og der var nogen der mente jeg var dyrmishandler. Hvad vil i mene jeg følger jo bare dyrlægen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mishandling Ja elle nej
  • #2   18. dec 2014 altså må nok indrømme jeg ikke ville ride, jeg ved selv hvor ondt en byld kan gører, jeg ville max trække den rundt. og så ville jeg være ligeglad med at den tabte muskel masse, det ville jeg kunne bygge på når den var 100% klar igen.

  • #3   18. dec 2014 Følg din egen intuition i stedet for at stole blindt på det andre siger smiley

    Jeg ville personligt ikke ride på den, før den var i en acceptabel foderstand. Den skal ikke bruge unødigt energi på at bygge muskler, når den knap kan holde fedt på kroppen.


  • #4   18. dec 2014 Jeg ville personligt ikke ride en hest som for det første har et kæmpe sår på halsen, for det andet er i dårlig foderstand..
    ville lade den stå og hele og få noget fedt på kroppen igen..

    om det er mishandling, nej det mener jeg ikke, men jeg ville personligt vælge at lade den stå og komme rigtig til kræfter igen, og få noget fedt på kroppen så den rent faktisk kan bygge nogen muskler om igen..


  • #5   18. dec 2014 Måske lidt forkert skrevet den mangler nok mere muskler end foder stand du kan hverken se eller mærke ribben den mangler muskler såret er stort men sidde under halsen og genere Ik hesten men jeg er i tvivl hvad der det bedste og gøre ride hende eller lave jord arbejde følger min mave fornemmelse og skidt er lidt varm og jord arbejde fra resten

  • #6   18. dec 2014 jeg havde fulgt dyrlægens mening og mit eget hjerte

  • #7   18. dec 2014 Jeg havde nok ikke redet men trukket ture med hesten. Men mishandling er det ikke

  • #8   18. dec 2014 når først bylden er sprunget gør det ikke ondt mere. Hvis dyrlægen mener du kan ride så gør du bare det. Dyrlægen er fagmand, og var du ude i mishandling ville det alligevel være dyrlægens ord der vægter.

    Skridt du bare på din hest


  • Maria K
    Maria K Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 4
    #9   18. dec 2014 Syntes ikke det er dyremishandling på nogen måde. Og når dyrelægen har sagt god for det.
    om du går med den eller ride på den, kan jeg ikke se den store forskel på smiley


Kommentér på:
mishandling Ja elle nej

Annonce